Najszybsza Skoda w historii !!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mtmg
    Ambiente
    • 2007
    • 104

    Najszybsza Skoda w historii !!!!

    loyd, Focus, Civic, Kia , I30, Astra II sedan lub htb, megane
  • daneczek76
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 3642
    • Toyota

    #2
    Najszybsza Skoda w historii !!!!

    Może kosztować ponad 200 tysięcy złotych. Potrafi zaparkować bez pomocy kierowcy. Do "setki" przyśpiesza w 6,5 sekundy i przestaje wciskać podróżnych w fotele dopiero przy 250 km/h. Napędzany na wszystkie koła, 260-konny Superb 3.6 to bez wątpienia jeden z najlepszych modeli w historii marki. Jak spisuje się na polskich drogach?

    Historia Skody Superb sięga pierwszej połowy lat 30. ubiegłego wieku. Do chwili wybuchu II Wojny Światowej wyprodukowano kilkaset luksusowych Superbów. Po wojnie Skoda skupiła się na wytwarzaniu znacznie mniej wyszukanych samochodów. Superb powrócił w 2001 roku. Auto zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej Volkswagena Passata szybko zyskało uznanie klientów poszukujących dyskretnej limuzyny za rozsądne pieniądze.

    Najnowszy Superb zadebiutował w 2008 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Auto jest odważniej stylizowane od poprzednika i znacznie lepiej wykonane. Dzięki innowacyjnemu systemowi otwierania bagażnika Twindoor auto łączy elegancję sedana z praktycznością liftbacka. Atutem czeskiej limuzyny jest też cena. Podstawowa wersja 4,8 metrowego Superba kosztuje 79 tysięcy złotych. Napędza ją silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM. Osiągi samochodu są przyzwoite. Podobnie jak wyposażenie i jakość wykonania. Dla klientów poszukujących wyrafinowania technicznego oraz doskonałych osiągów przygotowano Superba 3.6 FSI 4x4.

    Z zewnątrz samochód praktycznie nie różni się od podstawowej wersji. Jedynie 18-calowe koła, potężne hamulce i cztery rury wydechowe zdradzają, że mamy do czynienia z naprawdę szybkim Superbem. Podczas konstruowania samochodu inżynierowie Skody sięgnęli po najlepsze rozwiązania koncernu Volkswagena, co doskonale czuć podczas jazdy.

    260-konny silnik 3.6 V6 jest zasilany przez bezpośredni wtrysk paliwa FSI. Dzięki niemu samochód spala umiarkowane ilości paliwa - poza miastem potrafi przejechać 100 kilometrów, zużywając niecałe 9 litrów benzyny. W cyklu mieszanym Skoda spala 11-13 l/100km. Podczas jazdy miejskiej stado 260 koni wypija w granicach 15-17 l/100km. Wówczas na jaw wychodzi jeden z największych mankamentów Superba – ograniczony zasięg. Zbiornik jest w stanie pomieścić tylko 60 litrów benzyny, więc posiadacz najmocniejszej Skody będzie częstym gościem na stacjach paliw.
    260 KM i 350 Nm trafia na wszystkie koła poprzez skrzynię DSG oraz sprzęgło Haldex czwartej generacji. W optymalnych warunkach moment obrotowy niemal w całości trafia na przednią oś. Po stwierdzeniu problemów z trakcją elektronika zwiększa siłę napędzającą tylne koła. Sprawia to, że nawet w ekstremalnej sytuacji Superb zachowuje stoicki spokój. Wrażenie robi także praca zautomatyzowanej przekładni DSG. Skrzynia działa płynnie i szybko. Szarpnięcia nie towarzyszą zmianom biegów nawet po maksymalnym dociśnięciu gazu. Napędzany na wszystkie koła Superb sprawnie rusza z miejsca na każdej nawierzchni. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,5 sekundy. Dla porównania warto dodać, że Lancer Evolution z automatyczną skrzynią SST rozpędza się do "setki" w 6,3 sekundy. Z danych technicznych wynika, że prędkość maksymalna limuzyny z indiańską strzałą na masce wynosi 250 km/h.

    Wnętrze nie pozostawia wątpliwości. Superb gra w ekstraklasie. Przestronność kabiny jest imponująca. Szczególnie dużo miejsca przewidziano dla pasażerów tylnej kanapy. Komfort zapewniają im także nawiewy w konsoli środkowej oraz słupkach drzwi, jak również podgrzewane siedzenia. Dobre wrażenie robi kolorystyka i jakość materiałów wykończeniowych. Beżowe skóry i wykładziny są niestety trudne do utrzymania w czystości.
    Przestrzeń ładunkową wykończono ciemnymi materiałami. Z pewnością docenią to klienci, którzy zdecydują się na Superba Van. Wersja z kratką jest w stanie przewieźć naprawdę dużo. Bagażnik Skody ma pojemność 565 litrów. Wykorzystanie objętości ułatwia ładowność na poziomie 620 kilogramów.

    Skoda nie oszczędzała na wyposażeniu. Prezentowany samochód otrzymał w standardzie 9 poduszek powietrznych, ESP, czujniki parkowania, tempomat, skórzaną tapicerkę, podgrzewane siedzenia oraz biksenownowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów. Dopłaty nie wymaga także asystent parkowania. System Park Assist ogranicza rolę prowadzącego podczas parkowania równoległego do przełączenia biegu oraz zwolnienia pedału hamulca. Za operowanie kierownicą odpowiada elektronika, która dobiera kąt skrętu kół na podstawie sygnałów płynących z czujników parkowania.

    Za bazową wersję 260-konnego Superba 3.6 4x4 trzeba zapłacić 164 tysiące złotych. Za niemal identyczną kwotę można nabyć mniejszego, skromniej wyposażonego i słabszego o 10 KM Passata 3.2 V6 FSI. Porównywalne ze Skodą auta innych marek kosztują znacznie więcej. Najdroższy Superb nie zachwyca fajerwerkami stylistycznymi. Nie jest także nieprzyzwoicie tani. Flagowa Skoda wciąż pozostaje solidną i wygodną limuzyną w rozsądnej cenie...


    więcej i zródło: http://moto.onet.pl/1583751,1,najszy...l.html?node=20
    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

    Komentarz

    • sesik
      RS
      • 2006
      • 2165

      #3
      Fiu Fiu ale najszybsza skoda w historii to już chyba jest od dość dawna w klubie w kolorze niebieskim i to w budzie O1 :diabelski_usmiech

      Szkoda że takiego silniczka nie montują też w rsach
      Best ET = 13.666
      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
      PerfectService by DGW

      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        ...a o kłopotach z dsg ani słowa... niektóre potrafiły po prostu powiedzieć "nie" i nie startować
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • tomek
          L&K
          • 2005
          • 1078

          #5
          takie wyposażenie i osiągi w takiej cenie są raczej bezkonkurencyjne na rynku

          [ Dodano: Wto 17 Lis, 09 20:39 ]
          Zamieszczone przez robekcool
          ...a o kłopotach z dsg ani słowa... niektóre potrafiły po prostu powiedzieć "nie" i nie startować
          ciekawe.. masz jakieś szczegóły?
          O2FL RS | S2 | F2

          Komentarz

          • sew1981
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2009
            • 10986
            • Fiat

            #6
            a moze ktos jeszcze sie machnie...i doda do tego 3.6 fsi...turbawke i zrobi sobie 3.6 tsi....ciekawe..jak by to latalo..pewnie z 300 kucy by bylo spokojnie...
            a moze w mlada boleslav zrobia np superba rsa z takim enginem - tak jak np jest audi s6 - sportowa wersja a6..mysle ze amatorzy by sie znalezli

            Komentarz

            • Thundi
              L&K
              • 2005
              • 1157

              #7
              robekcool,
              Zamieszczone przez tomek
              ciekawe.. masz jakieś szczegóły?
              O ortografie dba FF.
              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
              Skoda Octavia & Audi A6

              Komentarz

              • Hanz2k
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 522

                #8
                sew1981, 300 km to ten silnik ma jako wolnossący w Passacie CC i R36. Układ napędowy Superba V6 jest identyczny, tyle że w CC i R36 silnik ma podkręcone obroty - moc maksymalna przy 6600 vs. 6000 w Superbie.
                Hanz2k
                1,8 T by MT
                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                Komentarz

                • sew1981
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10986
                  • Fiat

                  #9
                  Hanz2k, czyli one tylko sie softem roznia w passku i w superbie?
                  a pomyslcie gdyby ktos...zrobil maly bonusik w postaci turbawki pozadnej.. :twisted: mialy by pewnie jeszcze nizej i tak spory juz Nm

                  Komentarz

                  • Hanz2k
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 522

                    #10
                    sew1981, tak, różną się wyłącznie softem (i prawdopodobnie paliwem - R36 jeździ na 98 a Superb 95).
                    Turbawka może nie, ale kompresor taki jak w 3,0 TFSI - cóż można pomażyć. Musieliby transplantować napęd z Audi - 6b DSG w Superbie już niewiele więcej momentu uciągnie.
                    Hanz2k
                    1,8 T by MT
                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #11
                      w superbie ten silnik ma 350NM i w pasku cc z tego co pamiętam tez, wiec kompresor/turbo raczej nie uciągnie skrzynia.
                      druga sprawa, to pod maską tam już nie ma na nic miejsca.. nawet akumulator wyleciał do bagażnika
                      po trzecie.. taki samochod to i tak rakieta więc przynajmniej osobiście nie widzię sensu robić modów..
                      a awaria dsg była w oprogramowaniu i nie było wyróżnienia na wersje, wiec możliwe, że w v6 ten problem nie występował
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • sew1981
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2009
                        • 10986
                        • Fiat

                        #12
                        "to pod maską tam już nie ma na nic miejsca"....no niestety osprzet tych potworow zajmuje miejsce :|
                        no wiesz..do passata b5 lift ladowali 4.0 w8...i sie miescil hehe
                        ciekawe jakby wyszlo porownanie tych motorow..passat w8 ma 370 Nm i przyspiesza w 6.8 w manualu do sety...hm...no i 32v. pewnie starsza konstrukcja..ale jak to slyszalem pare razy na drodze to ciary przechodza..od tych 8 cylindrochow..szkoda ze nie pchali tego do superba I w jakiejs usportowionej wersji.

                        ja jednak i tak jestem zwolennikiem diesla od v6 w gore..chodza bardzo milo i kulturalnie....nie ma jak 5.0 v10 tdi :twisted: ....i jego 313 koni..i 750 NM!!!! tym to mozna pole orac na giewoncie chyba..hehe a teraz wyszla wersja 350 koni...o moment nawet nie pytam...bo zawal dostane :roll:

                        [ Dodano: Czw 19 Lis, 09 22:47 ]
                        sie tylko zastanawiam...jak to sprzeglo wytrzymuje...chyba ze od ciezarowki wstawili :P

                        Komentarz

                        • blackrs
                          RS
                          • 2008
                          • 4829
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          no pasacik w8 fajna sprawa ale strasznie paliwożerny
                          BYŁA o1 rs
                          BYŁA o2 1.6
                          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                          Komentarz

                          • sew1981
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2009
                            • 10986
                            • Fiat

                            #14
                            blackrs, to prawda....rok temu taka pora wracalem z lublina...i taki mnie wyprzedzil, podczepilem sie pod niego po lecial tak "ekonomicznie" 130 na trasce, mial cb i zapytalem ile pali...jak tak jedzie...to powiedzial ze komputer pokazuje mu 13 litrow....masakra :shock: ...ale za to ten gang... :twisted:
                            za jakis czas musial zjechac na sieczkownie :| i cztery rury zniknely mi sprzed oczu.

                            [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 17:14 ]
                            poprostu te 8 garow trzeba karmic...

                            [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 17:18 ]
                            wersja 350 km 5.0 v10 tdi tez byla wczesniej w usportowionych wersjach "r" phaetonow i touaregow - sprawdzilem dzis.....
                            i ma niebagatela...810 Nm...na pokladzie :hehe

                            Komentarz

                            • Thundi
                              L&K
                              • 2005
                              • 1157

                              #15
                              Zamieszczone przez sew1981
                              wersja 350 km 5.0 v10 tdi tez byla wczesniej w usportowionych wersjach "r" phaetonow i touaregow - sprawdzilem dzis.....
                              i ma niebagatela...810 Nm...na pokladzie :hehe
                              ten silnik szału nie robi (znaczy w słabszej wersji) już bardziej wole 4.2TDI (326km 650Nm) - mniej pali mniejsza pojemność stanowczo mniej awaryjny.


                              A jak mi dali kluczyk od Q7 V12 to utwierdziło mnie że Diesel to jest to (bo ono ma 500KM i 1000Nm :shock: )
                              O ortografie dba FF.
                              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                              Skoda Octavia & Audi A6

                              Komentarz

                              • sew1981
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10986
                                • Fiat

                                #16
                                Thundi, a co to za silnik? diesel v12? jest taki? nie wiedzialem...ups...1000 Nm..masakra :twisted:

                                [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 22:34 ]
                                co za sprzegla wytrzymuja takie momenty? chyba od ciezarowek co? :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • Thundi
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1157

                                  #17
                                  Silnik to 6.0TDI (czyli diesel jak się łatwo domyślić) nazwa auta Audi Q7V12
                                  Wykres:

                                  Zamieszczone przez sew1981
                                  co za sprzegla wytrzymuja takie momenty? chyba od ciezarowek co? :szeroki_usmiech
                                  Tiptronic (notabene Tuareg też ma tiptronica)
                                  O ortografie dba FF.
                                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                  Skoda Octavia & Audi A6

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratoRS
                                    • 2009
                                    • 10986
                                    • Fiat

                                    #18
                                    Thundi, nie mam wiecej pytan...silnik na dwoch turbinach :hehe

                                    ano, tiptronic..dsg nie uciagnie takiego momentu, w dieslu bodajze na 2.5 tdi w t5 sie koncza jego mozliwosci..prawda? czy w 3.0 tdi tez sa dsg?..no moze,ale to chyba maksior tej skrzyni, jesli chodzi o Nm.

                                    Komentarz

                                    • Hanz2k
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 522

                                      #19
                                      sew1981, jako ciekawostkę - Veyron ma właśnie DSG - i moment 1250 Nm - więc DSG radzi sobie i z większymi momentami. DSG to tylko skrót używany przez VW i kojarzony z pierwszym tego rodzaju produktem masowym - 6 biegową skrzynią DQ 250 o ograniczeniu momentu do 350 Nm. Tymczasem w tej chwili grupa VW ma:
                                      - 6 biegową skrzynię DSG (właśnie DQ250) o ograniczeniu do 350 Nm,
                                      - 7 biegową skrzynię DSG o ograniczeniu do 250 Nm,
                                      - 7 biegową skrzynię DSG o ograniczeniu do 550 Nm i przystosowaną do 4x4,
                                      do tego skrzynia Veyrona.

                                      Skrzynie DSG pod różnymi nazwami występują już w Fordzie (C-Max), Nissanie GT-R, Ferrari (California i 458 Italia), Porsche (Panamera, 911, 911 Turbo, Cayman, Boxter), Mitsubishi Lancer, BMW M3, Mercedes-AMG SLS.
                                      W przyszłym roku dołączy min. Renault.
                                      Hanz2k
                                      1,8 T by MT
                                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10986
                                        • Fiat

                                        #20
                                        Hanz2k, no i wszystko jasne....czyli dsg daje rade
                                        a co oznacza dokladnie ten skrot?
                                        czy mam rozumiec ze ten sam producent produkuje to do vw i do tych wymienionych marek, czy to juz dzielo innych firm?

                                        Komentarz

                                        • Thundi
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1157

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          a co oznacza dokladnie ten skrot?
                                          DSG - Direct Shift Gearbox, po niemiecku: Direkt-Schalt Getriebe
                                          O ortografie dba FF.
                                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                          Skoda Octavia & Audi A6

                                          Komentarz

                                          • Hanz2k
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 522

                                            #22
                                            sew1981, skrzynie DCT Dual-Clutch Transmission (DSG w terminologii VW) robią:
                                            - BorgWarner - licencja dla VW (DQ250), Nissana GT-R,
                                            - Getrag - dla Forda, BMW, AMG, Mitsubishi,
                                            - Graziano,
                                            - LuK - VW (DQ200),
                                            - Ricardo - Veyron,
                                            - ZF - Porsche, Ferrari,


                                            i np. tu:

                                            Generalnie googlaj "DCT".
                                            Hanz2k
                                            1,8 T by MT
                                            :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                            Komentarz

                                            Pracuję...