Skoda Octavia kontra Rapid: czy awantura wisi w powietrzu?
Zwiń
X
-
Skoda Octavia kontra Rapid: czy awantura wisi w powietrzu?
Za pół roku pojawi się Rapid – auto mające wypełnić lukę między Fabią a Octavią. Pytanie tylko: jaką? Rapid ma szanse strącić większą siostrę z tronu
Ze Skodą zawsze były kłopoty. Początkowo samochody czeskiej marki miały trafiać głównie na tzw. rozwijające się rynki. Szybko okazało się jednak, że auta z Mladej Boleslav zdobyły uznanie także w bardzo wymagających krajach zachodniej Europy.
I to tak duże, że zaczęło to poważnie zagrażać pozycji firmy matki – Volkswagena. We wrześniu tego roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano koncepcyjne Mission L – auto, które zdaniem menedżerów Skody ma zapełnić lukę między Fabią a Octavią.
Pytanie tylko: czy po raz kolejny nie zaszkodzi to samochodom marki VW? Stylistyka pojazdu jest bardzo atrakcyjna – Mission L wygląda tak, jakby Octavię pozbawiono wszelkich załamań i przetłoczeń. Na jego tle Jetta prezentuje się po prostu... staro.
Z tym zapełnianiem luki nie do końca można się zgodzić. Gdyby tak było, to nowa Skoda, która ma się nazywać Rapid, powinna być zbliżona wielkością do przeciętnego kompaktu. Tymczasem jest od niego znacznie większa (długość 4,5 m) i tylko o 7 cm krótsza od obecnej Octavii.
Zostawmy wymiary zewnętrzne i przyjrzyjmy się kokpitowi Rapida. Pierwsza rzecz, która zwraca naszą uwagę po zajęciu miejsca, to przestrzeń – zarówno siedząc z przodu, jak i na tylnej kanapie, mamy wrażenie, że obydwa auta są identyczne pod względem wymiarów wewnętrznych. Różnią się tylko ich bagażniki – w kufrze Rapida zmieści się o jeden bagaż podróżny mniej, ale weźmy pod uwagę to, że Octavia to niekwestionowana klasowa rekordzistka.
O tym, że podczas projektowania nowego modelu Skoda musiała się nieźle nagimnastykować, żeby jak najbardziej obniżyć koszty, świadczą m.in. superproste (by nie powiedzieć prymitywne) zawiasy tylnej kanapy oraz skokowa regulacja pochylenia oparć przednich foteli (w Octavii jest ona płynna). Wydawać by się mogło, że takie rzeczy niewiele dają, jednak nawet 2 euro oszczędności na aucie pomnożone przez setki tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy to już duża suma.
Po wzięciu pod lupę takich detali widać wyraźnie, że Rapid jest bardzo bliski produkcji seryjnej. Gotowe auto zostanie oficjalnie zaprezentowane już za 3 miesiące, podczas marcowego salonu w Genewie.
Przednie zawieszenie nowej Skody pochodzi z aktualnego Volkswagena Polo, a tylne – z Golfa VI. Także pod względem silników Czesi pójdą utartą ścieżką. Podstawową jednostką Rapida będzie najprawdopodobniej nowoczesny motor 1.2 TSI – gwarantuje on niższe zużycie paliwa i lepsze osiągi niż jednostki wolnossące oferowane przez azjatycką konkurencję, a więc np. Hyundaia.
Skoda zapowiada, że Rapid będzie kosztował w Europie od 13,5 tys. euro – to o blisko 2 tys. euro mniej niż Octavia wyposażona w identyczny silnik. Czy w związku z tym szykuje się walka, tym razem we własnych szeregach? Raczej nie. Już dziś wiadomo, że kolejna, 3. generacja Octavii będzie większa od obecnej – po to, by zwiększyć dystans między nią a Rapidem.
PODSUMOWANIE - Skoda chciała, by Rapid był samochodem przeznaczonym na wschodzące rynki, ale później zdecydowano, że takie auto przyda się też w europejskiej ofercie. N ie jesteśmy pewni, czy samochód nie zagrozi innym modelom firmy.
źródło i fotki: http://www.auto-swiat.pl/1-skoda-oct...wisi-powietrzu[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
-
-
Tylko czy mowa o Rapidzie czy Mission L bo z tego co mi wiadomo to są zupełnie rożne auta. Rapid to Idyjska Fabia sedan a Misison L no cóż piękny samochodzik przpominajacy bryła Seata Leona który jest hatchbackiem.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Generalnie - z informacji dostępnych w prasie i Necie wynika, że wiadomo nadal niewiele o nowej Skodzie Mission L. Wszystko, co można przeczytać, to raczej spekulacje i domysły. Nawet nie wiadomo, jak dokładnie będzie wyglądała nowa Skoda. Sądząc jednak po tych skąpych "pewnikach", będzie to (sądząc po wymiarach i cenie) inaczej wyglądający "prawie" następca Toura z nieco mniejszym bagażnikiem i bez modelu kombi.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
RafalekM - z najnowszych info z prasy wychodzi, że Octavia III będzie autem większym gabarytowo od obecnej O2 (ma być montowana na tej samej podłodze, na której będzie montowany m.in. Passat), więc "szczelina" między Octą i Fabią się poszerzy...Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Eidos71, To ja nie chce wiedzieć na jakie płycie będzie Superb III :roll:.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Rapid (czy też Mission L) na pewno będzie autem kompaktowym w wykonaniu budżetowym, a więc będzie to auto wielkości obecnej Octavii, ale z jakością wykonania i wyposażeniem zbliżonym do obecnej Fabii.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
To jeszcze poczekasz, bo mówi się o drugiej połowie 2013 roku.
Ja dla odmiany czekam na więcej informacji o SUV-ie, bo pojawiły się już informacje że takowy ma być w gabarytach Audi Q5 itp.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
hmmm rapid mial byc zaprezentowany we wrzesniu 2011 na targach... i nie pokazali, ale zamiast tego model studyjny mission L.... teraz mial byc w marcu 2012 i znowu... nie bedzie... za to dziwnym trafem w pazdzierniku ma byc zaprezentowany nowy golf VII a w listopadzie... rapid.... czy ten rapid to czasem nie jest po prostu nowa octavia III.... ??????
Komentarz
-
-
marlej108, Rapid będzie oficjalnie zaprezentowany na targach w Genewie z marcu 2012 r. (czyli za 3 miesiące). Do sprzedazy wejdzie prawdowpodobnie pod koniec wakacji.
Co do O III to słyszałem, że lifback ma zostać zaprezentownay na jesieni 2012 r.( pewnie w Paryżu), a kombi na wiosnę 2013 r.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FlameTo jeszcze poczekasz, bo mówi się o drugiej połowie 2013 roku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wasylZamieszczone przez FlameTo jeszcze poczekasz, bo mówi się o drugiej połowie 2013 roku.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bigmarlej108, Rapid będzie oficjalnie zaprezentowany na targach w Genewie z marcu 2012 r. (czyli za 3 miesiące). Do sprzedazy wejdzie prawdowpodobnie pod koniec wakacji.
Co do O III to słyszałem, że lifback ma zostać zaprezentownay na jesieni 2012 r.( pewnie w Paryżu), a kombi na wiosnę 2013 r.
"Na jaøe v ®enevì bude odhalena pìtidveøová ©koda Citigo, evropskou variantu Rapidu poprvé uvidíme na konci záøí v Paøí¾i. Na nejvýznamnìj¹í ¹kodováckou novinku následujících dvanácti mìsícù v¹ak budeme èekat je¹tì déle: ©koda Octavia III by mìla být pøedstavena na pøelomu roku, pøesto¾e její výroba se rozbìhne u¾ po letní celozávodní dovolené. Oficiální výstavní premiéru si pak neodbude døíve ne¾ na ¾enevském autosalonu 2013."
a wiec z tego co tam po czesku rozumiem, to ze europejska werjsa Rapida (czyli caly czas sie upieram ze to jednak bedzie Skoda Fabia sedan w nowej wersji...) bedzie wlasnie dopiero przedstawiona na targach w Paryzu w pazdzierniku 2012, a teraz w marcu w Genewie bedzie prezentacja CitiGo w wersji 5-cio drzwiowej. Natomiast Octavia III zostanie zaprezentowana na przelomie roku, a jej oficjalna prezentacja bedzie na targach w Genewie w 2013 r.
Komentarz
-
Komentarz