Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia II kontra Ford Focus

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia II kontra Ford Focus

    Witam według wskazan ppowyzszego posta niedlugo zameisicmy cała oferte dla klubu. Pozdrawiam
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

  • #2
    Skoda Octavia II kontra Ford Focus

    Na uznanie klientów i prestiż marki pracuje się latami i jeszcze trzeba zmagać się z konkurencją. Czy Ford powinien obawiać się Skody, czy Skoda powinna bać się Forda?

    Reputacja Skody w naszym kraju stale rośnie. Producent zdecydował się więc na podniesienie cen Octavii II, w stosunku np. do tego modelu poprzedniej generacji. Czy warto zapłacić za Octavię II z silnikiem 1,6 l/102 KM 63 300 zł, czy też oszczędzić 7800 zł i kupić Forda Focusa sedan 1,6 l/100 KM? Mimo większych wymiarów Octavia II wykorzystuje płytę podłogową VW Golfa i jest, w związku z tym, bezpośrednim konkurentem Focusa. Octavię II lansuje się jednak jako pojazd wyższego segmentu.

    Cechy szczególne

    Octavia II jest autem większym od Focusa sedan. Z powodu większego o 6 cm rozstawu osi w czeskim aucie jest więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Jednak ilość miejsca nad głowami jest zbliżona w obu pojazdach. Przednie fotele Forda i Skody są wygodne i dobrze wyprofilowane. Wydaje się, że bardziej czytelna jest tablica przyrządów Focusa. Podstawowa różnica między pojazdami wynika z innych rodzajów nadwozia. Octavia z nadwoziem typu liftback ma znakomity dostęp do bardzo dużego i długiego bagażnika o pojemności 560 l. Focus z nadwoziem sedan oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 526 l, a więc tylko o 34 l mniejszą. Wspólną cechą obu aut jest podobna, wielowahaczowa konstrukcja tylnej osi, której prekursorem w tej klasie aut był Focus.

    Silniki

    Oba pojazdy są oferowane w szerokim wyborze silników. Po przeanalizowaniu oferty zdecydowaliśmy się na jednostki benzynowe o pojemności 1,6 l. W przypadku Forda jest to silnik 16-zaworowy o mocy 100 KM, stosowany również w Focusie pierwszej generacji. Ta konstrukcja zbiera pozytywne opinie użytkowników. W Skodzie również wybraliśmy „sprawdzoną” konstrukcję, która ma tylko po 2 zawory w każdym cylindrze i osiąga moc 102 KM. Ten niemiecki silnik jest elastyczny i niezawodny, ma tylko jedną wadę – zużywa więcej paliwa. W mieście Focus potrzebował 9 l paliwa na 100 km, a Octavia – o litr więcej.

    Wrażenia z jazdy

    Focus okazał się autem nieco szybszym od Octavii, szczególnie podczas przyspieszania na wyższych biegach. Do normalnej jazdy dynamika tych samochodów jest zupełnie wystarczająca. Własności jezdne obu aut są porównywalne i bardzo dobre. Zawieszenie Focusa uchodzi za wzór w swojej klasie, Octavia mu nie ustępuje, chociaż jest większa. Komfort jazdy Octavii jest nieco wyższy niż w Fordzie. O nowoczesności obu samochodów świadczy bardzo skuteczny układ hamulcowy. Focus z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po przejechaniu 38,5 m, a Octavia potrzebuje 30 cm więcej. Poziom hałasu przy prędkości 100 km/h w kabinie obu aut jest podobny i dość niski.

    Podsumowanie

    Czy więc warto zapłacić więcej za Skodę Octavię II? Jej wyższą cenę można uzasadniać bogatszym wyposażeniem seryjnym. Poza tym, Skoda oferuje więcej miejsca w kabinie i w bagażniku. Za to Focus ma lepszą dynamikę. Oba pojazdy są wykonane na zbliżonym poziomie technicznym, a wybór zależy od indywidualnych preferencji nabywcy. Obaj producenci szczycą się ponad 100-letnią tradycją w produkowaniu samochodów, a to w dzisiejszych czasach okazuje się bezcennym kapitałem
    [motofakty.pl]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz


    • #3
      Re: Skoda Octavia II kontra Ford Focus

      Zamieszczone przez szkoda
      Na uznanie klientów i prestiż marki pracuje się latami i jeszcze trzeba zmagać się z konkurencją. Czy Ford powinien obawiać się Skody, czy Skoda powinna bać się Forda?[motofakty.pl]
      Kwintesencja "porównania" brzmi wybierz Skode albo Forda k :mrgreen:
      Pozdrawiam
      perfex

      Octavia HTP

      Komentarz


      • #4
        Z powodu większego o 6 cm rozstawu osi w czeskim aucie jest więcej miejsca na nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie.
        Ciekawe skąd to się wzieło. Skoda ma mniejszy rozstaw osi i dziwi mnie zalicznie jej do wyższej klasy, a miejsca na siedzeniach jest więcej właśnie w focusie. Skoda ma za to większy bagażnik i liczymy na niższe koszy eksploatacji. Tylko z tą ceną to Kulczyk przegiął, bo chyba na razie więcej sprzedaje się modelu pierwszej generacji.
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz


        • #5
          Witam.

          Sam w pracy mam 2 fordy, a osobiście jeżdze Skoda.
          Powiem tak.

          Na dzień dzisiejszy nie opłaca się kupowac O II za takie pieniądze. Potwierdzeniem tego może być sam apel sprzedawców w salonach, którzy twierdza, ze skoda wygurowała cenne swego rpoduktu.

          Co do Forda.
          Auto jest niby sersze od O II i ma większy rozstaw osi.
          Czy tak jest?
          NIE.
          W aucie jest wyraźnie ciaśniej. Nie odczuwa się szerokościi (ponad 180cm) i większego rozstawu osi. Auto jest małe jak na swoje parametry.
          Dalej.
          Majac 2 fordy, wiem czego można się już spodziewać.
          A mianowicie - RDZY :!: :!:
          Ford jest tragiczny pod tym względem.
          Dodatkowo materiały użyte w środku są kiepskiej jakości - twarde i mało przyjemne.
          Fakt, że Skoda to może nie Audi, ale w obecnej O II wg moich odczuć materiały sa lepsze jak w VW i Seacie :!:

          ...

          Podsumowując.

          Poczekam jeszcze rok (moze bedzie odpis VATu) i z wielką checią kupie O II TDi :diabelski_usmiech

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mjr
            Poczekam jeszcze rok (moze bedzie odpis VATu)
            Juz to widze.
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              Faktycznie odpis vatu zwiększył by sprzedaż OII, pewnie w wersji kombi.
              Co do wielkości samochodu, to jeździłem wcześniej Focusem I i ten był wyraźnie przestronniejszy zwłaszcza z tyłu. Chyba że dwójka jest mniejsza od jedynki. Rdza to problem, dlatego teraz kupiłem Octę, zobaczymy jak będzie. Jeśli chodzi o komfort jazdy to jednak Focus jest moim zdaniem lepszy.
              TDI ASV 140KM 300Nm

              Komentarz


              • #8
                Poczytajcie prase z ostatnich kilku dni to odechce Wam sie tego odpisu VAT-u. Odpiszesz, a potem co miesiac bedzie sie bulic dodatkowy podatek, ktory szybko zje odpis i comiesieczna amortyzacje.

                W tym tescie brakuje mi Astry. Zawsze byly porownywane: Astra, Focus, Octavia czasem jeszcze Megane i Corolla(ten akurat zawsze przegrywal ze wzgledu na cene).
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Co do VAT, to napalanie sie na jego ewentualne odliczanie na podstawie tego co jakas Pani, ktora pelni role MF i moze w kazdej chwili "czuc sie zwolniona", powiedziala na konferencji prasowej, to lekkie nieporozumienie.

                  Niektotrzy "komentatorzy", ktorzy pelni podniety przekazuja te zajebiste informacje nie zdaja sobie chyba sprawy jak bardzo dluga jest sciezka legislacyjna. Do tego sytuacja tego rzadu i parlamentu jest co najmniej niepewna.
                  Za rok o tej porze, moze byc juz inny uklad parlamentarny, a Zytka moze byc tylko wspomnieniem w postaci zdjecia na scianie w gabinecie MF.
                  Poza tym ulatwienie w VAT dla bogatych i zepsutych przedsiebiorcow, moze stac sie jedna z kart w grze Jareczka ze swoimi koalicjantami i bedzie rzucona na stol jako lewa do wziecia przy byle okazji.

                  Generalnie temat moze przepasc w kazdej chwili (albo zostac przesuniety na blizej niokreslona przyszlosc) i jest to bardzo prawdopodobne - zawsze bedzie mozna powiedziec, ze to przez PO, bo nie chciała się porozumieć.

                  Jednak TERAZ, jest to dobra okazja dla PiS, zeby podlansowac sie w mediach, ze chce sie dobrze.
                  Oczywiscie efekt jaki bedzie, latwo przewidziec - caly rynek wstrzyma sie w oczekiwaniu na rozstrzygniecia i bedziemy mieli kolejny rekord minimalnej sprzedazy nowych samochodow...
                  Stalka... :|
                  TDI 205PS

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Do tego sytuacja tego rzadu i parlamentu jest co najmniej niepewna.
                    tak, moze nawet za chwile sie o tym dowiemy
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Paweł T
                      Faktycznie odpis vatu zwiększył by sprzedaż OII, pewnie w wersji kombi.
                      .
                      Akurat tutaj nie widze związku między jednym a drugim. Auta kombi cieszyły się większą popularnością wśród przedsiębiorców bo więcej było cięzarówek kombi niz 5drzwiowych. Co do odpisu VAT za rok to faktycznie, informacja Zyty była na dzień dzisiejszy jedynie kopniakiem w nery leżących dealerów samochodów.
                      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                      czarna AR 156 1.8 T.Spark

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie ma co się napalać na zwrot Vatu. Jakoś obietnice obniżki podatków już są nieaktualne, bo trzeba sfinansować dodatkowe wydatki, których naobiecywali i robią teraz w dalszym ciągu kampanię wyborczą, bo może już niedługo wybory. Nie ma odważnego rządu, który by przeprowadził poważne cięcia w wydatkach, bo to skazuje partię rządzącą na ryzyko niewchodzenia do przyszłego parlamentu. Chyba, że efekty cięcia wydatków ujawniły by się w ciągu jednej kadencji, ale to mało prawdopodobne. Poza tym ludzie pokroju Kaczyńskiego, Giertycha czy Leppera wykorzystają każdą okazję do wygłaszania populistycznych haseł, których i tak nie mają zamiaru spełnić, vide propozycje Zyty a obietnice Jareczka. :twisted:

                        [ Dodano: Pon 13 Lut, 06 19:43 ]
                        Widziałem kiedyś taką propozycję ominięcia Vatu. Kupujemy samochód w wersji Classik. Następnie dokupujemy większość jako wyposażenie dodatkowe, lub części zamienne, od których zwrot Vatu obowiązuje. Ciekawe tylko co to jest samochód w wersji podstawowej i wyposażenie dodatkowe. Gdzie zaliczyć koła, chlapacze, wycieraczki, siedzenia tylne, klimę, elektryczne szyby, radio itp.
                        TDI ASV 140KM 300Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Ja w zeszłym roku stanąłem dokłądnie przed takim wyborem. I jestem szczęśliwym posiadaczem Czeszki. k
                          Jak na mój gust oba auta prezentują się podobnie pod względem przestronności wnętrza, komfortu jazdy i wołowatości silników 1.6 :cry: Nie ma drastycznych różnic.
                          A koszty szeroko pojętej eksploatacji w Skodzie jakby niższe

                          Ani przez moment nie żałowałem wyboru.
                          Już nie skoda, ale grupa ta sama

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja mogę odpowiedzieć...

                            ...z pozycji kogoś, kto fordem (co prawda escortem, a nie focusem) jeździł. Fordy są świetne pod względem ergonomii. Ale od lata miały problem i do tej pory się nie zmieniły istotne wady, które eliminują to auto ze spektrum mojego zainteresowania:
                            1. Rdza - każdy o niej wie, u blacharza stoją zawsze fiaty, ople i fordy. Nie zmieniło się to do dziś, słyszy się o tych problemach w focusa, mondeo i pozostałych. Mój escort, choć nie jakoś szczególnie mocno, ale też rdzewiał.
                            2. Dbałość o detale. Ford, jak chyba nikt potrafi połączyć dobry pomysł z fatalną realizacją. Albo materiał źle dobiorą, albo trwałość rozwiązania jest znikoma.
                            3. Ceny - te rzeczy, które się najczęściej chrzanią są o dziwo najdroższe. I mitem jest, że zamienniki są rozwiązaniem. Nie są. Przekonałem się o tym wielokrotnie, że zamienniki to rozwiązanie tymczasowe (tuleje metelowo-gumowe, łączniki stabilizatora, plastiki), a do kluczowych elementów nie ma zamienników i trzeba płacić jak za zboże.
                            4. Tendencja ASO do robienia z klienta łosia i nadmierne wykorzystywanie zjawiska TTTM. Jestem w ASO Skody traktowany jak dorosła osoba (może to cecha Lellka, który wygrał ogólnopolski test ASO), w ASO Forda nie mogłem się pozbyć wrażenia, że mam 3 do 5 lat...
                            5. Bardzo niekorzystna zamiana podejścia przed i po zakupie. Idealnie pasuje tu zasada znana z dowcipu, że jak się kupuje auto, to wieszają baner "Witamy Cię!", a jak juz kupisz, to baner zamienia się na "Mamy Cię!".
                            Z tych kilku prostych powodów nie zamierzam w jakiejś nieodległej przyszłości zainteresować się Fordami...
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Ja mogę odpowiedzieć...

                              Zamieszczone przez mariobros
                              ...z pozycji kogoś, kto fordem (co prawda escortem, a nie focusem) jeździł. Fordy są świetne pod względem ergonomii...
                              sorry, za OT, ale z jazdy escortem mam zupelnie inne spostrzezenia: wsrod moich, byl to z pewnoscia najmniej ergonomiczny samochod! poczawszy od niemozliwosci wrzucenia "trojki" i "piatki" bez nachylania sie, przez kretynskie umiejscowienie przyciskow otwierajacych szyby po koniecznosc rozmontowania podszybia w celu wyjecia aku. byc moze byla to czesciowo kwestia mojego dosc duzego wzrostu polaczonego z brakiem regulacji fotela na wysokosc, ale jednak. generalnie escorta wspominam chyba najgorzej ze wszystkich moich poprzednich aut.

                              co do tematu, to zasadnicza roznica miedzy F2 a O2, jest dla mnie taka: w F2 po zamknieciu drzwi czuje sie jak w puszce i nie jestem w stanie wykonac zadnego ruchu, natomiast w O2 czuje sie swobodnie, po takim tescie nie ogladalem juz dluzej F2, tylko skierowalem sie do stojacego obok mondka.
                              no ale to oczywiscie IMHO, bo jak mowie jestem stosunkowo wysoki i juz na pewno niestosunkowo szeroki, ale to jednak zupelnie zmienia optyke jezeli chodzi o ilosc miejsca w aucie
                              pzdr!
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz


                              • #16
                                Re: Ja mogę odpowiedzieć...

                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez mariobros
                                ...z pozycji kogoś, kto fordem (co prawda escortem, a nie focusem) jeździł. Fordy są świetne pod względem ergonomii...
                                sorry, za OT, ale z jazdy escortem mam zupelnie inne spostrzezenia: wsrod moich, byl to z pewnoscia najmniej ergonomiczny samochod! poczawszy od niemozliwosci wrzucenia "trojki" i "piatki" bez nachylania sie,
                                Pomimo tylko 183cm wzrostu mam ponadprzeciętnie długie ręce. Być może dlatego nie zauważyłem tej niedogodności
                                przez kretynskie umiejscowienie przyciskow otwierajacych szyby
                                Mój essi był full manual plus klima
                                po koniecznosc rozmontowania podszybia w celu wyjecia aku.
                                To jedyny ból tak naprawdę. Ale przy odrobinie wprawy da się wyjąć ten akumulator bez konieczności odkręcania podszybia
                                Poza tym, żeby nie było. Przed zakupem OII siedziałem zarówno za kółkiem Focusa 2, jak i Focusa C-Max. Potwierdzam, Focus 2 wygląda na całkiem spore auto, dopóki nie zasiądzie się w środku. Natomiast wyobraźcie sobie minę sprzedawcy, kiedy, jak wysiadłem z Focusa C-Max, zapytałem go, czy mają to w wersji kombi :lol
                                Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                Komentarz


                                • #17
                                  Poza tym, żeby nie było. Przed zakupem OII siedziałem zarówno za kółkiem Focusa 2, jak i Focusa C-Max. Potwierdzam, Focus 2 wygląda na całkiem spore auto, dopóki nie zasiądzie się w środku
                                  Raz przejechałem się F2 i faktycznie wydawał się ciasny. Jednak podobne wrażenia miałem po pierwszej przejażdżce F1, natomiast po użytkowaniu przez 2lata F1 i przez 3miesiące O1 stwierdzam, i Ford jest bardziej przestronny bez dwóch zdań. Jeśli chodzi o bagażnik, to F1 to wzór dla innych aut, bagażnik o dużej powierzchni podłogi praktycznie bez nadkoli, objętość zrobiona powierzchnią podłogi, a nie wysokością do rolety. Wiadomo F1 miał swoje wady, głównie wychodząca rdza, jednak mechanicznie nie ma się co czepiać, zrobiłem nim 300kkm
                                  TDI ASV 140KM 300Nm

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Paweł T, ja mowie tylko o O2, z O1 mam male doswiadczenie.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zgadzam się, O2 wygląda na zdecydowanie większą od O1, natomiast F2 niekoniecznie jest większy od F1.
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X