Skoda Octavia Tour: okazja czy handlowy trick?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzik69ku
    Classic
    • 2006
    • 29

    Skoda Octavia Tour: okazja czy handlowy trick?

    Witam,

    przymierzam się do lekkiej modernizacji nagłośnienia. Planuję zostawić sobie radio Swing (fabryczne 8 głośników), a więc bez wzmacniacza, i wymienić owe głośniki na coś przyzwoitszego (oczywiście drzwi będą w międzyczasie wygłuszane). Na początek chcę zmienić przód. Wiem, że są to 165. I pytanie co polecalibyście? Jakiej firmy? Czy rozglądać się za kompletem z tweeterami? Co do budżetu to się jeszcze waham od 300-600 (na parę do jednych drzwi).

    Dzięki pozdrawiam.
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    #2
    Skoda Octavia Tour: okazja czy handlowy trick?

    Nowa Skoda Octavia Tour to tak naprawdę Octavia II sprzed face liftingu. W teście sprawdzamy sens jej zakupu.




















    Pomysł, żeby sprzedawać starsze generacyjnie modele równolegle z nowymi, nie jest zaskakujący i odosobniony. Tak robi od lat m.in. Opel, oferując obok Astry IV odmianę Classic, czy Fiat, który model Grande Punto sprzedaje jednocześnie z Evo.

    W większości przypadków starsze auta mają ograniczoną ofertę silników oraz wyposażeń i są oczywiście tańsze od późniejszych konstrukcji. Ale czy warto kupować nowy samochód, starszej konstrukcji tylko po to, by zaoszczędzić kilka tysięcy złotych? Na przykładzie aktualnej Octavii Tour spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.

    O ile w przypadku pierwszej Octavii Tour (w sprzedaży do końca ubiegłego roku), która bazowała na kompaktowym modelu Skody produkowanym od 1996 roku, mieliśmy do czynienia z wiekową konstrukcją, o tyle w najnowszej odmianie już tak nie jest. Obecny model to przecież Octavia II sprzed face liftingu, mająca identyczne wymiary wewnętrzne i zewnętrzne jak wersja zmodernizowana.

    Tour oferuje więc taką samą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż, co oznacza, że jest to jedno z najbardziej przestronnych aut kompaktowych. Oczywiście, w „odgrzewanym” modelu znajdziemy starsze światła, skromniejsze wyposażenie i nieco gorsze materiały wykończeniowe niż w Octavii po liftingu. Praktyczność jest jednak taka sama.

    Gdy zajrzymy pod maskę Toura, znajdziemy dobrze znaną 1,6-litrową jednostkę benzynową o mocy 102 KM. Ten sam motor oferowany jest nadal w zmodernizowanej Octavii, choć pewnie wkrótce zastąpi go znacznie nowocześniejszy 1.2 TSI/ 105 KM (sprzedawany równolegle). Na razie widnieje w cenniku, a to pozwala nam porównać osiągi obydwu aut. Jest tak, jak przypuszczaliśmy: przyspieszenie do „setki”, prędkość maksymalna i średnie zużycie paliwa są identyczne.

    Gdy jednak Skoda zdecyduje się na wycofanie z poliftingowej Octavii silnika 1.6, a pozostawi w ofercie jedynie 1.2 TSI, wówczas osiągi Toura wyraźnie będą odstawały od uzyskiwanych przez nowszy model, a różnica w cenie zwiększy się o kolejne 1100 zł.

    Wracając do silnika testowego modelu: musimy przyznać, że choć jest przyzwoity pod względem dynamiki (12,3 s do „setki”) i spalania (średnio 7,1 l/100 km), to jednak parametry te są znacznie gorsze od osiągów nowszej konstrukcji 1.2 TSI/105 KM (odpowiednio 10,8 s i 5,7 l/100 km). Jeśli założymy 3-letnią eksploatację, w trakcie której przejedziemy 90 tys. km, okaże się, że w nowszym modelu zaoszczędzimy na paliwie na tym dystansie 6 tys. zł (na podstawie średniego spalania fabrycznego).

    Silnik 1.6 na tle 1.2 TSI ujawnia swoją słabość nie tylko pod względem przyspieszenia i spalania, lecz także w kwestii elastyczności. Maksymalny moment obrotowy jest w nim o prawie 30 Nm niższy, a poza tym wartość tę można uzyskać dopiero przy wyższych obrotach. Dodatkowy mankament jednostki starszej konstrukcji to głośna praca.

    Inaczej jest w przypadku prowadzenia. Zmiany w modelu po liftingu nie dotyczyły podwozia, dlatego też komfort resorowania i zachowanie na zakrętach w obydwu autach są zbliżone. Z powodu braku seryjnego systemu ESP w starszym samochodzie (dopłata 2 tys. zł) w sytuacjach ekstremalnych kierowca zdany jest tylko na własne umiejętności.

    Ale to niejedyny element, o jaki została zubożona ta wersja. W starszej generacyjnie Octavii musimy dopłacić za czujniki parkowania z tyłu. Gdy więc porównamy ceny podstawowych wersji Octavii Tour i modelu po liftingu (obydwie z tym samym silnikiem 1.6/102 KM), okaże się, że różnica między nimi to 12,2 tys. zł. Po zrównaniu ich pod względem wyposażenia kwota ta pomniejszy się zaledwie o 2,8 tys. zł i nadal będzie wynosić prawie 10 tys. zł.

    Podsumowując: czy warto wydać 10 tys. zł po to, by jeździć w zasadzie tylko nieco ładniejszym autem? Każdy musi odpowiedzieć sobie sam, aczkolwiek trzeba pamiętać o tym, że gdy za kilka lat dojdzie do sprzedaży Toura i Octavii po „lifcie”, z jednego rocznika i z identycznymi silnikami, to na pewno łatwiejszą odsprzedaż
    i mniejszą utratę wartości zapewni nam nowszy generacyjnie model.

    Zainteresowani Tourem powinni zastanowić się nad wyposażeniem auta w instalację LPG firmy Landirenzo, którą oferują autoryzowane stacje Skody. Wyjątkowość oferty polega na tym, że jeśli się na nią zdecydujemy, otrzymamy upust na zakup auta równy wartości instalacji (4299 zł).

    Podsumowanie:
    Octavia Tour to doskonała propozycja dla osób zainteresowanych dużym i niedrogim kompaktowym autem, wobec którego nie ma się zbyt wielkich wymagań w zakresie wyglądu, dynamiki czy bogatego wyposażenia. Dla tych, którzy planują dużo podróżować, ciekawą alternatywą może być zakup instalacji gazowej, pozwalający na zachowanie pełnej gwarancji mechanicznej producenta.

    link:

    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • Adam204
      Rider
      • 2008
      • 454

      #3
      Zamieszczone przez LUKI
      Nowa Skoda Octavia Tour to tak naprawdę Octavia II sprzed face liftingu
      też mi nowość odkryli

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Jak ją skonfigurowałem dzisiaj to mi wyszło ~ 65kpln (ma to co powinno być w aucie).

        Ciekawe ile można wyszarpać w sklepie obniżki ?

        Komentarz

        • Tomasz_WS
          Ambiente
          • 2008
          • 170

          #5
          ok 10%
          Focus II FL 1.6tdci

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Cyzli realnie Tour 1.6 w na max dostpnym wypasie jest tańszy o ok. 10.000 zł od 1.4 tsi elegance.

            W sumie sporo ...

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              #7
              Wszystko zależy, kto czego szuka. Jeśli chcesz taniego w zakupie i eksploatacji auta to bierzesz Toura z darmowym gazem.

              Jeśli czegoś bardziej dynamicznego i lepiej wykończonego to OIIFL 1.4TSI Elegance...

              Komentarz

              • marektbg
                Elegance
                • 2010
                • 861

                #8
                Ja mimo usilnych starań nie znalazłem równie dużego, komfortowego i oferującego bagażnik prawie 600l auta kosztującego 46tys. Jestem ze swojego auta super zadowolony

                Komentarz

                • matikar
                  Drive
                  • 2010
                  • 41

                  #9
                  Wszystko fajnie, tylko szkoda że nie można skonfigurować go z poczciwym i niezawodnym 1,9 TDi
                  www.coval.com.pl

                  Komentarz

                  • zwolin
                    Rider
                    • 2010
                    • 656

                    #10
                    Zamieszczone przez Tichy
                    Jeśli czegoś bardziej dynamicznego i lepiej wykończonego to OIIFL 1.4TSI Elegance...
                    Nie dla wszystkich to istotne, ale na cokolwiek z 1.4 TSI bardzo długo się czeka.

                    Zamieszczone przez matikar
                    tylko szkoda że nie można skonfigurować go z poczciwym i niezawodnym 1,9 TDi
                    Z 1.9 to już nic nie można skonfigurować. Brak diesla to chyba celowy zabieg. Jaka firma kupowałaby wtedy fl dla PH.
                    Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                    O II Tour Combi 1.6
                    Mitsu Carisma 4G93 GDI

                    Komentarz

                    • voltar
                      L&K
                      • 2009
                      • 1107
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez LUKI
                      Oczywiście, w „odgrzewanym” modelu znajdziemy starsze światła, skromniejsze wyposażenie i nieco gorsze materiały wykończeniowe niż w Octavii po liftingu
                      Nie wiedziałem że coś się zmieniło w Octavii po FL w ty,m względzie. Może ktoś potwierdzić ?

                      [ Dodano: Sro 09 Lut, 11 22:53 ]
                      Zamieszczone przez LUKI
                      Inaczej jest w przypadku prowadzenia. Zmiany w modelu po liftingu nie dotyczyły podwozia, dlatego też komfort resorowania i zachowanie na zakrętach w obydwu autach są zbliżone.
                      a to dlaczego skoro nie było zmian w zawieszeniu to powinno być chyba tak samo ?


                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                      Komentarz

                      • Skłodi
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 186
                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez voltar
                        Zamieszczone przez LUKI
                        Oczywiście, w „odgrzewanym” modelu znajdziemy starsze światła, skromniejsze wyposażenie i nieco gorsze materiały wykończeniowe niż w Octavii po liftingu
                        Nie wiedziałem że coś się zmieniło w Octavii po FL w ty,m względzie. Może ktoś potwierdzić ?
                        a porównywałeś chociażby OIIFL Mint z OIIFL Ambiente, sa różnice w śródku i to widać.
                        BLUELIGHT.PL
                        ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

                        Komentarz

                        • Tichy
                          Rider
                          • 2010
                          • 544

                          #13
                          no i schowek się lepiej zamyka w OIIFL

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            Zamieszczone przez Skłodi
                            a porównywałeś chociażby OIIFL Mint z OIIFL Ambiente, sa różnice w śródku i to widać.
                            oprócz kolory listew i ramki to jeszcze jakie są? no inna tapicerka /która w ambiente tez bez rewelacji/, brak schowka u góry .. podłokietnik..,jest cała masa ludzi którzy na to nie zwrócą uwagi nawet , ale to wcale nie oznacza ze mint ma gorsze materiały.
                            wydaje mi sie ze wielu właścicieli lepszych wersji , o FL już nie wspomnę chce sie dowartościowywać jakoś, może dlatego że po jakimś czasie zobaczyli że te tańsze wersje są też popularne i sporo w kieszeni zostaje.. . a różnice w jakości są prawie niezauważalne... .
                            poczekajcie ze 2 latka jak zaczniecie sprzedawać co niektórzy swoje FL :twisted: , tour zrobi konkretną robotę z cenami , szczególnie w słabszych wersjach silnikowych :diabelski_usmiech .
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              wydaje mi sie ze wielu właścicieli lepszych wersji , o FL już nie wspomnę chce sie dowartościowywać jakoś, może dlatego że po jakimś czasie zobaczyli że te tańsze wersje są też popularne i sporo w kieszeni zostaje.. . a różnice w jakości są prawie niezauważalne... .
                              Leszek, wiesz, że cie lubię, ale naprawdę jak czytam Twoje wypowiedzi to mam mieszane uczucia Nikt niczym nie chce się dowartościowywać. Pierwszy przykład z brzegu na różnicę w materiałach użytych w wersjach ubogich i bogatych - Pomacaj sobie u siebie (masz elegance) materiał z którego wykonano boczek tylnich drzwi (jest to miękki platik). Teraz podejdz do np. wersji Mint i pomacaj ten sam materiał w tym samym miejscu (twardy plastik). Jest różnica ?
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              poczekajcie ze 2 latka jak zaczniecie sprzedawać co niektórzy swoje FL , tour zrobi konkretną robotę z cenami , szczególnie w słabszych wersjach silnikowych
                              Napisałem ci juz w innym poście (dotyczącym wycen Octavii przez Euro Tax) że Tour II nie stanowi żadnej alternatywy cenowej dla używanych O II, bo jest od nich o co majmniej 10 tys zł droższy jeśli doposażymy go do mniej więcej standardów poszczególnych wesji O II a i tak nie będziemy mieli tego samego wyposażania, co w O II, bo do Tour II jest ono po prostu niedostępne.
                              Także Tour II nie stanowi absolutnie żadgo zagrożenia dla uzywanych O II i nie spowoduje spadku ich cen na rynku aut używanych
                              Klientami docelowaymi dla Octavii Tour II są ludzie szukajacy taniego, nowego auta. Ktos kto chce kupić dobrtze wyposazone auto nawet nie spojrzy w kierunku Toura II tylko kupi używkę.
                              P.S.
                              Jakoś nie zauważyłem aby ceny 2-3 letnich A4poprzedniej generacji, spadły po wprowadzeniu Seata Sxeo (czyli poprzedniej A4 ze znaczkiem Seata). A to jest sytuacja analogiczna do O II i Tour II.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • marektbg
                                Elegance
                                • 2010
                                • 861

                                #16
                                Niestety Skoda wprowadzając nowego Toura zrobiła psikusa posiadaczom O2FL.

                                Zamieszczone przez Big
                                Jakoś nie zauważyłem aby ceny 2-3 letnich A4poprzedniej generacji, spadły po wprowadzeniu Seata Sxeo (czyli poprzedniej A4 ze znaczkiem Seata). A to jest sytuacja analogiczna do O II i Tour II.
                                Ale jednak Audi jest zupełnie inaczej pozycjonowany, odbiorcy A4 to inny klient niż Exeo czy Octavii. O2 Tour czy O2FL w wersjach Classic/Mint w podstawowych silnikach (1.4, 1.6) to jednak auta skierowane praktycznie do tego samego odbiorcy, który dokładając kilka tysięcy decyduje czy chce mieć inne lampy, błotniki, atrapę i zderzaki. Między cenami O2FL czy O2 Tour nie będzie jakiejś wielkiej przepaści.
                                Oplu na przykład różnica między A2 Classic a A3 czy A3 Classic a A4 to jednak zdecydowanie całe pokolenie w porównaniu do O2Tour i O2FL (wersja Classic/Mint 1.4 lub 1.6).

                                Komentarz

                                • prejbisz
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 19

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Big
                                  Leszek, wiesz, że cie lubię, ale naprawdę jak czytam Twoje wypowiedzi to mam mieszane uczucia Nikt niczym nie chce się dowartościowywać. Pierwszy przykład z brzegu na różnicę w materiałach użytych w wersjach ubogich i bogatych - Pomacaj sobie u siebie (masz elegance) materiał z którego wykonano boczek tylnich drzwi (jest to miękki platik). Teraz podejdz do np. wersji Mint i pomacaj ten sam materiał w tym samym miejscu (twardy plastik). Jest różnica ?
                                  no no. mów dalej. co tam jeszcze widać?

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Big
                                    akoś nie zauważyłem aby ceny 2-3 letnich A4poprzedniej generacji, spadły po wprowadzeniu Seata Sxeo (czyli poprzedniej A4 ze znaczkiem Seata). A to jest sytuacja analogiczna do O II i Tour II.
                                    a widziałeś wogóle exeo na ulicy :?: ja tylko parę sztuk .
                                    ceny nie spadły a4 ? a widziałes ile exeo kosztuje ?

                                    co do minta to nie siedziałem w nim , siedziałem tylko w tourze i to z przodu , ale spojrzę na te plastiki , niemniej i tak to jest niewielki szczegół mimo wszystko /według mnie / w relacji cena nowej do ceny używanej .
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • voltar
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1107
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Skłodi
                                      a porównywałeś chociażby OIIFL Mint z OIIFL Ambiente, sa różnice w śródku i to widać.
                                      Ale ja nie o to pytam ... w tekscie gosc sugerowal ze w Tour sa nieco gorsze materiały wykończeniowe niz w FL. Logiczne jest to ze mówimy o tych samych wersjach wyposażeniowych żeby to było wogóle jakoś porównywalne ... to o czym piszesz to różnice w wykończeniu aut w zależności od wersji wyposażenia.

                                      [ Dodano: Czw 10 Lut, 11 19:56 ]
                                      Zamieszczone przez Tichy
                                      no i schowek się lepiej zamyka w OIIFL
                                      o którym schowku mowisz ? Mnie sie żaden nie zamyka źle więc jaki to schowek ?


                                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                      Komentarz

                                      • Tichy
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 544

                                        #20
                                        voltar, o schowku pasażera. Jak testowałem Toura to trzymał się tak sobie po zamknięciu, już w OIIFL Ambiente było o niebo lepiej.

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          Tichy, oj coś bajki opowiadasz.. ,albo Ci się jakiś taki trafił

                                          na duży plus dla toura --- jakoś tak mi dzisiaj 2 nowe mondeo wpadły w oko w srebrnym kolorze i.. i tez miały czarne klamki..żenada :twisted:
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • Tichy
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 544

                                            #22
                                            leszekmw, dwa widziałem, jednym jeździłem. Autka naprawdę fajne i plastiki może nie wyglądają najlepiej, ale są całkiem przyzwoitej jakości - natomiast schowek pasażera to lekka porażka - masz wrażenie, że zaraz się sam otworzy. W sumie w OIIFL też szału nie robi w porównaniu np. z golfem, gdzie jest zamykany na kluczyk i wyściełany materiałem, ale i tak pewniej się trzyma niż w Tourze.

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              #23
                                              Tichy, no to co choroba , jakiś inny zamek jest :?: no chyba sie wybiorę do aso..
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Tichy
                                                W sumie w OIIFL też szału nie robi w porównaniu np. z golfem, gdzie jest zamykany na kluczyk i wyściełany materiałem, ale i tak pewniej się trzyma niż w Tourze.
                                                W 02 schowek też jest wyściełany miłym materiałem ( przynajmniej u mnie ) .
                                                Podobnie jest ze schowkiem po lewej stronie kierownicy.
                                                Kiedyś czytałem test porównawczy 02 i Jetty i Jetta nie miała tego wyściełania.

                                                [ Dodano: Pią 11 Lut, 11 22:43 ]
                                                Zamieszczone przez Tichy
                                                voltar, o schowku pasażera. Jak testowałem Toura to trzymał się tak sobie po zamknięciu, już w OIIFL Ambiente było o niebo lepiej.
                                                Może faktycznie jakiś problem jakościowy w tym egzemplarzu i niezależny od wersji auta. Może sprawdź czy jakaś śrubka nie puściła pod wpływem eksploatacji ?

                                                [ Dodano: Pią 11 Lut, 11 22:47 ]
                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                nowe mondeo wpadły w oko w srebrnym kolorze i.. i tez miały czarne klamki..żenada
                                                U mnie w firmie jeździ kilka dyrektorskich mondeo i jak narazie to widzę że po 3 latach i 80 tys przebiegu zaczyna w nich hałasować zawieszenie. Widziałem też taką sytuacje. Zamknięcie bagażnika ( wersja kombi ) i szyba wylatuje w drobny mak ...


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                • Tichy
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 544

                                                  #25
                                                  leszekmw, nie wiem jak było w OII, w OI Elegance schowek zamykany był na mechanizm z kluczykiem, jak w Golfie. Teraz w Octavii IIFL jest na taki toporny plastikowy zatrzask a jakość tego "odlewu" w Tourze jest gorsza niż w OIIFL (przynajmniej w tych, które widziałem) i ledwo się trzyma.

                                                  voltar, siedziałem w Golfie VI i schowki są wyściełane, nawet te boczne w drzwiach :!: . Ogólnie materiały wnętrza ma naprawdę porządne. Gdyby nie fakt, że jest mniejszy w środku niż OIIFL i prześwit 8.5cm to bym się nad nim zastanowił.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...