Jakiś czas temu Skoda przyjęła zasadę oferowania „czegoś więcej", głównie większego kawałka auta, za konkurencyjną cenę. I gorliwie się jej trzyma, a Skody tradycyjnie są wśród największych modeli w swoich klasach.
Oferta Octavii i Superba jest skonstruowana w ten sam sposób, z czterema poziomami wyposażenia - niski, średni, wyższy i wysoki - różnie nazwanymi, ale spełniającymi taką samą funkcję, do których można dołożyć w zasadzie tylko lakier metalizowany, dwusprzęgłową przekładnię DSG albo dopłacić za zamianę auta z osobowego na ciężarówkę (przy czym po tym zabiegu obydwie Skody pozostają autami pięciomiejscowymi).
Więcej na auto-motor-i-sport
A więc skoro jest to forum Octavii to najbardziej podoba nam się stwierdzenie w tym tekście:
"Którego byśmy wybrali? Decyzja jest prosta - pod względem właściwości jezdnych i poziomu komfortu mniejszy specjalnie nie ustępuje większemu, a ekstrasy zawsze poprawiają smak auta. A więc Octavia."
Tak coby ktoś się zastanawiał czy dobrze zrobił wybierając octę :diabelski_usmiech
Tak tylko że to co zacytowałeś wyjąłeś trochę z kontekstu :wink::" za zbliżone pieniądze można mieć wypasioną Octavię albo dużo większego, tyle że pozbawionego wielu dodatków Superba. "
Bóg stworzył kobietę-piwo to wynagrodzenie za tą pomyłkę.
Skoda Octavia Combi 2001 AGR
Skoda Superb 2004 AWX
Skoda Octavia Combi RS 2010 CCZA
klasa wyższa-średnia (segment E) - duże, komfortowe i bogato wyposażone samochody, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm. Dla niejednej marki są to najbardziej luksusowe samochody, prezentujące najlepsze ich cechy. Technika i wyposażenie w nich zawarte pozwala na długie podróże. Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym. Przykłady: Alfa Romeo 166, Audi A6, BMW serii 5, Cadillac STS/CTS, Citroen C6, Jaguar XF, Lancia Thesis, Lexus GS, Mercedes klasy E, Nissan Maxima, Opel Omega, Renault Vel Satis, Peugeot 607, Saab 9-5, Volvo S80, Chevrolet Epica.
klasa wyższa-średnia (segment E) - duże, komfortowe i bogato wyposażone samochody, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm. Dla niejednej marki są to najbardziej luksusowe samochody, prezentujące najlepsze ich cechy. Technika i wyposażenie w nich zawarte pozwala na długie podróże. Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym. Przykłady: Alfa Romeo 166, Audi A6, BMW serii 5, Cadillac STS/CTS, Citroen C6, Jaguar XF, Lancia Thesis, Lexus GS, Mercedes klasy E, Nissan Maxima, Opel Omega, Renault Vel Satis, Peugeot 607, Saab 9-5, Volvo S80, Chevrolet Epica.
jak jest tu opel omega i chevrolet epica, to ja nie mam pytań
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Już wstęp mnie zniechęcił do przeczytania całości, bo już w piewszym zdaniu są ewidentne bzdury:
Zamieszczone przez bzik13
z czterema poziomami wyposażenia
classic, ambiente, elegance, LK, RS. Na stronie jeszcze wyszczególniają greenlinea i minta.
Zamieszczone przez bzik13
do których można dołożyć w zasadzie tylko lakier metalizowany, dwusprzęgłową przekładnię DSG albo dopłacić za zamianę auta z osobowego na ciężarówkę
Chyba się szanowny redaktorek nawet nie pofatygował aby spojrzeć do cennika
Oferta Octavii i Superba jest skonstruowana w ten sam sposób, z czterema poziomami wyposażenia - niski, średni, wyższy i wysoki - różnie nazwanymi, ale spełniającymi taką samą funkcję, do których można dołożyć w zasadzie tylko lakier metalizowany, dwusprzęgłową przekładnię DSG albo dopłacić za zamianę auta z osobowego na ciężarówkę (przy czym po tym zabiegu obydwie Skody pozostają autami pięciomiejscowymi).
Jak dla mnie wszystko sie zgadza. Autor wyjasnia, ze chodzi o cztery poziomy wyposazenia a nie cztery wersje wyposazenia. Do tego kawalek o dokladaniu opcji wcale nie odnosi sie do biedy w wyborze a raczej podkresla dobre zbilansowanie poszczegolnych poziomow wyposazenia. Np biorac Ambiente (sredni) i dokladajac pare grubszych rzeczy szybko robi sie bardziej oplacalne wziecie "golego" Elegance (wyzszy). L&K czy RS to najwiecej co mozna dostac.
Osobiscie kupilem i kupie nastepna Octavie bo auto takiej wielkosci jest dla mnie idealne. Superb jest o wiele za duzy jak na jazde w duzej mierze wylacznie po miescie a np Golf czy inny hatchback za maly jak na auto rodzinne. Do tego dochodza zbilansowane wersje wyposazenie, uwazam, ze na prawde dobrze wykonane wnetrze, nie drogi (w porownaniu do innych marek) serwis i czesci.
Superb rozwala mnie iloscia miejsca w srodku, na zewnatrz moze tego nie widac ale nawet przy maksymalnym wysunieciu przednich foteli do tylu na tylnej kanapie i tak zostaje baaaardzo duzo miejsca na nogi.
duże, komfortowe i bogato wyposażone samochody, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm. Dla niejednej marki są to najbardziej luksusowe samochody, prezentujące najlepsze ich cechy. Technika i wyposażenie w nich zawarte pozwala na długie podróże. Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym
każde stwierdzenie w tym fragmecie opisuje superba więc pasuje do tej klasy
duże, komfortowe i bogato wyposażone samochody, których celem jest nie tylko użytkowanie przez rodziny, ale także jako reprezentacyjne limuzyny dla firm. Dla niejednej marki są to najbardziej luksusowe samochody, prezentujące najlepsze ich cechy. Technika i wyposażenie w nich zawarte pozwala na długie podróże. Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym
każde stwierdzenie w tym fragmecie opisuje superba więc pasuje do tej klasy
Na pewno dokładnie się wczytałeś w zacytowany fragment ??
Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym - jesteś pewny, że to Superb ?
Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym - jesteś pewny, że to Superb ?
Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym - jesteś pewny, że to Superb ?
a wersja 3.6 4x4???
Wg. mnie to nie jest ultraszybka limuzyna tylko szybkie auto klasy średniej.
Superb pasuje jak w mordę, przecież nawet było porównanie z E-klasą szkoda, brat ma Epice, i pod względem miejsca w środku, wielkości siedzeń itp to pasuje. Nie wiem jak to jest do końca z wyposażeniem, bo to śmiesznie wygląda, nie ma xenonów nawet w opcji itp ale skóra, fotele z pamięcią są,a klima tylko jedno strefowa... :|
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 13:35 ]
Zamieszczone przez loyd
Zamieszczone przez zajas
Zamieszczone przez loyd
Sportowe ich wersje są często bardzo mocnymi, ultraszybkimi limuzynami, które mogłyby konkurować z niejednym typowym samochodem sportowym - jesteś pewny, że to Superb ?
a wersja 3.6 4x4???
Wg. mnie to nie jest ultraszybka limuzyna tylko szybkie auto klasy średniej.
o że niektóre maja super szybkie wersje to inna sprawa, w środku pod względem wielkości wyposażenia itp są takie same
Mam Skode i lubię to auto, ale proszę Cię - takimi tekstami tylko pogłębiasz steoretyp "skodziarza" - kogoś kto kupił skodę bo to przecież Audi tylko, że tańsze.
o że niektóre maja super szybkie wersje to inna sprawa, w środku pod względem wielkości wyposażenia itp są takie same
Mam Skode i lubię to auto, ale proszę Cię - takimi tekstami tylko pogłębiasz steoretyp "skodziarza" - kogoś kto kupił skodę bo to przecież Audi tylko, że tańsze.
dokładnie
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 16:12 ]
może ktoś kiedyś będzie w stanie odróżnić "duży samochód" od samochodu klasy wyższej, czy luksusowej
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 16:13 ]
Zamieszczone przez abstinent
a co, nie prawda?
prawda, prawda
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Mam Skode i lubię to auto, ale proszę Cię - takimi tekstami tylko pogłębiasz steoretyp "skodziarza" - kogoś kto kupił skodę bo to przecież Audi tylko, że tańsze.
No bo to przeciez prawda ... gorzej ze potem Skoda kojarzy sie z proszkiem do prania Dosia. Takim samym jak drozsze a tanszym wiec po co przeplacac ? ...
Wiecie dlaczego Skoda jest dobra i tania ? ... bo jest tania i ...... dobra
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Mam Skode i lubię to auto, ale proszę Cię - takimi tekstami tylko pogłębiasz steoretyp "skodziarza" - kogoś kto kupił skodę bo to przecież Audi tylko, że tańsze.
Tam Audi, przecież my mamy tańsze Porsche Kierownica jest, klima, wskaźnik prędkości
Mam Skode i lubię to auto, ale proszę Cię - takimi tekstami tylko pogłębiasz steoretyp "skodziarza" - kogoś kto kupił skodę bo to przecież Audi tylko, że tańsze.
Tam Audi, przecież my mamy tańsze Porsche Kierownica jest, klima, wskaźnik prędkości
przebijam!
bugatti, lambo i bentley, też koła są, kierownica, silnik...
[ Dodano: Czw 16 Wrz, 10 18:10 ]
Zamieszczone przez voltar
po co przeplacac
dokładnie
eat the rich :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Wg. mnie to nie jest ultraszybka limuzyna tylko szybkie auto klasy średniej.
po pierwsze w cytowanej definicji jest powiedziane, że często są ultraszybkie, co nie znaczy zawsze
po drugie v6 jest szybsza katalogowo do setki i prędkości max od na oko połowy przykładów podanych w tej definicji: alfa, lancia, saab, i jeszcze kilka.
a po trzecie, w polskich realiach można powiedzieć że jest bardzo (czy tam ultra) szybka
Chciałbym nieśmiało zauważyc, że w tzw. polskich realiach to Golf IV TDI jest substytutem nieosiagalnego niegdyś luksusu, auta wiecznego, powodującego zazdrość sasiada i zwiększającego dumę u właściciela. Auta które wraz z upływem czasu zwiększa swoją wartość i jednocześnie pozwala właścicielowi idnetyfikować się z elitarnym klubem włascicieli WV (czy tam VW) :wink:
Komentarz