OctaviaGreen E LineConcept-pierwszy elektryczny model ©kody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    OctaviaGreen E LineConcept-pierwszy elektryczny model ©kody

    Wojtas_Poznań, W Podkarpaciu maja alufelgi :!:
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    OctaviaGreen E LineConcept-pierwszy elektryczny model ©kody

    ©koda wprowadza innowacyjny, ekologiczny model Octavii. Będzie to pierwszy zasilany elektrycznie pojazd marki.

    Zasięg tego nowego, napędzanego elektrycznie auta to 140 km na jednym załadowaniu. Moc maksymalna silnika - 115 KM. Testowa seria modelu zostanie wypuszczona w 2011 roku.

    Podczas paryskiego pokazu Motorshow 2010 odbędzie się premierowy pokaz ©kody Octavii Green E Line. Pierwsza w historii Skoda z napędem elektrycznym podkreśla rosnący potencjał i kompetencje technologiczne zespołu w tej dziedzinie. Pierwsze testy grupy tych pojazdów zaplanowano na 2011 rok.

    Mobilni, zadowoleni ludzie i czyste środowisko - to założenia ©kody. Jazda samochodem bez emisji szkodliwych substancji - to wizja przyszłości. Prezes Zarządu ©koda Auto dr Winfried Vahland mówi: "Octavia Green E Line doskonale podkreśla założenia marki - mobilność w połączeniu z ochroną środowiska."


    Wersja Green E Line bazuje na modelu ©koda Octavia Combi. Modułowa konstrukcja auta sprawdza się idealnie w organizowaniu elektronicznego napędu, ładowaniu i zachowaniu stałęj mocy 60 kW i maksymalnej mocy 85 kW. Maksymalny moment obrotowy - 270 Nm - osiągany już na starcie pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h zaledwie w dwanaście sekund.

    Napędzana nowoczesnym akumulatorem litowo-jonowym ©koda Octavia Green E Line doskonale sprawdza się w codziennej jeździe po mieście. Auto porusza się sprawnie i płynnie. Bateria, umiejscowiona w środkowej i tylnej części podłogi, składa się ze 180 ogniw i waży ok. 315 kg. Nie ma to jednak wpływu na wielkość bagażnika, ani na komfort jazdy pięciu pasażerów. Kabina pasażerska modelu jest identyczna z tą w Octavii Combi.


    Deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, by kierowca był na bieżąco informowany np. o zużyciu energii i miał wszystko pod kontrolą, w każdej sytuacji.

    ©koda Octavia Green E Line zwraca uwagę swoim przyjaznym wyglądem. Biało-perłowy kolor nadwozia oraz eleganckie chromowane wykończenia, zauważalne z przodu i z tyłu auta, a także na kołach, doskonale kontrastują z czarnym dachem, wyposażonym w zintegrowane panele fotowoltaiczne, wytwarzające energię.

    W celu uzyskania dodatkowych informacji, potrzebnych dla dalszego rozwoju napędu elektrycznego, ©koda Auto planuje wypuścić serię testową Octavii Green E Line już w 2011 roku.

    Źródło SkodaPR Portal

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      Ale się obudzili Np: Renault w 2011 już seryjnie wypuści Renault Fluence Z.E , Kangoo Z.E

      Choć nie lubię francuzów to auta tego typu im szybciej jakiś koncern wypuści tym więcej zyska klientów
      bo te śmieszne Hybrydy typu prius co palą więcej niż Diesel mnie śmieszą.
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Yarwa
        Elegance
        • 2010
        • 915
        • BMW

        #4
        ale to wnętrze ciekawie wygląda

        Komentarz

        • firmek
          Rider
          • 2008
          • 477

          #5
          Osobiscie mnie ta ekologia wcale nie rusza, jesli juz to nagatywnie bo po prostu denerwuje i to w wielu dziedzinach zycia. Jest tylko kwestia czasu kiedy na samochody spalinowe zostana nalozone jakies obrzydliwe podatki a z drugiej strony elektryczne jeszcze dlugo pozostana drozsze w zakupie od spalinowych.

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Zamieszczone przez firmek
            zostana nalozone jakies obrzydliwe podatki a z drugiej strony elektryczne jeszcze dlugo pozostana drozsze w zakupie od spalinowych.
            no nie wiem Fluence ma kosztować około 80- 90 tysięcy w elektryku także cena nie jest taka zła a za Diesel tez trzeba zapłacić podobną cene, a po mieście jak znalazł.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Mnie się tam bardzo podoba. Choć na chwilę obecna będzie to wyłącznie auto miejskie (ze względu na zasięg) No i zapewne awaryjność będzie znacznie mniejsza.
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #8
                ciekawe czy nadal będziecie zachwycenia jak np po 2 latach eksploatacji zapłacicie za wymianę akumulatorów np 15 tys zł a zimą w mrozy po 2 dniach stania na dworze zasięg spadnie do 20 km a doładowanie trwa np 8h :-)
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • winni77
                  RS
                  • 2009
                  • 2183
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  ekawe czy nadal będziecie zachwycenia jak np po 2 latach eksploatacji zapłacicie za wymianę akumulatorów np 15 tys zł
                  Nie wiem ile Skoda, ale Toyota w Priusach daje 11 lat gwarancji na baterię. Może dadzą choć 5?
                  Mój "Batmobil"

                  Komentarz

                  • Yarwa
                    Elegance
                    • 2010
                    • 915
                    • BMW

                    #10
                    a ja się w ogóle zastanawiam jak to jest z tymi elektrykami. Nie wiem czy wszstkie mają baterie słoneczne ale na pewno wszystkie mają wtyczkę i ładuje się te baterie w garażu. JAkoś nigdy nie usłyszałem ilekroć słyszę o hybrydzie jaki jest koszt prądu żeby naładować taką baterię, jakiekolwiek testy jak oglądałem czy reklamy zawsze jest gadanina o ekologii i oszczedności ale jakoś nie słyszałem nic włśnie o oszcie prądu - czy na pewno jest to takie oszczędne auto, taka hybryda? Poza tym wg mnie a propos ekologii - jak się ma ekologia do takich zużytych baterii po kilku latach eksploatacji w aucie - przecież wszelkie baterie to syf ekologiczny.
                    I jeszcze ktoś tu wyżej napisał że Fluence hybrda ma być za 80-90tys - no ja wolę śmigać chociażby właśnie octą elegance ładnie wypasioną za tą cenę z dsg, ksenonami itp.

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      ja ostatnio słyszałem że koszt przejechania 100km silnikiem elektrycznym to ~3zł, więc nie jest źle

                      a co do utylizacji baterii i specyfiki polskiego prądu (głownie z elektrowni węglowych) mam poważne wątpliwości czy zwiększenie poboru prądu i gospodarki odpadami w PL by wyszło na dobre ekologii ;-)
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • Yarwa
                        Elegance
                        • 2010
                        • 915
                        • BMW

                        #12
                        No w te 3zł to nie wiem czy wierzyć czy nie. Ostatnio chyba w moto-on był jakiś francuz hybryda (bodajże peugeot) i baterie ładowało się w warunkach domowych 6godzin i wystarczało to chyba o ile dobrze pamiętam na 300-400km. Nie chce mi się przeliczać.

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Nawet jeśli pobierałby 10kW na godzinę, czyli zużyłby 60kW, to wychodzi coś koło 24 zł jeśli dobrze liczę, czyli ok 5 litrów paliwa na te 300 km. W sumie nie najgorzej...
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • keneida
                            Rider
                            • 2010
                            • 316

                            #14
                            ekologicznie będzie w mieście a pozostaną lokalne zanieczyszczenie w około elektrowni.
                            Czego oczy nie widzą tego sercu nie żal

                            Jak wybudują elektrownie atomową będzie czyściej.

                            Nie ma co się podniecać niskimi kosztami jazdy elektryków. Jak samochody będą popularniejsze to rządy dowalą taką akcyzę na prąd, że cena pójdzie do góry. Oczywiśćie akcyzę będą tłumaczyć kosztami wprowadzenie ekologicznych rozwiązań w produkcji prądu itd.
                            Wrocławskie spoty

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez keneida
                              ekologicznie będzie w mieście
                              I to jest chyba cale klu tej idei, przynajmniej do mnie to przemawia - stoisz w korku - nie palisz benzyny
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • keneida
                                Rider
                                • 2010
                                • 316

                                #16
                                elektryczne papierosy już są zabraniają palić normalnych. Niedługo pewnie zakażą jeść fasoli co by ludzie nie smrodzili na mieście no i mycie zębów będzie sprawdzane.

                                Jaguar wykombinował niezłe autko Jaguar C-X75. Silniki elektryczne można ładować ze ściany albo z turbiny gazowej pod maską. Biorąc pod uwagę plusy turbin gazowych takie rozwiązanie powinno być całkiem dobre
                                Wrocławskie spoty

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7460
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • tomek
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1078

                                    #18
                                    ciekawe światła ma ta octa, przednie i tylne

                                    Oczywiście dla redaktorów onetu Octavia czy tam Superb to żadna różnica - zdjęcie numer cztery.
                                    Choć jestem w stanie zrozumieć tą pomyłkę
                                    O2FL RS | S2 | F2

                                    Komentarz

                                    • GreenArrow
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1052

                                      #19
                                      A mi się podoba oklejenie listwy bocznej widocznej na 9 zdjęciu z Onet.pl.

                                      Energia elektryczna, energia elektryczna, w Polsce trzeba dużo spalić w tych elektrowniach aby naładować tą EKO SKODE ;d

                                      Komentarz

                                      Pracuję...