nowe instalace gazowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michal2
    Ambiente
    • 2010
    • 131
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    nowe instalace gazowe

    ja byłem i polecam, ale to nie jest impra dla małych dzieci pon. 13 roku życia, bo największa atrakcja w postaci symulatora dachowania jest dla maluchów niedostępna ze względów bezpieczeństwa, ale można powygłupiać się na symulatorach.
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14890
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    nowe instalace gazowe

    Szuje się nowa oferta dla FSI/TSI/TFSI
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • BADYL
      RS
      • 2011
      • 2396
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      ruwado, no właśnie dotarłem do tego artykułuzobaczymy jak to wyjdzie w praniu :wink:
      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

      Komentarz

      • Eidos71
        RS
        • 2011
        • 2050
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Najważniejsze, aby była to instalacja dopracowana i tańsza, niż obecnie montowane w nowych autach (6.350 PLN,- za a LPG Landirenzo).
        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
        MOJA FURKA

        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

        Komentarz

        • Bili
          Rider
          • 2010
          • 373
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Jak dla mnie artykuł nic nie wnosi a po tytule myślałem, ze jakaś nowość. Już wiadomo od dłuższego czasu o tych instalacja. Największą barierą póki co jest chyba cena.
          Pozdrawiam.
          Michał

          Komentarz

          • tom.tom
            Rider
            • 2009
            • 296

            #6
            mnie interesuje moment przełączenia na gaz - tzn. podania gazu w fazie ciekłej do pompy paliwa wysokiego cisnienia. Przecież wtedy miesza się ciekły gaz z porcją benzyny, która tam jeszcze jest. Benzyna jest goraca, gaz zimny, więc przed wzrostem ciśnienia (jeszcze przed samą pompą) bedzie chciał odparować - i co wtedy ? A jak pompa popchnie go dalej, to jak bedzie wygladała mieszanka gazowo - benzynowa ?

            Kolejna sprawa to smarowanie wtryskiwaczy - benzyna smaruje, gaz nie smaruje. Chłodzenie wtryskiwaczy to jeszcze nie wszystko - co z smarowaniem.

            Myslę że jak zwykle 2-3 lata będą problemy, awarie, drogie wymiany połowy silnika itd..., a potem bedzie śmigać tak, jak obecny Omegas.
            Pozdrawiam tom_tom

            Komentarz

            • Bili
              Rider
              • 2010
              • 373
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale patrząc na schemat tej instalacji to jest tam coś takiego jak przewód zwrotny gazu i być może to on będzie realizował ten problem, o którym ty wspominasz.
              Jeszcze tam piszą, że zima zaleca się wyłączanie na benzynie.

              Pozdrawiam.
              Michał

              Komentarz

              • r2r
                RS
                • 2008
                • 4721
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Przy obecnych cenach gazu, to czy ja wiem żeby był sens ładować 6,5 tysiąca w instalację gazową. Dystans po którym się odrobi cenę, znaaaacznie się wydłuży...
                Artur

                Komentarz

                • czesio73
                  Drive
                  • 2011
                  • 64

                  #9
                  Podobno żeby nie było zbyt lekko mają dowalić większą akcyzę na gaz

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14890
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Nie wiadomo co będzie dalej z PB :evil:
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • tom.tom
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #11
                      Zamieszczone przez r2r
                      Przy obecnych cenach gazu, to czy ja wiem żeby był sens ładować 6,5 tysiąca w instalację gazową. Dystans po którym się odrobi cenę, znaaaacznie się wydłuży...
                      r2r - czy 2,5 tys., czy 4 tys., czy 6,5 tys. i tak nie ma znaczenia
                      Przytoczę swoje obliczenia z innego postu

                      Zamieszczone przez tom.tom
                      Z grubsza licząc, przejeżdżając ok. 30 tys. rocznie, przez 3 lata spaliłem około 8100 L gazu za 24200 zł.
                      Gdybym jeździł na benzynie, spaliłbym około 7020 L benzyny za 40700.

                      Zaoszczędziłem więc około 16 tys. zł [TYLKO ZA TRZY LATA !!!].

                      Za kilka lat cena NOWEGO auta zwróci mi się więc w oszczędności na paliwie.
                      Rozumiesz ? zakładając instalację LPG, przy obecnych cenach paliwa CENA AUTA ZWRACA SIĘ W RÓŻNICY CEN PB - LPG.

                      Nawet jak dowalą akcyzę (o tym się już mówi od 1998 roku i jak bym się tym przejmował, to nie miałbym już 3 auta na LPG), nawet jak gaz będzie droższy - to benzyna będzie jeszcze droższa i opłacalność będzie.

                      Poza tym jazda na LPG ma jeszcze jedną zaletę - lepsze samopoczucie, mając świadomość, że jadąc na LPG jedziesz najtaniej jak się da i nikt nie robi Cię w ch..a .
                      Pozdrawiam tom_tom

                      Komentarz

                      • czesio73
                        Drive
                        • 2011
                        • 64

                        #12
                        No tak ale trzeba jeździć 30.000 km rocznie.
                        A jak się jeździ 10-15 tkm rocznie to już kalkulacja trochę inna.
                        Poza tym z LPG nie wjedziesz na parkig podziemny - także jest coś za coś

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          Zamieszczone przez czesio73
                          No tak ale trzeba jeździć 30.000 km rocznie.
                          A jak się jeździ 10-15 tkm rocznie to już kalkulacja trochę inna.
                          Poza tym z LPG nie wjedziesz na parkig podziemny - także jest coś za coś
                          tylko teoretycznie nie wjedziesz :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Bili
                            Rider
                            • 2010
                            • 373
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez czesio73
                            Poza tym z LPG nie wjedziesz na parkig podziemny - także jest coś za coś
                            Ostatnio mówili nawet, że w nowych robi się już tam jakąś wentylacje i można wtedy wjeżdżać bezproblemowo mając lpg.
                            Pozdrawiam.
                            Michał

                            Komentarz

                            • rumcajs_kr
                              Rider
                              • 2011
                              • 318
                              • Fabia

                              #15
                              Zamieszczone przez czesio73
                              Poza tym z LPG nie wjedziesz na parkig podziemny
                              Wszystko zależy jak jest usytuowany garaż podziemny, bo wystarczy aby miał okienka, które wystają na poziomie gruntu:P A tak poważnie to czy wjedziesz czy nie wjedziesz to jest tylko prośba/informacja zarządcy terenu, bo oficjalnie znak zakazu wjazdu/ruchu z instalacją LPG (LPG przekreślone na znaku zakazu ruchu) nie istnieje...taką informacje kiedyś otrzymałem od straży miejskiej i policji.
                              Zamieszczone przez abcde
                              Ostatnio mówili nawet, że w nowych robi się już tam jakąś wentylacje i można wtedy wjeżdżać bezproblemowo mając lpg
                              Prawda, ale taką wentylację ma każdy garaż podziemny, ponieważ IMO większe zakurzenie/zanieczyszczenie powodują stare/zużyte silniki diesla.

                              PS. Sorry za mały OT,ale nie mogłem się powstrzymać :diabelski_usmiech
                              Moja nowa pasja

                              Były posiadacz O1FL

                              Były posiadacz 6Nki

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                #16
                                ruwado, o tej "nowości" to dyskutowaliśmy w innym wątku. Koszt takiej instalacji to ~ 8,5 kPLN

                                tom.tom, przy przebiegu rocznym ~15tys km taka instalacja zwraca się po 2,5 roku licząc 0 litrów wyjeżdżonej benzyny no i o ile nic się nie będzie działo.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz

                                Pracuję...