Nie wiemy jak działa ABS, ESP...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Nie wiemy jak działa ABS, ESP...

    No ja mialem/mam ciagle leza w garazu lampy od L&K i klosze szlag trafil. Popekaly prawdopodobnie od zbyt grubej warstwy syfu na nich :evil:
    Ktos mial, zna podobny przypadek :?: Moge ew. zrobic i wkleic fotki co sie z nimi stalo. A klosze to masakra dostac poza serwisem.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Nie wiemy jak działa ABS, ESP...

    Polscy kierowcy uwielbiają kupować samochody wyposażone w systemy bezpieczeństwa typu ESP, ASR i ABS, chociaż nie mają pojęcia, jak działają i do czego służą – wynika z Raportu o bezpieczeństwie na drogach i umiejętnościach polskich kierowców przygotowanego przez Pentor Research International na zlecenie Skoda Auto Polska S.A.

    "Większość kupujących samochody to mężczyźni, a ci nie lubią przyznawać się do swojej niewiedzy technicznej. W dodatku wszelkie skróty literowe wydają im się synonimem profesjonalnych rozwiązań" – wyjaśnia Rafał Janowicz z poznańskiego oddziału Pentor Research International. Dlatego jako kierowcy mamy zaufanie do systemów bezpieczeństwa, nawet jeśli nie potrafimy z nich skorzystać. Aż 79 proc. badanych przez Pentor wierzy, że ABS pomógłby im uratować życie w razie wypadku, ale 1/3 ankietowanych przyznaje, że nie wie, jak korzystać z tego systemu.

    Znacznie więcej, bo aż 77 proc. badanych nie wie jak korzystać z systemu ASR oraz ESP. "Jednak nawet wiedza na temat ABS, ASR i ESP to jeszcze nie wszystko" – podkreśla Tomasz Płaczek, kierownik ds. szkoleń Szkoły Auto. "Nowoczesne systemy korygujące błędy kierowców działają wprawdzie automatycznie, ale trzeba umieć z nich korzystać. Szczególnie dotyczy to ABS – systemu zapobiegającego poślizgom kół w czasie gwałtownego hamowania."

    "ABS rzeczywiście skraca drogę hamowania, jednak pod warunkiem, że w sytuacji krytycznej kierowca z całych sił naciśnie na pedał hamulca i będzie go wciskać aż do końca, czyli do zatrzymania auta lub minięcia przeszkody i powrotu na bezpieczny tor jazdy" – dodaje Tomasz Płaczek.

    "Istnieje dramatyczny rozziew między poziomem bezpieczeństwa nowoczesnych samochodów a poziomem świadomości i umiejętności ich użyt- kowników" – potwierdza Peter Ziganki, szef instruktorów ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg, partnera merytorycznego Szkoły Auto. "Aby w pełni wykorzystać możliwości ABS czy ESP, niezbędna jest i wiedza, i trening. Niestety, większość posiadaczy aut z tymi systemami nawet nie zadała sobie trudu, żeby przeczytać instrukcję obsługi. Dopiero w czasie szkoleń bezpiecznej jazdy otwieramy im oczy na to, jak mogą uniknąć wypadku hamując za pomocą ABS i jak właściwie należy zapiąć pas czy ustawić zagłówek, aby te pożyteczne urządzenia rzeczywiście okazały się skuteczne" – dodaje Ziganki.

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • greszczyn
      Elegance
      • 2005
      • 893
      • Nissan

      #3
      Zamieszczone przez szkoda
      Szczególnie dotyczy to ABS – systemu zapobiegającego poślizgom kół w czasie gwałtownego hamowania."
      :shock:

      Dzięki szkoda za cytat , warto się czegoś ciekawego dowiedzieć , zawsze mi się wydawało ,że ABS zapobiega blokowaniu ..... a nie poślizgom kół :P .

      Komentarz

      • Salvatore
        Rider
        • 2008
        • 282

        #4
        Zauważ, że na jedno wychodzi

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          no własnie
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Jacomelli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 501

            #6
            Wcale nie na jedno....


            Ostatnio widziałem jak panowie ze straży miejskiej znajomemu zablokowali koło. ABS nie pomógł. Koło zablokowane, a poślizgu nie było :lol: :lol: :lol:

            Artykuł niestety potwierdza obserwacje Wielu kierowców niestety nie wie co oznaczają te magiczne skróty, ale ślepo wierzą, że mają coś, co nie pozwoli wpaść w poślizg, w razie czego zahamuje samochód w miejscu i pewnie jeszcze zaparzy kawę...

            Jak będę sprzedawał kiedyś octę to może w ogłoszeniu dopiszę TDI,ABS, ASR, OCP, TVN, CNN 8)
            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

            Komentarz

            • Salvatore
              Rider
              • 2008
              • 282

              #7
              Generalnie każdemu by się przydało szkolenie z bezpiecznej jazdy. W instrukcji od auta trochę piszą na temat ABS i ESP, ale jednak nie wszystko.
              Ostatnio np. się dowiedziałem, że z ABS można ostro hamować na zakrętach - auto nie wpadnie w poślizg, a dociążymy przód i auto będzie mniej podsterowne (ale jeszcze nie testowałem :-P).
              Z drogiej strony, wykorzystanie ABSu jest instynktowne - wymaga wciśnięcia pedała w podłogę - co większość kierowców jednak robi. Przynajmniej ja tak mam - jak autem bez ABSu łapie ślizg to cisnę ile sie da, a jak auto nie hamuje to cisnę jeszcze bardziej :-P Dopiero po jakieś sekundzie dochodzi do mnie, żeby trochę zwolnić hamulec :-P

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez Salvatore
                Z drogiej strony, wykorzystanie ABSu jest instynktowne - wymaga wciśnięcia pedała w podłogę - co większość kierowców jednak robi.
                większość mniej doświadczonych kierowców instynktownie odpuszcza pedal, kiedy ABS zaczyna hałasować i wywoływac wibracje na pedale hamulca.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Zamieszczone przez Salvatore
                  Zauważ, że na jedno wychodzi
                  Niekoniecznie... moze byc jeszcze poslizg boczny koła, a przed takim ABS nie chroni...

                  Co prawda wiadomo co autor mial na mysli, niemniej w artykule informującym o tym jak polscy kierowcy mało wiedzą, taka nieścisłość jest dość zabawna. :P
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • yoschua
                    Rider
                    • 2006
                    • 339

                    #10
                    Zamieszczone przez Salvatore
                    Zauważ, że na jedno wychodzi
                    Niestety to nie to samo.
                    Czy jeżeli wjedziesz na lód (lodowisko) to ABS uchroni Cię przed poślizgiem ?? Wątpię. ABS będzie próbował uchronić przez zablokowaniem kół, bo fizyki nie zmieni.
                    To stwierdzenie jest nieścisłe. Potocznie się przyjęło tak mówić i stąd potem się biorą takie stwierdzenia jak "no przecież mam ABS i dlaczego to auto wjechało w płot", lub podobne.
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz

                    • Salvatore
                      Rider
                      • 2008
                      • 282

                      #11
                      Fakt, macie rację. :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        kiedy ABS zaczyna hałasować i wywoływac wibracje na pedale hamulca.
                        no fakt do tego trzeba się przyzwyczaić i przezwyciężyć ten odruch mówię tu o swoich odczuciach jak się przesiadłem z auta bez tych udogodnień do O2.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        Pracuję...