Znamy już podsumowanie wyników sprzedaży nowych samochodów w 2005 roku. Zgodnie z prognozami z ostatnich miesięcy numerem jeden na polskim rynku została Skoda.
Skoda zdobyła pozycję lidera sprzedając 27 649 samochodów, wyprzedzając tym samym Toyotę, z której salonów wyjechało 25 700 aut oraz Fiata, któremu udało się przekonać do swojej oferty 24 508 klientów. Dzięki osiągniętemu w 2005 r. wynikowi do Skody należy 11,74% polskiego rynku nowych samochodów. Najwięksi konkurenci naszej marki posiadają odpowiednio 10,9% (Toyota) i 10,4% (Fiat) udziałów w ogólnej liczbie sprzedanych w Polsce samochodów osobowych.
Chociaż kryzys na rynku nowych samochodów osobowych dotknął niemal wszystkich producentów i importerów, Skoda odczuła go znacznie mniej dotkliwie niż wielu poważnych rywali. Szczególnym uznaniem klientów cieszyły się modele wyposażone w trwałe i ekonomiczne silniki wysokoprężne serii TDI.
Dominację Skody potwierdzają również wyniki sprzedaży poszczególnych modeli, które według segmentacji firmy Samar znalazły się na pierwszych miejscach w swoich klasach. W przypadku, najpopularniejszego modelu Skody – Skody Fabia można nawet mówić o zdeklasowaniu rywali. Chociaż najmniejsza Skoda nie należała do najtańszych w swojej klasie, w ubiegłym roku znalazła 16 789 nabywców. Dzięki czemu, co piąty nowy samochód segmentu B miał znaczek Skody.
Drugiej w klasyfikacji Toyocie Yaris udało się sprzedać prawie o połowę mniej. Na kolejnych miejscach uplasowały się Opel Corsa, Peugeot 206, Fiat Punto, Renault Thalia, Chevrolet Aveo i Citroen C3. Do sukcesu Skody Fabia przyczyniła się imponująca lista kombinacji wersji nadwozia, jednostek napędowych i wyposażenia, która pozwala dopasować to auto do potrzeb każdego kierowcy. Równie dobrze poradziła sobie Skoda Octavia, aktualnie najnowszy i najbardziej zaawansowany technologicznie model Skody, który systematycznie zyskuje coraz większe uznanie klientów. Jej główne zalety to m.in. wydajne silniki FSI i TDI, rozwiązania typu: zautomatyzowana skrzynia biegów DSG i rekordowa przestrzeń bagażowa.
Zaskakująco dużo klientów znajduje również wypróbowana Skoda Octavia Tour. To auto ciągle przekonuje swoją funkcjonalnością. Największym powodzeniem cieszy się wersja kombi z wysokoprężnymi jednostkami serii TDI. Pierwszą pozycję w klasie wyższej średniej utrzymała Skoda Superb. W ubiegłym roku sprzedano jej 923 egzemplarzy, z których trzy czwarte było wyposażone w oszczędne silniki TDI. Popularność Superba nie dziwi – na rynku trudno znaleźć bardziej komfortową i obszerną limuzynę, choćby w zbliżonej cenie.
Na 2006 rok Skoda szykuje ciekawe nowości. Jesienią do rodziny aut marki Skoda dołączy praktyczny i oryginalny model Roomster, którym Skoda zadebiutuje w klasie małych SUV-ów. W sierpniu światło dzienne ujrzy odmłodzony Superb. Trwają również prace nad Fabią drugiej generacji. Jej debiut jest planowany na wiosnę 2007 r.
Popularność Superba nie dziwi – na rynku trudno znaleźć bardziej komfortową i obszerną limuzynę, choćby w zbliżonej cenie.
no i z jakim wyposazeniem w standardzie
passat moze zapomniec o takim
cena passata jest wyzsza a w najubozszej wersji nie ma xenonow(superb ma biXenony)
kola sa na stalowych felgach(superb chyba 16"alu) i wymieniac mozna jeszcze dlugo
a matertialy sa wedlug mnie duzo lepsze jakosciowo od VW
Nie zdziwił mnie ten wynik skody. Choc skodzine kupiłem juz jakis czas temu to nadal jestem z niej zadowolony. Cenowo i jakościowe lepiej wyposazona/wykonczona niz inne ( opel, ford itp) Obecnie sytuacja sie nzmieniła - -ob tak pozostało :!: :!: :!: k
Komentarz