Dokładnie. Równie dobrze można wjechać na zakręcie w budynek i się sądzić z właścicielem że postawił go w takim miejscu a nie innym.
Polski supersamochód? To już nie fikcja!
Zwiń
X
-
Polski supersamochód? To już nie fikcja!
W 2008 roku fanów motoryzacji zelektryzowała sensacyjna wiadomość - Polscy inżynierowie wzięli się za skonstruowanie supersamochodu.
Co można było wywnioskować chociażby z naszego forum, informacja wywołała skrajnie różne emocje. Niepoprawni optymiści nie kryli zachwytu, starsi czytelnicy - ci którzy doskonale pamiętają historię polskich konstrukcji takich, jak chociażby clic - mówili przeważnie "pożyjemy, zobaczymy...". Nie brakowało też szyderców, których komentarze ograniczały się do streszczonej w kilku znakach salwy śmiechu.
Od początku nie szło
Niestety, szybko okazało się, że scenariusz kreślony przez pesymistów zaczął się sprawdzać. Fatum, które zdaje się ciążyć nad polską motoryzacją, dało o sobie znać już na wstępie.
Pierwsze prace konstrukcyjne i debiut firmy Veno Automotive na warszawskiej giełdzie zbiegł się w czasie ze światowym kryzysem na rynkach finansowych. W momencie parkietowego debiutu akcje firmy kosztowały równą złotówkę. W grudniu 2008 roku ich wartość spadła do... dwóch groszy (obecnie, po wielu miesiącach przebywania na dnie, wzrosła do sześciu groszy).
Firma nie była w stanie dotrzymać narzuconych sobie terminów. Początkowo obiecywano, że jeżdżący egzemplarz pojawi się wiosną 2009 roku. Następnie mówiło się już tylko o 2009 roku, później w komunikatach prasowych znaleźć można było wyłącznie wzmianki o tym, że auto zadebiutuje w bliżej nieokreślonym terminie.
Arrinera
Wypada jednak wspomnieć, że kryzys ekonomiczny to tylko jeden z problemów, jaki stanął na drodze polskiego projektu. Kolejnym - nie mniej poważnym - było również pachnące amatorszczyzną podejście konstruktorów. Początkowo zakładano, że samochód napędzany będzie benzynowym silnikiem pochodzącym z palety Audi lub z chevroleta corvette. Problem w tym, że - mimo zaawansowanych prac konstrukcyjnych nad ramą - nikt nie zamierzał poprosić Niemców czy Amerykanów o zgodę na wykorzystanie ich konstrukcji...
fotki i wiecej - źródło: http://motoryzacja.interia.pl/samoch...ja,1652270,415[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
-
-
BOŻE! widzisz i nie grzmisz! komentarze pod artykułem są akuratne, no może poza tym "o dogadzaniu polakom". jeszcze trochę i ktokolwiek zapomni, że projekt startował w polsce, bo nawet seryjna produkcja będzie poza PL. a propos "seryjnej", to takie auta ilu mają nabywców? kilkuset, no może z 1k, więc na jakiś sukces kasowy nie ma co liczyć. żenada... ehhh... czasem wstyd mi, że jestem polakiem, ale cóż, nie ja o tym decydowałem i trzeba z tym żyćBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
osobiście uważam że nic z tego nie będzie juz było tyle afer i nawet jakiś reportaż na temat tej firmy , no ale obym sie mylił.
Co do wyglądu idealna kopia Lamborghini Reventon moim skromnym zdaniem mogli coś sami nakreślić, no ale od czegoś trzeba zacząć.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Polski samochód to nie jest, ale zobaczcie filmik przedstawiający AC Cobra wyprodukowaną w Polsce. W Siedlcach działa manufaktura produkująca repliki tego kultowego samochodu. Karoseria to polerowane aluminium. Cała, ,zapewne skromna produkcja przeznaczona jest na eksport.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctanPolski samochód to nie jest, ale zobaczcie filmik przedstawiający AC Cobra wyprodukowaną w Polsce. W Siedlcach działa manufaktura produkująca repliki tego kultowego samochodu. Karoseria to polerowane aluminium. Cała, ,zapewne skromna produkcja przeznaczona jest na eksport.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zorr, a ten "prezes" to jakiś łoś....widać, że się zna na tym jak ja na lotach w kosmos...hehe
To jakaś żenada.pl, jakieś nowobogackie towarzystwo, co zajmuje się zupełnie czym innym w biznesie (albo ich tatusiowie bardziej) postanowili zrobić sobie zabawkę, nic z tego nie będzie...poprostu ten spot to jakaś bieda z nędzą.
a samo auto to jakaś zlepa wszystkiego na raz.
Zobaczcie na ten drugi spocik....manetki od świateł przy kierownicy..ze skody/vw, takie same miałem w passacie b5 i superbie mam hehe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrMihau, sew1981,
w tym aucie podoba mi się tylko fakt że jest Polski a drażni całe reszta np.: tablica rejestracyjna z tyłu tak pięknie owinięta.
We wszystkim chodzi tu jak sądzę tylko o wyciąganie kasy z giełdy - i już sporo się jej udało wyssać a efektów najwyraźniej brak (no poza czymś w rodzaju repliki, a producentów replik mamy kilku - z tym że oni nie wpadli na pomysł, że umieją stworzyć konkurencję dla Aventadora ) Aktualny kurs akcji firmy Veno czyli właściciela tej arinery to 0,02 zł :szeroki_usmiech
Cytat ze strony arinery:
"Rama zaprojektowana przez Lee Noble’a powstanie z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Będzie ona niezwykle lekka i będzie się charakteryzowała dużą odpornością na odkształcenia. Doświadczenie brytyjskiego konstruktora (ponad 30-lat w branży) supersamochód gwarantuje także odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla samochodów tej klasy. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły być wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych."
No komedia Auto będzie na super ramie z super stali a opcjonalnie z węgla lub kevlaru :szeroki_usmiech To nawet w Pagani tak nie ma żeby sobie wybierać z czego auto ma być zrobione - Polska górą :!:Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Komentarz