Chris11, Trzeba pamiętać gdzie jest miejsce Skody w VW AG, Suberb niema kilku fajnych dodatków które są np. w Pasku a liczysz na prawdziwe drewno?
jak dla mnie superb jest bardzo dobrym autem i w mojej ocenie wolałbym go od passata...ale już od audi to nie :wink: :diabelski_usmiech co do drewna to mnie osobiście bardziej się podobają srebrne wstawki lub czarny połysk :lol:
ps. pozdowinka kross12 dawno się nie odzywałeś :wink:
A mnie tam to drewno pasuje, przynajmniej lamie monotonie, nawet te srebrne listwy nie przelamuja tego czarnego w normalnych wersjach.
Zalamuje mnie natomiast jakos tapicerki, jak patrze na fotel pasazera w aucie demo, to jak bedzie wygladal on po uzytkowaniu przez 3-5 lat , jeszcze jak ktos swoje wazy :|
jak dla mnie superb jest bardzo dobrym autem i w mojej ocenie wolałbym go od passata
Zobacz sobie w cenniku jakie Pasek ma bajery, Skodzie takich rzeczy nie uświadczysz A Audi? Jakbym nie liczył się z kasą to spoko, ale ceny za niektóre dodatki które teoretycznie powinny być w każdej wersji są mocno przesadzone
Wizualnie Superb w kombi jest ok ale wyposażeniem Passek bije go na głowę
Zamieszczone przez BADYL
co do drewna to mnie osobiście bardziej się podobają srebrne wstawki lub czarny połysk
Zobacz sobie w cenniku jakie Pasek ma bajery, Skodzie takich rzeczy nie uświadczysz A Audi? Jakbym nie liczył się z kasą to spoko, ale ceny za niektóre dodatki które teoretycznie powinny być w każdej wersji są mocno przesadzone
Wizualnie Superb w kombi jest ok ale wyposażeniem Passek bije go na głowę
Pozwoliłem sobie dokonać pewnego porównania, a mianowicie zestawić dwie najbogatsze wersje Skody Superb, czyli Platinum i VW Passata - Highline i sprawa ma się następująco:
Skoda Superb Platinum w kolorze Czarnym Perłowym, z silnikiem 1.8TSI, w podstawie kosztuje 118 500zł, natomiast Passat z tym samym silnikiem, w tym samym kolorze, bez dodatków kosztuje 109 290zł.
Żeby Passat wyposażeniem dogonił swojego "uboższego" brata z Czech, trzeba domówić:
- Bi-xenony
- Multifunkcyjną kierownicę
- System kontroli ciśnienia w ogumieniu
- Poduszki boczne dla siedzeń tylnych
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu (!)
- zmieniarkę CD
plus kilka rzeczy których nie można domówić a są w Superbie (jak np elektyrczne sterowanie foteli).
W tej sytuacji cena Passata rośnie do 121 590zł...
Które to są więc te bajery w Passacie, których w Superbie nie uświadczę?? Jakoś VW nie chwali się schowkiem na parasol w drzwiach, lampką bagażnika, która jest też latarką, systemem wspomagania ruszania pod wzniesienia, tempomatem, składanymi samościemniającymi się lusterkami....... itd.
Niestety, ale w porównaniu do Superba, Passat jest co najwyżej BiedaWagenem.
Pozwoliłem sobie dokonać pewnego porównania, a mianowicie zestawić dwie najbogatsze wersje Skody Superb, czyli Platinum i VW Passata - Highline i sprawa ma się następująco:
Skoda Superb Platinum w kolorze Czarnym Perłowym, z silnikiem 1.8TSI, w podstawie kosztuje 118 500zł, natomiast Passat z tym samym silnikiem, w tym samym kolorze, bez dodatków kosztuje 109 290zł.
Żeby Passat wyposażeniem dogonił swojego "uboższego" brata z Czech, trzeba domówić:
- Bi-xenony
- Multifunkcyjną kierownicę
- System kontroli ciśnienia w ogumieniu
- Poduszki boczne dla siedzeń tylnych
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu (!)
- zmieniarkę CD
plus kilka rzeczy których nie można domówić a są w Superbie (jak np elektyrczne sterowanie foteli).
W tej sytuacji cena Passata rośnie do 121 590zł...
Które to są więc te bajery w Passacie, których w Superbie nie uświadczę?? Jakoś VW nie chwali się schowkiem na parasol w drzwiach, lampką bagażnika, która jest też latarką, systemem wspomagania ruszania pod wzniesienia, tempomatem, składanymi samościemniającymi się lusterkami....... itd.
Niestety, ale w porównaniu do Superba, Passat jest co najwyżej BiedaWagenem.
Hmm... Kontrola ciśnienia w ogumieniu to standard w Pasku Highline, samościemniające się lusterko też (fakt, tylko od strony kierowcy ale jest), resztę rzeczy, które wymieniłeś typu poduszki z tyłu, bi-xenony, tempomat itp. można bez problemu domówić. Oprócz tego masz 'pakiet 990' gdzie większosć z tych brakujących rzeczy dokładasz za skromne w tym przypadku 990zł. Elektryczne fotele tez można bez problemu do paska dokupić.
Generalnie nie ma takiej rzeczy w Superbie, której byś nie mógł mieć w Pasku. Taka prawda.
W Superbie z kolei nie uświadczysz takich bajerów jak adaptacyjny tempomat ACC, system monitorowania martwych stref przy zmianie pasa ruchy, asystent toru jazdy "lane assist" foteli komfortowych z funkcją masażu dla kierowcy.
No właśnie... Jak sam napisałeś "dokupić"... A W Superbie już to masz.
W przypadku wspominanego aktywnego tempomatu i asystenta zmiany pasa (który w naszych warunkach drogowych jest średnio przydatny) wywinduje cenę Passata prawie o kolejne 10 tys zł.
No i niestety, nie zgodzę się z twierdzeniem, że nie ma takiej rzeczy w superbie, której w pasku nie mógłbym mieć... Pierwszą i najważniejszą różnicą jest ilość miejsca. Poza tym, przykładem niech będą, również już wspomniane, schowek na parasol w drzwiach i latarko-lampka w bagażniku... Niby pierdoły, ale jednak.
A czy poduszka chroniąca kolana kierowcy jest dostępna w Passacie? Lub 10 głośników do wyboru?
Drugą kwestią pozostaje różnica w cenie między tymi wszystkimi dodatkami w Passacie, a w Superbie.
Niestety, ale wydaje mi się, że w oczach wielu kierowców Passat przegrywa w tym porównaniu.
No i niestety, nie zgodzę się z twierdzeniem, że nie ma takiej rzeczy w superbie, której w pasku nie mógłbym mieć... Pierwszą i najważniejszą różnicą jest ilość miejsca. Poza tym, przykładem niech będą, również już wspomniane, schowek na parasol w drzwiach i latarko-lampka w bagażniku... Niby pierdoły, ale jednak.
Ok, ale rozmawiamy o wyposażeniu a nie o ilości miejsca. Schowek na parasol Passat ma (przynajmniej B6 miał): Passat - schowek
Zamieszczone przez Chris11
A czy poduszka chroniąca kolana kierowcy jest dostępna w Passacie? Lub 10 głośników do wyboru?
Poduszki kolanowej faktycznie brak. Jeżeli chodzi o audio to masz do wyboru "Volkswagen Sound" z dziesięcioma głośnikami, 8 kanałowym wzmacniaczem i mocy 300 Watt lub "DYNAUDIO Confidence" (też 10 głośników) z 10 kanałowym wzmacniaczem i mocy 600 Watt.
Jest jedna rzecz, której Superb nie ma a jest mocnym punktem Passata. Mianowicie zawieszenie adaptacyjne DCC.
Zamieszczone przez Chris11
Niestety, ale wydaje mi się, że w oczach wielu kierowców Passat przegrywa w tym porównaniu.
Przegrywa ale głównym aspektem jest cena a nie to, że Superb 'miażdży' Passata. Skoro można kupić prawie identyczne auto (technicznie) to po co przepłacać. Ja wyszedłem z takiego założenia. Pamiętajmy też, że gdyby nie Passat to Superba w ogóle by nie było. Skoro więc Superb jest tak dobrym autem to Passat też musi nim być.
[quote="Chris11"]Trochę się ośmieszasz wychwalając tak Superba pod względem opcjonalnego wyposażenia bo poza zawieszeniem DCC i tempomatem ACC o którym powiedział kolega rowerek ja dodam:
-MFA Premium
-System rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania
-System Start-Stop
-Światła LED
-Side Assist
-Lane Assist
-Gniazdo 230 - tego nie nie jestem pewien
-Fotele z funckją masażu
No ale w Superbie masz lampkę w bagażniku
I żeby była jasność, do pewnej kwoty warto kupić S2 - przynajmniej takie jest moje zdanie.
W dolnej krawędzi drzwi. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Oprócz tego tak jak napisałeś, oświetlenie przestrzeni wokół nóg przód+tył oraz lampki w lusterkach.
Edit
Co by nie było, że ściemniam to link do zdjęcia (od strony drzwi świeci na czerwono, od strony ziemi oczywiście na biało): Lampka
Komentarz