Ale nie martwisz sie o koło dwumasowe, lejące wtryski, smród gazu, wypalenie zaworów, OC, przeglądy i partaczy w ASO... :diabelski_usmiech
Obalamy mity o LPG
Zwiń
X
-
zamiast na rower to moze na skuter, bedzie nie co szybciej i bez potu na plecach :P :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja już 3 rok obiecuję sobie, że na konieczność krótkich jazd kupię sobie skuter (mam już nawet upatrzony i polecony przez sąsiada), ale za każdym razem gdy wczesną wiosną wybieram się do sprzedawcy (około 1km od domu) nagle stwierdzam, ze może jednak wcale takowego nie potrzebuję... A rowerem w tym sezone przejechałem może 10km... :-(Zamieszczone przez piramidazamiast na rower to moze na skuter,
Komentarz
-
-
A ja mimo ze nie robię dużego przebiegu rocznie (ok.20 tys. rocznie) to jazda ropniakiem sprawia mi więcej przyjemności, mimo że dużo jeżdżę po mieście to wyjazdy wakacyjne czy inne dalsze podróże, doceniam wysoki moment obrotowy i brak potrzeby redukowania biegów przy wyprzedzaniu, a jak potrzeba to jest bardzo oszczędny, ogólnie dla mnie liczy się przyjemność z jazdy, a takiej nie zapewni mi na pewno 1.6 102KM
PS. (Sam mam 139KM, 297NM)Diesel Power i wszystko jasne
Komentarz
-
-
cos w tym jest polecam ten temat http://djkl.webpark.pl/nx/art01.htmlZamieszczone przez westwi78pewnie i tak, ale myślę że ma tutaj też duże znaczenie lobby naftoweZamieszczone przez rkbGdyby gaz byl taki zajebisty to juz dawno bylyby silniki przystosowane do jazdy TYLKO na gazie w fabryce, ze zbiornikiem paliwa a nie butla w kole zapasowym
Komentarz
-
-
o rany, jak coś się zaczyna od "globalna zmowa" to nie mogę przejść dalejZamieszczone przez shokcos w tym jest polecam ten temat http://djkl.webpark.pl/nx/art01.html
o czym było?
że wszystkim w jakiś tam sposób zależy, żeby sprzedawać\kupować ropę\paliwo :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W nowym Auto Moto jest krotka wzmianka o LPG do TSI. Okazuje sie ze jak normalnie na benzynie bedzie chodzil do momentu jak sie nie zagrzeje, a potem jak nawet cieply majac obroty ponizej 1200 bedzie chodzic na benzynie, a dopiero powyzej na LPG. A wiec stanie w korku wymusza jazde na benzyniei cala filozofia taniego w utrzymaniu gazu do miasta pada, jedynie w trasie jako tako, no ale czy aby na pewno.
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę fakt, iż (podobno) instalacja kosztuje około 7.000zł, a do tego w trasie i tak potrzebny jest "dotrysk" Pb, to ekonimiczny sens tego przedsięwzięcia (dodając opisany przez szkodę sposób pracy na niskich obrotach) jest conajmniej dyskusyjny...Zamieszczone przez MaicroftW nowym Auto Moto jest krotka wzmianka o LPG do TSI. Okazuje sie ze jak normalnie na benzynie bedzie chodzil do momentu jak sie nie zagrzeje, a potem jak nawet cieply majac obroty ponizej 1200 bedzie chodzic na benzynie, a dopiero powyzej na LPG. A wiec stanie w korku wymusza jazde na benzyniei cala filozofia taniego w utrzymaniu gazu do miasta pada, jedynie w trasie jako tako, no ale czy aby na pewno.
Komentarz
-
-
Moze przestanmy wyrokowac o oplacalnosci nie majac zadnych realnych danych. Jak ktos to kupi i powie ile pali lpg i benzyny to mozemy zaczac cos liczyc.Zamieszczone przez MaicroftW nowym Auto Moto jest krotka wzmianka o LPG do TSI. Okazuje sie ze jak normalnie na benzynie bedzie chodzil do momentu jak sie nie zagrzeje, a potem jak nawet cieply majac obroty ponizej 1200 bedzie chodzic na benzynie, a dopiero powyzej na LPG. A wiec stanie w korku wymusza jazde na benzyniei cala filozofia taniego w utrzymaniu gazu do miasta pada, jedynie w trasie jako tako, no ale czy aby na pewno.
BTW w artykule, od ktorego zaczal sie ten watek, jest informacja, ze sposrod kilku samochodow napedzanych LPG octavia jezdzila najtaniej.
Komentarz
-
-
Kiedy wlasnie mowie, zeby nic nie twierdzic tylko poczekac na jakies dane.Zamieszczone przez Agamek12No wiesz, biorąc pod uwagę fakt, iż w mieście stołecznym Warszawa przede wszystkim stoi się w korkach, to należałoby być niepoprawnym optymistą aby twierdzić, że w tej sytuacji LPG+TSI będzie ekonomicznym rozwiązaniem...
[ Dodano: Nie 07 Lis, 10 22:38 ]
To chyba troche sprzecznoscZamieszczone przez G60Garretogólnie dla mnie liczy się przyjemność z jazdy,
PS. (Sam mam 139KM, 297NM)
Komentarz
-
-
Nie wiem skad bierzesz te 7 tys. ja slyszalem o cenie 6300, z kolei cena tradycyjnej instalacji to 4300, a mozna ja zamontowac za ok. 3800 wiec tu celowalbym w realna cene ponizej 6 tys.Zamieszczone przez Agamek12t271828... policz sobie sam ile powinien spalać taki wehikuł aby "odrobić" 7.000zł wydane na instalację LPG... Ja już widzę, że w tej sytuacji bardziej opłacalne jest wzięcie w salonie dizla zamiast benzyniaka z LPG...
Po drugie 1.4 tsi jest mocniejszym silnikiem niz diesle 1.9 czy 1.6
Po trzecie za chwile nie bedzie juz opcji zakupu diesla bez dpf-a a wiec diesel do miasta odpada.
Po czwarte wreszcie ja tez obecnie sklaniam sie ku zakupowi wolnossacego ok. 140 konnego samochodu i zalozenia do niego instalacji ( nie mam zamiaru byc krolikiem doswiadczalnym), ale nie mowie z gory ze taki zakup jest nieoplacalny bo jesli skoda to przetestowala i wprowadza do sprzedazy to znaczy, ze moze to miec sens.
Komentarz
-
-
Hmm zazwyczaj jak się mówi o LPG to pierwsze skrzypce grają osoby, które chcą na siłę przekonać wszystkich, że wszystko wiedzą. Szkoda, że także tutaj na forum miało to miejsce :|
Co do obalania mitów, sam posiadam autko na gaz (Skoda Octavia Tour 1.6) dopiero od września, aczkolwiek przez ostatnie 4 lata często jeździłem z moim znajomym zagazowanym Seicento (które samo w sobie już ma 6 wiosen i od początku porusza się na LPG). Zatem oto moje spostrzeżenia:
- nic nie śmierdzi gazem
- nie ma żadnego spadku mocy (chyba, że ktoś ustawi sobie tak, że ma spalanie rzędu 7l to wtedy owszem jest mega muł + silnik szybko do naprawy)
- Seicento ma na bieżąco wymieniany olej, filtry itd. i nic poza tym się z instalacją się nie działo
Jedna rzecz mnie za to ostro irytuje, to wskaźnik poziomu gazu w butli.... Landi Renzo dało ciała pod tym względem, po przejechaniu 100km potrafią mi zgasnąć obie lampki, zaś po zapaleniu rezerwy (okolice 200-250km), która niby ma oznaczać przymusowe tankowanie, mogę przejechać jeszcze na luzie 100-150 km :| Stąd też w ogóle nie patrzę na te diody tylko na to ile przebyłem km. O kant d*py taki wskaźnik. W Seicento jest podobnie.
Aha i nie polecam tankować na Shellu gazu. Bo o ile paliwo mają tam dobre, to LPG jest droższe o nawet 15gr niż u konkurencji, pali tyle samo a czasem ciut więcej, moc auta jest taka sama. Skoro nie widać różnicy po co przepłacać.
To tyle ode mnie. Jeśli ktoś czuje potrzebę jeżdżenia 150km/h i więcej, posiadania 200 kucy, czy preferuje Diesle z zasady no to ok. Jego/jej sprawa, każdy dobiera sobie pojazd do własnych potrzeb, możliwości i sympatii. Mi moje 1.6 wystarczy do wszystkiego, aczkolwiek demonem szybkości go nie będę nazywał
Jest w sam raz dla mnie.
Komentarz
-
-
Brawo dla neoXs w 100% się z Tobą zgadzam sam mam taki sam silnik zagazowany spalanie przy mojej jeździe to 11l/100km jestem wygodny i oczywiście jest to sekwencja, do gazu przekonał mnie znajomy mechanik, ma on silnik w marea kombi 2.0 20V, kapitalna jednostrka napedowa i tylko ja kupił oddał do zagazowania jeździ chyba już 3 lata i nie narzeka a różnice widzi tylko na stacji benzynowej 80 zł pełen bak i robi 350 km w przeliczeniu na benzyne....ha to juz każdy sobie myslę sam może obliczyc co wychodzi taniej!
Spotkałem sie jednak ze stwierdzeniem że jak kogos stac na nowa czeszkę to i na benzyne musi go byc stać...może i tak ale po co???...dla prestiżu..???...może zalezy kto ma jakie wartości. Czeszka jest moim trzecim autem ale wyznaje zasade że jak kupować auto to tylko za gotówke która masz w kieszeni, a więcej jej bede miał w kieszeni jak miesięczna eksploatacja wyniesie mnie mniej!
Pozdrawiam wszystkich zwolenników i przeciwników gazu....każdy ma prawo do własnego zdania i trzeba je uszanować... :PMikimouse....13.11.2010- zamontowanie sterowania centralnym zamkiem z pilota+zamontowany podłokietnik...cdn.
Komentarz
-
-
Ja natomiast z innej beczki, nigdy więcej nie bede jezdził autem z instalacją gazową, przez ostatnie 10 lat jezdziłem takowymi i mam dość :P zawsze sie cos srało, przewaznie problemy z obrotami na biegu jałowym, w kazdym samochodzie były problemy z utrzymaniem optymalnych obrotów :!: ale dodam ze na gazie auta lepiej chodziły niz na benzynie
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Pewnie że się da... Ja swego czasu regulowalem takowy w Golfie MK2 co około 4-5 tankowanie i czasami wskazywał mi prawdę :szeroki_usmiechZamieszczone przez MaicroftWskanik na butli przeciez da sie wyregulowac. Przynajmniej dobre kilka lat temu nie nasteczalo to zadnych przeszkod :roll:
[ Dodano: Pią 12 Lis, 10 22:44 ]
Pewnie w sejczento ma instalację drugiej generacji, czyli tzw. mieszalnikową, w której paliwo (LPG) podawane jest przez tw. "mikser" zmniejszajacy średnicę dolotu (czyli wpuszcza mniej powietrza do silnika). I sam fakt obecności tego czegoś powoduje, ze auto ma mniejszą moc. ALE: ma mniejszą moc jedynie w porównaniu z innym SC pozbawionym instalacji LPG lub wyposażoną w sekfencję. Jeśli bowiem porównujesz moc na LPG i na Pb w tym samym aucie, to faktycznie różnica jest ona niezauważalna, ale i tak z uwagi na obecność MIKSERA jest ona zmniejszona w stosunku do fabrycznej...Zamieszczone przez neoXsHmm zazwyczaj jak się mówi o LPG to pierwsze skrzypce grają osoby, które chcą na siłę przekonać wszystkich(...)
Co do obalania mitów (...) przez ostatnie 4 lata często jeździłem z moim znajomym zagazowanym Seicento (które samo w sobie już ma 6 wiosen i od początku porusza się na LPG). Zatem oto moje spostrzeżenia:
(...)
- nie ma żadnego spadku mocy (chyba, że ktoś ustawi sobie tak, że ma spalanie rzędu 7l to wtedy owszem jest mega muł + silnik szybko do naprawy) (...)
PS: mnie w moim Poldolocie i Golfie wkurzało między innymi (szczególnie zimą) zamarzanie parownika unieruchamiające auto (ale przyznaję, w obu miałem I-generację)...
Komentarz
-
-
A jakie to były auta i której generacji instalacje LPG? :roll:Zamieszczone przez piramidaJa natomiast z innej beczki, nigdy więcej nie bede jezdził autem z instalacją gazową, przez ostatnie 10 lat jezdziłem takowymi i mam dość :P zawsze sie cos srało, przewaznie problemy z obrotami na biegu jałowym, w kazdym samochodzie były problemy z utrzymaniem optymalnych obrotów :!: ale dodam ze na gazie auta lepiej chodziły niz na benzynie
Komentarz
-
-
przedostatni to opel astra gsi (instalka?), ostatnio przez kilka lat 4runner sekwencja zavoli, wczesniej polonezy i duze fiaty :PZamieszczone przez kurczak1985A jakie to były auta i której generacji instalacje LPG? :roll:Zamieszczone przez piramidaJa natomiast z innej beczki, nigdy więcej nie bede jezdził autem z instalacją gazową, przez ostatnie 10 lat jezdziłem takowymi i mam dość :P zawsze sie cos srało, przewaznie problemy z obrotami na biegu jałowym, w kazdym samochodzie były problemy z utrzymaniem optymalnych obrotów :!: ale dodam ze na gazie auta lepiej chodziły niz na benzynie
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
W poldkach i dużych fiatach rozumiem problemy :szeroki_usmiech ale w sekwencji też miało to miejsce o czym piszesz :?: :roll:Zamieszczone przez piramidaprzedostatni to opel astra gsi (instalka?), ostatnio przez kilka lat 4runner sekwencja zavoli, wczesniej polonezy i duze fiaty :PZamieszczone przez kurczak1985A jakie to były auta i której generacji instalacje LPG? :roll:Zamieszczone przez piramidaJa natomiast z innej beczki, nigdy więcej nie bede jezdził autem z instalacją gazową, przez ostatnie 10 lat jezdziłem takowymi i mam dość :P zawsze sie cos srało, przewaznie problemy z obrotami na biegu jałowym, w kazdym samochodzie były problemy z utrzymaniem optymalnych obrotów :!: ale dodam ze na gazie auta lepiej chodziły niz na benzynie
Komentarz
-
Komentarz