Zamieszczone przez Krzych
[ Dodano: Sro 26 Gru, 12 14:13 ]
[quote="lukasz_octa"]
Zamieszczone przez kros
Jak to zrobią - po prostu wcielą w życie pomysł, który raczkował w głowach juz dawno, a teraz jest na etapie realizacji w praktyce (patrz nowa Skoda Rapid). Mianowicie VW zrezygnował jakiś czas temu z rozwijania typowych platform, na których były budowane auta (np. Polo - Fabia - Ibiza czy Golf - Octavia - A3 itd...). Obecnie VW wprowadził matrycę, z której można brac całe podzespoły i składac auto tak, jak składa się klocki lego. Kazdy klocek pasuje do kazdego. Np. nowa Skoda Rapid ma przednie zawieszenie z Polo, a tylne z Golfa. Wszystko do siebie pasuje, jest zwalidowane do pracy razem itd... Nie ma czegos takiego jak jedna gotowa płyta bazowa - ona teraz się będzie składać z kilku niezależnych elementów. Tym samym koncern VW może w ciągu bardzo krótkiego czasu wypuscić model w dowolnym segmencie - od Polo az do Sharana, ponieważ może znacznie zredukować czas i koszty prób, testów, walidacji gotowego wyrobu. Proste
Od ceny nowego auta np. 60 tys. PLN odcianamy 60 % i pozostaje jakieś 24 tys. PLN. Do tego zakład budujemy w Chinach, i mamy tanią robocizne. Takie klocki moga nawet składać na Syberii. Całe koszty projektu bedą się amortyzować na droższych modelach jak Golf, Polo, Sharan (gdzie auto może kosztowac nawet 100 tys.), natomiast druga marka bedzie produkować masówkę i czerpać zyski tylko ze sprzedaży aut.
Produkujemy już w naszej firmie od listopada prototypy detali na nowy MQB (po szwabsku Modularer Querbaukasten, po anglijsku Modular Transverse Matrix). Nie napiszę co dokładnie robimy, bo to top secret

. Przecież cały koncern wyrósl na takich założeniach.
części do Launy II są faktycznie łatwo dostępne, ale częstotliwość ich wymiany powoduje, że to auto jest baaaaaarzo drogie w utrzymaniu, a pusje sie tam prawie wszystko. Od skomplikowanej elektroniki począwszy (karty hands free, czujki ciśnienia w oponach, podświetlenie klimatronika, komunikaty o awariach które nigdy nie miały miejsca) aż po zawieszenie przednie i o dziwo tylnie (a jest tam zwykła belka skrętna) gdzie tuleje belki trzeba wymianiać nawet co 60 tys km.

oraz japonskich
) BTW Octavia jest na 96-tym miejscu ze sprzedaz 400 sztuk w marcu i 1096 od poczatku roku a Civica nie ma 1-szej setce
ops:
Komentarz