Gama sportowych samochodów Audi oznaczonych literą "S" powiększa się. Do zaszczytnego grona S-portowych modeli dołączył najmniejszy reprezentant niemieckiej marki, A3.
Audi S3 zostało wyposażone w czterocylindrowy silnik o mocy 265 koni mechanicznych. Pojemności jednostki TSFI wynosi 2,0 l., a maksymalny moment obrotowy 350 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min. Dzięki napędowi na wszystkie koła i krótko zestrojonej, sześciostopniowej skrzyni biegów, S3 potrafi dobre osiągi silnika przełożyć na wyniki przyśpieszenia. Zaledwie 5,7 s. zajmuje sportowej wersji modelu A3 rozpędzenie się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna – elektronicznie ograniczona – wynosi 250 km/h. Co warte zanotowania. Średnia konsumpcja S3 ma wynosić około 9 litrów. Tylko kto siedząc w sportowym wozie będzie chciał jeździć „turystycznie”?
Pewnie nikt, tym bardziej, że topowe A3 (w domyśle S3) wyposażone zostało w 18-calowe felgi wykonane ze stopów metali lekkich, na których osadzono opony o rozmiarach 225/40, nieco mniejsze, 17-calowe tarcze hamulcowe z polakierowanymi na czarno zaciskami, zawieszenie niższe o 25 mm wyposażone w twardsze amortyzatory i sportowy układ kierowniczy. Nie zapomniano również o odpowiedniej stylistyce auta: chromowanym grillu, nowych wlotach powietrza w zderzaku, poszerzonych nadkolach, dyfuzorze powietrza, dwóch chromowanych końcówkach rur wydechowych i spojlerze nad tylną szybą.
Wewnątrz projektanci wyposażyli Audi S3 w sportowe siedzenia wykonane ze skóry i wytrzymałego materiału, nowe przełączniki, sportową kierownicę i pedały oraz kilka chromowanych elementów zaakcentowanych na drzwiach i centralnej konsoli. W standardzie auto zostanie wyposażone także w automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy z funkcją czasowego pomiaru okrążeń, alarm i reflektory ksenonowe.
Cena za bazową wersję Audi S3 wyposażoną 265-konny silnik zamyka się w kwocie 35 150 euro. W ofercie niemieckiego producenta samochód pojawi się 31. sierpnia.
[mojeauto.pl - link]
To jakie mody przeszedł, że z 200KM zrobiło się 265?
Pewnie tak jak miedzy 1.8t 150km a 1.8t 225km, czyli: wieksza suszarka, inny dolot, szersze rury w dolocie i wylocie, większe wtryski, wzmocniony blok silnika, korby, tłoki, mocniejsze sprzęgło i co tam jeszcze można powzmacniać :roll:
[ Dodano: Pią 04 Sie, 06 10:20 ]
I soft, ale to chyba oczywiste.
Jeszcze ciekawostka - Audi z nowym silnikiem TFSI
Audi poszerza paletę benzynowych silników Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa - TFSI. Obok znanej już 2-litrowej jednostki niebawem pojawi się nieco słabszy silnik o pojemności 1800 ccm.
Nowa, czterocylindrowa jednostka zostanie zaprezentowana na targach samochodowych w Paryżu, które odbędą się we wrześniu 2006 roku. 1,8-litrowy silnik będzie dysponował mocą 160 KM i momentem obrotowym w granicach 250 Nm.
Początkowo motor ten będzie montowany w Audi A3. Dzięki temu kompaktowy model niemieckiej marki ma rozpędzać się do 100 km/h w 8,2 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 220 km/h. Nowy silnik z palety TFSI będzie montowany także w innych produktach z koncernu Volkswagena, do którego należy także Audi.
Kurde... znowu Skoda dostała najbardziej uboga i słabą wersję tego silnika :? ..only 200KM
no stary, ale musisz zrozumiec, ze tak po prostu MUSI byc, to jest niestety zwykle sprzedawanie produktow i nikt nie zrobi Skody, ktora bedzie miala lepsze motory, wykonczenie itd itp niz VW czy Audi a przy tym bedzie od nich tansza, to chyba oczywiste :roll:
dlatego nie ma co sie katowac tylko zmienic auto :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no stary, ale musisz zrozumiec, ze tak po prostu MUSI byc, to jest niestety zwykle sprzedawanie produktow i nikt nie zrobi Skody, ktora bedzie miala lepsze motory, wykonczenie itd itp niz VW czy Audi a przy tym bedzie od nich tansza, to chyba oczywiste
dlatego nie ma co sie katowac tylko zmienic auto
Pozostanie w takim wypadku swap całego silnika.... jak by sie jakiś trafił w extra cenie za kilka lat..... lub zwykłe stopniowe przebudowywanie go.
Ale co by nie mówić... 265KM już robi banana na twarzy 8)
rzuc okiem jeszcze na to:
(choc dupka troche kaczkowata )
Audi szykuje model A4 Sportback
Według niemieckiego „Auto Bild”, tak właśnie może wyglądać model A4 w nowej wersji Sportback, której wejście na rynek planowane jest na jesień roku 2009.
Podobnie jak w A3 samochód zyska dynamiczny wygląd m.in. dzięki krótszemu tylnemu zwisowi oraz krótszemu dachowi. Jednostki napędowe, układ jezdny oraz elementy wyposażenia będą podobne jak w pozostałych modelach gamy A4.
[samar.pl - link]
[ Dodano: Czw 10 Sie, 06 13:28 ]
Zamieszczone przez bezduszny
Zamieszczone przez szkoda
no ale czy majac taka perspektywe nie lepiej kupic po prostu inne auto?
dla mnie to juz taka troche sztuka dla sztuki
Jakie masz na myśli ?
a to juz dowolnie, chociazby to, z ktorego masz zamiar robic swapa
Kurde... znowu Skoda dostała najbardziej uboga i słabą wersję tego silnika ..only 200KM
nie tylko - Golf GTi też jeździ na dwustu koniach.
A to A4 Sportback - IMHO całkiem niezłe, tylko ta klapa a'la Q7 wygląda moim skromnym kiepawo. I w rzeczonym Q7 też mnie jakoś takoś razi. Nie mogli po bożemu dzielone światła i prosta linia klapy??
Komentarz