Superb Combi vs Mercedes E Combi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • celer
    Classic
    • 2010
    • 35

    Superb Combi vs Mercedes E Combi

    dlatego piszę że chcę założyć w serwisie. Jak nową, oryginalną założę w serwisie to stracę gwarancję?
  • Woytas
    Rider
    • 2008
    • 279

    #2
    Superb Combi vs Mercedes E Combi

    Czytał ktoś już? Jak wypada to porównanie?

    Komentarz

    • zajas
      Rider
      • 2009
      • 631

      #3
      nie czytałem ale za badałem te auta na jazdach próbnych
      SUPERB: (wersja:Ambiente, 2,0tdi 170kucy) duuużo miejsca, bardziej miękki od Merca, dynamika na właściwym poziomie jak na kombi tej klasy, dobre wykonanie, przyjemne w dotyku materiały, dobre prowadzenie, widoczność w lusterkach świetna (dzięki dużym lustrom)..ogólnie świetny
      Merc: jak wyżej, wioczne jest lepsze wykananie, dobrej jakości materiały, dobre prowadzenie no i ciut bogatsze wyposażenie..............ale po spojrzeniu w cennik decyzja zapadła na Skode

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #5
        mi tam sie superb kombi bardzo podoba jest szansa ze za dwa trzy lata własnie zamienie okte na superba w kombi
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Thundi
          L&K
          • 2005
          • 1157

          #6
          Auto Świat i ich testy
          Ogólne wrażenie z prowadzenia czeskiego kombi jest takie, że auto dość sprężyście resoruje i bardzo chce zatrzeć w świadomości kierującego swoje wymiary, jednak nie do końca się to udaje i w efekcie nie cechuje go ani komfort Mercedesa, ani zwinność – imponujące gabaryty dają się odczuć podczas manewrowania.
          Dodam tylko że Skoda miała 18calowe felgi gdy Mercedes jeździł na 16' a to znacznie wpływa (w każdym aucie) na jakość prowadzenia - pewnie gdyby Superb miał 16' to byłby znacznie bardziej komfortowy.
          O ortografie dba FF.
          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
          Skoda Octavia & Audi A6

          Komentarz

          • 66jedrek
            Drive
            • 2009
            • 87

            #7
            Ale nawet na tych 18'' Superb zremisował z podobno lepszym Mercem, więc chyba możemy się cieszyć, że jeździmy z tym znaczkiem

            Komentarz

            • Bonus
              Ambiente
              • 2005
              • 249

              #8
              ładniejszy ten superb merc ostatnio cudaki robi

              Komentarz

              • yogii
                Drive
                • 2009
                • 93

                #9
                Tak na marginesie dodam,że jeszcze parę lat temu porównanie skody z mercedesem w głowie się nie mieściło.Tylko pozazdrościć Czechom marki

                Komentarz

                • phoneman
                  RS
                  • 2008
                  • 3374
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #10
                  Pytam dlaczego nie zrobili zestawienia skody z jasna tapicerka z mercedesem z czarną tylko odwrotnie. Myślę że superb wtedy wyglądał by zdecydowanie lepiej od kosztujacego dwa razy tyle mercedesa.
                  .

                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                  Komentarz

                  • ufo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1475
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                    #11
                    Zamieszczone przez yogii
                    Tylko pozazdrościć Czechom marki
                    no właśnie...a co by było jak by nasze FSO "podpisało" pakt z VW...polonez caro vs mecedes...no ale cóż, czesi mieli więcej szczęścia, choć to nie do końca szczęściem można nazwać.

                    Komentarz

                    • Big
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6389

                      #12
                      Zamieszczone przez ufo
                      no ale cóż, czesi mieli więcej szczęścia, choć to nie do końca szczęściem można nazwać.
                      Czesi mieli wiecej ROZUMU, a nie szcześcia. Do bram FSO też pukały rózne marki między innymi Renault, VW, Opel. Z Oplem umowa prawie juz była gotowa tylko niestety przekleństwo Polski, czyli związki zawodowe niedopuściły do jej podpisania gdyż koreańczycy obiecali im lepsze gwarancje zatrudnienia i lepszy socjal 8) i są to informacje z pierwszej ręki. Jak to się skończyło wiemy wszyscy i te gwarancje zatrudnienia i socjal polacy mogą sobie teraz w d... wsadzić Ale jak zwykle mądry polak po szkodzie, no i chytry 2 razy traci - jednak faktycznie przysłowia są mądrością narodu.
                      A wystarczyło podpisac umowę z VW lub Oplem i zawrzeć w niej klauzulę o konieczności pozostawiania marki FSO i jej rozwoju. Dziś pewnie jeździlibyśmy kolejną generacja Warsa a nie Octavii.
                      Czarny Elegance

                      Komentarz

                      • voltar
                        L&K
                        • 2009
                        • 1107
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #13
                        [quote]
                        Zamieszczone przez Big
                        Zamieszczone przez ufo
                        no ale cóż, czesi mieli więcej szczęścia, choć to nie do końca szczęściem można nazwać.
                        Czesi mieli wiecej ROZUMU, a nie szcześcia. Do bram FSO też pukały rózne marki między

                        Oprocz rozumu to Czesi mieli duzo wiecej do zaoferowania. Skoda byla prawdziwa marka z bogata historia i produkowala wlasne auta. Czym bylo FSO ? Dziwnym tworem, fabryka licencyjnych aut nienajlepszej jakosci i nic wiecej ...

                        [ Dodano: Sob 16 Sty, 10 11:49 ]
                        SUPERB: (wersja:Ambiente, 2,0tdi 170kucy) duuużo miejsca, bardziej miękki od Merca,

                        W tescie pisza ze jest dokladnie odwrotnie ...


                        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                        Komentarz

                        • PiterNZ
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 389

                          #14
                          Zamieszczone przez voltar
                          Oprocz rozumu to Czesi mieli duzo wiecej do zaoferowania. Skoda byla prawdziwa marka z bogata historia i produkowala wlasne auta. Czym bylo FSO ? Dziwnym tworem, fabryka licencyjnych aut nienajlepszej jakosci i nic wiecej ...
                          1) W 1990 r. Skoda również była dziwnym tworem podobnie jak FSO. Żadna prawdziwa marka ponieważ tą wskrzesił dopiero VW. Ani potencjał produkcyjny ani wartość parku maszynowego nie była przecież na poziomie zachodnim.
                          2) FSO miało potencjał produkcyjny, porównywalną markę w Polsce i większy rynek.

                          Podsumowując moim zdaniem zadecydowało nie to co Czesi mieli w ofercie ale ich podejście. My czekaliśmy i ktoś przyjdzie, rzuci się na kolana i złoży wspaniałą ofertę. Jeżeli dobrze pamiętam to ofertę VW krytykowano ponieważ była niespecjalna. A trzeba było iść małymi kroczkami.
                          Wina jest kolejnych ekip rządzących i partii politycznych.

                          Komentarz

                          • voltar
                            L&K
                            • 2009
                            • 1107
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #15
                            Kod:
                            1) W 1990 r. Skoda również była dziwnym tworem podobnie jak FSO. Żadna prawdziwa marka ponieważ tą wskrzesił dopiero VW. Ani potencjał produkcyjny ani wartość parku maszynowego nie była przecież na poziomie zachodnim.
                            Wybacz ale kompletnie sie nie zgodze. Co swojego wyprodukowalo FSO przez caly swoj zywot ? ....


                            Wiadomo ze marka Skoda nie byla tym czym koglaby byc gdyby nie sytuacja geopolityczna. Ale w momencie kupienia Skody przez VW miala przynajmniej nowoczesne auto w produkcji jak na tamte czasy po ktore ustawialy sie kolejki ( Favorit )
                            Co mialo wtedy FSO ? NIC ... konczylo produkcje archaicznego i postlicencyjengo 125p bo nikt tego nie chcial juz kupowac , a jedynym sztandarowym produktem byl rowniez licencyjny i rowniez przestarzaly Polonez.
                            Patrzac w lata wczesniejsze niestetu ale mozna powiedziec ze FSO bylo jedynie fabryka licencyjnych aut , a takze po prostu prototypownia.
                            Czesi jakos umieli wdrozyc przez kilkadziesiac lat mnostwo modeli do produkcji. FSO nie.


                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                            Komentarz

                            • PiterNZ
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 389

                              #16
                              Co to znaczy swojego? A Skoda dzisiaj to swoja? )))))))))))
                              Wymyślonego od pierwszej śrubki? Liczy się wielkość produkcji i sprzedaż.
                              A swoim to był Polonez

                              Komentarz

                              • voltar
                                L&K
                                • 2009
                                • 1107
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #17
                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                Co to znaczy swojego? A Skoda dzisiaj to swoja? )))))))))))
                                Wymyślonego od pierwszej śrubki? Liczy się wielkość produkcji i sprzedaż.
                                A swoim to był Polonez

                                Mowimy w tym momenci o historii Skody w momencie przejecia przez VW.
                                Wtedy Skoda produkowal swojej konstrukcji auta. Wiadomo ze teraz to jest VW.
                                Polonez ? no dobra niech bedzie ze to byla polska konstrukcja. No Syrena tez byla chyba polska to moze 2 do ilu w przypadku Skody ?


                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                Komentarz

                                • PiterNZ
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 389

                                  #18
                                  voltar a jaki wpływ na wartość fabryki ma czy produkuje własne produkty czy nie?
                                  Liczy się wielkość sprzedaży i potencjał fabryki.

                                  Komentarz

                                  • voltar
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1107
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #19
                                    Prosze cie nie zartuj. Wg Ciebie marka to jest potencjal produkcyjny jedynie ? Na marke pracuje sie latami i Czesi juz dawno to zrozumieli ( jeszcze dlugo przed VW ) a my nie . Dlatego nas na rynku motoryzacyjnym nie ma.
                                    Ponadto pytasz jaki ma wplyw ? To proste ... produkujac produkty licencyjne zaklad stawia sie w roli montowni , odtworcy czyjejs mysli technicznej/technologicznej. Musi placic za ta licencje , czesto jes tak ze kupuje licencje juz nie na topowy model danego producenta, pozatym produkuje pod nieswoja marka. Chyba nie chcesz powiedziec ze Fiat 125p to byla polska marka ... Wiec naprawde trudno powiedziec czym bylo FSO ale napewno trudno nazwac to marka. Ja na miejscu VW tez kupilbym Skode a nie FSO.



                                    Tak ponadto potencjal produkcyjny to nie sadze ze FSO mialo wiekszy od Skody u schylku ery komunizmu. Potencjal mozna miec i nic nie produkowac, mozna miec 50 % tego potencjalu i umiec go wykorzystac.

                                    Zreszta o czym tu mowic porownaj sobie te dwie firmy tylko patrzac na dzial produkcja modeli zakonczonych. Kto wiecej zrobil jest raczej pytaniem retorycznym ...



                                    Tutaj znajdziesz takie kwiatki jak : licencja, ZSRR, Stalin, Pabieda, prototyp, wg. wloskiego projektu, protest Peugeota, Ital design opracowuje, montaz, prywatyzacja, wygasniecie praw do marki Fiat, zawieszenie produkcji , koniec produkcji, i najsmutniejsze
                                    2009, 11 maja - wstrzymanie produkcji z powodu niskiego popytu na samochody[6]



                                    Wszystko co produkowalo i produkuje Skoda nazywalo sie ... Skoda


                                    Nawet przez Wikipedie nie jest FSO okreslane firma ani nie znajdziesz tam slowa marka ...
                                    (FSO) – przedsiębiorstwo przemysłu motoryzacyjnego, produkujące samochody osobowe.


                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                    Komentarz

                                    • PiterNZ
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 389

                                      #20
                                      Zamieszczone przez voltar
                                      Prosze cie nie zartuj. Wg Ciebie marka to jest potencjal produkcyjny jedynie ? Na marke pracuje sie latami i Czesi juz dawno to zrozumieli ( jeszcze dlugo przed VW ) a my nie .
                                      Twoim zdaniem w momencie przejęcia Skody przez VW była to licząca się w Europie marka? Nie żartuj.
                                      Na markę pracuje się latami i 45 lat komunizmu za plus nie można uznać w Skodzie.

                                      Zamieszczone przez voltar
                                      Ponadto pytasz jaki ma wplyw ? To proste ... produkujac produkty licencyjne zaklad stawia sie w roli montowni , odtworcy czyjejs mysli technicznej/technologicznej.
                                      Montownia to nie zakład produkcyjny to pierwsza podstawowa różnica. W FSO montowano i owszem ale np. Zastavę i Fiata 131 ale Poloneza produkowano.

                                      Poza tym idąc Twoim tokiem rozumowania lądujesz na manowcach właśnie ze Skodą.
                                      Zastanów się nad stosowanymi płytami podłogowymi i silnikami.
                                      1. Czy Skody są na własnych oryginalnych płytach podłogowych?
                                      Nie
                                      Czy to obniża ich wartość?
                                      Nie
                                      2. Czy Skoda ma własne silniki?
                                      Nie
                                      Czy to obniża wartość Skody?
                                      Nie a wręcz przeciwnie.

                                      Podsumowując proponuję żebyś się zdecydował
                                      Jeżeli własne to zdecydowany plus a obce minus to dzisiejsza Skoda powinna być tragicznie oceniana a jest wręcz przeciwnie.


                                      Czym było FSO?
                                      Zakładem produkcyjnym z biurem konstrukcyjnym.
                                      Potencjał FSO wynikał nie tylko z mocy produkcyjnych ale także z wielkości rynku a Polska ma większy rynek zbytu samochodów niż Czechy.
                                      Czy istniała marka?
                                      Skoro markę Fiat zastąpiono skrótem FSO to istniała marka FSO
                                      A co do wartości to już zupełnie inna sprawa.

                                      Komentarz

                                      • phoneman
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3374
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #21
                                        Nie rozumiem czemu porównujecie Skodę która ma stu letnią tradycję, do fso które ciągle coś na licencji modziło no oprócz jednego modelu produkowanego masowo Syrenki.
                                        .

                                        Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                        Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                        Komentarz

                                        • voltar
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1107
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #22
                                          PiterNZ : Wogole nie zrozumiales tego co napisalem . Ale propinuje zakonczyc dyskusje bo watek jest Skoda kontra Mercedes.


                                          Nie wiem czemu ciagle mieszasz obecna sytuacje Skody z tym co bylo przed jej kupieniem przez VW.



                                          Twoim zdaniem w momencie przejęcia Skody przez VW była to licząca się w Europie marka? Nie żartuj.
                                          Owszem byla najbardziej znana i ceniona marka z panstw naszego bloku


                                          Kod:
                                          Poza tym idąc Twoim tokiem rozumowania lądujesz na manowcach właśnie ze Skodą. 
                                          Zastanów się nad stosowanymi płytami podłogowymi i silnikami. 
                                          1. Czy Skody są na własnych oryginalnych płytach podłogowych? 
                                          Nie
                                          Nie sa ale teraz Skoda jest wlasnoscia VW , mamy globalizacje i czego bys wiec oczekiwal w takich czasach ? W tym znaczeniu o ktorym tu dyskutujemy nie jest wiec samdzielna marka tylko brandem VW wiec prosze nie mieszaj pojec z przed i po VW


                                          Kod:
                                          Czy to obniża ich wartość? 
                                          Nie
                                          Alez tak obniza - przeciez Skoda jest najtanszym brandem VW....Tyle ze jest to spowodowane decyzja wlasciciela VW bo tak sobie sprytnie formatuje palete w ramach wszystkich brandow zeby mu sie nawzajem zjadaly a pozatym wartosc ta zalezy takze od marki czyli od tego jak jest postrzegana.

                                          2. Czy Skoda ma własne silniki?
                                          Nie
                                          Z tego co wiem to ma tzn sa takie silniki ktore sa produkowane tylko przez Skode dla grupy VW np .1.2 TSI ale do tego taka sam uwaga jak wyzej skoro Skoda jest wlasnoscia VW to nie ma.


                                          Czy to obniża wartość Skody?
                                          Nie a wręcz przeciwnie.
                                          Tak jak uwaga wyzej

                                          [ Dodano: Sob 16 Sty, 10 14:11 ]
                                          Zamieszczone przez phoneman
                                          Nie rozumiem czemu porównujecie Skodę która ma stu letnią tradycję, do fso które ciągle coś na licencji modziło no oprócz jednego modelu produkowanego masowo Syrenki.

                                          Tez tego nie rozumiem dlatego zaprotestowalem ... chcialoby sie zeby tak bylo z FSO jak ze Skoda no ale ... nie bylo i nie bedzie nestety. Wiec moze zostawmy te nostalgiczne historie i pragnienia o tym by Polska byla potega motoryzacyjna.


                                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            #23
                                            PiterNZ, Voltar ma troche racji w tym co mówi. FSO produkowało począwszy od Warszawy, poprzez 125p, 132p (tylko składny), 127p ( tylko składany), aż do Poloneza auta licencyjne. Wszystkie piękne polskie prototypy, skonstuowane przez polsich inzynierów, niestety były spuszczane w kanał i ani Syrena Sport czy 110, ani Warszawa 210, ani FSO Sport, ani Wars nigdy nie weszły do produkcji.
                                            Skoda zupełnie odwrotnie - nie dość, że jest to marka z potężnymi tardycjami (45 lat komunizmu nie zniszczyło 45 lat przedwojennej produkcji aut luksusowych), w tym w produkcji aut luksusowych, to dodatkowo przez cały okres tzw. demokracji ludowej (sic !!!) produkowała własne auta skonstruowane przez swoich inżynierów które odnsiły spore sukcesy tak w sporcie jak i w codziennej sprzedaży.
                                            Takze jak widzisz Skoda mogła powybrzydzać, FSO nie FSO nie było zbyt konkurencyjna marką i po prostu trzeba było na pocz,. tal 90-tych przyjąć ofertę porzadnego zachodniego producenta i postawic firmę na nogi a nie wybrzydzać i wyciagać rękę po socjal od Koreańczyków !!
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • PiterNZ
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 389

                                              #24
                                              Podsumuję i zakończę
                                              1. Nawet wyłącznie produkowanie aut licencyjnych nie musi oznaczać, że fabryka nie ma wartości. Może mieć znaczną tak samo jak nie musi mieć dużej produkując wyłącznie własne konstrukcje z punktu widzenia ekonomii to żadna wartość.
                                              2. "FSO" i polskie władze wybrzydzały jak cholera. Najpierw w końcu lat 80-tych przetarg, potem odwołanie i pomysł na jeden produkt FSM i FSO. Potem kolejne patenty z cyklu "polskiego nie oddamy", m.in. propozycja VW.

                                              Wracając do tematu świat się mocno zmienił skoro Skoda Superb konkuruje z Mercedesem
                                              Pewnie Merc lepszy ale biorąc pod uwagę różnicę w cenie

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #25
                                                Zamieszczone przez PiterNZ
                                                Podsumuję i zakończę
                                                1. Nawet wyłącznie produkowanie aut licencyjnych nie musi oznaczać, że fabryka nie ma wartości. Może mieć znaczną tak samo jak nie musi mieć dużej produkując wyłącznie własne konstrukcje z punktu widzenia ekonomii to żadna wartość.
                                                Przeciez tak nikt w tym watku nie twierdzil ze FSO nie mialo wartosci.
                                                Ja jedynie powiedzialem ze Skoda byla duzo lepszym wyborem VW niz FSO i sam tak bym zrobil na ich miejscu. Oni kupowali marke a nie moce produkcyjne.

                                                Kod:
                                                Wracając do tematu świat się mocno zmienił skoro Skoda Superb konkuruje z Mercedesem :)
                                                Skoda sie zmienila ... mozna powiedziec ze wrocila do korzeni .
                                                JAk bardzo sie zmienila prosze bardzo :


                                                Sprawdzcie iste najlepszych marek w Niemczech. Skoda sposrod 33 marek obecnych na rynku znalazla sie w najlepszej 20tce. Na jakiek pozycji samo sprawdzcie i zobaczycie kto jest nizej a kto wyzej od Skody.


                                                Pewnie Merc lepszy ale biorąc pod uwagę różnicę w cenie
                                                To takze wyjdzie z tego rankingu ...


                                                PS
                                                A tak wogole marka czy cokolwiek jest warte tylko tyle i dokladnie tyle ile chce zaplacic potencjalny kupiec ... Z tego punktu widzenia wartosc FSO byla w tamtych czasach mizerna.


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                Pracuję...