Rosja zakazuje importu starych używanych aut

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Rosja zakazuje importu starych używanych aut

    he he spox lec, nie chciałem się wcześniej wypowiadać za Ciebie :P

    Sorry za OT
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Rosja zakazuje importu starych używanych aut

    Rosja wprowadziła zakaz importu z UE samochodów wyprodukowanych przed 1997 rokiem. Czy zwiększy to napływ starych używanych aut do Polski?

    Pod koniec zeszłego tygodnia rosyjska Federalna Służba Celna bez uprzedzenia wprowadziła zakaz importu używanych starych samochodów. Obecnie nie można sprowadzać do Rosji aut wyprodukowanych w UE przed 1997 rokiem, wyprodukowanych w USA przed 1996 r. i w Japonii przed 1998 r. Z innych części świata nie wolno importować jeszcze nowszych aut.

    Zakaz wprowadzono na polecenie ministerstwa przemysłu i energetyki, którego zdaniem samochody te nie spełniają normy toksyczności spalin Euro 2 (obowiązującej w UE od 1997). Od kwietnia nie wolno ich po raz pierwszy rejestrować w Rosji.

    Czy zakaz sprowadzania do Rosji z UE używanych aut, które mają więcej niż dziewięć lat, zwiększy napływ takich pojazdów do Polski? Po wejściu Polski do UE i zniesieniu wszelkich ograniczeń w imporcie używanych samochodów sprowadzono do Polski już prawie 1,9 mln takich pojazdów. Dwie trzecie z nich to auta z początku lat 90. zeszłego wieku. Właśnie takich samochodów nie wolno teraz importować do Rosji. - Zakaz w Rosji może mieć wpływ na sprowadzanie samochodów do Polski. Nie spowoduje to jednak dramatycznego wzrostu sprowadzania aut. I tak do Polski ściągnięto już bardzo dużo takich starych samochodów - uważa Wojciech Drzewiecki z firmy Samar, która zbiera dane o polskim rynku samochodowym.

    Jednak powiązania między rynkiem używanych aut w Polsce i Rosji są zagadką. Nikt nie zbadał, czy np. podniesienie w Rosji od 2004 r. ceł na samochody wyprodukowane przed 1997 r. nie przyczyniło się do zwiększenia napływu takich używanych aut do Polski po naszym wejściu do UE. W Niemczech do pozbywania się samochodów wyprodukowanych na początku lat 90. skłaniała znaczna podwyżka podatku od posiadania samochodów z tych roczników. Tę podwyżkę corocznego podatku niemiecki fiskus wprowadził od 2005 roku, ale plany znane były już w 2004 r.

    W przyszłości rosyjskie urzędy nadzoru technicznego będą wydawać certyfikaty potwierdzające, że samochód spełnia normę Euro 2, ale system ten ma ruszyć dopiero jesienią. Sprowadzone już na składy celne auta, które obejmuje zakaz importu, będą albo odsyłane za granicę albo rozkładane na części zamienne.

    Ograniczenie importu starych używanych aut, a jednocześnie ograniczenie importu samochodów z Azji, ma sprzyjać rozwojowi produkcji przemysłu motoryzacyjnego w Rosji.

    [gazeta.pl - link ]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...