loyd, Focus, Civic, Kia , I30, Astra II sedan lub htb, megane
Najszybsza Skoda w historii !!!!
Zwiń
X
-
Najszybsza Skoda w historii !!!!
Może kosztować ponad 200 tysięcy złotych. Potrafi zaparkować bez pomocy kierowcy. Do "setki" przyśpiesza w 6,5 sekundy i przestaje wciskać podróżnych w fotele dopiero przy 250 km/h. Napędzany na wszystkie koła, 260-konny Superb 3.6 to bez wątpienia jeden z najlepszych modeli w historii marki. Jak spisuje się na polskich drogach?
Historia Skody Superb sięga pierwszej połowy lat 30. ubiegłego wieku. Do chwili wybuchu II Wojny Światowej wyprodukowano kilkaset luksusowych Superbów. Po wojnie Skoda skupiła się na wytwarzaniu znacznie mniej wyszukanych samochodów. Superb powrócił w 2001 roku. Auto zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej Volkswagena Passata szybko zyskało uznanie klientów poszukujących dyskretnej limuzyny za rozsądne pieniądze.
Najnowszy Superb zadebiutował w 2008 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Auto jest odważniej stylizowane od poprzednika i znacznie lepiej wykonane. Dzięki innowacyjnemu systemowi otwierania bagażnika Twindoor auto łączy elegancję sedana z praktycznością liftbacka. Atutem czeskiej limuzyny jest też cena. Podstawowa wersja 4,8 metrowego Superba kosztuje 79 tysięcy złotych. Napędza ją silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM. Osiągi samochodu są przyzwoite. Podobnie jak wyposażenie i jakość wykonania. Dla klientów poszukujących wyrafinowania technicznego oraz doskonałych osiągów przygotowano Superba 3.6 FSI 4x4.
Z zewnątrz samochód praktycznie nie różni się od podstawowej wersji. Jedynie 18-calowe koła, potężne hamulce i cztery rury wydechowe zdradzają, że mamy do czynienia z naprawdę szybkim Superbem. Podczas konstruowania samochodu inżynierowie Skody sięgnęli po najlepsze rozwiązania koncernu Volkswagena, co doskonale czuć podczas jazdy.
260-konny silnik 3.6 V6 jest zasilany przez bezpośredni wtrysk paliwa FSI. Dzięki niemu samochód spala umiarkowane ilości paliwa - poza miastem potrafi przejechać 100 kilometrów, zużywając niecałe 9 litrów benzyny. W cyklu mieszanym Skoda spala 11-13 l/100km. Podczas jazdy miejskiej stado 260 koni wypija w granicach 15-17 l/100km. Wówczas na jaw wychodzi jeden z największych mankamentów Superba – ograniczony zasięg. Zbiornik jest w stanie pomieścić tylko 60 litrów benzyny, więc posiadacz najmocniejszej Skody będzie częstym gościem na stacjach paliw.
260 KM i 350 Nm trafia na wszystkie koła poprzez skrzynię DSG oraz sprzęgło Haldex czwartej generacji. W optymalnych warunkach moment obrotowy niemal w całości trafia na przednią oś. Po stwierdzeniu problemów z trakcją elektronika zwiększa siłę napędzającą tylne koła. Sprawia to, że nawet w ekstremalnej sytuacji Superb zachowuje stoicki spokój. Wrażenie robi także praca zautomatyzowanej przekładni DSG. Skrzynia działa płynnie i szybko. Szarpnięcia nie towarzyszą zmianom biegów nawet po maksymalnym dociśnięciu gazu. Napędzany na wszystkie koła Superb sprawnie rusza z miejsca na każdej nawierzchni. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,5 sekundy. Dla porównania warto dodać, że Lancer Evolution z automatyczną skrzynią SST rozpędza się do "setki" w 6,3 sekundy. Z danych technicznych wynika, że prędkość maksymalna limuzyny z indiańską strzałą na masce wynosi 250 km/h.
Wnętrze nie pozostawia wątpliwości. Superb gra w ekstraklasie. Przestronność kabiny jest imponująca. Szczególnie dużo miejsca przewidziano dla pasażerów tylnej kanapy. Komfort zapewniają im także nawiewy w konsoli środkowej oraz słupkach drzwi, jak również podgrzewane siedzenia. Dobre wrażenie robi kolorystyka i jakość materiałów wykończeniowych. Beżowe skóry i wykładziny są niestety trudne do utrzymania w czystości.
Przestrzeń ładunkową wykończono ciemnymi materiałami. Z pewnością docenią to klienci, którzy zdecydują się na Superba Van. Wersja z kratką jest w stanie przewieźć naprawdę dużo. Bagażnik Skody ma pojemność 565 litrów. Wykorzystanie objętości ułatwia ładowność na poziomie 620 kilogramów.
Skoda nie oszczędzała na wyposażeniu. Prezentowany samochód otrzymał w standardzie 9 poduszek powietrznych, ESP, czujniki parkowania, tempomat, skórzaną tapicerkę, podgrzewane siedzenia oraz biksenownowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów. Dopłaty nie wymaga także asystent parkowania. System Park Assist ogranicza rolę prowadzącego podczas parkowania równoległego do przełączenia biegu oraz zwolnienia pedału hamulca. Za operowanie kierownicą odpowiada elektronika, która dobiera kąt skrętu kół na podstawie sygnałów płynących z czujników parkowania.
Za bazową wersję 260-konnego Superba 3.6 4x4 trzeba zapłacić 164 tysiące złotych. Za niemal identyczną kwotę można nabyć mniejszego, skromniej wyposażonego i słabszego o 10 KM Passata 3.2 V6 FSI. Porównywalne ze Skodą auta innych marek kosztują znacznie więcej. Najdroższy Superb nie zachwyca fajerwerkami stylistycznymi. Nie jest także nieprzyzwoicie tani. Flagowa Skoda wciąż pozostaje solidną i wygodną limuzyną w rozsądnej cenie...
więcej i zródło: http://moto.onet.pl/1583751,1,najszy...l.html?node=20[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
-
-
Fiu Fiu ale najszybsza skoda w historii to już chyba jest od dość dawna w klubie w kolorze niebieskim i to w budzie O1 :diabelski_usmiech
Szkoda że takiego silniczka nie montują też w rsachBest ET = 13.666
Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
PerfectService by DGW
http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/
Komentarz
-
-
a moze ktos jeszcze sie machnie...i doda do tego 3.6 fsi...turbawke i zrobi sobie 3.6 tsi....ciekawe..jak by to latalo..pewnie z 300 kucy by bylo spokojnie...
a moze w mlada boleslav zrobia np superba rsa z takim enginem - tak jak np jest audi s6 - sportowa wersja a6..mysle ze amatorzy by sie znalezli
Komentarz
-
-
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
sew1981, tak, różną się wyłącznie softem (i prawdopodobnie paliwem - R36 jeździ na 98 a Superb 95).
Turbawka może nie, ale kompresor taki jak w 3,0 TFSI - cóż można pomażyć. Musieliby transplantować napęd z Audi - 6b DSG w Superbie już niewiele więcej momentu uciągnie.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
w superbie ten silnik ma 350NM i w pasku cc z tego co pamiętam tez, wiec kompresor/turbo raczej nie uciągnie skrzynia.
druga sprawa, to pod maską tam już nie ma na nic miejsca.. nawet akumulator wyleciał do bagażnika
po trzecie.. taki samochod to i tak rakieta więc przynajmniej osobiście nie widzię sensu robić modów..
a awaria dsg była w oprogramowaniu i nie było wyróżnienia na wersje, wiec możliwe, że w v6 ten problem nie występowałO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
"to pod maską tam już nie ma na nic miejsca"....no niestety osprzet tych potworow zajmuje miejsce :|
no wiesz..do passata b5 lift ladowali 4.0 w8...i sie miescil
hehe
ciekawe jakby wyszlo porownanie tych motorow..passat w8 ma 370 Nm i przyspiesza w 6.8 w manualu do sety...hm...no i 32v. pewnie starsza konstrukcja..ale jak to slyszalem pare razy na drodze to ciary przechodza..od tych 8 cylindrochow..szkoda ze nie pchali tego do superba I w jakiejs usportowionej wersji.
ja jednak i tak jestem zwolennikiem dieslaod v6 w gore..chodza bardzo milo i kulturalnie....nie ma jak 5.0 v10 tdi :twisted: ....i jego 313 koni..i 750 NM!!!! tym to mozna pole orac na giewoncie chyba
..hehe a teraz wyszla wersja 350 koni...o moment nawet nie pytam...bo zawal dostane :roll:
[ Dodano: Czw 19 Lis, 09 22:47 ]
sie tylko zastanawiam...jak to sprzeglo wytrzymuje...chyba ze od ciezarowki wstawili :P
Komentarz
-
-
blackrs, to prawda....rok temu taka pora wracalem z lublina...i taki mnie wyprzedzil, podczepilem sie pod niego po lecial tak "ekonomicznie" 130 na trasce, mial cb i zapytalem ile pali...jak tak jedzie...to powiedzial ze komputer pokazuje mu 13 litrow....masakra :shock: ...ale za to ten gang... :twisted:
za jakis czas musial zjechac na sieczkownie :| i cztery rury zniknely mi sprzed oczu.
[ Dodano: Pią 20 Lis, 09 17:14 ]
poprostu te 8 garow trzeba karmic...
[ Dodano: Pią 20 Lis, 09 17:18 ]
wersja 350 km 5.0 v10 tdi tez byla wczesniej w usportowionych wersjach "r" phaetonow i touaregow - sprawdzilem dzis.....
i ma niebagatela...810 Nm...na pokladzie :hehe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981wersja 350 km 5.0 v10 tdi tez byla wczesniej w usportowionych wersjach "r" phaetonow i touaregow - sprawdzilem dzis.....
i ma niebagatela...810 Nm...na pokladzie :hehe
A jak mi dali kluczyk od Q7 V12 to utwierdziło mnie że Diesel to jest to(bo ono ma 500KM i 1000Nm :shock: )
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
sew1981, jako ciekawostkę - Veyron ma właśnie DSG - i moment 1250 Nm - więc DSG radzi sobie i z większymi momentami. DSG to tylko skrót używany przez VW i kojarzony z pierwszym tego rodzaju produktem masowym - 6 biegową skrzynią DQ 250 o ograniczeniu momentu do 350 Nm. Tymczasem w tej chwili grupa VW ma:
- 6 biegową skrzynię DSG (właśnie DQ250) o ograniczeniu do 350 Nm,
- 7 biegową skrzynię DSG o ograniczeniu do 250 Nm,
- 7 biegową skrzynię DSG o ograniczeniu do 550 Nm i przystosowaną do 4x4,
do tego skrzynia Veyrona.
Skrzynie DSG pod różnymi nazwami występują już w Fordzie (C-Max), Nissanie GT-R, Ferrari (California i 458 Italia), Porsche (Panamera, 911, 911 Turbo, Cayman, Boxter), Mitsubishi Lancer, BMW M3, Mercedes-AMG SLS.
W przyszłym roku dołączy min. Renault.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981a co oznacza dokladnie ten skrot?O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
sew1981, skrzynie DCT Dual-Clutch Transmission (DSG w terminologii VW) robią:
- BorgWarner - licencja dla VW (DQ250), Nissana GT-R,
- Getrag - dla Forda, BMW, AMG, Mitsubishi,
- Graziano,
- LuK - VW (DQ200),
- Ricardo - Veyron,
- ZF - Porsche, Ferrari,
i np. tu:
Generalnie googlaj "DCT".Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
Komentarz