LPG coraz bardziej popularne w Polsce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    LPG coraz bardziej popularne w Polsce

    Zamieszczone przez hotrain
    A to przepraszam, widziałem Toura z bliska i konstrukcja przeciwmgłowych była identyczna jak w wersji przedliftowej, szczerze jestem zdziwiony, że się da, ale to dobrze dla użytkowników Toura
    W przedliftowej O2 były dwa rodzaje lamp. Opisałem to w tym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...39126&start=15 (zjedź kilka postów w dół).
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    LPG coraz bardziej popularne w Polsce

    Na przestrzeni ostatnich 5 lat, rynek LPG w Polsce dynamicznie się zmieniał. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Pentor Research w tym roku, blisko 20% polskich kierowców zatankuje autogaz do swojego samochodu. Według analityków rynku, liczba aut wyposażonych w LPG będzie stale rosnąć.
    W 2009 roku stwierdzono, że blisko 2,2 miliona samochodów w naszym kraju jest zasilanych autogazem. W stosunku do roku 2008 jest to wzrost o 4,3%, a od 2007 rynek zmienił się aż o 5,9%. Spośród wszystkich aut osobowych w Polsce, odsetek tych napędzanych LPG, kształtuje się on na poziomie 13,5 proc.

    "Tendencja jest faktycznie rosnąca, dlatego, mając tą świadomość, sukcesywnie rozbudowujemy naszą ofertę Twin Power, czyli zwiększamy ilość dostępnych modeli ©kody zasilanych LPG. Jest to propozycja wyróżniająca się na polskim rynku, zwłaszcza ze względu na utrzymanie gwarancji producenta na nowo zakupiony samochód" – powiedział Kierownik Działu PR w Skoda Auto Polska S.A., Tomasz Piasny.



    Co 5 kierowca tankujący autogaz w swoim samochodzie póki co jest skazany na obsługę przez pracowników stacji, ponieważ w Polsce jeszcze nie można samodzielnie tankować LPG. Eksperci z branży podkreślają, że wprowadzenie samoobsługi przy tankowaniu LPG w Polsce byłoby korzystne dla klientów i mogłoby dać impuls do rozwoju rynku oraz do zwiększenia popytu na LPG. Jednak niezbędne jest prawne uregulowanie kwestii technicznych i kwestii bezpieczeństwa. Takie rozwiązania już działają np. w Holandii czy w Niemczech. Obecnie całkowita sprzedaż gazu skroplonego LPG w Polsce wyniosła 2,31 milionów ton (dane za rok 2009).

    eżeli chodzi o tendencje rozwoju rynku LPG w Europie, to - jak wynika z badania Autogas Roadmap, czyli zleconego przez Parlament Europejski projektu rozwoju tej branży - w 2020 r. osobowych samochodów napędzanych gazem (zarówno LPG, jak i ziemnym) będzie w Europie ponad 20 proc. (obecnie jest ich około 2 proc).

    W samej Polsce, w 2009 roku zamontowano 140 tys. samochodowych instalacji LPG. Z ruchu wycofano zaś około 50 tys. starych aut na gaz. Zatem na koniec 2009 r. w kraju zarejestrowanych było 2,2 mln osobowych samochodów napędzanych LPG. To stawia nas w światowej czołówce (i na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej). Więcej aut z tego typu instalacjami jest jedynie w Korei Płd. i Turcji.

    Na koniec 2009 roku łączna liczba punktów napełniania pojazdów gazem skroplonym LPG wyniosła 6050, co oznacza spadek o 300 szt. w stosunku do roku 2008. Taki spadkowy trend zaobserwowano już w poprzednich latach. Eksperci przewidują, że kurczenie się rynku stacji tak paliw tradycyjnych, jak i wyłącznie LPG, będzie w Polsce stałym zjawiskiem.

    Spadająca efektywność sprzedaży w przypadku niezależnych operatorów autogazu jest główną przyczyną zmniejszenia się ilości modułów autogazowych. Zamykane są stacje niedochodowe, niekorzystnie zlokalizowane, ale również te niespełniające wymogów ochrony środowiska. W ostatnich latach polski rynek detalicznej sprzedaży autogazu zdominowany był przez niezależnych operatorów. W ostatnim okresie zaczyna się to jednak zmieniać. Coraz więcej kierowców decyduje się na tankowanie gazu na markowych stacjach (np: BP), w związku z tym niezależne punkty tankowania powoli znikają z rynku.

    Źródło: SkodaPR Portal

    Komentarz

    • Tomasz_WS
      Ambiente
      • 2008
      • 170

      #3
      Wszytko fajnie tylko Skoda nie ma teraz żadnego modelu z instalacją LPG :shock:
      Nie liczę Toura i Octavii II 1.6MPI które wychodzą z produkcji. Może szykują się do wprowadzenia LPG do TSI :diabelski_usmiech
      Focus II FL 1.6tdci

      Komentarz

      • skodovkaand
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 245

        #4
        Zamieszczone przez Tomasz_WS
        Wszytko fajnie tylko Skoda nie ma teraz żadnego modelu z instalacją LPG
        Skoro tyle pisza o LPG to może mają w tym jakiś cel i wkrótce pojawi sie jakiś inny model w ofercie zasilany autogazem

        a teraz kolejny news o LPG

        Wokół tematu instalacji LPG narosło wiele mitów, tymczasem, dzięki najnowocześniejszym technologiom, są one naprawdę korzystnym rozwiązaniem, na które decyduje się z przyczyn ekologicznych, jak i ekonomicznych, coraz więcej kierowców.
        .. Instalacje LPG są niebezpiecznie.

        Nieprawda. Do tej pory nie zarejestrowano przypadków wybuchu instalacji przy prawidłowym użytkowaniu i serwisowaniu. Badania ADAC dowodzą, że rozerwanie zbiornika nie jest możliwe, a w czasie wypadku do zapalenia pojazdu dochodzi zazwyczaj z powodu rozlanej benzyny.

        ... Montaż instalacji LPG jest opłacalny.
        Tak. Istnieją narzędzia pozwalające obliczyć opłacalność instalacji przy określonym przebiegu kilometrów, nawet dla konkretnego modelu samochodu. Warto skorzystać z kalkulatorów dostępnych w internecie, np. http://www.skoda-auto.pl/pl/oferta/a...zczednosc.html
        Montaż instalacji nie opłaca się tylko w przypadku, gdy samochód stoi w garażu. Po przejechaniu około 20 tys. km zwraca się koszt instalacji gazowej, a samochód, który przejechał ok.160 tys. km na autogazie... zarobi na nowy, gdyż tyle można zaoszczędzić.

        ... Instalacja zajmuje dużo miejsca.

        To nie do końca jest zgodne z prawdą. Istnieje bowiem możliwość dopasowania miejsca montażu oraz wielkości zbiornika do indywidualnych potrzeb użytkownika i jego samochodu.

        ... Samochodami z instalacją LPG można wjechać na parking podziemny.

        Można korzystać z podziemnych parkingów. Jedynie w nielicznych, specjalnie oznaczonych miejscach, nie można zaparkować pojazdu z instalacją LPG (informuje o tym znak zakazu wjazdu). Wiąże się to z brakiem odpowiedniego systemu wentylacji.

        ... Mam diesla - czy mogę zamontować instalację LPG?

        Tak, jest to możliwe. Instalacje LPG mogą być montowane w pojazdach z silnikiem diesla – najbardziej opłacalne jest to w przypadku samochodów ciężarowych czy autobusów, ze względu na duże zużycie paliwa.

        ... Instalacje LPG nadają się tylko do starych samochodów.

        Nieprawda, instalacje LPG można zamontować niemal w każdym samochodzie. Systemy wtrysku gazu produkowane są według najnowszych technologii.

        ... Auto na gaz nie jest wolniejsze od auta na benzynę.

        Wcześniej tak bywało - samochody wyposażone w instalacje starszej generacji mogły wykazywać mniejszą moc silnika. Teraz, sekwencyjny wtrysk gazu, odpowiednio dobrana instalacja i prawidłowo wykonany montaż - nie powodują utraty mocy.

        ... Gaz niszczy silnik / psuje samochód

        Nie, jeśli spełni się kilka wymogów. Podstawą jest odpowiedni dobór instalacji oraz jej poprawny montaż przez wykwalifikowanych pracowników. Bardzo wiele zależy od zakładu, w którym dokonano montażu oraz od samego mechanika. Najczęściej bowiem awaryjność wynika ze stosowania nieodpowiednich zespołów.

        Oczywiście odpowiednie właściwości gazu są również bardzo istotne. Dlatego m.in. warto zdecydować się na zakup autogazu o odpowiednich parametrach, np. kupując gaz na stacjach BP mamy pewność, że podlega on stałej kontroli jakości w całym łańcuchu dostaw.

        Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG będzie większa niż silnika pracującego na benzynie. Spaliny mieszaniny powietrzno gazowej nie zawierają takich zanieczyszczeń jak spaliny mieszaniny powietrzno benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra nie osadza się tzw. nagar.

        Jeżeli zastosujemy zasilanie gazowe do silnika o większym przebiegu eksploatowanym na oleju mineralnym, wówczas silnik zacznie oczyszczać się z nagarów, co spowoduje wzrost luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem a w efekcie doprowadzi do zwiększonego zużycia oleju silnikowego.

        Nieprawidłowo dobrana mieszanina powietrza i gazu również może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak przy nieprawidłowo dobranej mieszaninie powietrza i benzyny.

        ... Instalacja gazowa w drogim samochodzie to wstyd.

        Wręcz przeciwnie! Instalacja gazowa to świetne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić na eksploatacji samochodu, zwłaszcza dużego (w tym aut luksusowych). Pozwala to także na bycie „eko”, warto bowiem pamiętać, że LPG to paliwo ekologiczne (w sensie globalnym) i odgrywa dużą rolę w ograniczeniu stopnia zanieczyszczenia środowiska. Ponadto, bycie ekologicznym nabiera coraz większego znaczenia i zaczyna być modne.
        W niektórych miastach europejskich nie ma ograniczeń w poruszaniu się samochodem zasilanym LPG lub CNG.

        Żródło SkodaPR Portal

        Komentarz

        Pracuję...