1.4 TFSI w wersji 185 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 05c11172
    Classic
    • 2010
    • 18

    1.4 TFSI w wersji 185 KM

    Dzisiaj ze ździwieniem zobaczyłem iż ON na stacji pod Leclerkiem (Jutrzenki/Popularna) jest najdroższy w całej okolicy (4,75 PLN/l). Taniej było zarówno pod Makro (4,74) jak i na BP (4,73) :shock:

    A podobno stajce pod marketami mają mieć tańsze paliwo aby przyciągnąć klientów. Chyba Leclerk we Włochach ma już dosyć klientów i więcej już nie potrzebuje.
  • bzik13
    Rider
    • 2009
    • 514

    #2
    1.4 TFSI w wersji 185 KM

    Audi A1, jako samochód premium wśród aut kompaktowych, spotkał się z dużym zainteresowaniem. Teraz marka prezentuje jego nową najmocniejszą wersję: A1 1.4 TFSI (185 KM).
    A1 1.4 TFSI (136 kW) pod względem optycznym prezentuje się wyjątkowo. Osłona chłodnicy Singleframe, rzucający się w oczy łuk dachu, mocno pochylony słupek C, zachodzące na boki przednia i tylna porywa oraz linia „tornado” już na postoju zdradzają tkwiący w tym aucie potencjał.

    W A1 1.4 TFSI (136 kW) montowany jest kompaktowy i lekki silnik czterozaworowy. Osiąga on moc aż 136 kW (185 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h potrzebuje 6,9 sekundy i przestaje przyspieszać dopiero przy 227 km/h (wartości tymczasowe).

    Spontaniczną reakcję na pedał gazu i dużą siłę ciągu, nawet podczas szybkiej jazdy, samochód ten zawdzięcza wyjątkowej koncepcji – połączeniu doładowania kompresorem i turbosprężarką.

    Kompresor włącza się przy 1.500 obr./min i w większości sytuacji wyłącza przy 2.400 obr./min. Najpóźniej przy 3.500 obr./min całą pracę przejmuje turbosprężarka. Ponieważ przy niższych prędkościach obrotowych jej moc rzadko jest potrzebna, konstruktorzy mogli przygotować ją do większych obciążeń i wyższego stopnia sprawności.

    1.4 TFSI łączy efektywność z dynamiką. Na 100 km zużywa średnio 5,9 litra paliwa, co odpowiada emisji 139 g/km CO2 (wartości tymczasowe). Odpowiedzialne za tak dobre wyniki są obok koncepcji FSI i podwójnego doładowania także technologie z Modularnego Zespołu Efektywności.

    Siła silnika 1.4 TFSI przekazywana jest seryjnie na przednie koła przez siedmiobiegową przekładnię S-tronic. Ta supernowoczesna bardzo krótka i lekka skrzynia biegów składa się z dwóch przekładni obsługiwanych przez dwa sprzęgła wielotarczowe. Zmiana biegów następuje błyskawicznie, w ciągu kilku setnych sekundy i bez wyczuwalnych przerw w sile ciągu. Siódmy bieg o długim przełożeniu redukuje zużycie paliwa.

    więcej na www.samar.pl
    Mój liftback scout

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      Po pierwsze A1 to plyta podlogowa Polo,tak wiec to nie jest klasa kompaktowa.
      Po drugie...premium to sa tylko ceny .
      Widzialem taka padake 1.4 TSI 122 KM z paroma dodatkami za 98.000 PLN.
      Jestem ciekawy ile bedzie kosztowac ta opisywana wersja...tak kolo 120.000 PLN :szeroki_usmiech
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • bkd
        Classic
        • 2010
        • 38

        #4
        Fabię RS zostawia na światłach

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Przeciez te silniki z turbo-kompresorem dlubie sie swobodnie na 200KM wiec szalu to dalej nie ma :twisted:

          Widac ze osiagi ma miec to jak OII 1.8TSI, a wiec strasznie ciezkie to Audi musi byc
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #6
            gdzie Ty tu widzisz osiągi jak 1.8 ? 6,9 do 100 to raczej troszkę lepiej niż O2 1.8tsi, a nawet 2.0tsi
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            Pracuję...