Fabia i Superb GreenLine już w Polsce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    Fabia i Superb GreenLine już w Polsce

    A to jaki palec będzie?



    abo ten?



    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Fabia i Superb GreenLine już w Polsce

    Dwa pierwsze modele z gamy ekologicznych samochodów ©kody wchodzą na Polski rynek pod koniec września. Fabia i Superb w wersjach GreenLine zostały stworzone przez ©koda Auto z myślą o ochronie środowiska naturalnego.

    Głównym założeniem projektu jest oszczędność paliwa, a także zmniejszenie emisji gazów i wydzielania szkodliwych substancji do otoczenia.

    Podążając za doniesieniami naukowymi o zmianach klimatycznych oraz w odpowiedzi na oczekiwania Klientów i wyzwania stawiane przemysłowi motoryzacyjnemu, ©koda Auto przygotowała skuteczne rozwiązania, powodujące redukcję zużycia paliwa i emisji spalin. Oznaczenie GreenLine charakteryzuje modele ©kody wyróżniające się zoptymalizowaną wydajnością, w których wyraźnie zmniejszono zużycie paliwa bez szkody dla komfortu jazdy.

    ©koda Fabia GreenLine debiutowała na Targach we Frankfurcie w 2007 roku. Dostępna jest w wersji nadwoziowej hatchback i combi. Samochody oferowane będą z silnikiem 1,4 TDI PD/59 kW DPF i manualną, pięciostopniową skrzynią biegów. Obie Fabie zużywają średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 109 g/km. Fabia GreenLine należy do najoszczędniejszych modeli wyprodukowanych dotąd przez ©koda Auto. Tak znakomite osiągi są możliwe dzięki kilku modyfikacjom, które polegają m.in. na poprawie aerodynamiki (niższy współczynnik Cx), redukcji masy pojazdu, obniżeniu zawieszenia o 15 mm, zmienionej charakterystyce przekładni zmiany biegów i zastosowaniu opon o niższym oporze toczenia. Jednocześnie Nowa Fabia GreenLine wciąż zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy.

    ©koda Superb Greenline zadebiutowała na targach motoryzacyjnych Genewa 2008. Samochód ten jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.9 l i mocy 77 kW (105 KM) z którym współpracuje 5-stopniowa manualna przekładnia zmiany biegów. Model zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5.1 l oleju napędowego na 100 km i emituje 136g CO2/km. Także w przypadku Nowego Superba tajemnica obniżenia zużycia paliwa tkwi w optymalizacji aerodynamicznej. Zawieszenie obniżono o 16 mm, usprawniając tym samym cyrkulację powietrza pod samochodem. Do ograniczenia spalania przyczyniło się również obniżenie masy Nowej ©kody Superb GreenLine - zamiast ciężkiego koła zapasowego, w bagażniku znajduje się zestaw do naprawy opon. Standardowe wyposażenie obejmuje opony o niskim oporze toczenia oraz wyższym dopuszczalnym ciśnieniu powietrza wewnątrz. Zmieniono także zestopniowanie przełożeń skrzyni biegów. W efekcie Superb mieści się w grupie pionierów swej klasy, oferujących proekologiczne rozwiązania podobne do tych, jakie zapewniał segment małych samochodów. To pierwszy przypadek samochodu z tego segmentu, w którym emisja CO2 jest niższa niż 140 g/km.

    W przyszłości można spodziewać się pojawienia w wersji GreenLine również modelu ©koda Octavia - także na polskim rynku.

    źródło:
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      w seacie już coś takiego robili, czytałem testy, z których wynikało, że to jakaś bzdura, czysty markieting panie
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        1.4 DPF hehe :twisted:

        A co do Superba. Po co komus auto, ktore bedzie realnie moze :idea: palic jakies 0,2l mniej niz zwykly 1.9. Przeciez mozna napisac program do auta, ktory bedzie lal mniej paliwa przy spokojnej jezdzie i odpowiednio wiecej jak sie nacisnie do deski.


        Aerodynamika, czyli pewnie jakas inna oslona silnika pod autem jest :lol: Prawda jest taka, ze srednia 5l z tego silnika to kazdy osiagnie normalna wersja 1.9. Do tego zeby jakos radykalnie obnizyc spalanie trzeba by zredukowac mase, zaczac od ultra lekkich alu, do tego jakies eco gumki, ktore nie maja wielkich oporow toczenia, przez co tez auto hamuje gorzej Do tego srodek, troche wygluszen mniej wyposazenia fabrycznego, moze rezygnacja z klapy dwudzielnej, ktora swoje musi wazyc, jakies plastikowe elementy nadwozia, maska alu wszedzie po kilka kg mozna urwac i lacznie zrobic sie roznica jak mysle nawet 200kg i wtedy mozemy mowic i mozliwosci podrozowania bardziej ekologicznie. Co prawda o oponach juz mowia, ale felgi dalej mysle waza duzo.

        Dlaczego tam jest manualna skrzynia, ona wcale nie jest taka ekonomiczna, sadze ze dobrze przemyslane DSG byloby lepszym rozwiazaniem.

        Inna sprawa, ktora mnie zastanawia, czemu te auta nie spelniaja jeszcze EURO V??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Maicroft, szczególnie, że już się pracuje ostro nad spełnianiem Euro6
          At Yahoo Finance, you get free stock quotes, up-to-date news, portfolio management resources, international market data, social interaction and mortgage rates that help you manage your financial life.
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          Pracuję...