Z cyklu jeździlem - BMW 3 328i Sport Line

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maczor
    Drive
    • 2008
    • 58

    Z cyklu jeździlem - BMW 3 328i Sport Line

    Będąc wczoraj w trasie, przejazdem przez miejscowość Opalenica za Poznaniem trafiłem przypadkowo na liczne grono Skód Rapid ( ale miałem farta ) i związku z tym dałem się wyprzedzić :wink: ale w zamian doprowadziły mnie do hotelu Remes gdzie odbywało się Szkolenie Produktowe Skoda Rapid /tylko pogoda była kiepska/
    Skorzystałem z okazji i oglądałem do woli różne wersje silnikowe TDI ; TSI k
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #2
    Z cyklu jeździlem - BMW 3 328i Sport Line

    Dziś miałem okazję przetestować najnowsze BMW 3 w wersji 328i Sport Line.
    Ale od początku.
    Patrząc na najnowsze BMW 3 widzi się sportową linię pięknego sedana. Auto robi naprawdę niesamowite wrażenie !! Dynamiczna linia, piękne przednie reflektory które swoim przedłużeniem łaczą się z tradycyjną nerką BMW. Boczna linia za sprawą musklarnych nadkoli i obniiżjącej się linii dachu równiez sprawia warażenie sportowej limuzyny. Wąskie światła tylnie z technilogii LED oraz masywny zderzak z podwójną końcowką wydechu i ala dyfuzorem tylko je potęgują.
    Wsiadam do środka. Odrazu widać, że wybrałem wersję Sport Line. Piękne i niesamowicie wręcz wygodne sportowe fotele z możliwoscią regulacji długości siedziska obejmują sciśle ciało. Piękna skórzana i wielofunkcyjna kierownica jest gruba, mięsista i genialnie leży w dłoniach, pozatym jest świetnie wyprofilowana i wymusza chwyt na 14:45. Do tego dochodzi czarna podsufitka, czerwone przeszycia foteli i taka też listwa biegnaca przez całą szerokość deski rozdzileczej.
    Jakość użytych materiałow i ich montażu jest po prostu genialana. To co wydaje się być metalem czy aluminium właśnie nim jest. To co wyglada jak skóra jest skórą. Plastiki są mięciutkie i mają bardzo przyjemna fakturę.
    To co było piętą achillesową poprzedniej trójki, czyli mizerna ilość miejsca w kabinie w obecnym modelu zostało wyeliminowane. W nowej trójce miejsca zarowno na przednich foteleach jak i natylniej kanapie jest pod dostatkiem, a jeśli już mowa o tylniej kanapie, to jest ona baaaaardzo wygodna. Siedzi się na niej nisko i jest mocno wyprofilowana.
    Ale czas na odpalenie silnika i .... jazdę :twisted:
    Trójka która przyszło mi jeździć ma na wyposażeniu automatyczną sportową skrzynię biegów o 8 przełozeniach i możliwością ręcznej ich zmiany za pośrednictwem łopatek na kierownicy.
    Odpalam samochód za pośrednictwem przycisku - znak czasów - ustawiam fotel, kierownicę i lusterka oraz .... charakterystykę zawieszenia w tryb Sport i jazda !!
    Wraz z zawieszeniem w tryb sport przechodzi układ kierownicy,oraz pedał gazu.
    Po ruszeniu to co najbardziej mnie zaskakuje to cisza, totalna cisza !! Silnik jest prawie odizolowany od wnętrza i naprawdę go nie słychać. Auto sunie prawie bezszelestnie i na dziurawej nawierzchni, pomimo załączonego trybu sport świetnie wybiera nierównosci i nie przenosi ich na kierwonicę czy fotele. Wyjeżdżam z miasta na krętą i dość wąską drogę. Nareszcie mogę docisnąć. Silnik błyskawicznie reaguje na ruchy pedału gazu. Jedank przeprowadzam test -zbijam manteką "minus" bieg do 2-ki i wciskam pedał gazu do podłogi. 245 KM i 350 Nm monemtu obrotowego dostępnego w przedziale 1250-4800 obr.min wciska niemiłosiernie w fotel. Auto wyrywa do przodu. Za chwilę seria dość ostrych zakrętów. Wczoraj w Lublinie sypał śnieg więc troche zwlaniam, ale jadę ok. 110 km/h wchodzę najpierw w prawy potem w lewy, a następnie znów w prawy zakręt. BMW 3 prowadzi się idealnie. Ani na chwilę nie mam wrażenia, że tracę kontrolę nad autem. Układ kierowniczy jest niesamowicie bezpośredni i cały czas czuje co dzieje się z przednimi kołami i autem jako takim. Wyjeżdżam z serii zakrętów i dojeżdżam do wolniej jadącego auta i .... koparki jadacej przed nim. No kurczę znów trafiłem na zawalidrogę. Jednak koparkę daje się szybko nam wyprzedzić. Auta jadacego przed nami już nie, bo zaczeła się ciagła. No nic musze poczekać. Ale nagle, jest przerywana !! No więc kierunek, gaz w podłogę skrzynia redukuje w mgnieniu oka o 2 biegi w dół (tym razem bez pomocy łopatek) i BMW wyrywa jak oszalałe. Na pasach błota pośniegowego między pasami ruchu czuć jak do akcji na chwile wkracza ASR, ale auto cały czas jest posłuszne i czuję się bezpiecznie. Nawet nie wiem kiedy wyprzedziłem jadące przede mną auto ?!! Pomimo tego, że jadę dość szybko w aucie cały czas jest cicho. Dodatkowo ustawiłem sobie na centalnym wyświetlaczu Navi wyrtualne wskaźniki obrazujące wykorzystanie mocy i momentu obrotowego. No nie powiem wyglada to imponujaco !! Zawracam i zaczynamy drogę powrotna do salonu. Parę razy jeszcze wymuszam kickdown skrzyni oraz bawię się manetkami i zachwycam się zarówno autem jak i jego silnikiem bo naprawdę jest czym !! Dojeżdżamy pod salon. Tu kończy się moja trwająca dobre 45-50 min jazda. Wysiadam z auta z wypiekami na twarzy. Nie pamiętam jakie auto sprawiło mi ostatnio tyle przyjemności z jazdy co to BMW 3, ale chba było min ... BMW 5
    Teraz już wiem, że hasło BMW "radość z jazdy" to nie czcze słowa. Te auta naprawdę dają niesamowitą radość !!!
    Ale na koniec łyżka dziekciu, żeby nie byo za słodko BMW 3 to auto klasy premium i jest drogie. To akurat żadna nowość i Ameryki tym stwierdzeniem nie odkryłem. Jednak żeby w aucie które w podstawie kosztuje 135 tys zl nie było .... dzielonego oparcia tylniej kanapy, za lakier metalic trzeba było dopłacić aż 4 220 zł oraz za czujki parkowania w zderzakach
    3 969 zł to lekka przesada !!!! Nie po to klient kupuje auto klasy premium aby dopłacal krocie za rzeczy które w autach niższych klas popularynych marek są w standarcie !!!
    Moje podsumowanie?? No cóż. Nie powiem ze nie zachorowałem na najnowszą 3-kę. Samochód jest piękny, świetnie wykonany, genialnie się prowadzi, ma super silnik i sprawia super frjde prowadzacemu go kierowcy. Jest tylko jedno "ale" chodzio to, że ... mnie na niego nie stać i nie wiem czy kiedykolwiek będzie stać !!! Po szybkiej konfiguracji wyszło mi bagatela 170 tys zł za BMW 320i Sport Line z paroma dodatkami. To drogo, nawet bardzo dorgo jak na auto klasy średniej, a to jest najsłabys zsilnik dostępny w tym modelu. Fakt świetne auto klasy średniej ale to tylko klasa średnia a nie limuzyna, wiec ceny sa chyba troche za wysokie. Chociaż jak na frajde jaką zapewnia podcas jazdy ten samochód to .....jak wiadomo na hobby i przyjemności ludzie są w stanie przeznaczyć każde pieniądze
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • gebek
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1214

      #3
      Lepszy od Skody :roll: :?: niemozliwe :diabelski_usmiech
      Tato,tato...czy to auto jest chore?
      Nie synku...to diesel PD.

      Honda...the power of dreams.
      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        Zamieszczone przez gebek
        Lepszy od Skody :roll: :?: niemozliwe :diabelski_usmiech
        a jednak :diabelski_usmiech
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          #5
          No wszystko fajnie pięknie, ale 170 klocków za 3-kę. . .to chyba wolałbym dołożyć 30 i kupić Camaro. . .

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #6
            Zamieszczone przez Dzida
            No wszystko fajnie pięknie, ale 170 klocków za 3-kę. . .to chyba wolałbym dołożyć 30 i kupić Camaro. . .
            Dzida, za 170k nie musialbys nic doplacac zeby miec nowe Camaro - za tyle to mozna kupic nowe w USA i sobie tutaj sprowadzic i najprawdopodobniej po wszystkich oplatach wyjdzie jeszcze taniej... (swoja droga widzialem nowe Camaro ostatnio pod Ikea w Gdansku, i mi sie bardziej podoba Dodge Challenger ;-)

            ps. u mnie na Uczelni jeden z dziekanow ma BMW 3, jest to jego juz trzecia nowa trojka kupowana w salonie... i ciagle narzeka ze sa problemy z elektryka (zaczely sie tajemniczo po gwarancji...) i nie wie czy kupi kolejne BMW... Dla mnie 170k za 3-ke brzmi niemal jak grzech albo propozycja ze strony wariata... ale ja mam widac gusta skromne i malo mi potrzeba do szczescia...

            ps. Widze Big ze Cie nosi po salonach.... i tak wiem ze ostatecznie co do zakupu to bedzie VW Golf :diabelski_usmiech :P
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • paweł2
              L&K
              • 2010
              • 1405

              #7
              Zamieszczone przez Big
              Dziś miałem okazję przetestować najnowsze BMW 3 w wersji 328i Sport Line.
              No ja niestety tylko jako pasazer ale podpisuje sie pod Twoim opisem w 100%
              Fantastyczne auto 245ps :evil: ,ciagnie genialnie od samego dolu(podobno zmierzyli 270ps)a ma byc jeszcze 335i 306ps(niewiem co z 330i?)no i M3 450ps. :shock: :shock: :diabelski_usmiech
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                No tak, tylko ze BMW zamawia sie jedynie z dodatkami i pakietem BSI 5 lat, bez tego to sie mija z celem kupujac to jako prywatne auto, a nie flote.

                Albo to:

                Zużycie paliwa
                Cykl miejski w l/100 km 8.5 [8.2]
                Cykl pozamiejski w l/100 km 5.2 [5.2]
                Cykl mieszany w l/100 km 6.4 [6.3]
                Emisja CO2 w g/km 149 [147]
                Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l 60


                Po co pisac takie bzdety, 250KM pali mniej niz 1.2TSI :lol:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • paweł2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1405

                  #9
                  Gdzies byl test i wyszlo sr 8.8 a w trasie 6.5 :shock:
                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    No to widze Panowie, ze potwierdzacie moje spostrzeżenia. Niestety ale 3-ka jest, za droga jak na swoja klasę !!! Ja rozumiem, ze auto klasy premium, ja rozumiem, że genialne silniki i własciwości jezdne, no ale z drugiej strony 135 tys zł za golasa (i to dosłownie golasa !! Bo w podstawie wyposażenie tego auta może porównać z O II FL Ambiente - gdyby z O II wyjąc dzieloną tylnią kanapę i czujki parkowania - przy cenie ponad dwukrotnie wyższej !!!) to lekkie przegięcie !! za 2 generacje dojedizemy do ceny 200 tys zl za podstawowa wersję, a chyba nie tędy droga.
                    Co do spalania paliwa, to nawet na nie nie patrzyłem, bo przy mojej jeździe testowej nemiałoby to większego sensu
                    Aha nie napisałem jeszcze o pięknych, naprawdę pięknych klasycznych zegarach, które są bardzo czytelne.
                    Zamieszczone przez marlej108
                    Widze Big ze Cie nosi po salonach
                    o juz od dawna. Lubię testować auta, sprawia mi to wielką frajdę. Mówiłem nawet o tym w programie Skoda Test Show

                    [ Dodano: Nie 19 Lut, 12 10:19 ]
                    Zamieszczone przez marlej108
                    i tak wiem ze ostatecznie co do zakupu to bedzie VW Golf
                    Oooo nie, to już wolałbym chyba powrót do Renault !!
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7461
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Przydałyby się jakieś fotki z testu

                      A co do BMW, a bardziej silnika. IMO te 28i będzie mega hitem na naszym rynku, bo ma osiągi zbliżone do 35i, a cena i spalanie mniejsze, bo to tylko 2L.
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • rowerek
                        Rider
                        • 2010
                        • 449

                        #12
                        Zamieszczone przez Big
                        Niestety ale 3-ka jest, za droga jak na swoja klasę !!!
                        Wg mnie to się nie wybija jakoś specjalnie przed szereg. 135 tys. zł za zupełną nowość w porównaniu z taką samą ceną za poliftowego Merca C 200CGI to uczciwa cena. Zgodnie ze specyfiką segmentu Premium oba auta są tak samo słabo wyposażone. Oba wymagają dopłaty za składane oparcia kanapy :lol: Generalnie analiza cen segmentu premium to nie jest łatwa sprawa bo tutaj dochodzi jeszcze pojęcie prestiżu (który ma spory udział w cenie). Kryterium ceny schodzi często na dalszy plan.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          A moze inaczej spytac. Jaki target jest dla kupca C200CGI albo 328i sedan. Przeciez to nie jest auto do wozenia rodziny, tylko woz dla singla, albo samochod tatusia, gdzie mamusia do wozenia dzieci ma X3 albo X5 i takie bzdety jak dzielona tylna kanapa nie sa mu potrzebne, a czujniki cofania to i tak wpadna razem z innymi dodatkami jak wspomniane BSI. Z drugiej strony to jest model rodziny gdzie na auta mozna wydac bez stresu te 500tys raz na 5 lat :idea:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Zamieszczone przez rowerek
                            Wg mnie to się nie wybija jakoś specjalnie przed szereg. 135 tys. zł za zupełną nowość w porównaniu z taką samą ceną za poliftowego Merca C 200CGI to uczciwa cena. Zgodnie ze specyfiką segmentu Premium oba auta są tak samo słabo wyposażone
                            Nie chwyciłeś tego o co mi chodziło. Po prostu uwazam, że te ceny są zbyt wysokie jak na auta klasy średniej nawet segmentu premium. Nie porównuje BMW do Mercedesa, chodzi mi o ogólny trend. Jesli się on utrzyma to za 2 generacje za Merca C czy BMW 3 będzie trzeba zapłacić min. 200 tys zł. Uważam, że choć BMW 3 to świetne auto i na pewno wyróżnia się in + to cena jest po prostu zbyt wysoka.
                            To samo dotyczy cen dodatków. 4 200 zł za metalic ?? No sorry ale przeciez polakierowanie takiego BMW nie kosztuje 2 x drozej niż polakierowanie Mondeo !! Ja rozumiem, że prestiż ale wszystko ma swoje granice. Równie dobrze można by zarządać za butelkę oryginalnej Coca-Coli 100 zł i powiedzieć, że to marka premium wśród napojów.
                            Nie zmienia to jedna faktu, że najnowsze BMW 3 to świetne auto o genialnych właściwościach jezdnych i świetnych silnikach
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • rowerek
                              Rider
                              • 2010
                              • 449

                              #15
                              Zamieszczone przez Big
                              Nie chwyciłeś tego o co mi chodziło. Po prostu uwazam, że te ceny są zbyt wysokie jak na auta klasy średniej nawet segmentu premium. Nie porównuje BMW do Mercedesa, chodzi mi o ogólny trend. Jesli się on utrzyma to za 2 generacje za Merca C czy BMW 3 będzie trzeba zapłacić min. 200 tys zł.
                              Cena nowej trójki przecież jest praktycznie na takim samym poziomie jak schodzący model. Nowa trójka 135 tys. zł za 320i. Model kombi schodzącego modelu (E91) 320i kosztuje 140 tys. zł (nie ma już cennika sedana więc podałem cene kombi, biorąc pod uwagę, że różnica między tymi wersjami nadwozia to ~5-7tys. zł wychodzi, że cena taka sama). Chyba, że się cofniemy o X lat wstecz, wtedy owszem ceny były niższe ale i moc nabywcza pieniądza inna.

                              Zamieszczone przez Big
                              To samo dotyczy cen dodatków. 4 200 zł za metalic ?? No sorry ale przeciez polakierowanie takiego BMW nie kosztuje 2 x drozej niż polakierowanie Mondeo !!
                              To jest taka sama sytuacja jak z produktami Apple'a, więcej chyba tłumaczyć nie muszę.

                              Komentarz

                              • ironman
                                Classic
                                • 2009
                                • 35

                                #16
                                Jest drogo, ale to nie tylko cena bmw. To kwestia wszystkich aut. Dzisiaj za dobrze wyposażone auto jak na swój segment z lepszym niż podstawowy silnik trzeba szykowac jak za b klasowe auto - 50tys, za kompakta około 100tys a D klasa oscyluje już w okolicach 150tys . To nie ma się co dziwić że niemiecka trójca premium kosztuje >200tys .

                                Co do nowej trójki, po jeździe próbnej mam podobne odczucia co do autora tematu. Co prawda z zewnatrz przod nie do konca mi podchodzi, ale z racji ceny auta to na razie moge krytykowac ;p jak za pare lat kupie uzywke zacznę chwalić :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • b707
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1272

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Big
                                  Zamieszczone przez rowerek
                                  Wg mnie to się nie wybija jakoś specjalnie przed szereg. 135 tys. zł za zupełną nowość w porównaniu z taką samą ceną za poliftowego Merca C 200CGI to uczciwa cena. Zgodnie ze specyfiką segmentu Premium oba auta są tak samo słabo wyposażone
                                  Nie chwyciłeś tego o co mi chodziło. Po prostu uwazam, że te ceny są zbyt wysokie jak na auta klasy średniej nawet segmentu premium. Nie porównuje BMW do Mercedesa, chodzi mi o ogólny trend. Jesli się on utrzyma to za 2 generacje za Merca C czy BMW 3 będzie trzeba zapłacić min. 200 tys zł. Uważam, że choć BMW 3 to świetne auto i na pewno wyróżnia się in + to cena jest po prostu zbyt wysoka.
                                  To samo dotyczy cen dodatków. 4 200 zł za metalic ?? No sorry ale przeciez polakierowanie takiego BMW nie kosztuje 2 x drozej niż polakierowanie Mondeo !! Ja rozumiem, że prestiż ale wszystko ma swoje granice. Równie dobrze można by zarządać za butelkę oryginalnej Coca-Coli 100 zł i powiedzieć, że to marka premium wśród napojów.
                                  Nie zmienia to jedna faktu, że najnowsze BMW 3 to świetne auto o genialnych właściwościach jezdnych i świetnych silnikach
                                  Ale te wysokie ceny podstawy i dodatków sprawiają, że nia każdy Sobie takie BMW czy Merca kupi... I to podnosi prestiż.
                                  Ktoś kiedyś dobrze napisał... gdyby te samochody były tańsze to nie były by takie fajne. Gdyby dolna granica cenowa była niższa wtedy ulice były by pełne gołych odmian z najsłabszymi silnikami. I klient który ma do wydania te 200tys już by nie kupił C klasy czy 3ki bo na ulicy stało by takich już kilka.

                                  Dobrym punktem odniesienia jest iPhone... U nas przez zabójcza cenę iPhone wydaje się czymś super. Natomiast w krajach zachodnich jest całkiem inaczej... tam iPhone to żaden szpan bo byle turek w kebabie go posiada.


                                  Jakiś czas temu miałem okazje pośmigać C350 4matic za ponad 230 tys :-P Drogo? Może... ale w korkach palił wg komputera 20/100 więć IMHO cena początkową to najmniejsze zmartwienie. Ale trakcja, osiągi i reszta miodzio.


                                  W zeszła niedziele miałem okazje jeździć BMW 650i xDrive za prawie 600tys... tutaj można Sobie dopiero dyskutować o cenie
                                  Albo o Fokusie za 120tys?
                                  pzdr
                                  Adam

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #18
                                    Dobra Panowie skończmy temat ceny, bo zaraz zamiast tematu o BMW zrobi sie nam Off-top.
                                    Ja jestem zachwycony silnikiem 2.0 bitrubo tego auta, bo to co on potrafi przechodzi ludzkie pojęcie, no i zawieszeniem nowego BMW 3.
                                    Powiem wam, że dla porównania po jeździe 3-jką przesiadłem się do BMW 5 3.0 d (218 KM). Zamwieszeie również ustawiem w tryb sport i .... BMW 5 gorzej wybiera nierówności i mocniej przenosi je na pasażerów. W 5-tce tryb Comfort odpowiada trybowi Sport w 3-jce. No i moim zdaniem 3-jka po prostu lepiej się prowadzi. Silnik - no wiem ze tu benzyna, a tu diesel - ale w piątce miałem wrażenie mułowatości z porówaniu z 2.0 z BMW 3. Wógóle ten 2.0 (245 KM) jest dla mnie niesamowitym silnikiem. Jest niesamowicie wręcz elestyczny, ma praktycznie płaską krzywa momentu orbotowego i każde muśnięcie pedału gazu skutkuje wyrwaniem auta do przodu.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • paweł2
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1405

                                      #19
                                      Najnowszy test 328i 8aut.
                                      0-100 6.1
                                      0-130 9.7
                                      0-160 14.8
                                      sr spal 10.5
                                      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Big
                                        Ja jestem zachwycony silnikiem 2.0 bitrubo tego auta, bo to co on potrafi przechodzi ludzkie pojęcie, no i zawieszeniem nowego BMW 3.
                                        Powiem wam, że dla porównania
                                        Z tego co wiem,to 2.0 245 KM ma jedna dwukanalowa sprezarke Twin scroll,a nie dwie . 3.0 diesel286 KM/313 KM jest biturbo
                                        Stare 3.0 benzyny 306 KM byly biturbo
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • Bili
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 373
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez gebek
                                          Stare 3.0 benzyny 306 KM byly biturbo
                                          3.0 o tej mocy i dwóch turbinkach to był wariant taki w dieslu oznaczany jako 40d.

                                          Edit
                                          Benzyna jednak też w tej pojemności o tej mocy była. Teraz sprawdziłem.
                                          Pozdrawiam.
                                          Michał

                                          Komentarz

                                          • BADYL
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2398
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Jeździłem i od czsu do czasu jeżdżę BMW mojego brata E36 Kombi 1.8DIESEL, rok 96. i powiem, że fajne auto :wink: ale to caaałkiem inny samochód jak dzisiejsze BMW :wink: Co do nowych BMW to z mojej strony napiszę, że gdyby było mnie stać na atuto rzędu 200-250tys to u mnie sprawa prosta...nowe BMW5 xdrive kombi lub sedan...obojętnie :diabelski_usmiech :twisted: pozdrawiam
                                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              #23
                                              co do cen dodatkowego wyposażenia, to zauważcie, że ceny opcji - np metalik - zależą od pojemności silnika :szeroki_usmiech co wynika z różnej akcyzy. O ile dobrze pamiętam to tak samo jest w audi.

                                              Skoda ma stałe ceny dodatków, niezależnie od akcyzy silnika
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Zużycie paliwa
                                                Cykl miejski w l/100 km 8.5 [8.2]
                                                Cykl pozamiejski w l/100 km 5.2 [5.2]
                                                Cykl mieszany w l/100 km 6.4 [6.3]
                                                Emisja CO2 w g/km 149 [147]
                                                Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l 60


                                                Po co pisac takie bzdety, 250KM pali mniej niz 1.2TSI :lol:
                                                czemu bzdety...
                                                jeżeli chodzi o cykl pozamiejski to
                                                dopóki jeździsz do 90km/h i delikatnie przyśpieszasz dopóty korzystasz jedynie z ~30KM. Te 30KM spala podobną ilość paliwa niezależnie od pojemności silnika 1.2TSI, 1.4TSI w 1.8TSI czy też 1.6MPI.
                                                Ewentualne różnice w spalaniu będą wynikać z:
                                                - różnicy mas, różnicy oporów powietrza, różnicy efektywności silników, różnicy efektywności przeniesienia napędu.

                                                Jeżeli chodzi o cykl miejski to niestety, ale główne przekłamanie to system Start&Stop, który w testach się sprawdza a w rzeczywistości już nie za bardzo.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #25
                                                  Zorr, a wyobrażasz sobie że ktos kupuje BMW 328 (245 KM) tpo to żeby korzystać z 30 KM i patrzeć na spalanie
                                                  Takie auto kupuje dla frajdy z jazdy a nie oszczędności.

                                                  [ Dodano: Sro 22 Lut, 12 08:45 ]
                                                  Zamieszczone przez gebek
                                                  tego co wiem,to 2.0 245 KM ma jedna dwukanalowa sprezarke Twin scroll,a nie dwie
                                                  A wiesz co, muszę sprawdzić, bo może i masz rację. Mi się wydawało, że to bi turbo.
                                                  Zamieszczone przez BADYL
                                                  Co do nowych BMW to z mojej strony napiszę, że gdyby było mnie stać na atuto rzędu 200-250tys
                                                  Ja również kupiłbym BMW i pewnie była by to 3-jka 328i Sport Line. Naprawdę zakochałem siew tym aucie. Nawet 5-tka mi tak do gustu nie przypadła, tym bardziej ze po jeździe 3-jka przesiadłem sie odrazu do własnie 5-tki, ale jednak 3-jka lepiej sie prowadzi i ma lepszy zawias który lepiej tłumi i mniej przenosi nierówności na kierowcę i pasazerów :shock:
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...