to moze przelozmy na tydzien pozniej ?
Nowy wzór podatku "ekologicznego"!
Zwiń
X
-
Nowy wzór podatku "ekologicznego"!
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Nowy wzór podatku "ekologicznego"!
Zgodnie z projektem podatek – wcześniej nazywany „ekologicznym” – byłby płacony jednorazowo, przy pierwszej rejestracji samochodu w Polsce lub przy ponownej jego rejestracji po wcześniejszym wyrejestrowaniu.
Osoba wyrejestrowująca auto mogłaby się ubiegać o zwrot części zapłaconego podatku, której wysokość uzależniona byłaby od okresu użytkowania pojazdu zgodnie ze wzorem Kz = 0,99n x Z, gdzie Kz to kwota zwrotu, n – liczba miesięcy od daty pierwszej rejestracji w kraju do daty złożenia wniosku o zwrot podatku, a Z – wysokość zapłaconego podatku.
Podstawą do obliczania wysokości podatku byłyby pojemność skokowa silnika oraz normy czystości spalin Euro.
Pojemność silnika wyrażałoby się w litrach, z dokładnością do jednego miejsca po przecinku (np. 1,6 l). Normę Euro ustalałoby się na podstawie dokumentu wydanego przez producenta pojazdu lub jednostkę upoważnioną do badań homologacyjnych pojazdów. W przypadku braku dokumentu potwierdzającego, przyjmowałoby się normy Euro określone według roku produkcji samochodu:
- brak normy Euro – samochody wyprodukowane do roku 1991 włącznie,
- Euro 1 – samochody wyprodukowane w latach 1992 – 1995,
- Euro 2 – samochody wyprodukowane w latach 1996 – 1999
- Euro 3 – samochody wyprodukowane w latach 2000 – 2005
- Euro 4 – samochody wyprodukowane od 2006 r.
Wzór na wyliczenie podatku ma być następujący: pojemność silnika podniesiona do kwadratu razy współczynnik dla poszczególnych norm Euro razy stała stawka w wysokości 500 zł.
S = cc2 x współczynnik euro x stawka
Współczynniki dla poszczególnych norm Euro mają być następujące:
- brak normy: 12,0
- norma Euro 1: 8,0
- norma Euro 2: 4.0
- norma Euro 3: 2,0
- norma Euro 4: 1,0
- norma Euro 5: 0,9
Otrzymany w ten sposób wynik pomniejszałoby się uwzględniając spadek, wraz z wiekiem, wartości auta zarejestrowanego wcześniej poza terytorium Polski.
Zniżkę dla aut z nieokreśloną normą Euro lub niespełniających normy Euro lub spełniających normę Euro 1, 2 i 3 obliczałoby się zgodnie ze wzorem:
Ss = 0,952 x 0,97 x 0,99n-3 x S, lub
Ss = 0,95 x S dla samochodów o dacie pierwszej rejestracji grudzień 2005 dla Euro 3, grudzień 1999 dla Euro 2, grudzień 1995 dla Euro 1 i grudzień 1991 przy niespełnianiu żadnej z norm lub przy jej nieokreśleniu, lub
Ss = 0,952 x S dla samochodów o dacie pierwszej rejestracji listopad 2005 dla Euro 3, listopad 1999 dla Euro 2, listopad 1995 dla Euro 1 i listopad 1991 przy niespełnianiu żadnej z norm lub przy jej nieokreśleniu, lub
Ss = 0,952 x 0,97 x S dla samochodów o dacie pierwszej rejestracji październik 2005 dla Euro 3, październik 1999 dla Euro 2, październik 1995 dla Euro 1 i październik 1991 przy niespełnianiu żadnej z norm lub przy jej nieokreśleniu, gdzie:
Ss – kwota podatku po pomniejszeniu,
S – kwota podatku,
n – liczba miesięcy od daty pierwszej rejestracji do:
- 1 stycznia 2006 r. dla normy Euro 3,
- 1 stycznia 2000 r. dla normy Euro 2,
- 1 stycznia 1996 r. dla normy Euro 1,
- 1 stycznia 1992 r. przy niespełnianiu żadnej z norm lub przy jej nieokreśleniu.
Zniżkę dla aut spełniających normę Euro 4 obliczałoby się zgodnie ze wzorem:
Ss = 0,952 x 0,97 x 0,99m-3 x S, lub
Ss = 0,95 x S dla samochodów spełniających normę Euro 4 lub wyższą rejestrowanych na terytorium kraju 1 miesiąc po pierwszej rejestracji, lub
Ss = 0,952 x S dla samochodów spełniających normę Euro 4 lub wyższą rejestrowanych na terytorium kraju 2 miesiące po pierwszej rejestracji, lub
Ss = 0,952 x 0.97 x S dla samochodów spełniających normę Euro 4 lub wyższą rejestrowanych na terytorium kraju 3 miesiące po pierwszej rejestracji, gdzie
Ss – kwota podatku po pomniejszeniu
S – kwota podatku,
m - liczba miesięcy od daty pierwszej rejestracji do dnia rejestracji na terytorium Polski.
Projekt ustawy został już przekazany przez Radę Ministrów do Sejmu. Jeśli posłowie przyjmą go po trzech czytaniach, trafi do Senatu, który może, ale nie musi zgłosić poprawki. Jeśli ich nie zgłosi i nie odrzuci projektu w całości, ustawę uzna się za uchwaloną i będzie ona przekazana Prezydentowi do podpisu, po czym ogłoszona w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej. Nowe przepisy dotyczące podatku od samochodów zastępującego akcyzę zaczną obowiązywać miesiąc po ogłoszeniu ustawy.
[motofakty.pl -
link]
------------------------------------------
kurde, az mi sie w glowie zakrecilo od rych wzorow :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
Komentarz