Koniec sporów o biopaliwa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Koniec sporów o biopaliwa?

    Raczej "pogrzeb" w Kenwoodach...




    Model KDC - W5031 sam niedawno zakupiłem - polecany na forum...gra od wczoraj... WYśMIENICIE !

    Polecam.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Koniec sporów o biopaliwa?

    Jedna z wersji poprzedniej ustawy została zawetowana przez prezydenta, ponieważ posłowie zapomnieli, że jedną z cech gospodarki rynkowej jest możliwość wyboru. Właściciel samochodu, płacący własnymi pieniędzmi musi mieć możliwość wyboru. Wybiera markę i model auta, które kupuje. Wybiera także rodzaj paliwa, które – za własne pieniądze – wlewa do baku samochodu.

    Posłowie poprzedniej kadencji zapomnieli o tej podstawowej zasadzie i chcieli zmusić kierowców do korzystania z biopaliw. Zgodnie z nowym prawem, dystrybutory z ekologicznym napędem będą musiały być specjalnie oznakowane. Motywem wyboru kierowcy będzie z pewnością cena paliwa. Aby zachęcić go do proekologicznych zachowań biopaliwa muszą być tańsze niż tradycyjna benzyna czy olej napędowy. Nowe paliwo musi być „korzystne” zarówno dla silnika samochodu jak i portfela.

    Nowe prawo miało pogodzić interesy kilku grup i środowisk. Jednak nie zawsze interes kierowcy-konsumenta był najważniejszy. Lobby rolników i producentów często przeważało. Nic dziwnego, każdy walczył o pieniądze, duże pieniądze. Wszystkie konsekwencje nowej ustawy będą widoczne, gdy wejdzie ona w życie, a przede wszystkim wówczas, gdy światło dzienne ujrzą przepisy wykonawcze. Diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach.

    Zgodnie z ustawą, rolnik będzie zajmował się nie tylko uprawą ziemi i hodowlą zwierząt. Jego gospodarstwo będzie mogło przekształcić się w małą rafinerię. Rolnik będzie mógł wyprodukować do 100 litrów biopaliw na każdy hektar posiadanej ziemi. Zużyje je we własnym gospodarstwie i nawet jednego litra nie będzie mógł sprzedać sąsiadowi. Szacuje się, że paliwo wyprodukowane domowym sposobem powinno być o złotówkę tańsze od sprzedawanego na stacji benzynowej. Najwięcej problemów będzie prawdopodobnie ze ściąganiem podatków. Dla wielu rolników słowo podatek brzmi bardzo tajemniczo i jest wręcz nieznane. Ile podań o zwolnienie podatkowe napłynie do Ministerstwa Finansów? Czy każde z nich zostanie pozytywnie zaopiniowane?

    Nowe prawo jest zgodne z unijnymi normami, które przewidują, że do 2010 roku udział biokomponentów w polskim rynku paliw ma wynieść minimum 5,75 proc. Norma ta rzuca wyzwanie naszym rolnikom. Jak szacują eksperci, gdyby tylko część biopaliw była produkowana z rzepaku, to w ciągu trzech lat powierzchnia pól nim obsianych powinna wzrosnąć dwukrotnie, przy jednoczesnym wzroście wydajności. Czy jest to realne? Już dzisiaj pojawiają się głosy, że rząd powinien zezwolić na import rzepaku z Ukrainy.
    [motofakty.pl - link]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...