Złamany system zdalnego otwierania i zamykania pojazdów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    Złamany system zdalnego otwierania i zamykania pojazdów

    Co do Jetty i OII

    Wymiary octavii II to:

    Długość (mm) 4572-4669
    Szerokość (mm) 1769
    Wysokość (mm) 1447-1485

    Wymiary jetty:

    Długość [mm]: 4554
    Szerokość [mm]: 1781
    Wysokość [mm]: 1459

    Dane z oficjalnych stron producenta. Więc jak widać optycznie to wygląda inaczej niż faktycznie. Dla mnie w każdym z tych porównań czy to z jetta czy z passatem B5 octavia jest górą

    Mały OT
    W najnowszej książce Clarksona jest felieton poświęcony Jettcie, polecam :P
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Złamany system zdalnego otwierania i zamykania pojazdów

    Grupa niemieckich naukowców opracowała technikę włamania do samochodów, bram garażowych, drzwi wejściowych i wszystkich innych miejsc, w których do zabezpieczenia łącza pomiędzy otwierającym je pilotem, a urządzeniem, wykorzystywana jest popularna technologia firmy Keeloq.

    Przedsiębiorstwo to dostarcza rozwiązań dla takich firm jak Honda, Toyota, Volvo, Volkswagen i wielu innych producentów samochodów.

    Przypomnijmy, że w ubiegłym roku również przełamano zabezpieczenia Keeloqa, jednak technika była bardzo trudna do zastosowania w rzeczywistości. Wymagała bowiem, by transmisja pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem została nagrana z niewielkiej odległości, a następnie konieczna była jeszcze godzina pracy, by się włamać np. do samochodu.

    Obecnie zaprezentowany sposób jest znacznie bardziej bezpieczny dla włamywacza.

    Jak poinformowali uczeni z Ruhr-Universität, włamanie jest możliwe dzięki złemu zarządzaniu kluczami szyfrującymi. Są one przechowywane w urządzeniu odbiorczym i przed 18 miesiącami wyciekło wiele szczegółów na ich temat. Wcześniej Keeloq przez 20 lat utrzymywał je w tajemnicy.

    Wszystko, czego potrzebuje potencjalny włamywacz, to sprzęt wartości około 3000 USD oraz sporo wiedzy. Może dzięki nim zdobyć unikatowy klucz główny, który działa na każdym urządzeniu Keeloqa.

    Po rozszyfrowaniu tego klucza konieczne jest poznanie klucza indywidualnego urządzenia. W tym celu należy nagrać komunikację pomiędzy np. samochodem, do którego chcemy się włamać, a pilotem, którym właściciel go otwiera. Co ważne, nagrania można dokonać nawet z odległości większej niż 100 metrów. To daje włamywaczowi pewność, że nie zostanie zauważony. Nagrany sygnał należy następnie przeanalizować na komputerze, używając do tego celu rozszyfrowany wcześniej klucz główny.

    Przedstawiciele Keeloqa mówią, że zaprezentowany przez Niemców sposób włamania jest bardzo trudny do przeprowadzenia i nazywają go "teoretycznym".

    Przypominają, że dodatkowym zabezpieczeniem jest konieczność wygenerowania nowego klucza szyfrującego przy każdym połączeniu pomiędzy urządzeniami.
    Problem jednak w tym, że technologia firmy Keeloq używana jest np. w ponad 90% bram garażowych na całym świecie. Przeprowadzenie odpowiednich badań nad jej złamaniem mogą więc być bardzo opłacalne dla grup przestępczych.

    Mariusz Błoński

    źródło: The Register

    Któż z nas nie marzy o śnieżnobiałym uśmiechu godnym Toma Cruise'a? A ile osób decyduących się na zabieg wybielania zębów, ma wiedzę na temat rzeczywistej skuteczności i bezpieczeństwa poszczególnych metod wykonywania tej procedury?
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    Pracuję...