witam mam pytanie: czy w 1.9 TDI 110KM ASV mam w zbiorniku pompkę paliwa?
5 gwiazdek Euro NCAP tylko dla aut z ESP
Zwiń
X
-
5 gwiazdek Euro NCAP tylko dla aut z ESP
Jak podało właśnie Euro NCAP, maksymalna nota pięciu gwiazdek przyznawana w testach zderzeniowych tej prestiżowej organizacji będzie wyłącznie w zasięgu tych modeli, które w wyposażeniu standardowym posiadają system ESP.
ESP jest uważany przez ekspertów za technologię, która od czasów wprowadzenia pasa bezpieczeństwa oferuje największy stopień dodatkowego bezpieczeństwa podczas jazdy. Rozwiązanie zapewnia stabilne prowadzenie samochodu dzięki rozpoznaniu zagrożenia utraty zadanego toru jazdy i obniżeniu mocy silnika oraz dodatkowemu wyhamowaniu poszczególnych kół.
Ogłoszona właśnie decyzja organizacji Euro NCAP, propagującej szersze zastosowanie ESP w nowych autach, jest częścią szeroko zakrojonego planu, który dąży do tego, aby pojazdy były coraz bezpieczniejsze zarówno dla podróżujących, jak również i dla pieszych narażonych na niebezpieczeństwo w przypadku potrącenia.
Jak już kilkakrotnie wspominaliśmy, bardzo ważna zmiana dotyczy systemu przyznawania gwiazdek Euro NCAP. Zamiast odrębnych ocen uwzględniających wynik testów bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci oraz pieszych pojawi się jedna wspólna nota wyrażona w maksymalnej ilości do pięciu gwiazdek. Do tego dojdzie jeszcze jedna oceniana kategoria, która uwzględnia dostępność w danym modelu systemów wspomagających kierowcę oraz rozwiązań, które pomagają uniknąć wypadku i zmniejszyć ryzyko ewentualnych obrażeń (np. wspomniane już ESP).
Pierwsze wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP w oparciu o nowe wytyczne zostaną podane do publicznej wiadomości w lutym przyszłego roku.
Autor: Rafał Żaglewski
źródło:
-
-
Qwa po raz kolejny E NCAP lekko mnie zadziwia :? najpierw podnieśli noty dla aut z kontrolką niezapiętych pasów bezpieczeństwa a teraz też dla aut z ESP :roll:
Jeszcze trochę i ktoś mądry z ENCAP stwierdzi, że wyższe noty będą miały auta w kolorze białym :twisted: IMHO ta organizacja powinna skupić się tylko na tym od czego zaczynała czyli od wyników CT i tyle a nie na szukaniu dodatkowych gwiazdek dla aut za dodatkowe wyposażenie nie wpływające bezpośrednio na deformacje blachy :twisted:Dostojnie do przodu by Dynosoft
Komentarz
-
-
Jak dla mnie wyniki NCAP już dawno przestały być wykładnią. Jeśli moja OII z czterema gwiazdkami zderzy się z Fiatem 500, który ma bodajże 5 gwiazdek to który z nas ma większą szansę? Wydaje się, że bardziej przemawiające są wyniki raportów szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej (nie pamiętam teraz nazwy), która podaje jak poważne obrażenia odnieśli kierowcy konkretnych modelów samochodów. NCAP obcina punkty jak kontrolki nie zapiętych pasów nie ma, za cicho wyje, albo nie dość irytująco. Tym niemniej promowanie ESP w standardzie uważam za coś pozytywnego, bo spowoduje obniżenie jego ceny, a i tak będzie wkrótce obowiązkowe.
Komentarz
-
-
Pozytywny efekt zostanie pośrednio uzyskanywww.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Wg mnie lepiej by zrobili podnosząc prędkości przy których wykonywane są zderzenia- postawiło by to producentom wyżej poprzeczkę i znowu uczyniło uzyskanie 5 gwiazdek sporym wyzwaniem- ergo wpłynęło na bezpieczeństwo aut.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Euro NCAP ostrzega
Wpływowa organizacja promująca bezpieczeństwo w ruchu drogowym - Euro NCAP - zapowiada, że już niedługo wprowadzi istotne zmiany w systemie punktacji swoich testów zderzeniowych. W wyniku tego posunięcia poszczególnym modelom dużo trudniej niż dotychczas będzie zdobyć prestiżową ocenę pięciogwiazdkową.
Miesiąc temu Euro NCAP ogłosiło, że maksymalna nota pięciu gwiazdek przyznawana w testach zderzeniowych tej prestiżowej organizacji będzie wyłącznie w zasięgu tych modeli, które w wyposażeniu standardowym posiadają system ESP.
ESP jest uważany przez ekspertów za technologię, która od czasów wprowadzenia pasa bezpieczeństwa oferuje największy stopień dodatkowego bezpieczeństwa podczas jazdy. Rozwiązanie zapewnia stabilne prowadzenie samochodu dzięki rozpoznaniu zagrożenia utraty zadanego toru jazdy i obniżeniu mocy silnika oraz dodatkowemu wyhamowaniu poszczególnych kół.
Ogłoszona w listopadzie decyzja organizacji Euro NCAP, propagującej szersze zastosowanie ESP w nowych autach, jest częścią szeroko zakrojonego planu, który dąży do tego, aby pojazdy były coraz bezpieczniejsze zarówno dla podróżujących, jak również i dla pieszych narażonych na niebezpieczeństwo w przypadku potrącenia.
Jak już kilkakrotnie wspominaliśmy, bardzo ważna zmiana dotyczy systemu przyznawania gwiazdek Euro NCAP. Zamiast odrębnych ocen uwzględniających wynik testów bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci oraz pieszych pojawi się jedna wspólna nota wyrażona w maksymalnej ilości do pięciu gwiazdek. Do tego dojdzie jeszcze jedna oceniana kategoria, która uwzględnia dostępność w danym modelu systemów wspomagających kierowcę oraz rozwiązań, które pomagają uniknąć wypadku i zmniejszyć ryzyko ewentualnych obrażeń (np. wspomniane już ESP).
Warto podkreślić, że ocena poziomu bezpieczeństwa oferowanego dorosłym pasażerom zostanie przez Euro NCAP rozszerzona o test ryzyka wystąpienia urazów kręgosłupa w wyniku wypadku (ang. whiplash injury).
Aby sprawdzić, jak z tym zagadnieniem dotyczącym bezpieczeństwa radzą sobie poszczególne koncerny, w Wielkiej Brytanii przeprowadzono na zlecenie Euro NCAP specjalne badanie, które miało odpowiedzieć na pytanie: w jakim stopniu fotel w danym modelu pomaga zminimalizować ryzyko urazów kręgosłupa pasażera w momencie nagłego uderzenia przez pojazd nadjeżdżający z tyłu?
Okazało się, że trzy auta, które wcześniej otrzymały w badaniach Euro NCAP maksymalną notę pięciogwiazdkową za ochronę dorosłych pasażerów (Citroen C5, Ford Kuga i Peugeot 308 CC), w badaniu pod kątem ryzyka wystąpienia urazów kręgosłupa u pasażera przy uderzeniu przez pojazd nadjeżdżający z tyłu uzyskały rozczarowującą ocenę „słabą”.
W sumie ocenę „słabą” za ochronę pasażerów przed urazami kręgosłupa przyznano następującym modelom:
- Daihatsu Cuore
- Citroen Berlingo
- Hyundai i10
- Citroen C5
- Ford Kuga
- Daihatsu Terios
- Peugeot 308CC
- Suzuki Splash
Z drugiej strony, ocenę „dobrą” w tym aspekcie bezpieczeństwa przyznano następującym modelom:
- Volvo XC60
- Alfa Romeo MiTo
- Volkswagen Golf VI
- Audi A4
- Opel Insignia
W sumie badania pod kątem ryzyka wystąpienia urazów kręgosłupa u dorosłych pasażerów przeprowadzono z udziałem 25 różnych modeli samochodów, z których tylko pięć uzyskało notę „dobrą”.
Pierwsze wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP w oparciu o nowe wytyczne zostaną podane do publicznej wiadomości w lutym przyszłego roku.
Autor: Rafał Żaglewski
Źródła
• Euro NCAP
Komentarz
-
Komentarz