Nie powiem wprawdzie nic odkrywczego ale wszystko zależy od tego do czego samochód jest nam potrzebny. Sam się zastanawiałem nad silnikiem diesla ale stwierdziłem, ze do małego rocznego przegiegu i krótkich jednorazowych przejazdów a do tego mieście jest to bez sensu. Diesle są dobre na trasę, dla nabijaczy kilometrów. A dla zaoszczędzenia np. w mieście są instalacje LPG :twisted:
krótkich jednorazowych przejazdów a do tego mieście jest to bez sensu. Diesle są dobre na trasę, dla nabijaczy
no nie-wiem Octavia 90KM po mieście max 6.5 l/100 a w benzynie np OI 1.6 jaka miałem 9.5-10 to chyba jednak jest roznica a jak jeszcze poszalejesz po mieście to już będziesz miał większy rezultat. A Octavka w diselku czy szalałem czy nie to wahało się w granicy 0.5 litra. Także ja jestem innego zdania. wszystko zależy ile rocznie robimy kilometrów.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
pwiem tak.... zycie jest za krótkie żeby jeździć dieslem!!! zapamiętajcie
Taka wypowiedź świadczy o tym, że nie miałeś okazji pojeździć fajnym dyszlem. Przejedź się choćby popularnym A4 3.0TDI i nie będziesz wypisywał takich bzdur
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
A ja lubie benzyne bo lubie czasem kręcic do odcięcia chociaz nie czuć momętu obrotowego mówie o wolnossacym bez turba a diesla lubie zato ze w pewnym momęcie dostaje kopa i ma maxymalny momęt który wgniata w fotel noi diesel jak kolega pisał spala 0,5 wiecej przy szybkiej jezdzie
Wg mnie dla duzych rocznych przebiegow powyzej 25kkm to tylko diesel.
Ponizej tego przebiegu to:
1. TSI
2. diesel
3. benzyna lub dla milosnikow gazu, benzyna + gaz
Do tej pory jeździłem tylko benzynowymi ... zapewne na 'zasadzie', że samochód osobowy kojarzony jest automatycznie/podświadomie z benzynowym - tak jak komputer większości ludzi kojarzy się (tylko) z Windowsem.
Ale dopiero teraz (od 3 lat) wiem, ile traciłem ...
I dopiero teraz wiem, co za wspaniałą alternatywę mam do wyboru.
Jak dla mnie, to każde następne (potencjalne) autko także musi być dieslem !
pwiem tak.... zycie jest za krótkie żeby jeździć dieslem!!! zapamiętajcie
Taka wypowiedź świadczy o tym, że nie miałeś okazji pojeździć fajnym dyszlem. Przejedź się choćby popularnym A4 3.0TDI i nie będziesz wypisywał takich bzdur
nie muszę tym wynalazkiem jedzic bo wystarczy mi to, ze te auta poprostu zostaja w tyle. juz 3 takie dostaly odemnie po dupie na drodze i teoche mi ich bylo zal jeszcze tylko nie scigalem sie z a4 3.0 TDi ale na to i tez przyjdzie pora. Diesel niestety ma to do siebie ze za szybko sie konczy kolego. Chyba tez jestes tego zdania skoro jezdzisz benzyna
Co seryjne 1.8TSI jezdzi lepiej niz A4 34.0TDI :lol: Chlopie, zal bylo gosciowi docisnac, albo on sie nie zaczal scigac. Audi ma 6,1-100, wiec do 7,8 1.8TSI to jest przepasc :twisted: :idea:
W sumie to chcialbym sprawdzic jak w realu wychodzi to 1.8TSI vs. BKD z wirusem, bo te 7,8-100 jest obiecujace.
nie octavią sie scigalem a peugeotem 3.0 V6 i 3.0 TDI wymięka. ale tak jak mowie nie scigalem sie jeszcze z a4 3.0 TDI.
Nie rozumiem czemu ktos nagle wyjezdza z 3.0 TDI jak prezeciez mozna odrazu 4.2 z audi. Porównujcie pojemnosc do pojemnosci. I z czystym sumieniem mowie ze a6 z silnikiem 3.0 V6 jest lipne.
Zawsze bezyna bedzie gorą nad dieslem porownując tą samą pojemność i pomijajac jeszcze ze kazdy teraz diesel jest doladowany.
ale juz nie dlugo moje 1.8 w benzynie i tak bedzie lepsze od seryjnego 3.0 TDI :lol: pomijając sam start bo audi moze byc quatro :| a wiem jak to potrafi przenosic moment na asfalt
mrsojer, tylko ty pałując swoja benzyne masz wir w baku i w kieszenie , a w dieselku tego nie odczujesz.
podam ci prosty przykład mój Sharan 1.9 Tdi 150 KM seria pali od 8.2-9.5 po miescie nawet jak paluje,a kolega ma o tej samej mocy Sharana benzynke 1.8 T pali około 12 przy pałowaniu pali 14.5 litra.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
odwieczna wojna :szeroki_usmiech benzyna do setki zazwyczaj jest minialnie sybsza a to głównie ze względu ze w dieslu trzeba zapodac 3bieg a beznyna osiąga to na 2 ale za to elastyczność np 80-120 to mocny diesel vs taka sama benzyna zawsze wyjdzie gorzej, wystarczy zerknąć okiem na dane techniczne bmw.
Więc nie pitolcie ze diesel nie jedzie :!:
Np moją octavka jezdzi sie prawie jak benzyną dlatego ze moment mam płaski i ciągnie do konca, jak mam okazję startować z benzyniakami to często widze ze mój dłuzej ciągnie np na 3 niż niejedna benzyna.
Ja mam prośbe o rozsądek przy porównywaniach. Jeżeli porównujecie np. 2.0 fsi (benzyna bez turbo) to porównujcie to do dizla bez turbiny o podobnej pojemności. I tak:
1.9 sdi - 2.0 fsi - wiadomo co lepsze,
1.6 tdi - 1.4/1.8 tsi - wiadomo co lepsze,
2.0 tdi - 2.0 tfsi - wiadomo co lepsze,
3.0 tdi - nawet nie chcę myśleć jaki pałer miałaby turbo benzyna 3.0 l, ale pewnie zje tego dizla na śniadanie
Śmieszą mnie porównania turbo dizli do wolnossących benzyn. Porównujcie te same kategorie silników.
Komentarz