test octavia 1.2 TSI DSG ambiente

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yAz
    Classic
    • 2010
    • 10

    test octavia 1.2 TSI DSG ambiente

    Samsung SGS II, Note lub Wave 3
  • jarku.
    Ambiente
    • 2008
    • 139

    #2
    test octavia 1.2 TSI DSG ambiente

    Octavia jest jednym z najchętniej kupowanych modeli Skody w Polsce. To solidny, wygodny i praktyczny samochód z pogranicza klasy kompaktowej i średniej. Clou programu testowanego dziś egzemplarza stanowi mały, ale doładowany silnik benzynowy oraz automatyczna skrzynia biegów.


    Złoty środek
    2011-05-13 | Jakub Sandecki | fot. Paweł Kaczor
    Octavia to jeden z najchętniej kupowanych modeli Skody w Polsce. To solidny, wygodny i praktyczny samochód z pogranicza klasy kompaktowej i średniej. Clou programu testowanego dziś egzemplarza to mały, ale doładowany silnik benzynowy oraz automatyczna skrzynia biegów.

    W przeszłości gościliśmy już u siebie kilka odmian tego auta. Były wśród nich egzemplarze całkiem przystępne cenowo, praktyczne kombi, a także bardziej wyszukane, w postaci limitowanej wersji Laurin & Klement. Diesle i "benzyny", lepiej i gorzej wyposażone. Wszystkie z nich udowodniły, że niesłabnący, wysoki popyt na Octavię ma swoje uzasadnienie.

    Największym atutem tego samochodu jest jego przydatność i funkcjonalność na co dzień. To doskonała propozycja dla kierowców pozbawionych uprzedzeń, którzy podczas wyboru nowego auta - kierują się przede wszystkim rozsądkiem, a nie obecnością takiego, czy innego znaczka na masce.

    Czeskie auto...
    ...w starannie wykonanej kabinie oferuje dużo miejsca, niemało jest go też w bagażniku (niestety z dość wysokim progiem załadunku), funkcjonalną obsługę, dobrą ergonomię i widoczność (doskonałe, duże lusterka) oraz przyzwoite właściwości jezdne, które przede wszystkim zawdzięcza niezależnemu, tylnemu wielowahaczowemu zawieszeniu.

    Daje się to odczuć niemal natychmiast. Samochód precyzyjnie reaguje na polecenia wydawane kierownicą i bezzwłocznie pozwala zorientować się, czy nie przesadziliśmy z prędkością w zakręcie. Nawet, gdy pojawią się na nim jakieś nierówności, Octavia pokonuje je stabilnie i bez niespodzianek. Dzięki temu osiągnięto udany kompromis między wygodą, a dynamiką jazdy.

    Skoda oferuje do Octavii w sumie aż dziewięć jednostek napędowych. Ekstrema w rodzaju benzynowego 1,4-litrowego silnika o mocy 80 KM, czy diesla 2.0 TDI 140 KM można spokojnie pominąć. Dla tzw. Kowalskiego lepsze będą - odpowiednio - wersje 1.6/102 KM i 1.6 TDI/105 KM. Gdzie w takim razie znajduje się przysłowiowy, złoty środek?

    Ano właśnie tutaj...
    ...czyli w naszym testowym egzemplarzu. Mowa o 1,2-litrowym silniku benzynowym TSI (Turbo Stratified Injection) o mocy 105 KM, produkowanym w liczbie 1250 sztuk dziennie - w czeskim Mlada Boleslav. Co ciekawe, ma on jedynie po dwa zawory na każdy cylinder, ale poza tym jest nowoczesny. Może pochwalić się aluminiowym kadłubem i głowicą, a do tego wtryskiem bezpośrednim. Pracuje cicho i kulturalnie, a jest przy tym bardzo sprawny. Prężnie zabiera się do pracy już od 1550 obr/min, nie "pijąc" przy tym tyle, ile jego wspomniany wyżej, odchodzący już w zapomnienie, a pamiętający czasy VW Golfa IV. generacji (1997-2003), 1,6-litrowy brat o mocy 102 KM.

    Podczas spokojnego przemierzania trasy w pojedynkę można utrzymać zużycie na poziomie około 6 l/100 km. Dopiero próby bardziej dynamicznego "połykania kilometrów", z kompletem pasażerów na pokładzie skończyć się mogą wynikiem dochodzącym do 8 l/100 km. Natomiast w miejskich korkach należy dodatkowo doliczyć do tego przeciętnie, jeszcze jeden litr cieczy znanej powszechnie - jako PB95. Mimo wszystko, nie ma powodów do narzekania. Samochodem z przekładnią DSG (w tym przypadku ma ona aż 7 biegów) jeździ się jak klasycznym "automatem", chociaż wyczuwalne są pewne subtelne różnice. Jakie?

    Przede wszystkim trudno oprzeć się wrażeniu, że - zwłaszcza przy stopniowym wytracaniu prędkości, np. przy dojeżdżaniu do świateł - silnik za chwilę zgaśnie. Podobne zjawisko nie ma w ogóle miejsca w przypadku klasycznych, automatycznych skrzyń z przekładniami hydrokinetycznymi.

    Ponadto...
    ...skrzynia DSG lubi wrzucić "piątkę" przy prędkości zaledwie 50 km/h, by w razie potrzeby błyskawicznie zredukować trzy biegi w dół do "dwójki" i dynamicznie przyspieszyć. Potrafi niekiedy przy tym lekko szarpnąć, ale nie zdarza się to zbyt często. Kluczowe wydaje się tu opanowanie techniki posługiwania się pedałem przyspieszenia. Warto operować nim delikatnie i z wyczuciem, wystrzegając się nagłego wciskania do samego końca. Gdy zachodzi konieczność wyprzedzania - lepszy efekt osiągniemy wciskając gaz mniej więcej do połowy. Jest coś jeszcze. Otóż, mając do dyspozycji szybko działający "automat", odruchowo zaczynamy jeździć dynamiczniej.

    W porównaniu z odmianą wyposażoną w przekładnię manualną, prędkość maksymalna, jak też czas rozpędzania od 0 do 100 km/h nie zmieniły się. Warto wspomnieć, że średnie zużycie paliwa wzrosło o 0,2 l/100 km. W praktyce trudno zbliżyć się do wyników obiecywanych przez producenta, ale testowy rezultat - tylko symbolicznie przekraczający 7 l/100 km trzeba uznać za zadowalający.

    W sumie, tandem "1.2 TSI + DSG" sprawnie radzi sobie z masą Octavii (zobacz jak radzi sobie z Yeti w teście długodystansowym), równocześnie z wyrozumiałością traktując uszy pasażerów. Szumy powietrza opływającego karoserię dochodzą do głosu dopiero? w zakresie prędkości niedopuszczalnych na polskich drogach. Dzięki obecności siódmego biegu - hałas pochodzący od silnika schodzi na znacznie dalszy plan.

    Specyfikacja Ambiente...
    ...to kolejne potwierdzenie tytułowego złotego środka. Kwotę 75 000 zł przyjdzie nam zapłacić za tzw. podstawę, a do tego 1200 zł za alarm z czujnikiem przechyłu i tyle samo za radio z CD/MP3/AUX. W dzisiejszych czasach za brak tego ostatniego w wyposażeniu seryjnym - należy się duży minus (tak naprawdę powinno być standardem, nawet w przypadku podstawowej wersji Classic). W sumie to 77 400 zł. Jeżeli nie mamy specjalnych wymagań, na tym kończą się nasze wydatki, bo Skoda nie prowadzi polityki "uszczęśliwiana na siłę" i pozwala nabywcy na skonfigurowanie samochodu w pełni odpowiadającego jego potrzebom. Jeżeli ktoś nie lubi "automatów", od powyższej sumy może odjąć 7900 zł i zmieniać biegi w liczbie sztuk sześć, osobiście.

    Bez dopłaty oferowany jest lakier biały, błękitny i czerwony. Metalizowany lub perłowy kosztuje 1950 zł, ale można się przecież bez niego obejść. Podobnie jak z roletą tylnej szyby (500 zł), podwójną osłoną przeciwsłoneczną (200 zł), 16-calowymi felgami ze stopów lekkich (2500 zł) i pakietem sportowym Dynamic za 1500 zł (sportowe - przednie fotele, skórzana trójramienna kierownica i takiż uchwyt hamulca ręcznego).

    Zastanówmy się, czy potrzebny jest komuś wyświetlacz Maxi-DOT (700 zł), aż osiem głośników (400 zł), radioodtwarzacz Swing z CD/MP3/AUX IN (1600 zł) wzbogacony o złącze MDI (500 zł) umożliwiające podłączenie urządzeń zewnętrznych, np. iPoda, czy reflektory przeciwmgielne doświetlające zakręty (400 zł) albo system siatek w komorze bagażnika wraz z dodatkową półką (400 zł)?

    Z pewnością...
    ...znajdą się osoby, dla których wszystko powyższe to fanaberia. W standardzie dostajemy przecież pełną "elektrykę" szyb i lusterek, manualną klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, pełną kontrolę trakcji i stabilizacji toru jazdy, komputer pokładowy, aktywne zagłówki, a nawet lampy do jazdy dziennej, dzięki którym żarówki świateł mijania - zdecydowanie później odmówią posłuszeństwa.

    Jeżeli uważamy inaczej? i chcielibyśmy posiadać ponadstandardowo wyposażoną Octavię, to szybko zauważymy, że Skoda się ceni. Dodatki, którymi wzbogacono testowany egzemplarz windują cenę o 10 650 zł w górę do poziomu 86 850 zł. Kto odczuwa niedosyt i ma apetyt na więcej, powinien łaskawszym okiem spojrzeć w stronę bezkompromisowej, droższej o 8500 zł odmiany Elegance lub np. mocniejszej, 122-konnej wersji z silnikiem 1.4 TSI (dopłata 2100 zł).

    Reasumując, Octavia to już właściwie auto-instytucja. Nigdy nie była i nie jest rewolucyjna, bo nie ma ku temu najmniejszej potrzeby. Przez lata obecności na rynku zdobyła uznanie, wyrobiła sobie bardzo dobrą markę. Również wersja 1.2 TSI DSG Ambiente wydaje się autem jak najbardziej godnym polecenia.
    http://zzakierownicy.autokult.pl/

    Komentarz

    • Papillon
      Classic
      • 2008
      • 27

      #3
      1.2 TSI z DSG

      Fatalny wynik spalania. Sądziłem, że to całe DSG ma poprawić dynamikę jazdy poprzez niższy wynik spalania. Czy w w DSG jest identycznie jak w klasycznym automacie np. jak dojeżdżam do świateł to można dynamicznie hamować silnikiem ? Czy przy ruszaniu puszcza się pedał hamulca i auto powoli się toczy ? Jakie są różnice między klasyczną skrzynią automatyczną a DSG według Was(oprócz ilości biegów) i na której korzyść. Czy jest w DSG kickdown ?
      Pozdrawiam,
      Raz sier-pem, raz mło-tem, czer-wo-ną cho-ło-tę

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Papillon, Pojedzij to zobaczysz.


        Ta skrzynia wcale, nie zmniejsza zuzycia paliwa :twisted:

        W trybie D jak zdejmujesz noge z gazu to wrzuca wyzszy jesli to mozliwe i sie toczy, w miare zwalniania auta zrzuca biegi w dol.

        W trybie S, redukuje obroty, ale kreci silnik wyzej.

        Klasyczna skrzynia automatyczna ciagnie biegi w gore zawsze do tego samego poziomu (stad jeszcze kilka lat temu, auta z 3 czy 4 biegami jak w OI), a DSG potrafi bieg zmienic przy 1800, jak i przy 6000.

        Kickdown, zrzuca bieg w dol albo i wiecej i kreci w trybie D do czerwonego kazdy bieg - po czym jak odejmiesz gazu to blyskawicznie wrzuci bieg 5-6-7
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • b707
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1272

          #5
          Przy 1.2 TSI i DSG można dojść do takiej wprawy że zrzuca nam o tyle biegów ile chcemy i nie kręci pod czerwone pole.
          W tej kombinacji wciskanie do oporu gazu zwłaszcza w trybie sport kończy się bezsensownym kręceniem silnika w zakresie 5-6tys i samochód w ogóle nie jedzie.

          Co do spalania to moim zdaniem jest ok. Na ten silnik trzeba patrzeć jak na następce 1.6MPI który jest znacznie dynamiczniejszy. Zdecydowanie nie jest to jednostka nastawiona na długie i szybkie trasy. Doskonale sprawdzi sie natomiast podczas jazdy po mieście , zwłaszcza z DSG.

          Jak ktoś bierze 1.2TSI, śmiga nim 140-160 na trasach i się dziwi że pali 8-9 litrów to jest tylko jego wina:P
          Adam

          Komentarz

          • Papillon
            Classic
            • 2008
            • 27

            #6
            Dzięki za odpowiedź Maicroft. Automaty nigdy nie należały do oszczędnych. Czytałem na kilku forach, że DSG może mieć spalanie niższe ale jest to wartość góra 0,2l co jest marnym wynikiem. Czy inni uzytkownicy mogąsię wypowiedzieć na temat tej skrzyni ?
            Może jest ktoś kto ma Roomstera z 1.2Tsi i DSG ?

            B707 - dzięki za odpowiedź. Ciężką nogę masz, tak wnioskuję


            Pozdrawiam
            Pozdrawiam,
            Raz sier-pem, raz mło-tem, czer-wo-ną cho-ło-tę

            Komentarz

            • b707
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1272

              #7
              Roomster powinien dawać radę Tutaj pojawia się tylko kwestia oporów karoserii bo to w tej kombinacji daje się mocno we znaki.

              Przeszło 10 dni testowałem dla autogalerii Yeti 1.2TSI + DSG i w mieście było git. Gorzej robiło się na dłuższych trasach i tak też mi np na na koło 1000km trasy w tym 200km autostrady z prędkością 140km/h wyszła średnia 8,31 liczona z tankowań. Co jeszcze mogę rozbić na ostrzejsze 520km [100km autostradą] z wynikiem 8,64 i spokojniejsze 495km [w tym 100km autostradą] z wynikiem 7,96.
              Komputer przy 140km/h na tempomacie autostradą A2 wskazywał około 9,3l/100... ale wystarczyła lekka górka i spalanie szło w górę do 11-12.

              Z jazdy po Wawie uzyskałem 8,8 z tankowań ale to zasadzie poza godzinami szczytu.
              Jak kogoś intresuje 1.2TSI + DSG to polecam jeszcze test długodystansowy na portalu aG


              Zamieszczone przez Papillon
              Ciężką nogę masz, tak wnioskuję
              No właśnie raczej nie:P na trasie poza autostradą to około stówki. Nie zbieram punktów i na ograniczeniach staram się jednak zwalniać. Może nie równo w ograniczenie ale do tych +10-20
              Po Wawie jeżdżę jak wszyscy. Nie gnam na złamanie karku lewym ale też nie jestem zawali drogą, płyn i dynamiczna [nie szybka] jazda
              Na autostradzie 140 no bo tyle można
              Przy mojej jeździe dla przykładu Octavia 1.6 AEE 75KM pali około 8,6-8,8 po mieście.

              W Yeti na duży wpływ na wyniki ma buda. Przy 140km/h silnik ma około 3tys obr i go nie słychać. Natomiast strasznie we znaki daje się hałas od powietrza.

              Ale jak komuś się nie śpieszy to można wrzucić 90 na tempomacie i wtedy wyniki chwilowego potrafią oscylować nawet w okolicach 5,7
              Adam

              Komentarz

              • watchman
                Ambiente
                • 2009
                • 200

                #8
                Zamieszczone przez Papillon
                Dzięki za odpowiedź Maicroft. Automaty nigdy nie należały do oszczędnych. Czytałem na kilku forach, że DSG może mieć spalanie niższe ale jest to wartość góra 0,2l co jest marnym wynikiem. Czy inni uzytkownicy mogąsię wypowiedzieć na temat tej skrzyni ?
                Może jest ktoś kto ma Roomstera z 1.2Tsi i DSG ?

                B707 - dzięki za odpowiedź. Ciężką nogę masz, tak wnioskuję


                Pozdrawiam
                A od kiedy to w automacie chodziło o oszczędność?
                NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Jak pojawilo sie DSG, to mowili, ze wlasnie ze wzgledu na konstrukcje, ta skrzynia moze przyczynic sie do zmniejszenia zuzycia paliwa - zycie zweryfikowalo ten poglad
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Re: 1.2 TSI z DSG

                    Zamieszczone przez Papillon
                    1. Czy w w DSG jest identycznie jak w klasycznym automacie np. jak dojeżdżam do świateł to można dynamicznie hamować silnikiem ?
                    2. Czy przy ruszaniu puszcza się pedał hamulca i auto powoli się toczy ?
                    3. Jakie są różnice między klasyczną skrzynią automatyczną a DSG według Was(oprócz ilości biegów) i na której korzyść.
                    4. Czy jest w DSG kickdown ?
                    1. nie wiem o co chodzi
                    2. tak
                    3. nie wiem, nie jeździłem żadnym innym automatem
                    4. tak

                    IMHO DSG do 1.2TSI to jest bardzo dobry dodatek, bo niedobory mocy rekompensowane są automatyczną zmianą biegów - w manualu nie chciałoby Ci się co chwila redukować biegu, żeby sprawnie przyspieszyć, a DSG załatwia to za Ciebie
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz

                    • Morgoth
                      L&K
                      • 2010
                      • 1116

                      #11
                      Re: 1.2 TSI z DSG

                      Zamieszczone przez Papillon
                      Czy w w DSG jest identycznie jak w klasycznym automacie np. jak dojeżdżam do świateł to można dynamicznie hamować silnikiem ?
                      Można, choć najlepiej to wychodzi jeśli masz manetki zmiany biegów na kierownicy. Jeśli nie, to machasz wajchą DSG w trybie manualnym.

                      Zamieszczone przez Papillon
                      Czy przy ruszaniu puszcza się pedał hamulca i auto powoli się toczy ?
                      Na płaskim tak, choć "komp" podobno wyczuwa jak szybko zdjąłeś nogę z gazu i w zależności od tego rusza szybciej lub tylko zaczyna się czołgać. Nie wiem jak jest w istocie, ale czasami auto rusza szybciej, czasami wolniej.

                      Owo "czołganie" można wykorzystać podczas ruszania pod górkę. Nie jest to typowy Hill Assist, czy jak go tam inaczej zwą, ale masz czas na przeniesienie nogi z hamulca na gaz.

                      Zamieszczone przez Papillon
                      Jakie są różnice między klasyczną skrzynią automatyczną a DSG według Was(oprócz ilości biegów) i na której korzyść.
                      Keine blasse Ahnung.

                      Zamieszczone przez Papillon
                      Czy jest w DSG kickdown ?
                      Jest.

                      Zamieszczone przez _tm_
                      IMHO DSG do 1.2TSI to jest bardzo dobry dodatek
                      Prawda, tylko powstaje problem natury finansowej. Skoro do 1.2 TSI dokładamy DSG za 7.900 PLN, więc dlaczego nie dołożyć "nędznych" 2.100 PLN do 1.4 TSI?
                      Morgoth

                      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                      G.B.Show

                      Komentarz

                      • Ayu
                        RS
                        • 2009
                        • 4154

                        #12
                        Ad. 3 - jeździłem samochodami z automatem - Jeep GC, Peugeot 607, Primera, BMW 5, Mercedes E (7Gtronic). Żadna poza tą z Mercedesa nie zmieniała tak płynnie i szybko przełożeń jak DSG. Inne skrzynie potrafią też szarpać.
                        Zamieszczone przez Morgoth
                        Nie jest to typowy Hill Assist
                        w DSG 7 jest HHC, auto nie toczy się w dół kiedy stoisz pod górkę.

                        Komentarz

                        • Morgoth
                          L&K
                          • 2010
                          • 1116

                          #13
                          Zamieszczone przez hotrain
                          w DSG 7 jest HHC, auto nie toczy się w dół kiedy stoisz pod górkę.
                          Hmmm czyżbym został oszukany, bo mój się toczy, a mam właśnie DSG7 :diabelski_usmiech NIe stacza się od razu, troszkę trzyma, ale po chwili czuć moment "przełomu" i jedzie w tył.

                          Co do tego HHC (Hill Hold Control?) osobiście dzwoniłem do SAP do Poznania przed zamówieniem auta i powiedzieli mi, że ... właściwie jak jest DSG7 do nie trzeba HHC (był jako opcja za dopłatą do normalnej skrzyni), przy czym HHC nie jest na wyposażeniu.

                          Może coś się zmieniło w tym temacie od marca 2010, albo w 1.8 TSI jest inaczej.
                          Morgoth

                          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                          G.B.Show

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Morgoth
                            Zamieszczone przez hotrain
                            w DSG 7 jest HHC, auto nie toczy się w dół kiedy stoisz pod górkę.
                            Hmmm czyżbym został oszukany, bo mój się toczy, a mam właśnie DSG7 :diabelski_usmiech NIe stacza się od razu, troszkę trzyma, ale po chwili czuć moment "przełomu" i jedzie w tył.

                            Co do tego HHC (Hill Hold Control?) osobiście dzwoniłem do SAP do Poznania przed zamówieniem auta i powiedzieli mi, że ... właściwie jak jest DSG7 do nie trzeba HHC (był jako opcja za dopłatą do normalnej skrzyni), przy czym HHC nie jest na wyposażeniu.

                            Może coś się zmieniło w tym temacie od marca 2010, albo w 1.8 TSI jest inaczej.
                            Poszukaj wątku (dłuuugiego) na ten temat. HHC właśnie tak działa - trzyma chwilę, a później odpuszcza.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Morgoth
                              L&K
                              • 2010
                              • 1116

                              #15
                              Zamieszczone przez _tm_
                              Poszukaj wątku (dłuuugiego) na ten temat. HHC właśnie tak działa - trzyma chwilę, a później odpuszcza.
                              Wiem jak to działa, bo jeździłem autem z takim cudem. Octavia zachowuje się niestety inaczej, a w żadnych materiałach Skody, a ni nawet u dilera gdzie kupowałem Octę nikt nie potrafił mi powiedzieć czy HHC jest z DSG7, czy nie.

                              Anyway nie ma co kruszyć kopii, lepiej mieć DSG niż nie
                              Morgoth

                              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                              G.B.Show

                              Komentarz

                              • paweł2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1405

                                #16
                                W nowej BMW 5 jest automat 8 biegowy zmiany biegow w trybie komfort sa nie do zauwazenia.
                                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                Komentarz

                                • _tm_
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2333
                                  • Superb III (3V3)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Morgoth
                                  Zamieszczone przez _tm_
                                  Poszukaj wątku (dłuuugiego) na ten temat. HHC właśnie tak działa - trzyma chwilę, a później odpuszcza.
                                  Wiem jak to działa, bo jeździłem autem z takim cudem. Octavia zachowuje się niestety inaczej, a w żadnych materiałach Skody, a ni nawet u dilera gdzie kupowałem Octę nikt nie potrafił mi powiedzieć czy HHC jest z DSG7, czy nie.

                                  Anyway nie ma co kruszyć kopii, lepiej mieć DSG niż nie
                                  No właśnie chodzi o to, że ktoś kto ma w Octavii HHC opisał sposób działania identyczny z tym jaki jest u nas, a jak spojrzysz w obecny cennik Fabii to przy DSG7 jest adnotacja, że ma wbudowany HHC.
                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                  -------------------------------------------------------------------------
                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                  Komentarz

                                  • Morgoth
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1116

                                    #18
                                    Super, przynajmniej wiadomo skąd taka wysoka cena DSG
                                    Morgoth

                                    Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                    G.B.Show

                                    Komentarz

                                    • radzio_s
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 14

                                      #19
                                      Szkoda że nie podali informacji, że jest problem z głośnymi turbinami w tych silnikach.
                                      W VW kulczyk oficjalnie podaje że na ten moment rozwiązania brak.
                                      U jednego z dealerów Vw w Warszawie już 7 turbin wymieniono przebiegi do 30 000 km.
                                      Wymiany gwarancyjne wstrzymano. Tak ma być.
                                      Pewnie po gwarancji wrócą do wymian.
                                      A porównanie skrzyni VW/Skody do BMW to profanacja.
                                      Nie porównuje się aut i marek nieporównywalnych.

                                      Komentarz

                                      • PiterNZ
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 389

                                        #20
                                        Zamieszczone przez radzio_s
                                        A porównanie skrzyni VW/Skody do BMW to profanacja.
                                        Nie porównuje się aut i marek nieporównywalnych.
                                        Jaka profanacja? BMW jest nieporównywalne?

                                        Komentarz

                                        • radzio_s
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 14

                                          #21
                                          Zamieszczone przez PiterNZ
                                          Zamieszczone przez radzio_s
                                          A porównanie skrzyni VW/Skody do BMW to profanacja.
                                          Nie porównuje się aut i marek nieporównywalnych.
                                          Jaka profanacja? BMW jest nieporównywalne?
                                          do skody jest nieporównywalne

                                          Komentarz

                                          • PiterNZ
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 389

                                            #22
                                            Zamieszczone przez radzio_s
                                            do skody jest nieporównywalne
                                            Porównywać można wszystko,
                                            szczególnie dziś kiedy zaciera się podział na klasy i segmenty. Porównuje się używane z nowymi, większe z mniejszymi itd. dlatego czemu nie Skodę z BMW.
                                            Trzeba mieć tylko świadomość, że BMW traktowane jest jako auta z segmentów Premium.

                                            Z drugiej strony czym innym jest nowiutkie BMW 7 a czymś zupełnie innym używane 8-letnie BMW 5.

                                            Komentarz

                                            Pracuję...