Zmiany w prawie o ruchu drogowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gucio1916
    Drive
    • 2010
    • 41

    Zmiany w prawie o ruchu drogowym

    tak to zadecydowałem gdy radio zmontuje i przedłużacz gniazda zapalniczki nie będzie widać ingerencji w układ elektryczny i plastiki nie zruszane, wiadomo każdy robi według własnego uznania i potrzeb oraz wygody , może zrobię tak że będzie troszkę inaczej szedł kabel zasilania by nie poszła wilgoć na niego ale musi się troszkę ocieplić,
  • AndiT
    Rider
    • 2008
    • 332

    #2
    Zmiany w prawie o ruchu drogowym

    Senat przyjął w czwartek - z poprawkami - zmiany w prawie o ruchu drogowym. Zaostrzają one kary dla kierowców łamiących przepisy. Teraz nowelizacja ponownie trafi do Sejmu.
    Za nowelą głosowało 49 senatorów, 37 było przeciw, a trzech wstrzymało się od głosu. Wcześniej wniosek PiS o odrzucenie ustawy w całości nie uzyskał większości.
    Według nowelizowanych przepisów od maja 2010 r. mają zacząć obowiązywać sztywne stawki mandatów; jeżeli kierowcy będą się uchylać od płacenia kar, prawo jazdy będzie tymczasowo zawieszane, a za każde kolejne wykroczenie będzie trzeba płacić dwa razy więcej.
    Nowela przewiduje też powołanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Jego celem będzie rejestrowanie naruszeń przepisów ruchu drogowego, w tym przekraczania przez kierujących dozwolonych prędkości. Zakłada także utworzenie automatycznego systemu fotoradarów.

    Jedna z przyjętych w czwartek przez Senat poprawek zmienia kary pieniężne dla piratów drogowych. Kierowcy za przekroczenie prędkości w obszarze zabudowanym o 10-20 km/h zapłacą 150 zł (teraz jest to 50-100 zł), a o ponad 50 km/h - 700 zł (400-500). Kary na drogach poza obszarem zabudowanym wyniosą analogicznie - 100 i 600 zł.

    Kary będą wyższe, jeżeli w ciągu sześciu miesięcy od pierwszego naruszenia przepisów kierowca zrobi to kolejne pięć razy lub łączna wysokość kar za popełnione wykroczenia przekroczy 2,5 tys. zł. Wówczas za każde kolejne wykroczenie będzie trzeba płacić dwa razy więcej.

    Jeśli kierowca nie zapłaci kary i nie będzie możliwości jej wyegzekwowania, wówczas starosta będzie (na wniosek organu egzekucyjnego) tymczasowo zawieszać prawo jady. Okres zawieszenia będzie stopniowo wzrastał w zależności od kwoty zaległości. Do 1 tys. zł - wyniesie miesiąc. Przy zaległości powyżej 4 tys. zł prawo jazdy będzie odbierane na rok.

    Zmiany w prawie drogowym mają dotyczyć także ograniczenia prędkości. Limit ten podwyższono w projekcie o 10 km/h na autostradach (do 140 km/h) i drogach ekspresowych dwujezdniowych (do 120 km/h).

    W ramach istniejącej struktury Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego ma funkcjonować Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Jeśli nowelizacja wejdzie w życie, policjant nie będzie musiał prowadzić już długotrwałego postępowania w celu ustalenia, kto prowadził pojazd, a kara zostanie od razu wysłany do właściciela auta.

    Do Centrum spływałyby wszystkie zarejestrowane przez fotoradary naruszenia przepisów ruchu drogowego dotyczące prędkości, a pracownicy Centrum prowadziliby postępowania administracyjne w sprawach o nałożenie kary oraz obsługiwaliby urządzenia rejestrujące na większości dróg. W efekcie ok. 500 policjantów zajmujących się obecnie ustalaniem sprawców wykroczeń zostanie skierowanych do pracy na drogach.


    Większość znowelizowanych przepisów ma zacząć obowiązywać od maja 2010 r.

    Jak wynika z policyjnych statystyk, nadmierna prędkość jest jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych. Rocznie na polskich drogach ginie ok. 5,5 tys. osób. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba ta nieznacznie zmalała (48,9 tys. w 2008 r., 49,5 tys. w 2007 roku).(PAP)

    TEKST za:http://www.moto.wp.pl/kat,89554,titl...wiadomosc.html
    M47N2

    Komentarz

    • metrotest
      Rider
      • 2006
      • 506
      • Volkswagen
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #3
      Podniesiono też prędkość na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu ze 100 km/h do 110 km/h

      czyli jak nic się nie zmieni to nowe limity będą następujące:
      20 strefa zamieszkania
      50/60 zabudowany
      90 niezabudowany
      110 niezabudowany 2 pasy lub ekspresowa jednojezdniowa
      120 ekspresowa dwujezdniowa
      140 autostrada

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        co to wszystko zmieni, woda na młyn i tyle. zajmujemy i tak i tak czołowe miejsce pod względem wypadków. najpierw trzeba zacząć od dróg a potem można walić mandaty i stawiać fotoradary...
        siadając za kierownika trzeba pamiętać o jednym, by w całości dotrzeć do celu, bo zawsze, ktoś będzie na nas czekał. a podrobieni rajdowcy ścigający się od świateł do świateł, wcześniej czy później sami się wykończą.... :?

        Komentarz

        • Arti76
          Classic
          • 2009
          • 13

          #5
          gorzej jak innych krzywdza

          Komentarz

          • jama89
            L&K
            • 2008
            • 1214

            #6
            paranoja a podobno nawet maja karac za 55 w terenie zabudowanym :x
            Octavia 1.9 TDI ASZ


            .

            Komentarz

            • Thundi
              L&K
              • 2005
              • 1157

              #7
              Zamieszczone przez jama89
              paranoja a podobno nawet maja karac za 55 w terenie zabudowanym
              W starym (czytaj obowiązującym teraz) prawie też przewidziana jest kara dla tych co jeżdżą niewiele szybciej niż obowiązuje a dokładniej od 1 do 10km/h szybciej 100zł 1p karny więc i dziś mają prawo ukarać za te 51km/h na 50km/h tylko po prostu rzadko to robią
              O ortografie dba FF.
              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
              Skoda Octavia & Audi A6

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez Thundi
                więc i dziś mają prawo ukarać za te 51km/h na 50km/h tylko po prostu rzadko to robią
                no to już lekka przesad by była, nie znam ludzi by jeździli dokładnie 50km/h, no chyba, że tempomata załącza. gdzieś jakaś tolerancja musi być :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • Octan
                  Rider
                  • 2006
                  • 653

                  #9
                  Sprzedawcy zestawów CB zacierają ręce.Teraz sprzedają dużo a będa jeszcze więcej.
                  Zeby jeszcze tak sprawnie przegłosowali uproszczenie procedur związanych z budową dróg.

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Octan
                    Zeby jeszcze tak sprawnie przegłosowali uproszczenie procedur związanych z budową dróg.
                    jakie uproszczenie? już blisko rok temu weszła w życie i obowiązuje specustawa drogowa.

                    Komentarz

                    • PiotrekDK
                      Elegance
                      • 2007
                      • 798
                      • Seat

                      #11
                      powinni jeszcze zabierac prawko jak ktos przekroczy nadmiernie dozwolona predkosc
                      jedziesz na 90 o 30 wiecej i po prawku,
                      ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                      mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        PiotrekDK, To tu by nikt prawa jazdy juz nie mial :twisted: Bo 90 to nie problem, ale o 30 wiecej na 30 nie trudno :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • PiotrekDK
                          Elegance
                          • 2007
                          • 798
                          • Seat

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          PiotrekDK, To tu by nikt prawa jazdy juz nie mial :twisted: Bo 90 to nie problem, ale o 30 wiecej na 30 nie trudno :twisted:
                          na 30 to powinni zabierac po przekroczeniu o 10
                          bo nie stoi ona dla parady
                          ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                          mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Ta... remont skonczyl sie x czasu temu, a znaki zostaly, bo robota nie oddana, wiec remont niby trwa dalej. U nas to takie normalne, ze az nie do uwierzenia :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Thundi
                              W starym (czytaj obowiązującym teraz) prawie też przewidziana jest kara dla tych co jeżdżą niewiele szybciej niż obowiązuje a dokładniej od 1 do 10km/h szybciej 100zł 1p karny więc i dziś mają prawo ukarać za te 51km/h na 50km/h tylko po prostu rzadko to robią
                              Coś Ci się pomyliło, bo jak czytam ustawę, to jest 6-10km/h (Dziennik Ustaw Nr 236, poz. 1998 z dnia 20 grudnia 2002).
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • Thundi
                                L&K
                                • 2005
                                • 1157

                                #16
                                Zamieszczone przez winni77
                                Zamieszczone przez Thundi
                                W starym (czytaj obowiązującym teraz) prawie też przewidziana jest kara dla tych co jeżdżą niewiele szybciej niż obowiązuje a dokładniej od 1 do 10km/h szybciej 100zł 1p karny więc i dziś mają prawo ukarać za te 51km/h na 50km/h tylko po prostu rzadko to robią
                                Coś Ci się pomyliło, bo jak czytam ustawę, to jest 6-10km/h (Dziennik Ustaw Nr 236, poz. 1998 z dnia 20 grudnia 2002).
                                Moja pomyłka zaistniała ale gdzieś indziej
                                Przekroczenie prędkości do 10km/h skutkuje 1punktem karnym i karą 50zł. Taryfikator zakłada "do" czyli nie ustala "od" tak więc należy zakładać że prędkość od której mogą karać to dokładnie dwukrotna wartość błędu urządzenia (o ile się nie mylę to radary mają 0,1 do 100km/h i 1% powyżej tej prędkości) - wynika to z tego że jeśli radar wskazuje np: (przypadek dla X<100km/h) X,1km/h i błąd wynosi +-0,1 to prędkość pojazdu jest w granicy X-X,2km/h czyli albo jedzie przepisowo albo już tą prędkość przekracza natomiast jeśli wskaże X,2km/h (czyli ograniczenie przekroczone o dwu krotny błąd pomiarowy) to prędkość auta jest pomiędzy X,1 a X,3 tak więc w obu przypadkach prędkość przekroczona.

                                W rzeczywistości rzadko kiedy dochodzi do zatrzymania pojazdu i wlepienia mandatu jeśli auto porusza się te <10km/h więcej bo by się nie wyrobili a i sens takiego karania niewielki.
                                Aha licznik zawsze powinien wskazywać mniejszą prędkość niż się ma więc jadąc te licznikowe np: 2km/h więcej niż jest ograniczenie możemy wcale nie łamać przepisu :!:

                                Dokument z którego cytuje to "Rozporządzenie prezesa rady ministrów z dnia 24 listopada 2003r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń tekst ujednolicony ze zmianami z dnia 5 listopada 2008r." (tak więc nieco nowsze niż to co ty podajesz) zwanym także "Taryfikator mandatów karnych"
                                Pełna wersja do ściągnięcia np stąd: www.policja.pl/download.php?s=1&id=35951 (strona Policji)
                                A cytowany fragment znajduje się na stronie 8smej podpunkt C: Prędkość i hamowanie. przy numerze: 36
                                O ortografie dba FF.
                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                Skoda Octavia & Audi A6

                                Komentarz

                                • phoneman
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 3376
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Zacznijmy od uporządkowania znaków drogowych. Wszystkich !
                                  Poczawszy od dozwolenej predkości, poprzez znaki kierujące nas do miejscowości, obszary zabudowane a kończąc na żle zsynchronizowanych światłach na skrzyżowaniach.
                                  Jak już się to naszym rządzacym uda to ja każdy taryfikator zaakcetuje ( w granicach rozsądku ).
                                  .

                                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                  Komentarz

                                  • winni77
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2183
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    No to wszystko już jasne Bo przy taryfikatorze kar pieniężnych jest owszem do 10 km/h, ale jak spojrzysz na punktowy to jest 6-10 km/h
                                    Mój "Batmobil"

                                    Komentarz

                                    • bzyq_74
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 3467
                                      • Volkswagen
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                      #19
                                      Kod:
                                      Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym, która wprowadza m.in. zwiększenie dozwolonej prędkości na niektórych drogach. Nowe przepisy zaczną obowiązywać już od 1 stycznia 2011 roku.
                                      Reszta w linku:

                                      MARCIN
                                      Mój szkodnik

                                      Komentarz

                                      • bardzozlymisio
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 208

                                        #20
                                        Czytam te bzdury i krew mnie zalewa. To nieustanne pierd..lenie policji, że wypadki powoduje nadmierna prędkość. Naturalnie najłatwiej jest obarczyć winą ludzi, ale że drogi są jak w 3 świecie, to już sie nie pisze. Że kolejne rządy i ekipy swoją indolencją spowodowali katastrofalną sytuację na drogach w polsce i są winni tysięcy wypadków to już nikt nie pisze.
                                        Z mojej perseptywy to wygląda tak - jak będzie autostrada Wawa-Krak gdzie mogę jechać 140, nie zwalniając co chwila, bo w polu stoi stodoła i jest ograniczenie do 70 - i po 350km autostrady jest wjazd do Krakowa, gdzie predkość jest ograniczona do 50 to będę jechał zgodnie z przepisami - daje słowo zucha.

                                        Póki co jestem świeżo po przejażdżce waw-kra-waw i stwierdzam po raz kolejny - jazda tą drogą zgodnie z przepisami jest NIBEZPIECZNA. Wiekszość kierowców porusza sie tą drogą z predkościa 120-140km/h. Czyli traktuje ją jak autostradę, która przy obecnym stanie technologii stosowanej w autach pozwala na jazdę 140km/h co w dzisiejszych samochodach jest predkością podróżną normalną. Jeśli gierkówką chcesz jechac przepisowo to jesteś skazany na cigłe bujanie sie prawym pasem po koleinach, wyprzedzanie tirów co zmusza do zmiany pasa na prawy, który podróżuje 140km/h i powroty na prawy tudzież możesz być wyprzedzany przez tiry co jakiś czas. Narażasz sie na obtrąbienie i omiganie na lewym pasie a jeśli masz CB różne niewybredne epitety od tirowców i rózne ich pomysły. Natomiast jeśli pomykasz lewym 120-140 to wpisujesz sie w oglny potok samochodów i musisz tylko zjezdzac od czasu do czasu na prawo aby przepuscic jakiegoś rajdowca (zwykle wypasiona fura lub 20 letnie BMW z kierowcą w wieku lat 20-kilku) i wszystko idzie płynnie i miło. I nie chodzi tu o wariackie wyczyny predkości a zwykła jazdę zwykłymi skodami, toyotami, peugeotami czy innymi dostępnymi autami dla zwykłych ludzi.
                                        Panów, którzy gadają takie ogólnikowe androny zapraszam do jazdy zgodnie z przepsiami tą trasą w dzień powszedni, najlepiej kabrioletem, żeby wszytsko mogli dokładnie obserowować.

                                        Komentarz

                                        • kmink
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1360
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Jedna rzecz mnie zastanawia....skoro 99% wypadków w PL spowodowanych jest przez nadmierną prędkość to po co podwyższają dopuszczalną V max?
                                          Pewnie dlatego żeby po roku stwierdzić że statystyki się pogorszyły i w ten sposób pokażą nam ze to V zabija a nie złe drogi....zatkają nam tym gęby i tyle...
                                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                          www.tuneforce.pl
                                          www.dpfserwis.pl

                                          Komentarz

                                          Pracuję...