Bogato wyposażona Skoda Octavia
Zwiń
X
-
Gość
Akurat tyle samo dałem za mieszkanie. No ale ja kupuję auta do 30 000 zł.
Octavia mk2 miała swój charakter, który cały czas mi się podoba. A mk3 to nijakość, a po liftingu dodatkowo okraszona kiczem (przednie lampy).
-
Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpisTego co to projektował to powinni publicznie wychłostać.
Komentarz
-
-
Podzielam zdanie Agamka, no ale to nie temat do przepychań w kwestiach gustu. Rzeknę tylko, że O3FL już mi się opatrzyła trochę i wygląda najzupełniej w świecie dobrze. Na ulicy zawsze zwrócę na nią uwagę, a w lusterku wstecznym ciężko pomylić ją z innym samochodem.
Co do samej Octavii za 180k - powiem tyle, często zaznaczenie wszystkich opcji w cenniku (szczególnie w VAGach) winduje cenę auta nawet dwukrotnie (w stosunku do wersji "już od..."), także... dla mnie nic dziwnego. Osobną kwestią jest sensowność brania wszystkiego i ceny poszczególnych dodatków, no i koniec końców zakup takiego auta. Z drugiej jednak strony, trafić na taką roczną czy dwuletnią podemówkę, stojącą jako wizytówka salonu i kupić te 20-30% taniej... to już kusząca propozycja. No i ma się naprawdę wszystko, co tylko mieć było można.
Za tą cenę oczywiście, że wybrałbym Superba - i to nawet nie w full opcji, bo tam zaznaczenie wszystkich opcji to chyba ponad 200k.
Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance
Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4
Komentarz
-
-
Te światła przednie robią robotę jedynie LEDowe, włączone i najlepiej w wersji RS. Moim zdaniem bardzo ładnie to wygląda. Jednak 180 tysięcy za kompakt, który jeździ jak kompakt i hałas wewnątrz jest jak w kompakcie to przesada. Za to można mieć Superba a to jest inna bajka, zwłaszcza, że w wersji Sportline urzeka.
IMO Octavia trochę się skończyła na O2. Lift trochę wytanili, O3 to już Volkswagen z innym logo... czemuż nie zostawili tego podświetlenia wnętrza z O2 ? Zielone z białymi wskazówkami zegarów urzekają. Białe są takie nijakie.
Komentarz
-
-
180.000 zł za Skodę Octavię to, przy całej mojej sympatii do tego auta, cena wyssana z palca, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi tego samochodu w tej czy zbliżonej cenie. Pomijam już czy komuś jak mi nowy przód wydaje się paskudny (i sądzę, że VAG zrobił to celowo), czy też ładny (do okulisty!).
Zresztą taka cena jako wydumana dotyczy każdego kompaktu - tak samo Golfa, Astry czy Civica.
Jedynym wyjatkiem sa auta w stylu Audi S3 - gdzie owa kosmiczna cena uzasadniona (o ile w ogole mozna tak powiedziec...) jest primo - tym ze auto nalezy do tzw. kategorii aut premium (i po prostu z zalozenia ma byc drogie bo takie chce kupic potencjalny wlasciciel - on chce jezdzic czyms na co nie stac kazdego), a secundo - auto prezentuje jakies tam niebotyczne osiagi dla milosnikow - czyli pol sekundy do setki i naped na 20 kol (no troche koloryzuje, wiem...).
Udanej niedzieli ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis180.000 zł za Skodę Octavię to, przy całej mojej sympatii do tego auta, cena wyssana z palca, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi tego samochodu w tej czy zbliżonej cenie.
Wódz naczelny kupuje Superba (no bo to jednak nie żaden Mercedes czy Audi ale już w miarę przyjemnie i się Rada Nadzorcza nie przypie.doli) oczywiście L&K z wszystkimi dodatkami. Zastępcy wodza więc też Superb ale bez L&K choć też ze wszystkimi dodatkami. Zgodnie z "kolejnością dziobania" ważnym dyrektorom należy się piętro niżej czyli Octavia. I oni biorą te L&K za 180k pln :-) I tak to idzie w dół. Takie realia.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Tuz po premierze O3FL pojawilo sie na otomoto pierdyliard czarnych kombi z jasnym wnetrzem, 2.0TDI, 4x4 z DSG.
Ceny zaczynaly sie od 169.900,-, teraz mozna je kupic juz za 123-124k. Pewnie salony dostaly prikaz, ze takie ma byc auto na stanie i tak stercza...
Samochod z testu to wiadomo, ze auto dla prasy z absolutnie pelnym wyposazeniem, zeby testujacy mogli sie pozachwycac i testowac.
Moim zdaniem gorna granica rozsadnej ceny za dobrze wyposazony kompakt klasy nie-premium, z silnikiem minimum 170KM to 100.000,-
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfex Zobacz wpis
A kupi, kupi... Bo... Polska to specyficzny kraj. Są u nas urzędy państwowe wszelakich szczebli, spółki SP i de facto SP (mimo, że są giełdowe ) a w tych miejscach obowiązują całkiem inne zasady niż w normalnym życiu.
Wódz naczelny kupuje Superba (no bo to jednak nie żaden Mercedes czy Audi ale już w miarę przyjemnie i się Rada Nadzorcza nie przypie.doli) oczywiście L&K z wszystkimi dodatkami. Zastępcy wodza więc też Superb ale bez L&K choć też ze wszystkimi dodatkami. Zgodnie z "kolejnością dziobania" ważnym dyrektorom należy się piętro niżej czyli Octavia. I oni biorą te L&K za 180k pln :-) I tak to idzie w dół. Takie realia.
Wersja niesprzedawalna.
Superby natomiast sie zdarzaja...
Komentarz
-
-
Moim zdaniem auto demo/prasowe ma konfigurację pod konkretny cel. I tym celem może być
a) pokazanie dolnej półki - czyli przykładowo jak to fajnie chodzi Octavia 3 z silnikiem 85km (jak Twój @marlej108)
b) pokazanie przedziału środkowego cen - czyli akceptowalna cena i średnie wyposażenie
c) pokazanie górnej półki - czyli wyposażenie max, żeby recenzenci mogli przetestować jak najwięcej w ramach jednego testu i pozachywać się jakie to super auto (tylko drogie)
I to jest po prostu przypadek tego ostatniego celu - pokazania maksimum funkcjonalności. Z jednej tylko recenzji "Kowalski" dowiaduje się, że nowa Octavia może mieć aktywny tempomat, lane assist, blind spot, ściemniane lusterka, webasto i 100 innych funkcjonalności. I nawet jak "Kowalski" nie wybierze auta za 180k, to jest bardzo duża szansa, że z tych opisanych 100 dodatków coś "Kowalskiego" zainteresuje i przejdzie się do salonu wstępnie zainteresowany...
Ja sam jestem przykładem, że tak wyposażone auto ktoś kupuje. Kilka tygodni temu nabyłem używaną O3 RS z 2016 (która jeździła właśnie jako demo do różnych gazet) za 2/3 jej ceny katalogowej. Mam dzięki temu za - fakt - nadal ponad 100k - bardzo komfortowo (jak na moje potrzeby) wyposażony samochód. Także myślę że wystawiając takie auto do recenzji producent osiąga swój cel, a i później nie musi go złomować bo za okazyjną cenę dobrze wyposażony szybko się sprzeda
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez horhe358 Zobacz wpisMoim zdaniem auto demo/prasowe ma konfigurację pod konkretny cel. I tym celem może być
a) pokazanie dolnej półki - czyli przykładowo jak to fajnie chodzi Octavia 3 z silnikiem 85km (jak Twój @marlej108)
b) pokazanie przedziału środkowego cen - czyli akceptowalna cena i średnie wyposażenie
c) pokazanie górnej półki - czyli wyposażenie max, żeby recenzenci mogli przetestować jak najwięcej w ramach jednego testu i pozachywać się jakie to super auto (tylko drogie)
I to jest po prostu przypadek tego ostatniego celu - pokazania maksimum funkcjonalności. Z jednej tylko recenzji "Kowalski" dowiaduje się, że nowa Octavia może mieć aktywny tempomat, lane assist, blind spot, ściemniane lusterka, webasto i 100 innych funkcjonalności. I nawet jak "Kowalski" nie wybierze auta za 180k, to jest bardzo duża szansa, że z tych opisanych 100 dodatków coś "Kowalskiego" zainteresuje i przejdzie się do salonu wstępnie zainteresowany...
Ja sam jestem przykładem, że tak wyposażone auto ktoś kupuje. Kilka tygodni temu nabyłem używaną O3 RS z 2016 (która jeździła właśnie jako demo do różnych gazet) za 2/3 jej ceny katalogowej. Mam dzięki temu za - fakt - nadal ponad 100k - bardzo komfortowo (jak na moje potrzeby) wyposażony samochód. Także myślę że wystawiając takie auto do recenzji producent osiąga swój cel, a i później nie musi go złomować bo za okazyjną cenę dobrze wyposażony szybko się sprzeda
ps. oczywiscie zgadzam sie z tym co napisales o tych wersjach aut w punktach a, b i c.Ostatnio edytowany przez marlej108; 1129.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
No to jak zaplaciles ponad 100k zl czyli 2/3 to Twoja Octa nowa kosztowala ile? 135t zl? I to RS i jak sam piszesz swietnie wyposazona... a tutaj mowimy o aucie za 180.000 zlotych... NIKT TEGO NIE KUPI. Nie ma najmniejszej szansy. Nie wierze, az w takie szalenstwo... owszem sa wariaci, ale ci z pieniedzmi kupia sobie co innego. Swoja droga co w tej Octavii tyle kosztuje???
ps. oczywiscie zgadzam sie z tym co napisales o tych wersjach aut w punktach a, b i c.
Ja zapłaciłem za moją O3 niecałe 115k, ale katalogowo kosztowała prawie 170k. A że jest to RS230, to wersja bazowa kosztowała w 2016 prawie 129k. Do tego dodatki typu kessy, boczne poduszki z tyłu, elektryczne okno dachowe, webasto, ACC+front assist, podgrzewane fotele, columbus, lane assist, intelligent light assist, park assist, kamera cofania, canton i wiele innych drobiazgów no i się nazbiera na dodatkach bez problemu kolejne 30-40k.
Zgadzam się z Tobą, że zwykły użytkownik takiego auta nowego nie kupi, ale myślę, że nie taki jest cel pokazywania tak wyposażonego samochoduPrzez rok auto objeździ redakcje i na siebie (generując odpowiednią sprzedaż) na pewno zarobi, a po roku/półtora jakiś szczęśliwiec je kupi tak jak ja za 2/3 ceny i na pewno będzie zadowolony z bogatego wyposażenia w rozsądnej cenie.
P.S. marlej108 czytałem Twój bardzo dokładny, osobisty i szczegółowy opis Twojej Octavii i wiem, że lubisz kolor czerwony, więc coś nas łączyZdjęcia
Ostatnio edytowany przez horhe358; 5990.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpisJedynym wyjatkiem sa auta w stylu Audi S3
Przy calej sympatii dla Skody, ale za mniej niz 180tys w listopadzie (z bazowej ceny 230tys) mozna bylo z wyprzedazy wyciagnac A6 C7 w S-line quattro/automat 190KM. Oczywiscie LEDy, lepsze zawieszenie, przedluzona gwarancja itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez horhe358 Zobacz wpis
Przez rok auto objeździ redakcje ........... a po roku/półtora jakiś szczęśliwiec je kupi tak jak ja za 2/3 ceny i na pewno będzie zadowolony
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez horhe358 Zobacz wpis
czytałem Twój bardzo dokładny, osobisty i szczegółowy opis Twojej Octavii i wiem, że lubisz kolor czerwony, więc coś nas łączyZdjęcia
a jak nazywaja sie Twoje felgi?
PS. niestety Skoda postanowila zarobic na klientach i od ok. poltora miesiaca skasowala lakier niemetalizowany, ktory mamy Red Corrida w Superbie i Kodiaqu... a szkoda bo widzialem 2 Superby w tym lakierze i wygladaly swietnie. I zastapila go metalikiem czerwonym, ktory niestety jest ciemniejszy, ale moze sie bardziej bedzie mienil w slondu, ale hehe nie kosztuje juz 600 zl jak w Octavii czy 900 jak w superbie tylko 2400 zl bodajze wg cennika. Co za czasy - zeby za porzadny czerwony trzeba bylo doplacac... Za to w Superbie zamienila tez milicyjny granatowy na taki zabawkowy niebieski (byl taki swego czasu w VW - moze to Polo sie by nadal czy Fabii, ale Superb chyba w tym bedzie wygladal dziwacznie...). Tak sie "zacheca" klientow do dolozenia tych kilku tysiecy na lakier... bialy platy, czerwony albo platny (Octavia), albo metalik (Superb), a jak sie doplacac nie chce to auto bedzie wygladalo paskudnie w standardowym lakierze... a ci co kupuja nowe to jakos przeboleja te doplata i wezma... w skali calej produkcji to sie robi gigantyczna forsa :-)
ps. swoja droga tylko raz na drodze spotkalem czerwona Octavie, ktora nie bylaby RS'ka albo kombi firmy Hilti/Pliszka. Otoz raz spotkalem czerwona limuzynke... na czeskich blachach :-)
Komentarz
-
Komentarz