dlatego piszę że chcę założyć w serwisie. Jak nową, oryginalną założę w serwisie to stracę gwarancję?
Superb Combi vs Mercedes E Combi
Zwiń
X
-
nie czytałem ale za badałem te auta na jazdach próbnych
SUPERB: (wersja:Ambiente, 2,0tdi 170kucy) duuużo miejsca, bardziej miękki od Merca, dynamika na właściwym poziomie jak na kombi tej klasy, dobre wykonanie, przyjemne w dotyku materiały, dobre prowadzenie, widoczność w lusterkach świetna (dzięki dużym lustrom)..ogólnie świetny
Merc: jak wyżej, wioczne jest lepsze wykananie, dobrej jakości materiały, dobre prowadzenie no i ciut bogatsze wyposażenie..............ale po spojrzeniu w cennik decyzja zapadła na Skode
Komentarz
-
-
mi tam sie superb kombi bardzo podoba
jest szansa ze za dwa trzy lata własnie zamienie okte na superba w kombi
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Auto Świat i ich testy
Dodam tylko że Skoda miała 18calowe felgi gdy Mercedes jeździł na 16' a to znacznie wpływa (w każdym aucie) na jakość prowadzenia - pewnie gdyby Superb miał 16' to byłby znacznie bardziej komfortowy.Ogólne wrażenie z prowadzenia czeskiego kombi jest takie, że auto dość sprężyście resoruje i bardzo chce zatrzeć w świadomości kierującego swoje wymiary, jednak nie do końca się to udaje i w efekcie nie cechuje go ani komfort Mercedesa, ani zwinność – imponujące gabaryty dają się odczuć podczas manewrowania.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Pytam dlaczego nie zrobili zestawienia skody z jasna tapicerka z mercedesem z czarną tylko odwrotnie. Myślę że superb wtedy wyglądał by zdecydowanie lepiej od kosztujacego dwa razy tyle mercedesa.
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Czesi mieli wiecej ROZUMU, a nie szcześcia. Do bram FSO też pukały rózne marki między innymi Renault, VW, Opel. Z Oplem umowa prawie juz była gotowa tylko niestety przekleństwo Polski, czyli związki zawodowe niedopuściły do jej podpisania gdyż koreańczycy obiecali im lepsze gwarancje zatrudnienia i lepszy socjalZamieszczone przez ufono ale cóż, czesi mieli więcej szczęścia, choć to nie do końca szczęściem można nazwać.
8) i są to informacje z pierwszej ręki. Jak to się skończyło wiemy wszyscy i te gwarancje zatrudnienia i socjal polacy mogą sobie teraz w d... wsadzić
Ale jak zwykle mądry polak po szkodzie, no i chytry 2 razy traci - jednak faktycznie przysłowia są mądrością narodu.
A wystarczyło podpisac umowę z VW lub Oplem i zawrzeć w niej klauzulę o konieczności pozostawiania marki FSO i jej rozwoju. Dziś pewnie jeździlibyśmy kolejną generacja Warsa a nie Octavii.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
[quote]Zamieszczone przez BigCzesi mieli wiecej ROZUMU, a nie szcześcia. Do bram FSO też pukały rózne marki międzyZamieszczone przez ufono ale cóż, czesi mieli więcej szczęścia, choć to nie do końca szczęściem można nazwać.
Oprocz rozumu to Czesi mieli duzo wiecej do zaoferowania. Skoda byla prawdziwa marka z bogata historia i produkowala wlasne auta. Czym bylo FSO ? Dziwnym tworem, fabryka licencyjnych aut nienajlepszej jakosci i nic wiecej ...
[ Dodano: Sob 16 Sty, 10 11:49 ]
SUPERB: (wersja:Ambiente, 2,0tdi 170kucy) duuużo miejsca, bardziej miękki od Merca,
W tescie pisza ze jest dokladnie odwrotnie ...
Komentarz
-
-
1) W 1990 r. Skoda również była dziwnym tworem podobnie jak FSO. Żadna prawdziwa marka ponieważ tą wskrzesił dopiero VW. Ani potencjał produkcyjny ani wartość parku maszynowego nie była przecież na poziomie zachodnim.Zamieszczone przez voltarOprocz rozumu to Czesi mieli duzo wiecej do zaoferowania. Skoda byla prawdziwa marka z bogata historia i produkowala wlasne auta. Czym bylo FSO ? Dziwnym tworem, fabryka licencyjnych aut nienajlepszej jakosci i nic wiecej ...
2) FSO miało potencjał produkcyjny, porównywalną markę w Polsce i większy rynek.
Podsumowując moim zdaniem zadecydowało nie to co Czesi mieli w ofercie ale ich podejście. My czekaliśmy i ktoś przyjdzie, rzuci się na kolana i złoży wspaniałą ofertę. Jeżeli dobrze pamiętam to ofertę VW krytykowano ponieważ była niespecjalna. A trzeba było iść małymi kroczkami.
Wina jest kolejnych ekip rządzących i partii politycznych.
Komentarz
-
-
Wybacz ale kompletnie sie nie zgodze. Co swojego wyprodukowalo FSO przez caly swoj zywot ? ....Kod:1) W 1990 r. Skoda również była dziwnym tworem podobnie jak FSO. Żadna prawdziwa marka ponieważ tą wskrzesił dopiero VW. Ani potencjał produkcyjny ani wartość parku maszynowego nie była przecież na poziomie zachodnim.
Wiadomo ze marka Skoda nie byla tym czym koglaby byc gdyby nie sytuacja geopolityczna. Ale w momencie kupienia Skody przez VW miala przynajmniej nowoczesne auto w produkcji jak na tamte czasy po ktore ustawialy sie kolejki ( Favorit )
Co mialo wtedy FSO ? NIC ... konczylo produkcje archaicznego i postlicencyjengo 125p bo nikt tego nie chcial juz kupowac , a jedynym sztandarowym produktem byl rowniez licencyjny i rowniez przestarzaly Polonez.
Patrzac w lata wczesniejsze niestetu ale mozna powiedziec ze FSO bylo jedynie fabryka licencyjnych aut , a takze po prostu prototypownia.
Czesi jakos umieli wdrozyc przez kilkadziesiac lat mnostwo modeli do produkcji. FSO nie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiterNZCo to znaczy swojego? A Skoda dzisiaj to swoja?
)))))))))))
Wymyślonego od pierwszej śrubki? Liczy się wielkość produkcji i sprzedaż.
A swoim to był Polonez
Mowimy w tym momenci o historii Skody w momencie przejecia przez VW.
Wtedy Skoda produkowal swojej konstrukcji auta. Wiadomo ze teraz to jest VW.
Polonez ? no dobra niech bedzie ze to byla polska konstrukcja. No Syrena tez byla chyba polska
to moze 2 do ilu w przypadku Skody ?
Komentarz
-
-
Prosze cie nie zartuj. Wg Ciebie marka to jest potencjal produkcyjny jedynie ? Na marke pracuje sie latami i Czesi juz dawno to zrozumieli ( jeszcze dlugo przed VW ) a my nie . Dlatego nas na rynku motoryzacyjnym nie ma.
Ponadto pytasz jaki ma wplyw ? To proste ... produkujac produkty licencyjne zaklad stawia sie w roli montowni , odtworcy czyjejs mysli technicznej/technologicznej. Musi placic za ta licencje , czesto jes tak ze kupuje licencje juz nie na topowy model danego producenta, pozatym produkuje pod nieswoja marka. Chyba nie chcesz powiedziec ze Fiat 125p to byla polska marka ... Wiec naprawde trudno powiedziec czym bylo FSO ale napewno trudno nazwac to marka. Ja na miejscu VW tez kupilbym Skode a nie FSO.
Tak ponadto potencjal produkcyjny to nie sadze ze FSO mialo wiekszy od Skody u schylku ery komunizmu. Potencjal mozna miec i nic nie produkowac, mozna miec 50 % tego potencjalu i umiec go wykorzystac.
Zreszta o czym tu mowic porownaj sobie te dwie firmy tylko patrzac na dzial produkcja modeli zakonczonych. Kto wiecej zrobil jest raczej pytaniem retorycznym ...
Tutaj znajdziesz takie kwiatki jak : licencja, ZSRR, Stalin, Pabieda, prototyp, wg. wloskiego projektu, protest Peugeota, Ital design opracowuje, montaz, prywatyzacja, wygasniecie praw do marki Fiat, zawieszenie produkcji , koniec produkcji, i najsmutniejsze
2009, 11 maja - wstrzymanie produkcji z powodu niskiego popytu na samochody[6]
Wszystko co produkowalo i produkuje Skoda nazywalo sie ... Skoda
Nawet przez Wikipedie nie jest FSO okreslane firma ani nie znajdziesz tam slowa marka ...
(FSO) – przedsiębiorstwo przemysłu motoryzacyjnego, produkujące samochody osobowe.
Komentarz
-
-
Twoim zdaniem w momencie przejęcia Skody przez VW była to licząca się w Europie marka? Nie żartuj.Zamieszczone przez voltarProsze cie nie zartuj. Wg Ciebie marka to jest potencjal produkcyjny jedynie ? Na marke pracuje sie latami i Czesi juz dawno to zrozumieli ( jeszcze dlugo przed VW ) a my nie .
Na markę pracuje się latami i 45 lat komunizmu za plus nie można uznać w Skodzie.
Montownia to nie zakład produkcyjny to pierwsza podstawowa różnica. W FSO montowano i owszem ale np. Zastavę i Fiata 131 ale Poloneza produkowano.Zamieszczone przez voltarPonadto pytasz jaki ma wplyw ? To proste ... produkujac produkty licencyjne zaklad stawia sie w roli montowni , odtworcy czyjejs mysli technicznej/technologicznej.
Poza tym idąc Twoim tokiem rozumowania lądujesz na manowcach właśnie ze Skodą.
Zastanów się nad stosowanymi płytami podłogowymi i silnikami.
1. Czy Skody są na własnych oryginalnych płytach podłogowych?
Nie
Czy to obniża ich wartość?
Nie
2. Czy Skoda ma własne silniki?
Nie
Czy to obniża wartość Skody?
Nie a wręcz przeciwnie.
Podsumowując proponuję żebyś się zdecydował
Jeżeli własne to zdecydowany plus a obce minus to dzisiejsza Skoda powinna być tragicznie oceniana a jest wręcz przeciwnie.
Czym było FSO?
Zakładem produkcyjnym z biurem konstrukcyjnym.
Potencjał FSO wynikał nie tylko z mocy produkcyjnych ale także z wielkości rynku a Polska ma większy rynek zbytu samochodów niż Czechy.
Czy istniała marka?
Skoro markę Fiat zastąpiono skrótem FSO to istniała marka FSO
A co do wartości to już zupełnie inna sprawa.
Komentarz
-
-
Nie rozumiem czemu porównujecie Skodę która ma stu letnią tradycję, do fso które ciągle coś na licencji modziło no oprócz jednego modelu produkowanego masowo Syrenki.
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"
k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
PiterNZ : Wogole nie zrozumiales tego co napisalem . Ale propinuje zakonczyc dyskusje bo watek jest Skoda kontra Mercedes.
Nie wiem czemu ciagle mieszasz obecna sytuacje Skody z tym co bylo przed jej kupieniem przez VW.
Owszem byla najbardziej znana i ceniona marka z panstw naszego blokuTwoim zdaniem w momencie przejęcia Skody przez VW była to licząca się w Europie marka? Nie żartuj.
Nie sa ale teraz Skoda jest wlasnoscia VW , mamy globalizacje i czego bys wiec oczekiwal w takich czasach ? W tym znaczeniu o ktorym tu dyskutujemy nie jest wiec samdzielna marka tylko brandem VW wiec prosze nie mieszaj pojec z przed i po VWKod:Poza tym idąc Twoim tokiem rozumowania lądujesz na manowcach właśnie ze Skodą. Zastanów się nad stosowanymi płytami podłogowymi i silnikami. 1. Czy Skody są na własnych oryginalnych płytach podłogowych? Nie
Alez tak obniza - przeciez Skoda jest najtanszym brandem VW....Tyle ze jest to spowodowane decyzja wlasciciela VW bo tak sobie sprytnie formatuje palete w ramach wszystkich brandow zeby mu sie nawzajem zjadaly a pozatym wartosc ta zalezy takze od marki czyli od tego jak jest postrzegana.Kod:Czy to obniża ich wartość? Nie
Z tego co wiem to ma tzn sa takie silniki ktore sa produkowane tylko przez Skode dla grupy VW np .1.2 TSI ale do tego taka sam uwaga jak wyzej skoro Skoda jest wlasnoscia VW to nie ma.2. Czy Skoda ma własne silniki?
Nie
Tak jak uwaga wyzejCzy to obniża wartość Skody?
Nie a wręcz przeciwnie.
[ Dodano: Sob 16 Sty, 10 14:11 ]
Zamieszczone przez phonemanNie rozumiem czemu porównujecie Skodę która ma stu letnią tradycję, do fso które ciągle coś na licencji modziło no oprócz jednego modelu produkowanego masowo Syrenki.
Tez tego nie rozumiem dlatego zaprotestowalem ... chcialoby sie zeby tak bylo z FSO jak ze Skoda no ale ... nie bylo i nie bedzie nestety. Wiec moze zostawmy te nostalgiczne historie i pragnienia o tym by Polska byla potega motoryzacyjna.
Komentarz
-
-
PiterNZ, Voltar ma troche racji w tym co mówi. FSO produkowało począwszy od Warszawy, poprzez 125p, 132p (tylko składny), 127p ( tylko składany), aż do Poloneza auta licencyjne. Wszystkie piękne polskie prototypy, skonstuowane przez polsich inzynierów, niestety były spuszczane w kanał i ani Syrena Sport czy 110, ani Warszawa 210, ani FSO Sport, ani Wars nigdy nie weszły do produkcji.
Skoda zupełnie odwrotnie - nie dość, że jest to marka z potężnymi tardycjami (45 lat komunizmu nie zniszczyło 45 lat przedwojennej produkcji aut luksusowych), w tym w produkcji aut luksusowych, to dodatkowo przez cały okres tzw. demokracji ludowej (sic !!!) produkowała własne auta skonstruowane przez swoich inżynierów które odnsiły spore sukcesy tak w sporcie jak i w codziennej sprzedaży.
Takze jak widzisz Skoda mogła powybrzydzać, FSO nie
FSO nie było zbyt konkurencyjna marką i po prostu trzeba było na pocz,. tal 90-tych przyjąć ofertę porzadnego zachodniego producenta i postawic firmę na nogi a nie wybrzydzać i wyciagać rękę po socjal od Koreańczyków !!
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Podsumuję i zakończę
1. Nawet wyłącznie produkowanie aut licencyjnych nie musi oznaczać, że fabryka nie ma wartości. Może mieć znaczną tak samo jak nie musi mieć dużej produkując wyłącznie własne konstrukcje z punktu widzenia ekonomii to żadna wartość.
2. "FSO" i polskie władze wybrzydzały jak cholera. Najpierw w końcu lat 80-tych przetarg, potem odwołanie i pomysł na jeden produkt FSM i FSO. Potem kolejne patenty z cyklu "polskiego nie oddamy", m.in. propozycja VW.
Wracając do tematu świat się mocno zmienił skoro Skoda Superb konkuruje z Mercedesem
Pewnie Merc lepszy ale biorąc pod uwagę różnicę w cenie
Komentarz
-
-
To takze wyjdzie z tego rankingu ...Przeciez tak nikt w tym watku nie twierdzil ze FSO nie mialo wartosci.Zamieszczone przez PiterNZPodsumuję i zakończę
1. Nawet wyłącznie produkowanie aut licencyjnych nie musi oznaczać, że fabryka nie ma wartości. Może mieć znaczną tak samo jak nie musi mieć dużej produkując wyłącznie własne konstrukcje z punktu widzenia ekonomii to żadna wartość.
Ja jedynie powiedzialem ze Skoda byla duzo lepszym wyborem VW niz FSO i sam tak bym zrobil na ich miejscu. Oni kupowali marke a nie moce produkcyjne.
Skoda sie zmienila ... mozna powiedziec ze wrocila do korzeni .Kod:Wracając do tematu świat się mocno zmienił skoro Skoda Superb konkuruje z Mercedesem :)
JAk bardzo sie zmienila prosze bardzo :
Sprawdzcie iste najlepszych marek w Niemczech. Skoda sposrod 33 marek obecnych na rynku znalazla sie w najlepszej 20tce. Na jakiek pozycji samo sprawdzcie i zobaczycie kto jest nizej a kto wyzej od Skody.
Pewnie Merc lepszy ale biorąc pod uwagę różnicę w cenie
PS
A tak wogole marka czy cokolwiek jest warte tylko tyle i dokladnie tyle ile chce zaplacic potencjalny kupiec ... Z tego punktu widzenia wartosc FSO byla w tamtych czasach mizerna.
Komentarz
-
Komentarz