Crash Test Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mebel
    Ambiente
    • 2005
    • 155

    Crash Test Octavii

    Dziękuje panowie za słowa uznania mi tez podoba sie mój samochód
    Faktycznie kierownica niepowala urodą :wink: ,ale dobrze leży w dłoniach
    0
    tak
    0%
    0
    nie
    0%
    0
    trudno powiedzieć
    0%
    0
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #2
    Crash Test Octavii

    Nieodpowiednie zapinanie pasów w samochodzie oraz niewłaściwe stosowanie fotelików dla dzieci może powodować groźne następstwa nawet w wyniku niewielkich stłuczek. Podczas czeskich testów wypadkowych Octavii RS sprawdzano zachowywanie odpowiednich wymogów bezpieczeństwa przez kierowcę oraz pasażerów.

    Testy przeprowadziła na terenie poligonu doświadczalnego w Úhelnice koło Mladá Boleslav firma TÜV SÜD Auto CZ, wspierająca firmę ©koda Auto w działaniach na rzecz podnoszenia jakości bezpieczeństwa samochodów. Przeprowadzone zostały one w ramach otwartych Dni Bezpieczeństwa, organizowanych co roku przez wspomnianego powyżej czeskiego producenta. Ich uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się, jak przebiegają i jak oceniane są testy wypadkowe oraz poślizgowe.

    W pierwszej części testów żółta ©koda Octavia RS, poruszająca się z prędkością 50 kilometrów na godzinę, wjechała prosto w bok niewielkiego pojazdu klasy średniej. Zderzenie to spowodowało deformację przodu Octavii, nie wpłynęło jednak w żaden sposób na miejsce usadowienia pasażerów. Zadziałały poduszki powietrzne, a ponieważ obie osoby na przednich siedzeniach (w tym przypadku były to manekiny testowe) miały odpowiednio zapięte pasy, wyszły z wypadku bez poważniejszych obrażeń. Na tylnych siedzeniach samochodu znajdowała się dwójka dzieci (a dokładniej dwa manekiny dziecięce). Ponieważ odpowiedzialny kierowca, w którego rolę w tym przypadku wcielili się technicy TÜV SÜD Auto CZ, upewnił się przed podróżą, że dzieci były właściwie posadzone oraz miały zapięte pasy, nawet one prawie w ogóle nie ucierpiały w wyniku wypadku.

    Sytuacja wyglądała gorzej chwilę później, gdy ci sami technicy zaprezentowali siedzącym na widowni kolegom i dziennikarzom test poślizgowy, w ramach którego nie zastosowano odpowiednich środków bezpieczeństwa w stosunku do kierowcy oraz dzieci. Zaobserwowano oczywiste różnice w skutkach symulowanych wypadków. W warunkach drogowych pasażerowie samochodu wymagaliby interwencji lekarza.
    Po teście wypadkowym odbyła się prezentacja prac Zespołu ds. badań nad bezpieczeństwem transportu firmy TÜV SÜD Auto CZ przy ©koda Auto. Firma ta realizuje prace nad bezpieczeństwem pasywnym, obejmujące testy wypadkowe, poślizgowe oraz wytrzymałościowe. Jest ona częścią międzynarodowego koncernu - TÜV SÜD CR - który posiada dziewięć oddziałów w Republice Czeskiej, między innymi w Mladá Boleslav. W firmie zatrudnionych jest około 300 osób, a jej obrót w tym regionie wynosi 15 milionów euro.

    źródło [onet.pl]

    i znów ankieta

    Komentarz

    • Grzechos
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 273

      #3
      Widać że nie schodzą im żółte RS-y :lol:
      Octavia RS TDI in Race Blue 205KM/443Nm by Tune-up
      H&R springs |OZ Crono HT wheels | EBC brakes on.

      Komentarz

      • Janinho
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 390
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez Grzechos
        Widać że nie schodzą im żółte RS-y :lol:
        ewidentnie :P ja bym tam żółtego chętnie przyjął
        >>>Moja Octavka<<<

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          czekać aż się pojawi na allegro jako bezwypadek przywieziony z Czech :P
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • norbi99
            Ambiente
            • 2008
            • 218

            #6
            ja bym im chetnie dał swoją octe do tego crash testu wzamian za ta rs-ke

            Komentarz

            Pracuję...