Od razu Cię ostrzegam że jeśli masz duży przebieg to czyszczenie przepustnicy może się źle skończyć. U mnie po takim zabiegu przepustnica padła i zbieram kasę na nową. Nie jestem odosobniony w tym przypadku i w szukajce znajdziesz dużo takich historii.
Tata Nano
Zwiń
X
-
Tata Nano
2500 USD vs 5000 EURO
"Ta informacja dotyczy samochodu Tata Nano w wersji Europa, który ma wejść do sprzedaży za rok i zamiast obiecanych 2,5 tysiąca dolarów, będzie kosztować około 5 tysięcy Euro.
Zaprezentowany na targach w Genewie Tata Nano Europa będzie droższy ze względu na bogatsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Droższa jest też produkcja nadwozia, które w całości wykonano ze stali. Różni się ono wymiarami od zwykłego Nano (dł./szer./wys. 3,1/1,5/1,6 m). Europejski model ma 3,29 metra długości i 1,58 m szerokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,28 metra.
By nie był zbyt wolny na autostradzie (ktoś mógłby go przecież rozjechać), Nano Europa otrzymał trzycylindrowy silnik, wykonany z aluminium i połączony z 5-biegową, automatyczną skrzynią. W wyposażeniu znalazło się nawet elektryczne wspomaganie kierownicy. Tak skonfigurowany pojazd ma spalać tylko 4,2 l/100 km.
W wyposażeniu Nano Europa pojawiły się elementy zwiększające bezpieczeństwo, takie jak tylne pasy, dwie poduszki powietrzne i ABS. Jest nawet ESP. Prezentowany w Genewie model wyposażono dodatkowo w skórzaną tapicerkę. Z przodu wzrok przyciągają soczewkowe reflektory, a z tyłu lampy z diodami LED. Nie należy się jednak spodziewać takich „ekstrasów” w modelu produkcyjnym.
Osadzony na 14-calowych, aluminiowych felgach Nano Europa, pomimo dość bogatego wyposażenia, nie ma tak podstawowego elementu, jak… klapa bagażnika. Indyjski koncern zaoszczędził parę groszy, zmuszając użytkowników Nano do pakowania zakupów przez odchylane oparcie tylnej kanapy.
Właściciel indyjskiego koncernu, Ratan Tata chce sprzedawać rocznie milion takich samochodów. Nano Europa ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku. Natomiast „zwykły” Tata Nano będzie kosztować w Indiach około 2,5 tysiąca dolarów, a jego sprzedaż rozpocznie się w kwietniu. Nano będzie więc najtańszym samochodem świata, ale nie w Europie.
Koncern Tata miał wiele problemów z rozpoczęciem w Indiach seryjnej produkcji Nano. Na przeszkodzie jego zamiarom stanęli rolnicy z Zachodniego Bengalu. Protestowali przeciwko budowie fabryki, twierdząc, że wywłaszczono ich bez odpowiedniej rekompensaty. Zakończyło się to zamknięciem tamtejszej linii produkcyjnej i przeniesieniem produkcji do nieukończonej jeszcze fabryki w Gujarat. Z tego powodu debiut najtańszego samochodu świata opóźnił się prawie o pół roku.
Tata Nano w wersji indyjskiej jest napędzany dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 623 cm3 i mocy 33 KM, przenoszonej na tylne koła. Ten minisamochodzik ma być konkurentem dla skuterów i motocykli. Wersję produkcyjną poznamy już 23 marca, a pierwsze egzemplarze w salonach na terenie Indii pojawią się na początku kwietnia. Cena Taty Nano to 100 000 rupii indyjskich, czyli ok. 2000 USD. Oznacza to, że wersja indyjska jest najtańszym samochodem świata, ale nie można już tak powiedzieć o wersji Europa."
-
-
a przeprowadzono testy zderzeniowe tego malenstwa :?:Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu
Komentarz
-
-
niewiem kto takie auto kupi chyba ktos bardzo odwarzny albo bardzo glupi :szeroki_usmiechSkoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu
Komentarz
-
-
jescze sie okarze ze TATA zdobedzie tytul samochodu roku w europie :lol: :PSkoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu
Komentarz
-
-
szczerze to za ta cene wolal bym kupic jakas fajna urzywke,anie "smierc na drodze" :roll:Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie
obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dachua przeprowadzono testy zderzeniowe tego malenstwa
Ale zesprzedazy w Polsc ei tak nic nie wyjdzie. U nas, wbrew pozorom, niewazna jest cena tylko markaDoskonale widac to na przykładzie takich tanich aut jak inne modele Tata czy Dacia Logan lub Ssang Yong. Te auta pomimo duuuuużo niższj od konkurencji ceny i lepszego wyposazenia praktycznie się w naszym kraju niesprzedają. Polacy po prostu kupują znaczek a nie towar.
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez Dachua przeprowadzono testy zderzeniowe tego malenstwa
Ale zesprzedazy w Polsc ei tak nic nie wyjdzie. U nas, wbrew pozorom, niewazna jest cena tylko markaDoskonale widac to na przykładzie takich tanich aut jak inne modele Tata czy Dacia Logan lub Ssang Yong. Te auta pomimo duuuuużo niższj od konkurencji ceny i lepszego wyposazenia praktycznie się w naszym kraju niesprzedają. Polacy po prostu kupują znaczek a nie towar.
Było, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
Będzie dobre auto dla przedstawicieli handlowych - małe, nie wykorzystają w weekend bo się rodzina nie zmieści, nie będą szybko jeździć - będą się bać, a firmy zaoszczędząA jak wpuszczą diesla, np. takiego jak skoda htp 1.2 to juz w ogóle...
Octavia jest jak dobry lokaj - czasami zapominasz, że on w ogóle istnieje, ale gdyby go nie było, to świat zwaliłby Ci się na głowę.
Komentarz
-
-
powinni je sprzedawac w biedronce - tam by weszly miedzy regały... :szeroki_usmiech , ale ja bym wolal nazwe mama
[ Dodano: Wto 24 Lis, 09 22:30 ]
Zamieszczone przez tomecki994Będzie dobre auto dla przedstawicieli handlowych - małe, nie wykorzystają w weekend bo się rodzina nie zmieści, nie będą szybko jeździć - będą się bać, a firmy zaoszczędząA jak wpuszczą diesla, np. takiego jak skoda htp 1.2 to juz w ogóle...
Komentarz
-
Komentarz