Limitowane Gran Turismo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Limitowane Gran Turismo

    Zamieszczone przez natash
    Nabili mi 5,3 kg,
    :diabelski_usmiech sporo wlazło - to połowa butli 11 kg :diabelski_usmiech A tak powaznie pewnie uzupełnili w barwnikiem to teraz trzeba obserowowac gdzie się bedzie świeciło
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Limitowane Gran Turismo

    Prezentowany dziś prototyp jest pod wieloma względami wyjątkowy. Pochodzący z lat 70. model oznaczony roboczo jako 1100GT, miał stanowić wierzchołek oferty marki ©KODA w tamtym czasie.

    Dzięki cenie oraz docelowym, zachodnim rynkom zbytu, model miał zapewnić rentowność przedsięwzięcia już przy niewielkich, rocznych seriach. Prototyp powstał w praskim ośrodku badawczo rozwojowym ÚVMV (Ústav pro výzkum motorových vozidel).

    Zastosowana technika niewiele miała wspólnego z tą wykorzystywaną w bieżącej produkcji - centralnie umieszczony silnik DOHC, laminatowe nadwozie z chowanymi reflektorami i specjalnie zaprojektowane zawieszenie to tylko kilka tego przykładów...



    Szefem projektu został inż. Milan Vacek, wcześniejszy wieloletni konstruktor z filii ©KODY we Vrchlabi. Ostatecznie obrał on koncepcję umieszczenia silnika w typowy dla ówczesnej koncepcji marki sposób - tj. za osią tylną. Wykorzystany silnik okazał się również bliskim krewnym seryjnych jednostek 1.1OHV, istotnie jednak zmodyfikowanym.



    Wspaniałe nadwozie ukształtował znakomity czechosłowacki stylista Milan Strejèek, wnętrze wykończyli najwyższej klasy rzemieślnicy z pracowni Karosy (niegdyś Sodomki).
    Montaż prototypu zakończono na początku maja 1970 roku i niezwłocznie przeprowadzono serię badań drogowych, które wypadły bardziej niż obiecująco. Wzmocniony do 75KM silnik OHV umożliwiał lekkiemu pojazdowi osiągnięcie prędkości aż 180km/h.

    Pierwsza publiczna prezentacja prototypu miała miejsce 26 czerwca 1970 roku, przy okazji otwarcia drugiej wystawy "IEMA – człowiek i samochód" przygotowanej przez organizatorów w praskim Parku Kultury i Wypoczynku J. Fuèika (obecnie Výstavi¹tì Praha-Hole¹ovice). Na tle architektury secesyjnego Pałacu Przemysłowego, samochód prezentował się niczym przybysz z przyszłości, wzbudzając ogromne zainteresowanie zwiedzających.

    Równocześnie wkładano wiele wysiłków w zabezpieczenie małoseryjnej produkcji pojazdu - w liczbie 250-400 sztuk rocznie. Ministerstwo Przemysłu, w obliczu właśnie nabierającej tempa produkcji modelu 110R w Kvasinach, ostatecznie projekt wstrzymało.

    Po latach, pozwolenie na odkupienie atrakcyjnego pojazdu otrzymał twórca jego nadwozia, który z dużą satysfakcją go użytkował. Obecnie samochód znajduje się w nie najlepszym stanie, na szczęście rysuje się perspektywa jego rzetelnej renowacji.


    Dla ©KODA PR Portal opracował Tomasz Orlik, „Automobilista”

    Komentarz

    • Skfarek
      RS
      • 2010
      • 4795
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Niestety kolejne fajne auto które było ofiarą polityki :roll:
      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

      Komentarz

      Pracuję...