85-lecie fuzji Laurin & Klement i ©kody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    85-lecie fuzji Laurin & Klement i ©kody

    Jak rozumiem tuning na 180KM Kiedyś się spotkałem z opinią, że zegary od AUM nie przyjmą sterownika od AUQ - do dziś nie zdobyłem sterownika w odpowiedniej wersji aby to sprawdzić. Jakie masz litery na starym sterowniku a jakie na nowym - daty produkcji obu mniej wiecej się zgadzają?

    Myśle, że masz zły pin - nie pamiętam już jak zachowywał się ECU po podaniu złego pinu. Ewentualnie sam sprawdz na starym ECU.

    Patrzyłem kiedyś jak odpowiedni sprzęt wyciąga pin z ECU - był na tyle głupi, że nawet nie sprawdzał wersji sterownika. Jeżeli pin byłby zapisany w innym miejscu pamięci to odczyta bzdury nie zdając sobie z tego sprawy.
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    85-lecie fuzji Laurin & Klement i ©kody

    ©koda Auto świętuje 85-lecie fuzji z firmą ©koda Plzeò, po której otrzymała swą dzisiejszą nazwę oraz logo. To strategiczne partnerstwo trwało do 1945 roku, kiedy rząd upaństwowił najważniejsze firmy przemysłowe.
    Tuż przed II Wojną Światową, Václav Klement szukał odpowiedniego partnera dla swojej firmy. Aby pozostać konkurencyjną w obliczu masowej ekspansji, firma potrzebowała dużych inwestycji w rozbudowę fabryki i zakup maszyn. W trudnych powojennych czasach fuzja stała się więc koniecznością.

    Pierwszy samochód Laurin & Klement z 8 cylindrowym silnikiem z 1907 roku

    Tuż przed II Wojną Światową, Václav Klement szukał odpowiedniego partnera dla swojej firmy. Aby pozostać konkurencyjną w obliczu masowej ekspansji, firma potrzebowała dużych inwestycji w rozbudowę fabryki i zakup maszyn. W trudnych powojennych czasach fuzja stała się więc koniecznością.


    20 lipca 1925 roku zlokalizowana w Mladá Boleslav firma połączyła się z Akciová spoleènost (wcześniej ©kodovy Závody), mającą swoją siedzibę w Pilsen. W wyniku tej fuzji, wzrosło znaczenie oddziału ©kody w Pilsen, którego działalność rozpoczęła się kilka lat wcześniej, w 1919 roku. Przeniosła ona część produkcji dużych luksusowych limuzyn Hispano-Suiza, a zarysowana na rozległą skalę modernizacja fabryki umożliwiła rozpoczęcie produkcji seryjnej kilku nowych modeli.

    ©koda - Hispano-Suiza 25 (100 KM) z 1926 roku

    Podczas II Wojny Światowej, wszystkie firmy wchodzące w skład grupy ©koda zmieniły profil produkcji na zbrojeniowy. Po wojnie, 27 października 1945 roku, firma została upaństwowiona i grupa ©kody została podzielona na dwie odrębne firmy. "Pomimo kilku prób i propozycji, jakie wyszły z naszej strony, rząd zadecydował o tym, że współpraca między Mladá Boleslav i Pilsen jest już niepotrzebna.", dodał Luká¹ Nachtmann.

    Komentarz

    Pracuję...