Luksusowe wyposażenie w nowym Focusie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Allen
    Classic
    • 2010
    • 24

    Luksusowe wyposażenie w nowym Focusie

    ad.1 możesz na olej z normą 505.01 (Motul Specific Vw 505.01) lub inny z taką normą
    ad.2 najlepiej co 15000 km zmieniaj ten olej lub innej firmy
    ad.3 nie musisz, ale jeżeli chcesz możesz to zrobić płukankami, które wcześniej były w tym temacie opisywane
    Fabiaclub.pl
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #2
    Luksusowe wyposażenie w nowym Focusie



    Chyba ich troche pogieło jeśli Focus MY2011 ma tak wyglądać.

    Moim zdaniem nowa strategia firmy "One Ford" czyli auto globalne na wszytskie rynki może zabić jakość.
    No i śmieszy troche ten fragment : "Nabywcy nowego Forda Focusa będą zatem mogli za przystępną cenę doświadczyć luksusu znanego kierowcom Audi czy BMW. Będą to m.in. system zapobiegający niezamierzonej zmianie pasa ruchu, wspomaganie nagłego hamowania, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie przed pojazdami znajdującymi się w martwej strefie lusterek, system park assist, automatyczne wyłączanie świateł drogowych czy system wykrywający zmęczenie kierowcy "

    Niektóre z tych systemów od dawna są dostępne w całym VW group.


    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

    Komentarz

    • westwi78
      RS
      • 2008
      • 2940

      #3
      No a ja powiem, że abstrahując od focusa, to ford ma dla mnie teraz najciekawszą ofertę,
      w rodzinnym układzie 2+2

      Komentarz

      • Jac_ek
        RS
        • 2009
        • 1733

        #4
        jaki tam luksus - cała ta elektronika kosztuje producenta pewnie kilka baksów, no ale lepiej to mieć niż nie mieć.... poza tym luksus kojarzy mi się z przestrzenią a nie z dachem w głowie na tylnej kanapie i kolanami w przednim fotelu :szeroki_usmiech
        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

        Komentarz

        • genesis
          Ambiente
          • 2010
          • 232

          #5
          Dla przykładu, system park assist, który w BMW Serii 5 kosztuje ok. 645 euro, w nowym Fordzie C-Max, zbudowanym na tej samej płycie podłogowej co nowy Focus, wyceniony został na 320 euro.
          :lol: :lol:
          A co to ma do rzeczy? Im droższe auto, tym droższe dodatki. Po co to porównywać.
          Ba, w Audi nawet jest tak, że im droższy silnik w danym modelu, tym droższe są dodatki opcjonalne. Czyli np w A4 przy silniku 2,0 tdi panorama dach kosztuje 4500 zł, a przy 3,0 tdi 5200 zł.
          DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #6
            Zamieszczone przez genesis
            Czyli np w A4 przy silniku 2,0 tdi panorama dach kosztuje 4500 zł, a przy 3,0 tdi 5200 zł.
            Ale to chyba tylko i wyłącznie ze względu na wyższą AKCYZĘ :!:
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              jak dla mnie są to systemy które są w ogóle nieprzydatne. są to systemy ni ubliżając nikomu dla samochodowych kalek kierowców. np: rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie przed pojazdami znajdującymi się w martwej strefie lusterek, system park assist, automatyczne wyłączanie świateł drogowych .
              system park assist - Osobiście nie zdarzyło mi się żebym w zatoczkę wjechał z jakimiś problemami a powiem więcej lubuje sie w zatoczkach gdzie jest ciasno gdzie mogę wjechać prawie na styk biorę sobie to za punkt honoru.
              Te systemy dla przeciętnego kierowcy są zbędne no chyba że ktoś jest Gadżeciarz i lubi mieć dużo pierdół które może raz czy dwa razy użyje.
              Są to systemy pewnie na które nie ma popytu no to trzeba je jakoś sprzedać.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #8
                Zamieszczone przez daneczek76
                jak dla mnie są to systemy które są w ogóle nieprzydatne.
                no właśnie - jak dla ciebie. Systemy są do pomocy a nie do zastąpienia kierowcy. kierowcy a nie miłośnika/pasjonata motoryzacji. Znam wiele osób, które jeżdżą samochodami nie dla tego że lubią, tylko dlatego że muszą - nie czerpią z tego żadnej przyjemności a jazda ich męczy. Dla nich są te systemy tworzone, ale nie tylko. Ja bardzo chętnie widział bym je u siebie w samochodzie mimo tego, że jazda samochodem już od 15 roku życia sprawia mi wciąż wiele frajdy i nie uważam się za kalekę - ba nawet bez kozery powiem, że parkuję lepiej od Ciebie :diabelski_usmiech :lol: :wink:
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  że jazda samochodem już od 15 roku życia sprawia mi wciąż wiele frajdy i nie uważam się za kalekę - ba nawet bez kozery powiem, że parkuję lepiej od Ciebie
                  OK ja tego nie neguje ale jak wiesz wiek i staż za kierownicą nie zawsze idzie w parze z umiejętnościami. :lol: :wink:
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Andrev3
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 6116

                    #10
                    A ja wychodzę z założenia że ten samochód będzie wart swojej ceny i żaden w tej klasie się tak nie prowadzi jak Focus... jeszcze się przekonacie
                    RENT COMPLEX

                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      Zamieszczone przez daneczek76
                      wiek nie zawsze idzie w parze z umiejętnościami.
                      powiedział bym inaczej - rzadko kiedy idzie razem ;-)

                      Taki Park Assist przecież Ci nie zaparkuje na każdym miejscu - miejsce do zaparkowania musi być "odpowiednie", dlatego wciąż jest potrzebny kierowca, który zaparkuje w ciasnym miejscu a tu gdzie to jest proste i łatwe zaparkuje sobie sam samochód nie wiedzę w tym systemie żadnego ograniczania kierowcy a jedynie pomoc wtedy kiedy mu się nie chce lub wtedy kiedy czegoś nie lubi/umie zrobić.

                      Ja to się cieszę, że jak ktoś nie umie parkować to dostanie system który mu zaparkuje samochód tak żeby nie porysował samochodów stojących obok - tak jak to się stało u mnie w 4 miesięcznym samochodzie, tylne drzwi pod listwą mają lekki wgniot na 15cm. właśnie dlatego że parkował pewnie jakiś mistrz kierownicy, który umie zaparkować na milimetry w każdym miejscu i być może parkowanie traktuje jak wyzwanie :diabelski_usmiech

                      Generalizowanie wszelkiej maści jest bardzo niebezpieczne - bo tak rozumując można dojść właściwie do dowolnych wniosków na dowolny temat (j/w).
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        Zamieszczone przez Jac_ek
                        Ja to się cieszę, że jak ktoś nie umie parkować to dostanie system który mu zaparkuje samochód tak żeby nie porysował samochodów stojących obok - tak jak to się stało u mnie w 4 miesięcznym samochodzie, tylne drzwi pod listwą mają lekki wgniot na 15cm. właśnie dlatego że parkował pewnie jakiś mistrz kierownicy, który umie zaparkować na milimetry w każdym miejscu i być może parkowanie traktuje jak wyzwanie

                        Generalizowanie wszelkiej maści jest bardzo niebezpieczne - bo tak rozumując można dojść właściwie do dowolnych wniosków na dowolny temat (j/w).
                        sory za ot oczywiście nie generalizujmy i z wyzwaniami nie przesadzam tz. na ręcznym w zatoczkę nie wjeżdżam.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • genesis
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 232

                          #13
                          Zamieszczone przez tomek
                          Zamieszczone przez genesis
                          Czyli np w A4 przy silniku 2,0 tdi panorama dach kosztuje 4500 zł, a przy 3,0 tdi 5200 zł.
                          Ale to chyba tylko i wyłącznie ze względu na wyższą AKCYZĘ :!:
                          Przecież akcyzę to masz w cenie silnika, co mają do tego dodatki. Specjalnie to jest zrobione, żeby wyjściowo wersja z 3,0 tdi nie była droższa o kolejne 10k, a tak ktoś w dodatkach dopłaci producentowi, przecież nie będzie się rozmieniał na drobne, stać go na taką wersję.
                          DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            genesis,
                            to ile kosztuje silnik :?: :twisted:
                            Akcyzę liczy się od całego samochodu, a nie od wartości silnika. Policz jaka jest różnica procentowa pomiędzy 4500 i 5200, a następnie wynik porównaj z różnicą pomiędzy akcyzami (chyba 18% dla >2000ccm i 3% dla <2000ccm)
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • Krzysiek25
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 154
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Wodę robią z mózgu. Na tym polega właśnie manipulacja. Właściciele nowych focusów zapłacą za luksus, ale z salonu wyjadą tylko kolejnym niedopracowanym kompaktem. Pojęcie "luksusu" pozostanie tylko w ich zamroczonych umysłach, ale przecież nie chodzi o to żeby ford produkował bentleye czy RR za pół ceny, tylko żeby jego klienci przepłacali za to, co dostają i jeszcze byli z tego zadowoleni.. I oczywiście żeby nie zapominali o cenie luksusu, odwiedzając aso Generalizując, zabieg w stylu "a moja nowa kia cee'd ma 7lat gwarancji" :lol:

                              Swoją drogą ciekawe, ilu użytkowników octavii jeździ "takim nieco mniejszym passatem" czy samochodem klasy średniej? :diabelski_usmiech

                              Dla mnie luksusowym pojazdem, na który właściciel focusa może sobie pozwolić, jest np. 30letni jaguar Skóra, drewno, linia nadwozia, "to coś" co sprawia, że ma się ochotę przetoczyć majestatycznie przez centrum miasta, aby każdy miał czas i okazję się za nim obejrzeć. Więc jak ford nie chce się bardziej zbłaźnić, dając namiastkę "luksusu", to niech najpierw np. zbliży się jakością plastików do kii i zacznie montować podłokietniki, mocowane na więcej niż dwie małe śrubki (nie, dwie małe śrubki nie stabilizują podłokietnika, chyba że zamysłem konstruktorów forda było stworzenie podłokietnika podążającego za ruchem łokcia).

                              Komentarz

                              • adamza
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 174

                                #16
                                Zamieszczone przez Andrev3
                                A ja wychodzę z założenia że ten samochód będzie wart swojej ceny i żaden w tej klasie się tak nie prowadzi jak Focus... jeszcze się przekonacie
                                zgodze sie z faktem ze Focus prowadzi sie jak ta lala
                                u Tomka Czopika na szkole jazdy jezdziłem Focusem i naprawde zachowanie sie tego samochodu w sytuacjach ekstremalnych jest rewelacyjne i porównanie Octavi wypada w tym wypadku blado, Golf porównywalnie ale nie to samo
                                jest

                                było

                                Komentarz

                                • genesis
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 232

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  genesis,
                                  to ile kosztuje silnik :?: :twisted:
                                  Akcyzę liczy się od całego samochodu, a nie od wartości silnika. Policz jaka jest różnica procentowa pomiędzy 4500 i 5200, a następnie wynik porównaj z różnicą pomiędzy akcyzami (chyba 18% dla >2000ccm i 3% dla <2000ccm)
                                  A ja myślę, że cena po doliczeniu akcyzy jest w konfiguratorze przy gołym samochodzie. I wtedy między 2,0 tdi 143, a 3,0 tdi 240 jest różnica 69k. Dodatki tutaj nie mają nic do tego, bo w najtańszych wersjach benzynowych ten rzeczony dach jest jeszcze droższy, co uważam za normalne, bo im droższa wersja, tym dopłata do dodatków powinna być mniejsza. Tak jest chociażby w vw jak mamy trend, comfort i highline. Chodzi o to, żeby zachęcić klienta do wyższej wersji. Tylko, że tutaj audi chce jeszcze troszkę wydoić i nie posiadając poziomów wyposażenia, tak jak jest w Niemczech - ustala sobie ceny dodatków pod zasobność portfela klienta i faktu, że klient kupujący auto z najlepszym silnikiem i tak się połakomi na wyposażenie.
                                  Takie małe oszustwo, bo lepiej widzieć wyjściową różnicę w cenach 69, a nie 79k zł

                                  Zresztą nieważne
                                  DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                  Komentarz

                                  • tomek
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1078

                                    #18
                                    genesis, w której konfiguracji jest droższy? w 1.8 jest za 4500
                                    popatrz na ceny lakieru metalic. wszystkie <2000ccm są po 3700 a >2000 4200
                                    To, że jakaś opcja jest droższa w najtańszej wersji może wynikać z faktu, że dla tej opcji jest wymagana inna. To tak jak z kierownicą multifunkcyjną, która zawsze jest skórzana. W wersjach gdzie skórzana jest już w standardzie, multikiera jest tańsza niż w wersjach, gdzie kierownica jest bez skóry.
                                    O2FL RS | S2 | F2

                                    Komentarz

                                    • Ajs
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 47

                                      #19
                                      Jeździłem wszystkimi generacjami Focusa i potwierdzam, że prowadzi się "jak ta lala". Komfort jazdy 2+2 ok, wyposażenie przyjemne, awaryjność przyzwoita (na niecałe 4 lata tylko raz poważnie odmówił posłuszeństwa - cewka). Bolączką są niestety głośne silniki (czy też słabe wyciszenie wnętrza) i upierdliwe w połaczeniu z tym mankamentem pięciobiegowe skrzynie nie pozwalające na przyjemną podróż w ciszy przy wyższych prędkościach (mówię o benzynie, dieslem nie jeździłem)
                                      .
                                      Na początku roku mam przesiąść na ten właśnie nowy model, więc chętnie podzielę się spostrzeżeniami, chociaż nie sądzę, żebym miał wszystkie te bajery. Anyway, nowe silniki wydają się być ciekawe, liczę więc na znaczną poprawę

                                      Komentarz

                                      • Skfarek
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 4795
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #20
                                        Ajs, diesle są jeszcze głośniejsze :diabelski_usmiech
                                        Ale prowadzenie się Foki jest rewelacyjne
                                        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                        Komentarz

                                        • andrzej1962
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1306
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          #21
                                          FF jeździ i nawet dobrze, ale jak nie zlikwidują wszechobecnych plastików, które można zarysować nawet paznokciem (i to nie damskim) to nadal będzie k....pa. Miałem FFI FL i FFII FL to mam nadzieję, że wiem co piszę. Wyposażenie "luksusowe" za tanie pieniądze?!. Najprawdopodobniej dobrze policzyli, że "bajery" podniosą sprzedaż, bo nie uwierzę w to, że fabryka kupi "bajer" np. za 300 euro a przy sprzedaży samochodu policzy tylko 200 aby zwabić klienta. W FF II FL miałem też zastrzeżenia do nieprecyzyjnej skrzyni zmiany biegów. Miały tendencję do zahaczania o sąsiednie. No i ................. na forum FF przyznałem 5 gwiazdek konstruktorom za umiejscowienie filtra kabiny w FFII i zaproponowałem aby wymieniali go codziennie i tak aż do emerytury. Masakra.

                                          Komentarz

                                          • voltar
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1107
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Ajs
                                            Jeździłem wszystkimi generacjami Focusa i potwierdzam, że prowadzi się "jak ta lala". Komfort jazdy 2+2 ok
                                            Ja ze swojego doswiadczenia nie moge tego potwierdzic.
                                            Focus I mial na jak na czas w ktorym powstal naprawde nowatorskie zawieszenie w swojej klasie i swietnie sie prowadzil. Jak dla mnie pierwsze wrazenia byly takie jakbym wsiadl do jakiegos sportowego bolidu ktory ma nisko polozony srodek ciezkosci i dlatego swietnie trzyma w zakretach - cos jak gokart.
                                            Focus II i Focus II FL - nie wie co ale cos spieprzyli i jak dla mnie zawieszenie to jest conajwyzej poprawne czy dobre. Nie widze zadnej wyzszosci tej zawiechy nad Octavia a wrecz przeciwnie, jest mniej komfortowe.

                                            Wracajac do komfortu jazdy na ktory sklada sie wiele elementow np wspomniana zawiecha , ale tez wyciszenie, ergonomia i wykonczenie wnetrza to zdecydowanie pzregrywa z Octavia.

                                            [ Dodano: Czw 04 Lis, 10 19:17 ]
                                            Zamieszczone przez Ajs
                                            Na początku roku mam przesiąść na ten właśnie nowy model,
                                            Ale nie mow ze to jest ten co na zdjeciu w przytoczonym artykule ... ? !!!
                                            Ja widzialem kiedys prezentacje nowego Focusa i byl naprawde niezly a to co widac na zdjeciu jest przeciez duzo gorsze od obecnej wersji ...


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz

                                            • Skfarek
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 4795
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #23
                                              voltar, ale Focus nigdy nie był autem komfortowym, mnie właśnie chodzi o prowadzenie, trzymanie drogi, właściwości jezdne takie jak w autach sportowych lub pseudosportowych.

                                              Apropos luksusu - byłem na prezentacji FFII po fl, jednym z aut które pokazywali była wersja ghia, auto wyglądało bardzo "luksusowo" z połączeniem śliwkowej karoserii, czarnej deski rozdzielczej, plastikowych drewienek w siwym kolorze, jasnej beżowej tapicerki i chromów gdzieniegdzie :zabasmiech
                                              Jeżeli dalej Ford będzie zatrudniał ślepych stylistów lub marketingowców to naprawdę będzie luksusowo :diabelski_usmiech
                                              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                              Komentarz

                                              Pracuję...