Już żaden producent nie lekceważy wyjątkowo dynamicznie rozwijającego się rynku chińskiego. Z okazji salonu samochodowego w Pekinie przygotowano specjalne wersje najnowszych europejskich modeli.
W Europie Octavia przeszła zabieg faceliftingu już jesienią 2008 roku, ale w Chinach wciąż oferowano poprzednią wersję.
Jednak już w najbliższych tygodniach Octavia, podobnie jak Superb, pojawią się w nowej wersji przygotowanej specjalnie dla tego rynku. Auta te różnią się od aktualnych generacji sprzedawanych w Europie. Oba modele otrzymały diodowe tylne światła zespolone, co nie jest oferowane na starym kontynencie. To rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo.
Różnice są też widoczne w jednostkach napędowych. Podstawowy silnik czterocylindrowy 1,6 FSI w Chinach nie posiada systemu bezpośredniego wtrysku. Jednostka o pojemności skokowej 2,0 litra ma moc tylko 88 kW. Obie oferowane są z pięciostopniową przekładnią manualna lub sześciostopniowym automatem Tiptronic.
Silnik o pojemności 1,4 TSI w wersji chińskiej ma moc 96 kW (130 KM ) przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm w zakresie od 1750 do 3500 obr./min. Montowany jest on z pięciostopniowa przekładnia manualna lub siedmiostopniowym automatem DSG. Także nieco różni się silnik 1,8 TSI o mocy 118 kW i momencie obrotowym 250 Nm, który w Chinach oferowany jest z siedmiostopniową przekładnią DSG.
Jak się okazuje Chińczycy przywiązują dużą wagę do luksusu i z tego powodu w bogatym wyposażeniu nie może brakować m.in. dwubarwnego wnętrza z drewnianymi elementami.
Żeby nieco przybliżyć stan motoryzacji w Chinach :
Chiński rynek motoryzacyjny rozwija się w tempie błyskawicy. Wzrost sprzedaży samochodów w samym marcu wyniósł 56% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku i zamknął się wynikiem ponad 1,7 mln sztuk
Sprzedaż nowych samochodów w Chinach jest imponująca. W samym marcu klientów znalazło 1,734 mln samochodów (wzrost o 56%), w tym 1,26 mln osobowych (wzrost o 63%).
W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku w Państwie Środka sprzedano już 4,6 mln samochodów. Eksperci przewidują, że w tym roku ruch w interesie wzrośnie o 25%, co przełoży się na sprzedaż 17 mln samochodów. Dla porównania w zeszłym roku klientów znalazło 13,6 mln aut - wzrost w stosunku do 2008 roku wyniósł 45%.
Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się samochodów w Chinach w zeszłym roku wyglądała następująco:
1. BYD F3
2. Hyundai Yuedong (Elantra IV)
3. Buick Excelle
4. Panzerwagen Jetta (A2)
5. Panzerwagen Santana (B2)
6. Honda Accord
7. Hyundai Elantra (Elantra III)
8. Chery QQ (znany u nas Matiz po modernizacji)
9. Toyota Camry
10. Toyota Corolla
Skoda sprzedaje tam całkiem sporo, ale nie załapała się do pierwszej 10-tki.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
e tam chłopaki, fakt te lampki z tyłu można by "przytulić" ewentualnie, a reszta...no coż pokazują na fotach jakieś najbardziej wypasowe wersje i tyle. a silniki na starym kontynencie lepsze...co za rewelacja ze 1.4 tsi ma 8 koni wiecej?ble...za to chinole nie maja tdi
może nawet są produkowane w Europie i ktoś z fabryki wyniesie.
[LEDy] Wydaje mi się, że Skoda ma fabrykę w Chinach. Nie wiem tego na pewno, gdyż nie interesowałem się ich dotychczasowymi dokonaniami, jednak realia chińskie wymagają lokalnego partnera dla każdego typu produkcji czy montażu aut, przepisy mówią o udziale 50/50%.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
do superba są numery części, tzn świateł ledowych. Może są i do octy.
W tym linku jest dyskusja o ledach do superba i linki do wątków na forach rosyjskich z relacji z montażu i widoku części
Komentarz