Witam , też mam uprzejmą prośbę o info nt skody octavii TMBBS61Z152092623,
Nadchodzi Superb GreenLine II generacji
Zwiń
X
-
Nadchodzi Superb GreenLine II generacji
Już w czwartym kwartale br. zostanie uruchomiona produkcja Superba GreenLine II generacji.
Ten ekologiczny model, charakteryzujący się doskonałymi parametrami, jeśli chodzi o poziom zużycia paliwa i emisji spalin, będzie wyposażony w nowy silnik 1,6 TDI CR DPF o mocy 105 KM. Jednostka spełnia wymogi normy EU5, które w przypadku silników diesla są dodatkowo zaostrzone, głownie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych. Osiągnięcie tak niskiej wartości emisji spalin w tej jednostce napędowej możliwe było dzięki wykorzystaniu technologii Common Rail. Pozwala ona na płynną regulację ciśnienia i przebiegu wtrysku paliwa odpowiednio do warunków pracy silnika, co przyczynia się do polepszenia osiągów jednostki napędowej.
W przypadku limuzyny z nowym silnikiem, poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 114 g CO2/km, z kolei Superb GreenLine II z nadwoziem kombi emituje 115g CO2/km. Jest to jedna z najniższych wartości emisji CO2 w tej klasie. Dla porównania, w poprzednim modelu Superb GreenLine liftback z silnikiem 1.9 TDI (105 KM), poziom emisji CO2 wynosił 129g CO2/km.
Aby obniżyć poziom zużycia paliwa i emisji spalin, zastosowano liczne rozwiązania technologiczne. Samochód posiada m.in. funkcję START-STOP, która dobrze sprawdza się w warunkach miejskich (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach). Ponadto, Superb GreenLine II wyposażony jest w obniżone zawieszenie oraz opony o niższym oporze toczenia. Zmniejszono również masę własną pojazdu, rezygnując z koła zapasowego jako wyposażenia standardowego (samochód jest wyposażony w zestaw do naprawy kół). Za zmianę biegów odpowiedzialna jest pięciobiegowa manualna skrzynia biegów z dłuższymi przełożeniami.
Źródło : SkodaPR Portal
-
-
Zamieszczone przez skodovkaandSamochód posiada m.in. funkcję START-STOP, która dobrze sprawdza się w warunkach miejskich (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZamieszczone przez skodovkaandSamochód posiada m.in. funkcję START-STOP, która dobrze sprawdza się w warunkach miejskich (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach).Było, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
Polecam dwie strony w tym temacie:
oraz uzupełniający fragment forum:
1. system nie zadziala powyzej okreslonej predkosci , wiec opowiesci kolegi sa czescia bajek. Ponadto hamowanie silnikiem przy jezdzie z gorki obniza spalanie, gdyz dziala system odzyskiwania energii, ladujac akumulator (zeby sie przekonac nalezy wlaczyc pomiar chwilowego spalania i zdjac noge z pedalu gazu - wynik 0,0; po wrzuceniu biegu jalowego spalanie skacze do ok. 8l/100, cos przeciez musi napedzac klimatyzacje, wspomaganie itd.).
2. system nie zadziala, gdy temperatura wynosi ponizej 3,5C, akumulator nie jest naladowany, wlaczone jest AC i wzrasta temperatura we wnetrzu (wtedy silnik uruchomi sie podczas postoju na biegu jalowym), temperatura turbiny jest za wysoka, podczas postoju sprobujemy skrecic kierownica itd.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Czyli tak prawde mowiac nici z oszczednosci wynikajacej z funkcji, albo mecz sie czlowieku i jeszcze za to zaplac.
Jak mysle to jeszcze w ramach redukcji masy wyjete sa zbedne wygluszenia, jak ma to miejsce w wielu autach.
Zamieszczone przez kropeckbniza spalanie, gdyz dziala system odzyskiwania energii, ladujac akumulator (zeby sie przekonac nalezy wlaczyc pomiar chwilowego spalania i zdjac noge z pedalu gazu - wynik 0,0; po wrzuceniu biegu jalowego spalanie skacze do ok. 8l/100, cos przeciez musi napedzac klimatyzacje, wspomaganie itd.).
Komentarz
-
-
OT: A ile mnie było by emisji Co2 gdyby ktoś w miastach zsynchronizował sygnalizacje świetlną. A na nowych odcinkach dróg było mniej zawalidróg.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftCzyli tak prawde mowiac nici z oszczednosci wynikajacej z funkcji, albo mecz sie czlowieku i jeszcze za to zaplac.
Jak mysle to jeszcze w ramach redukcji masy wyjete sa zbedne wygluszenia, jak ma to miejsce w wielu autach.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez skodovkaandTen ekologiczny model, charakteryzujący się doskonałymi parametrami, jeśli chodzi o poziom zużycia paliwa i emisji spalin, będzie wyposażony w nowy silnik 1,6 TDI CR DPF o mocy 105 KM. Jednostka spełnia wymogi normy EU5, które w przypadku silników diesla są dodatkowo zaostrzone, głownie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych. Osiągnięcie tak niskiej wartości emisji spalin w tej jednostce napędowej możliwe było dzięki wykorzystaniu technologii Common Rail. Pozwala ona na płynną regulację ciśnienia i przebiegu wtrysku paliwa odpowiednio do warunków pracy silnika, co przyczynia się do polepszenia osiągów jednostki napędowej.
Kto i do kogo kieruje podobne teksty? Idiota do innych idiotów?
Norma Euro 5 obowiązuje już od 2009, więc w Unii nie można w ogóle sprzedawać nowych aut z silnikami niespełniającymi tej normy, zatem czym się tu chwalić? Od początku 2014 będzie obowiązywać norma Euro 6, więc lepiej niech producenci myślą nad jej spełnieniem (ograniczenie emisji niektórych substancji nawet o 80% względem Euro 5).
Niską wartość emisji spalin była możliwa dzięki filtrowi DPF, a nie technologi CR
Zamieszczone przez MaicroftA powie mi ktos czy w takim aucie jest klima i jak ona dziala ?? Przeciez jak auto robi STOP bo stoimy w korku kilkanascie sekund to klima tez robi STOP i dusimy sie w aucie bez wentylacji - dobrze mysle ??
Jak będzie tu, bez testu ciężko powiedzieć.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOd zawsze mnie to fascynuje. W VW pokazuje 0, a w innych markach typu Fiat pokazuje zawsze wartosc wieksza od zera, wiec tylko VW to perpetum mobile
Auto jadąc jak wyłączysz silnik (odetniesz paliwo) przejedzie jeszcze jakiś dystans (ten może przy 5km/h nie jest wielki ale przy 90km/h jest spory). Więc jeśli nie wciśniesz sprzęgła (czyli pozostaniesz na biegu) to w przypadku gdy silnik nie ma paliwa będzie się kręcił bo będzie napędzany przez koła :!: Więc podawanie minimalnej dawki paliwa jest bezsensowne. Ba właśnie nie podawanie paliwa w tym momencie powoduje większe opory układu napędowego co znacząco wpływa na plus na "hamowanie silnikiem".
ps: o kimś kto napisał
po wrzuceniu biegu jalowego spalanie skacze do ok. 8l/100, cos przeciez musi napedzac klimatyzacje, wspomaganie itd.
1. Jak auto nie jedzie to w jaki sposób może spalać jakąś ilość paliwa na 100km ??
2. Auto na wolnym biegu powinno spalać max 1,5l na 1 godzine pracy (nawet przy włączonej klimatyzacji :!: ) - no chyba że to spalanie dla statku a nie auta (no może jeszcze tir podchodzi pod to)O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Morgoth, poczytaj to co jest w tym linku
http://info.skoda.pl/?04060f2ab880a11598a249ff4225a190 podobni idioci piszą propagandę
Komentarz
-
-
w superbie zakochalem sie w czasie targow w poznaniu w tym roku.
to wspaniale auto.
zaden inny pojazd nie ma wiecej miejsca z tylu.
z drugiej strony mam wrazenie ze owa norma euro 5 w istocie moze przyniesc wiecej szkod niz pozytku dla kierowcy (nie wiem jak dla planety) bo silnilki beda coraz bardziej sztucznie ograniczane przez elektronike + te filtry dpf i ostatecznie moze sie okazac ze po 7 latach lepiej kupic nowe auto bo to bedzie sprawialo juz klopoty.... tylko ze o ile w starej europie ich na to stac, to nas wciaz raczej nie...
Komentarz
-
-
po pierwsze, co to za ekologia, jak silnik pali olej - wiele jest nawet na tym forum tematów, że trzeba dolewać między wymianami.
po drugie, z dobrego źródła wiem, że normę emisji spalin, to silnik trzyma jak jest nowy. Już po kilkunastu tysiącach przebiegu normy emisji zostają tylko na papierze.
"Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi i pieniądze" :evil:O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Strasznie mnie wqrwia ta cała jeb@n#a nagonka tych pieprzonych baranów od ekologii. Unia, normy itp. Tymaczasem napenwo niejeden z Was widział autokar zza naszej wschodniej granicy zostawiający za sobą chmurę czarnego dymu, lub też chociażby Ikarusa w przebiegiem miliiona km który tak daje czadu że hej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaStrasznie mnie wqrwia ta cała jeb@n#a nagonka tych pieprzonych baranów od ekologii. Unia, normy itp. Tymaczasem napenwo niejeden z Was widział autokar zza naszej wschodniej granicy zostawiający za sobą chmurę czarnego dymu, lub też chociażby Ikarusa w przebiegiem miliiona km który tak daje czadu że hej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108z drugiej strony mam wrazenie ze owa norma euro 5 w istocie moze przyniesc wiecej szkod niz pozytku dla kierowcy (nie wiem jak dla planety)
Normy są, bo tak wymusza lobby producentów katalizatorów, filtrów DPF i innych drogich rozwiązań. To jak z żarówkami i drogimi świetlówkami, mylnie nazywanymi żarówkami energooszczednymi.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Dzida, Ale to przecież nie o ekologie chodzi. Ekolodzy w czterech literach mają naszą planetę. Tylko o forsę się tu rozbija.
Do dziś znany jest manewr aktywistów Greenpeace którzy najpierw wymalowali napis "Stop CO2" na kominie elektrowni (lipiec 2007) a potem wystosowali prośbę o założenie filtrów na te kominy.
Co w tym dziwnego otóż cała sprawa dotyczyła chłodni kominowych - takie wielkie grube kominy z których wydobywa się biały dym - i żeby wszyscy zrozumieli ten biały dym to para wodna :!: która nie zawiera CO2 :!: więc na co te filtry :?: na to jakoś nie odpowiedzieli.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz