Zamieszczone przez bernardo
Audi R8 w Paryżu i w sprzedaży
Zwiń
X
-
Audi R8 w Paryżu i w sprzedaży
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Audi R8 w Paryżu i w sprzedaży
Z okazji rozpoczynających się targów samochodowych w Paryżu Audi przygotowało nie lada gratkę dla bogatych entuzjastów sportowych samochodów niemieckiej marki. Producent z Ingolstadt rozpoczął właśnie sprzedaż topowego modelu R8. Cena wyjściowa to bagatela 104 400 euro.
Niestety samochód, który zostanie zakupiony nawet w pierwszych dniach oficjalnej sprzedaży trafi do klientów dopiero w pierwszej połowie przyszłego roku.
Audi R8, które powstało na bazie wyścigowych bolidów serii Le Mans oferowane będzie z silnikiem V8 FSI o pojemności 4.2 l. i mocy 420 KM. Silnik kręci się do 430 Nm w przedziale od 4500 do 6000 obr./min. zapewniając jednocześnie kierowcy przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w 4,6 s. Sportowe Audi wyposażone będzie w zależności od woli klienta w jedną z dwóch skrzyń biegów. Pierwszą z nich jest sześciobiegowa przekładnia manualna, druga – chyba bardziej odpowiadająca potrzebom tego samochodu – sekwencyjna R Tronic, która obsługiwana jest przez drążek umieszczony w centralnej konsoli. Działanie podobne jak autach wyścigowych lub rajdowych – góra, dół. Sekwencyjna zmiana biegów może odbywać się także poprzez manetki umieszczone przy kierownicy. System sekwencyjny „Shift by wire” dysponuje również opcją automatycznej zmiany biegów.
Wykonana niemal w całości z aluminium karoseria Audi R8 mierzy łącznie 4,43 m długości, 1,90 m szerokości i zaledwie 1,25 m wysokości. Rozstaw osi 2,65 m.
Pod względem optycznym Audi R8 nie można raczej nic zarzucić. Auto jest wierne sportowym genom marki, a reflektory LED, 18-calowe koła i poszerzone elementy karoserii znakomicie oddają agresywny charakter unikatowego modelu. Jak można wywnioskować samochód nie został zaprojektowany z myślą o liczebnych rodzinach. Miejsca starczy tylko dla dwóch osób, a pojemność bagażnika to zaledwie 100 litrów.
Wewnątrz również typowy „Audi-Style” wsparty okrągłymi instrumentami, sportową kierownicą, nawigacją i systemem audio. W standardzie Audi R8 oferuje między innymi ksenonowe światła, radio z 7-calowym monitorem, skórzaną tapicerkę, kamerę ułatwiającą cofanie i dodatkowy kolorowy monitor do obsługi nawigacji.
[mojeauto.pl - linkZałączone plikisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
301 km/h w Audi
Nie minęło wiele czasu od premiery nowego TT, a Audi już rozpoczęło produkcję kolejnego sportowego modelu – R8.
Audi R8 bazuje na zaprezentowanym trzy lata temu pojeździe koncepcyjnym Le Mans quattro wzorowanym z kolei na samochodzie, który pięciokrotnie wygrywał w zawodach Le Mans 24 Fot. Audi Hours.
Jak na sportowe auto przystało, R8 ma zwartą budowę: przy długości 443 cm mierzy 190 cm szerokości i 125 cm wysokości. Nadwozie wykonano w całości z aluminium. Po bokach charakterystycznego dla Audi grilla (tzw. single-frame) znajdują się duże wloty powietrza. Co ciekawe – logo marki w postaci połączonych czterech okręgów zostało umieszczone nie na atrapie chłodnicy, a masce. Muskularnego wyglądu przodu dopełniają skośne reflektory z diodami LED. Z tyłu zamontowano dwa dyfuzory, które odpowiednio kierując powietrze przepływające pod samochodem zwiększają siłę, z jaką dociska ono pojazd do nawierzchni. Właściwą aerodynamikę zapewnia także wysuwający się automatycznie tylny spojler.
Audi R8 mogą podróżować dwie osoby. Panel centralny – podobnie jak w Alfach Romeo – jest skierowany ku prowadzącemu pojazd. Zegary obrotomierza i prędkościomierza umieszczono w tubach. Opcjonalnie dostępne są kubełkowe fotele. Pojemność bagażnika mieszczącego się z przodu auta wynosi 100 l. Przestrzeń na bagaże znajduje się także za siedzeniami. Według zapewnień producenta z powodzeniem zmieszczą się tam dwie torby na kije golfowe.
R8 napędza zamontowany centralnie silnik benzynowy o pojemności 4,2 l. Doładowana turbosprężarką jednostka napędowa V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI) rozwija moc 420 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm. Standardowo współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Można także wybrać przekładnię R tronic z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów za pomocą dźwigni umieszczonej na panelu centralnym lub dźwigienek znajdujących się przy kierownicy. Istnieje przy tym możliwość wybrania trybu sport, w którym biegi przełączane są szybciej.
Audi R8 ma stały napęd na obie osie. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 301 km/h.
[motofakty.pl -
link]saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz