Historia projektu ©koda Fabia Super 2000

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Historia projektu ©koda Fabia Super 2000

    Jestem umówiony na piątek na zmianę opon.
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Historia projektu ©koda Fabia Super 2000

    Rok ciężkich przygotowań, a po nim rok testów – taki był początek projektu Fabia Super 2000, którym ©koda kontynuuje swoją udaną, ponad stuletnią obecność w sporcie motorowym.


    Pierwsze testy prototypu ©kody Fabii Super 2000 odbyły się pod koniec 2008 roku. Samochód został zaprojektowany zgodnie ze zmienionymi dla tej kategorii wymogami FIA. Jego budowę oparto o Fabię drugiej generacji. Zgodnie z nowymi regulacjami, pojazd wyposażono w dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, sześciobiegową przekładnię sekwencyjną i napęd na cztery koła z trzema mechanicznymi dyferencjałami.

    Pierwszy start modelu zaplanowano na Rajd Monte Carlo w styczniu 2009 roku. Podczas rywalizacji na zimowych, zaśnieżonych trasach, auto ©kody musiało sobie poradzić z bardzo zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Wszystko poszło zgodnie z planem: debiut Fabii Super 2000 w Rajdzie Monte Carlo zakończył się spektakularnym sukcesem – zajęciem czwartego miejsca.




    W ten sposób rozpoczął się niezwykle udany dla Fabii S2000 i całej drużyny ©koda Motorsport sezon. Po debiucie podczas Rajdu Monte Carlo, czeska załoga, w składzie Jan Kopecký i Petr Starý, wywalczyła drugie miejsce w Rajdzie Azorów, który odbył się w maju 2009. Miesiąc później, podczas czerwcowego Rajdu Ypres rozgrywanego w Belgii, ©koda Fabia S2000 potwierdziła swe możliwości. Duet Kopecký - Starý dotarł do mety również na drugiej pozycji.

    W trakcie całego sezonu rajdowego IRC w 2009 roku, zespół świętował swoje kolejne zwycięstwa. Szczególnie wygrana duetu Hänninen - Markkula w rajdzie Rosji w lipcu i dwa zwycięstwa duetu Kopecký – Starý w rajdach rozgrywanych w Czechach i w Hiszpanii w sierpniu i wrześniu, były prawdziwym kamieniem milowym dla zespołu rajdowego ©koda Motorsport.

    Rok 2010 rozpoczął się od Rajdu Monte Carlo, gdzie ©kody Fabia S2000 spisały się doskonale: wszystkie trzy załogi występujące w fabrycznym zespole ©koda Motorsport, uplasowały się w pierwszej piątce.

    Nowa, odświeżona Fabia S2000 po faceliftingu, pokazana po raz pierwszy na Targach Motoryzacyjnych w Genewie, zadebiutowała w tegorocznym belgijskim Rajdzie Ypres. Przyniosła ona ©kodzie podwójne zwycięstwo w Belgii, a zaraz po nim - spektakularne sukcesy w następnych rundach serii IRC (Intercontinental Rally Challenge). Rozegrany niedawno Rajd Szkocji, przedostatnia eliminacja wchodząca w skład serii IRC tylko to potwierdziła: jeżdżący w barwach ©koda Motorsport Juho Hänninen i Mikko Markkula nie mieli sobie równych. Wygrywając w Szkocji, przypieczętowali swoje zwycięstwo w tegorocznej rywalizacji kierowców.

    Fabia S2000 Facelift, w porównaniu ze swoją poprzedniczką, jest dłuższa i szersza. Jej długość wynosi teraz 4000 mm (poprzednio: 3992 mm), a szerokość 1820 mm (poprzednio: 1798 mm). Moc silnika zwiększono o pięć koni mechanicznych (z 265 KM do 270 KM), zaś maksymalny moment obrotowy zwiększono o 5 Nm (do 250 Nm).

    Porównanie ©kody Fabia S2000 sprzed i po Faceliftingu.
    Przed :




    Po :





    Uploaded with ImageShack.us

    Źródło SkodaPR Portal

    Komentarz

    Pracuję...