Bat na stare auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Bat na stare auta

    Trzeba by się dobrze rozeznać w budowie tej ręcznej klimy, bo jeśli nie ma cięgien to klapka od regulacji temperatury ( mieszacza ) też jest sterowana serwomechanizmem. Jeśli tak jest to dorobienie układziku, który utrzymuje zadaną temperaturę poprzez sterowanie tą klapką mieszacza jest dosyć proste. Wystarczy jeden czujnik temperatury i prosty komparator. Zresztą gdzieś na forum był kiedyś link do jakiegoś gotowego układziku, który to realizował.
    Przydał by się schemat tej "nowej" klimy 2011, ale jeszcze nie widziałem tego na necie ( może ktoś ma? ).

    BTW. Skoro rozdział powietrza też jest bezcięgnowy to znaczy, że są tam silniczki a to z kolei oznacza, że można rozbudować ten układzik, dołożyć 2, 3 czujniki temp. i uzyskać coś w rodzaju climatronica, który utrzymuje jednakową temp. w całym aucie poprzez regulację podziału kierunku nawiewu.

    BTW2
    Trzeba by też sprawdzić jaka jest różnica w "panelach" Climatic-a z 2010 ( półautomat ) i 2011. Może wystarczy je podmienić i będzie śmigać.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Bat na stare auta

    Być może już niedługo zdecydowanie trudniejsze będzie "zaliczenie" badania technicznego auta, co w konsekwencji może doprowadzić do tego, że z naszych dróg zniknie sporo naprawdę leciwych już samochodów. Ministerstwo infrastruktury przygotowało bowiem odpowiednie przepisy w kwestii wymagań technicznych dla aut.

    Projekt rozporządzenia przygotowany przez resort infrastruktury jest odpowiedzią na liczne głosy dochodzące z przeróżnych kręgów, które ostrzegają, że na polskich drogach porusza się obecnie wiele pojazdów nie spełniających podstawowych norm bezpieczeństwa i ochrony środowiska. To efekt otwarcia granic i zniesienia wszelkich niemalże barier przed napływem do naszego kraju używanych samochodów z zagranicy. Fala używanych aut, jaka napłynęła, a właściwie w nieco zmiejszonej postaci wciąż do nas płynie, objęła sobą zarówno auta kilkuletnie, w bardzo dobrym stanie technicznym, jak i dużo, dużo starsze, które nie powinny już być dopuszczone do ruchu drogowego.

    I to właśnie ta druga grupa aut ma być docelowo, między innymi dzięki proponowanym przez ministerstwo infrastruktury przepisom, skutecznie wyeliminowana z rynku. Projekt rozporządzenia dotyczącego wymagań technicznych dla pojazdów zawiera dwie grupy przesłanek mających wpływ na prawidłowe działanie zespołów i podzespołów pojazdu oraz dopuszczalne parametry techniczne elementów samochodu. Wystąpienie jednej przesłanki bądź przekroczenie jednego parametru z pierwszej grupy będzie podstawą do automatycznego uznania samochodu za niespełniający wymagań technicznych, a tym samym będzie skutkować wycofaniem go z eksploatacji. Te same konsekwencje będą wyciągane w stosunku do auta, jeśli zajdą łącznie co najmniej trzy przesłanki z drugiej grupy, bądź przekroczone zostaną trzy parametry.

    Co ciekawe, regulacja w takim kształcie występowałaby w prawie polskim po raz pierwszy. Wg pomysłodawców, wycofanie takich pojazdów z eksploatacji to najprostsza droga do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach oraz zachowania, ochrony i poprawy stanu środowiska naturalnego.

    Przepisy rozporządzenia nie będą dotyczyć pojazdów zabytkowych, pojazdów służb mundurowych oraz trolejbusów i tramwajów. W przypadku aut zabytkowych wyłączenie ich spod proponowanych przepisów wynika z tego, że posiadają one wartość kolekcjonerską, są utrzymywane i użytkowane w odpowiedni i nieszkodliwy dla środowiska sposób. Pojazdy służb mundurowych, wg resortu infrastruktury, wykorzystywane do celów specjalnych z kolei często są specyficznej konstrukcji, których naprawa, nawet przy znacznych uszkodzeniach, jest konieczna, choćby ze względu na zainstalowany na nich specjalistyczny i drogi sprzęt. Wymagania techniczne co do tramwajów i trolejbusów są natomiast uregulowane przez inne przepisy.

    Proponowane rozporządzenie trafiło obecnie do konsultacji społecznych. Jeśli zyska poparcie, to jest szansa, że jeszcze na jesieni wejdzie ono w życie.

    Czytając jednak projekt rozporządzenia oraz uzasadnienie do niego pojawiają się pewne obawy. Sama idea wydaje się być, bez dwóch zdań, chwalebna i godna poparcia. Skoro po naszych drogach porusza się wiele aut, które zagrażają bezpieczeństwu nas wszystkich, a także zanieczyszczają środowisko, to naturalnie trzeba je wyeliminować z eksploatacji. Pytanie tylko, czy obecnie obowiązujące przepisy dopuszczają, by w takim stanie były one jeszcze użytkowane, czy może poruszają się te auta po naszych drogach wbrew tym przepisom? A jeśli tak, to czy problemem są same wymagania techniczne, które powinny spełniać samochody, czy może jednak system, który powinien te niesprawne auta wyłapywać i eliminować.

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...