Inteligentny System Ratunkowy już w ©kodach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Inteligentny System Ratunkowy już w ©kodach

    Wszyscy jesteśmy dumni z Julki, ale nie bardzo wiem co ma Julka do przepisów.... :?:
    Kolegaqwsazx podpowiada jak nie dostać mandatu za free i chwała mu za to

    Zamieszczone przez Voit
    Kamizelka kosztuje 10 PLN i nie zakłada się jej na niemieckiego Policjanta, tylko na siebie, celem ochrony własnego dupska.
    No właśnie dla swojego, nie Twojego dobra więc nie wiem po co te moralniaki, wszyscy są dorośli
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Inteligentny System Ratunkowy już w ©kodach

    Skoda Auto Polska S.A. oraz Keratronik Sp. z o.o. podpisały umowę dotyczącą wyposażania samochodów marki ©koda w systemy ratunkowe i antykradzieżowe o nazwie „Inteligentny System Ratunkowy ISR2”.
    System ten, używając grawitacyjnych czujników przyspieszenia oraz systemu GPS, pozwala na stały nadzór nad sposobem przemieszczania się pojazdu.

    W przypadku stwierdzenia wypadku lub groźnej kolizji, rozpoczyna się procedura powiadamiania Centrum Monitorowania ISR2. W sytuacji, gdy potrzebna jest pomoc, na miejsce zdarzenia wysyłane są najbliższe jednostki ratunkowe (Pogotowie Ratunkowe, Straż Pożarna). Pomoc można również wezwać za pomocą przycisku ISR na konsoli użytkownika.


    Ponadto, system pełni funkcję antykradzieżową. Próba holowania, włączenie się fabrycznego alarmu lub odłączenie głównego zasilania – informacje te są natychmiast przekazywane do CM (Centrum Monitoringu), które uruchamia procedurę antykradzieżową i powiadamia Policję.
    ISR może również służyć właścicielowi do kontroli jego pojazdu lub pojazdów, co pozwala na ich optymalne wykorzystanie, a także na efektywne planowanie i kontrolę przebytych tras. Zebrane parametry dostępne są zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w postaci raportów historycznych.

    Za pomocą konsoli urządzenia, użytkownik może dowiedzieć się również o najbliższych punktach użyteczności publicznej.


    Szczegółowy opis funkcjonowania systemu


    ISR2 to już druga generacja systemu ISR (Inteligentny System Ratunkowy), który jest obecny na rynku od 2007 roku. W momencie wykrycia zdarzenia alarmowego urządzenie zamontowane w pojeździe automatycznie wysyła informację do Centrum Monitorowania wraz z podaniem lokalizacji pojazdu. Sygnały te są natychmiast weryfikowane i przekazywane do odpowiednich służb ratunkowych, które podejmują stosowne do zdarzenia działania. Do zamontowanego urządzenia podłączony jest również zestaw głośnomówiący, który umożliwia nawiązanie połączenia głosowego z Centrum Monitorowania. System dodatkowo automatycznie powiadamia o nieautoryzowanym przemieszczaniu pojazdu lub zadziałaniu alarmu fabrycznego pełniąc w ten sposób dodatkowo funkcję ochronną. Klient który posiada w pojeździe zainstalowany ISR2 ma możliwość śledzenia pojazdu i odczytu parametrów z szyny CAN za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej na komputerze.

    CECHY PRODUKTU

    Dostęp do informacji o parametrach pojazdów:

    * Pozycja pojazdu na szczegółowej mapie cyfrowej Europy
    * Automatyczne rozpoznawanie wypadków poprzez pomiary:

    - kierunków i wartości przeciążeń, jakim uległ samochód,
    - przekroczenia krytycznych dla pojazdu kątów nachylenia jego położenia np. dachowanie

    * Wykrywanie nietypowych położeń pojazdu (np. zsunięcie się do rowu)
    * Wezwanie pomocy na żądanie
    * Natychmiastowe wezwanie odpowiednich służb (pogotowie ratunkowe, policja) w przypadku zdarzenia
    * Rejestracja poruszania się pojazdu w trakcie wypadku (czarna skrzynka)
    * Możliwość analizy zdarzeń 60 sekund przed i po wypadku z interwałem 100 próbek na sekundę (wizualizacja zdarzenia poprzez dedykowaną aplikację)
    * Funkcja antykradzieżowa – próba odholowania, informacja o zadziałaniu alarmu fabrycznego
    * Logistyka - Mozliwość śledzenia on-line pojazdu przez klienta w aplikacji oraz dostęp do danych historycznych.(śledzenie na cyfrowej mapie, pomiar paliwa, pomiar obrotów silnika, przebieg z deski rozdzielczej)



    Opcjonalnie Klient ma możliwość aby system dbał o prywatność kierowcy działając w poniższy sposób:

    * wysyła dane lokalizacyjne tylko w sytuacji alarmowej (wypadek, naciśnięcie czerwonego przycisku na konsoli ISR, kradzież pojazdu),
    * podczas użytkowania z ochroną prywatności nie wysyła i nie zapisuje w systemie informacji o przebytych trasach.




    Zastosowania:

    * Ochrona życia kierowcy i pasażerów (dzięki systemowi czujników i automatycznych alarmów wykrywających wypadki oraz osunięcia się pojazdu)
    * Ochrona mienia (pojazdu i ładunku) np. poprzez lokalizację pojazdu, wykrywanie próby odholowania lub zadziałanie alarmu fabrycznego.
    * Kontrola pojazdu lub floty pojazdów przez właściciela lub osoby upoważnione ( funkcja logistyki)

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #3
      wszystko pięknie, ale cena pewnie z kosmosu.
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • dfq
        Drive
        • 2010
        • 54

        #4
        Zamieszczone przez Enriquez
        wszystko pięknie, ale cena pewnie z kosmosu.
        no właśnie :arrow:

        Komentarz

        • westwi78
          RS
          • 2008
          • 2940

          #5
          A jaka jest ta cena?

          Komentarz

          • janek11
            Ambiente
            • 2010
            • 150

            #6
            Z kosmosu:
            1400 PLN za urządzenie (bez montażu!) oraz 108,58 PLN miesięcznie (!) abonamentu


            Ciekawa rzecz, ale ja jednak podziękuję...

            Komentarz

            • PieTrzaK
              L&K
              • 2009
              • 1323
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              O w morde :shock: Samo urządzenie ceną nie zachwyca delikatnie mówiąc, ale ponad stówka miesięcznie abonamentu to już czysta abstrakcja...

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Mam ten ISR w firmowych Legacy. Może się kiedyś przyda, ale na razie to jest tylko upierdliwy, bo np. przed każdą zmianą koła trzeba powiadamiać centrum monitoringu, bo inaczej dzwonią po ludziach i robią "panikę" :diabelski_usmiech. Nie wiem jaki koszt ( ISR był w cenie auta ), pierwszy rok monitorowania 1 pln, następne chyba coś koło 350pln ale to musiałbym sprawdzić, bo nie jestem na 100% pewny.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • kropeck
                  RS
                  • 2009
                  • 2319
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BLF 1.6 FSI 115 KM

                  #9
                  AC wychodzi taniej :-)
                  Pozdrawiam,
                  Michał

                  Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                  Komentarz

                  • janek11
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 150

                    #10
                    Z tego co się orientuję, to w Subaru ISR jest w standardzie. A cena rocznie 350 PLN a ponad 1200 to duuuża różnica (Skoda przesada). Pomijając fakt, że 'konsola' tego urządzenia wygląda paskudnie i nie wiem jak ją estetycznie zainstalować w aucie, żeby po prostu nie straszyła kierowcy (po zainstalowaniu wygląda jak jakieś druciarstwo). Może gdyby koszt abonamentu był właśnie takiego rzędu, to zastanowiłbym się nad zainstalowaniem - kiedyś może się przydać. Ale jak mam zapłacić 2600 PLN za taką ochronę, to jednak wolę AC

                    System na pewno przydatny, ale we flotach masz rację, że może być upierdliwy.

                    Komentarz

                    • lonerr
                      Rider
                      • 2006
                      • 402

                      #11
                      a teraz zdarzenie ma miejsce w Tunelu i może wystąpić problem iż odbiornik GPS nie będzie dziłał ... jak również telefonia GSM - to wtedy co ?
                      Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                      Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...