Pół wieku od potwierdzenia formy ©KODY na Monte Carlo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Pół wieku od potwierdzenia formy ©KODY na Monte Carlo

    Proszę, odpowiedzcie mi. Ponawiam zapytania do fachowców:
    Czy szyby w O2 i O2fl i O2 tour są takie same rozmiarowo?
    Lusterko od Golfa V ma inne kolory kabelków w uciętej wtyczce. Czy poza tym numery pinów wtyczki lusterka zgadzają się ze Skodowskimi?
    Czy muszę kupić jeszcze konektor N90764701 do skrzynki bezpieczników, by przez niego dołączyć kabelek od pinu 1 z wtyczki pod bezpiecznik Nr 4, czy ewentualnie podpiąć się szybkozłączką pod inny kabelek?
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Pół wieku od potwierdzenia formy ©KODY na Monte Carlo

    Tuż przed rozpoczęciem kolejnej edycji najsławniejszego europejskiego rajdu samochodowego, przypominamy sportowy sukces marki ©KODA sprzed półwiecza.

    31. Rajd Monte Carlo w roku 1962 zakończył się tytułem mistrzowskim w klasie do 1300ccm dla fińskiej załogi Esko Keinänen/Rainer Eklund i ich ©KODY Octavia TS. Co ciekawsze, ostateczny rezultat zmagań RMC z roku 1961 był analogiczny - jednak wówczas powszechnie tłumaczono go raczej łutem szczęścia niż faktycznymi umiejętnościami załogi i możliwościami samochodu z Mladá Boleslav




    Potwierdzenie wyniku w kolejnym sezonie miało zatem wydźwięk szczególny. Tym większy, że do granicy klasy 1300ccm silnikowi Octavii TS brakowało całkiem sporo objętości, a w pokonanym polu znalazło się trzech faworytów imprezy prowadzących samochody Alfa Romeo, o kierowcach Triumphów, Volvo, Renault-Gordini i VW nawet nie wspominając.
    Praktycznie zupełnie zgodna z wykonaniem seryjnym Octavia TS (Touring Sport) okazała się niezwykle groźną bronią na najsilniej obsadzonej sportowej arenie samochodowej świata.
    Oprócz Octavii TS w rękach ekip zagranicznych, w Monte Carlo 1962 wyraźnie zaakcentowały swą obecność załogi fabryczne ©KODA w parach: Horsak-Bobek, Fousek-Vidner i Bobek-Rieger. Na kolejne potwierdzenie formy Octavii TS i zwycięskiej ekipy Keinänen/Eklund nie trzeba było długo czekać.

    W Rajdzie 1000 Jezior w 1962 wywalczyli drugie miejsce w klasyfikacji generalnej (!), pokonując nawet słynnego Erika Carlssona prowadzącego SAAB-a.
    Przypomniane dziś sukcesy sportowe wydatnie przyczyniły się do utrzymania wysokiej popularności Octavii na kapitalistycznych rynkach eksportowych aż do samego zakończenia produkcji modelu w roku 1964 (poza odmianą Combi wytwarzaną i sprzedawaną do roku 1971). Szczególną popularnością cieszyły się na nich odmiany TS - zwłaszcza w Szwecji i Norwegii.


    Dziś oryginalna Octavia TS jest prawdziwym białym krukiem na rynku samochodów kolekcjonerskich, niekiedy nadal uczestniczącym w sportowej rywalizacji pojazdów zabytkowych.

    Tegoroczny Rajd Monte Carlo rozpoczyna się dziś (17.01) i potrwa do 22.01. Wezmą w nim udział ©KODY Fabia S2000.


    Dla ©KODA PR Portal opracował Tomasz Orlik, „Automobilista”

    Komentarz

    Pracuję...