Amerykański serwis Autonews opublikował listę "Top 10" czterech kategorii, będącą podsumowaniem 2005 roku. Znajduje się wśród nich m.in. kategoria 10-ciu najbardziej pożądanych samochodów europejskich, których nie można kupić w USA, a także 10 najlepszych - zdaniem Amerykanów - samochodów koncepcyjnych ubiegłego roku.
10 europejskich samochodów, które Amerykanie najbardziej chcieliby mieć na swoim rynku:
1. Alfa Romeo Brera - za jej piękną sylwetkę, 2. Skoda Octavia RS - za jakość Volkswagena i możliwość wyboru dwóch wersji nadwozia,
3. Ford Focus 2.0 TDCi htb - ponieważ nie jest jeszcze oferowany w USA,
4. Citroen C6 - ponieważ może być alternatywą dla niemieckich przedstawicieli tej klasy,
5. Renault Modus - za jego praktyczność,
6. Honda Civic 2.2 iCDTi htb5 - ta odmiana nadwozia jest niedostępna w USA,
7. Opel Zafira - za przemyślany system składania siedzeń,
8. Fiat Panda - bo jest tania, śmieszna i ma duże możliwości,
9. Dacia Logan - za niską cenę (ok. 5 900 USD) oraz rozmiar zbliżony do 1-szej generacji Focusa,
10. BMW 130i - za mocny silnik i dobre osiągi; w USA wersja hatchback najprawdopodobniej nie będzie oferowana
10 najlepszych pojazdów koncepcyjnych ubiegłego roku:
1. Mazda MX-Crossport
2. Opel Antara
3. Nissan Azeal
4. Jeep Gladiator
5. Dodge Caliber
6. Nissan GT-R Proto
7. Ford Iosis
8. Hyundai Neos-III
9. Lexus LF-A
10. Toyota FT-SX
10 "gorących" technologii 2005 roku:
1. Radio satelitarne - za duże możliwości,
2. Hybrydy - za szybki rozwój technologii i ochronę środowiska,
3. Silniki diesla - za ekonomię - po wzroście cen benzyny wzrosła sprzedaż aut z tymi silnikami,
4. Aktywne zawieszenie - za bezpieczeństwo i wyeliminowanie nadmiernych wychyleń nadwozia,
5. System zmiennych faz rozrządu - za dobre osiągi i niskie zużycie paliwa,
6. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów - lepsze osiągi i mniejsze spalanie (około 5%),
7. Systemy oświetlenia - nowe możliwości jakie dają diody LED oraz reflektory ksenonowe,
8. Aktywny tempomat - za komfort użytkowania,
9. Karbonowe wykończenie wnętrza - za niską masę,
10. Kamera tylna - za łatwość parkowania.
Komentarz