Założyli zły filtr. Padło turbo - ku przestrodze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    Założyli zły filtr. Padło turbo - ku przestrodze

    Dodanie 20 koni nie oznacza aż tak dużego obciążenia dla silnika
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Założyli zły filtr. Padło turbo - ku przestrodze

    Oto list opublikowany na interia.pl

    Szanowna Redakcjo, Jesteśmy Państwa stałymi czytelnikami i bardzo cenimy sobie Państwa artykuły i interwencje. Niestety przyszedł czas kiedy to my zmuszeni jesteśmy prosić o interwencje oraz przestrzeżenie czytelników Państwa portalu.

    W sierpniu ubiegłego roku udaliśmy się naszym samochodem - Toyota Yaris 1.4D - do serwisu NORAUTO we Wrocławiu celem diagnostyki klimatyzacji oraz wymiany oleju i filtra oleju. W serwisie zastosowano niestety niewłaściwy filtr oleju. Zamiast Filtron OP618 został zamontowany Filtron OP629 który jest przeznaczony do silników benzynowych o małych pojemnościach. Zastosowano natomiast prawidłowo olej Castrol przeznaczony do silników diesla.

    Skutkiem tej pomyłki była awaria turbosprężarki po przebiegu ok 3.000 km od wspominanej wymiany filtra i oleju. Według warsztatu dokonującego naprawy samochodu niewłaściwy filtr oleju był przyczyną uszkodzenie turbosprężarki.

    Na początku grudnia zeszłego roku zwróciliśmy się do firmy NORAUTO z reklamacją i prośba o zwrot kosztów naprawy: regeneracji turbosprężarki, wymiany oleju i filtra.

    Początkowo zbywano nas informacją, iż poproszono o opinie producenta filtrów - firmę Filtron. Po około dwumiesięcznym oczekiwaniu i kolejnych prośbach o załatwienie sprawy poprzez wizyty w serwisie, rozmowy telefoniczne z Dyrektorem serwisu i centralą w Warszawie, nie dostaliśmy żadnej odpowiedzi ani nawet wspominanej wcześniej opinii Filtrona. Zakładamy, że opinia była niekorzystna dla NORAUTO skoro nam jej nie pokazano ani nie użyto jej jako argumentu do odrzucenia reklamacji.

    Pod koniec marca poproszono nas o przedstawienie turbosprężarki do oględzin i filtra. Wygląda na to, że nie zapoznano się nawet z materiałami, które dostarczyliśmy, gdyż wskazują one jasno, że turbosprężarka została zregenerowana a nie wymieniona a filtr chcieliśmy przekazać łącznie z pierwszym pismem, jednakże poinformowano nas wtedy, że nie jest on potrzebny.

    Po ponad 3.5 miesiącach odrzucono w końcu reklamacje nie podając właściwie żadnego powodu. Zaoferowano jedynie zniżkę na kolejne serwisowanie samochodu w ich serwisie.

    Jesteśmy zaskoczeni, że tak renomowana firma robi takie błędy jak montowanie niewłaściwego filtra oleju a jeszcze bardziej, że nie poczuwa się do odpowiedzialności za popełniony błąd.

    W związku z powyższym prosimy Państwa o interwencje i opublikowanie naszego listu celem ostrzeżenia innych kierowców przed tą nierzetelna firmą. Prosimy zachować nasze dane (imiona, nazwiska, nr rejestracyjny samochodu) do wiadomości Redakcji. (...)

    Od redakcji: Skontaktowaliśmy się z centralą firmy NORAUTO. Czekamy na jej stanowisko w opisanej w liście sprawie

    źródlo: http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...689?source=rss


    No i kolejny przykład, że auto nie można oddawać byle komu i zawsze po 10x sprawdzać. Inna sprawa, że nie wiem jakie jest wasze doświadczenie z takimi sieciami "szybkiej" obsługi, ale ja jakoś nie mam do nich zaufania....
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Powiem tak, Filtron stwierdzilby na pewno, ze filtr zostal zle dobrany, ale

      Srednica te filtry roznia sie o 1mm, gwint maja identyczny (da sie go zamontowac). Srednica uszczelki filtra rozni sie rowniez o 1mm. Wysokosc tych filtrow rozni sie o 4mm. Co ciekawe, filtr ktory zostal zalozony jest MNIEJSZY, co skutkuje jego mniejsza wydajnoscia. Wydaje mi sie ze serwis na cos zwalic musial. Te filtry sa produkowane bardzo podobnie, material w srodku mysle jest identyczny(musialbym oba ogladnac). A to ze Norauto zalozylo inny, to wydaje mi sie, ze nie mieli akurat wlasciwego, to wzieli ten drugi.

      Filtr OP618 jest do Toyoty 1.4D4D, a filtr OP629 nie jest do zadnej Toyoty. Pasuje za to do silnika 1.6 z Focusa II, tak wiec w artykule jest duzo bledow, bo 1.6 to nie jest jednak mniejszy od 1.4 :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        No to właśnie zobaczymy co odpowiedzą na to. Tylko dlaczego w tym kraju nawet zmiana oleju wydaje się dla niektórych zbyt skomplikowana...
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8033
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Zbieg okoliczności, że turbo padło 3 tyś.km po przeglądzie i wymianie olejów.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Tak jak mowie, nie pisza ile to auto mialo przejechane. Wiesz dobrze, ze sprezarka jest sprawa ulotna Gdzie stwierdzili uszkodzenie sprezarki w ASO Toyoty?? No to jakas paranoja, ktos wymienia olej w stacji szybkiej obslugi (pewnie w aucie na gwarancji) a potem z zalem do Toyoty ze turbo padlo - no to sie wypieli :twisted: A moze ten olej nie byl zmieniony, a ktos zmienil tylko filtr :roll:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Gdzie stwierdzili uszkodzenie sprezarki w ASO Toyoty?? No to jakas paranoja, ktos wymienia olej w stacji szybkiej obslugi (pewnie w aucie na gwarancji) a potem z zalem do Toyoty ze turbo padlo
              Gdzieś Ty to wyczytał?? W tym tekście nie ma ani słowa o ASO Toyoty. Sprawa dotyczy serwisu Norauto a nie ASO Toyoty.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Big, Norauto stwierdzilo uszkodzenie sprezarki w takim razie :lol: Przeciez oni sie na tym nie znaja. Tu nigdzie nie jest napisane kto stwierdzil uszkodzenie sprezarki. A to by bylo dosc wazne. Nie pisza tez o przebiegu samochodu. W calym tym tekscie brakuje waznych technicznych szczegolow.


                Skutkiem tej pomyłki była awaria turbosprężarki po przebiegu ok 3.000 km od wspominanej wymiany filtra i oleju. Według warsztatu dokonującego naprawy samochodu niewłaściwy filtr oleju był przyczyną uszkodzenie turbosprężarki.

                Na początku grudnia zeszłego roku zwróciliśmy się do firmy NORAUTO z reklamacją i prośba o zwrot kosztów naprawy: regeneracji turbosprężarki, wymiany oleju i filtra.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Big
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 6389

                  #9
                  Maicroft, ale przecież własciciel tego auta nie ma żadnych prestensji do ASO Toyoty. Ma za to roszczenie o odszkodowanie do serwisu Norauto.
                  Nie ma co sobie pewnych rzeczy dopowidać. Norauto spierdzieliło gościowi somochód i on teraz chce żeby wyrządzona szkoda została naprawiona. Cóż w tym dziwnego??
                  A ASO Toyoty nie jest stroną w tym konflikcie.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez Big
                    Nie ma co sobie pewnych rzeczy dopowidać. Norauto spierdzieliło gościowi somochód i on teraz chce żeby wyrządzona szkoda została naprawiona. Cóż w tym dziwnego??
                    Nie zostalo to udowodnione, to tylko gosc twierdzi ze to ich wina. Nikt inny tego nie potwierdzil. Jeszcze raz mowie filtr jest zalozony niewlasciwy, ale po pierwsze jest wiekszy, wiec lepiej filtruje, po drugie moze byc stosowany do aut mocniejszych od Toyoty o 2 razy. No nic jestem ciekaw jak rozwinie sie sprawa i czy padna w koncu jakies szczegoly

                    P.S. To tak jakby wlasciciele silnikow BKD jezdzili do serwisu gdzie wymieniono im olej, ze 1000km dalej padla im sprezarka, tylko zapomnieli dodac ze auto ma juz 150kkm, a ostatnie 300km przelecialo 220km/h z butem do deski na overboost :diabelski_usmiech

                    Jak juz napisalem - czekam na rozwiniecie sprawy :twisted: Musze poszukac gdzies mam link do naprawy silnika Focusa w ASO Citroena :twisted:
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Big
                      Maicroft, ale przecież własciciel tego auta nie ma żadnych prestensji do ASO Toyoty. Ma za to roszczenie o odszkodowanie do serwisu Norauto.
                      Nie ma co sobie pewnych rzeczy dopowidać. Norauto spierdzieliło gościowi somochód i on teraz chce żeby wyrządzona szkoda została naprawiona. Cóż w tym dziwnego??
                      A ASO Toyoty nie jest stroną w tym konflikcie.
                      Big, Maicroft zadał pytanie retoryczne (W kwestii ASO Toyoty). A czy Nurato spierdzieliło samochód przez założenie złego filtra - po tym opisie jest za mało danych żeby jednoznacznie coś wywnioskować. Zresztą ten artykuł jest o relacji klient kontra firma Nurato. Więc hmm proponuje się jednak wstrzymać z opinią.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Jak dla mnie to facet szuka jelenia który zapłaci za jego oszczędzanie na serwisie albo nie świadomości jak używać diesel-a, Maicroft, ma racje
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Nie zostalo to udowodnione, to tylko gosc twierdzi ze to ich wina. Nikt inny tego nie potwierdzil.
                        Zapewne opiera się na informacji otrzymanej w warsztacie gdzie regenerował turbawkę a oni mu coś tam na odwal powiedzieli i robi teraz aferę.
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Musze poszukac gdzies mam link do naprawy silnika Focusa w ASO Citroena
                        hmm to jakiś gość co szukał mocnych wrażeń ? czy tam po prostu robią to dobrze ?
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          loru, Nie przyjechal na wymiene filtra paliwa w swoim aucie dal filtr i powiedzieli ze zrobia, zrobili tak, ze gosc ma nowy silnik i do tego sprzeglo dmuwase i cos tam jeszcze. Musze tego poszukac :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Nie przyjechal na wymiene filtra paliwa w swoim aucie dal filtr i powiedzieli ze zrobia, zrobili tak, ze gosc ma nowy silnik i do tego sprzeglo dmuwase i cos tam jeszcze. Musze tego poszukac :twisted:
                            ad:
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Znalazlem :twisted:



                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                #16
                                To ja wam opisze sytuacje z serwisem ASO Renault Carrara w Lublinie.
                                Megane II 1.6 16V z 2006 r. Był problem z odpalaniem zimnego auta (za pierwszym razem coś zarzęziło i auto nie odpalało) po kilku wizytach w tym serwisie w końcu "mechanicy" doszli do tego, że to wina koła zmiennych faz rozrządu które należy wymienić na gwarancji. O.K. Koło wymieniono ale .... i tu zaczyna się cały problem.
                                Auto straciło moc, a silnik chodził nierówno. Na uwagi, że z samochodem coś jest nie tak panowie"mechanicy" odpowiadali, że ... tak ma być bo... komp nie wykazuje błędów.
                                W końcu w innym -kompetentnym choć nie autoryzowanym - serwisie zdiagnozowano przestawienie układu rozrządu o 1 ząbek oraz pogięte wałki rozrządu Po prostu "mechnicy" w Renault Carrara zniszczyli silnik.
                                Najbardziej oburzające jest jednak to, że nikt w Carrarze nie poczuwa się do winy i przedstawiciele tej firmy twierdzą, że nic złego sie nie stało, a pogięte wałki rozrządu nie wpływaja na pracę silnika (tylko niech jeden z drugim sprubuje POPRAWNIE ustawić rozrząd na pogiętych wałkach !!!)
                                Srewis ten nie pierwszy raz już zawiódł. Wcześniej 2 razy oddano po wizycie samochód z wyciapaną smarem tapicerką .
                                Po prostu rece opadaja :evil:
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • pleban
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 580

                                  #17
                                  A nie ma żadnego przedstawiciela RENAULT na Polskę?
                                  Poza tym jest Rzecznik Praw Konsumenta, który podpowie jak wziąć na koszt Renault biegłego i ich udupić
                                  była O1 1,6 102 KM
                                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                  jest Ford Tourneo Courier

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #18
                                    Zamieszczone przez pleban
                                    A nie ma żadnego przedstawiciela RENAULT na Polskę?
                                    Jest ale co z tego. Sprawa została do nich zgłoszona oni zrobili dokumentacje i ... nic :shock:
                                    Tak działają w Polsce impotrerzy. Ich nie interesuje posprzedażna obsługa klienta, ich interesuje tylko wynik sprzedazy
                                    Niestety ale w Polsce klient jest traktowany nalezycie tylko do mementu podpisania umowy zakupu. Potem przestaje byc klientem a zaczyna byc smieciem który tylko przeszkadza
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Zauwazylem nawet jeszcze inny trend. Klient jest ciekawy do momentu jak zamowi auto, to ze auto potem nie przyjezdza na czas to juz nie ich problem najczesciej. A to ze auto przyjezdza niekompletne - no coz czasem tak bywa - Renault
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Zauwazylem nawet jeszcze inny trend. Klient jest ciekawy do momentu jak zamowi auto, to ze auto potem nie przyjezdza na czas to juz nie ich problem najczesciej. A to ze auto przyjezdza niekompletne - no coz czasem tak bywa - Renault
                                        Niestety ze Skodą jest podobnie. Fakt, nie jest to wina czasami salonu tylko firm transportujących , importera itd. . Ważne żeby wszystko dobrze się skończyło z zadowoleniem klienta.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • shado
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 5315
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Tu jest ciekawy komentarz do tego artykułu.

                                          Potwierdza to co pisał Maicroft.
                                          NORAUTO nie popełniło błędu, op629 i op618 to
                                          filtry które można stosować zamiennie wg programu
                                          TECDOC na którym oparte są wszystkie katalogi
                                          elektroniczne hurtowni motoryzacyjnych np
                                          INTERCARS, poza tym OP 618 to filtr do dużych
                                          pojemności w silnikach benzynowych i ma swoją
                                          odpowiedią pojemność, NORAUTO ma pecha że to
                                          nanich trafiło bo jestem przekonany że przyczyna
                                          tkwiła gdzie indziej
                                          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                          Komentarz

                                          Pracuję...