Mialem okazje obejrzec nowa Octavie i oto moje wrazenia(przeklejam z innego forum, bo tam juz sie rozpisalem):
Ogladalem na zywo wersje Elegance z malym spoilerkiem, w kolorze szarym i....
musze powiedziec, ze chce ta lymuzyne z plastikowymi drzwiami. Zewnetrznie - w tej wersji i kolorze, z soczewkowymi reflektorami samochod wyglada nie tyle dobrze, co wrecz swietnie i wbrew niektorym opiniom wcale nie wyglada jak Rapid. Linia jest klasyczna ale nowoczesna i w sumie takie ostre ciosanie wyszlo na lepsze Octavii III niz Golfowi VII. Ta pierwsza jest moim zdaniem po prostu duzo ladniejsza. (Edit: na zywo te polamane reflektory w ogole nie przeszkadzaja [przynajmniej w tej ich wersji] i nie zwracaja na siebie negatywnej uwagi. Co natomiast troche drazni to grill, ktorego szczebelki sa w polowie swojej wysokosci "podklejone" plaska plastikowa maskownica - rzuca sie to w oczy, a w sumie niepotrzebnie bo mozna bylo troche cofnac te plaszczyzne maskujaca).
Wnetrze... rowniez bardzo ladne(+ale),
- Deska b.dobrej jakosci zarowno wyzsza jak i nizsza czesc deski jest miekka... czyli lepiej niz w Passacie, gdzie dol jest tandetny.
- Projekt deski nie przytlacza i nie szokuje ale wszystko wyglada bardzo ladnie - ogolnie fajny design i zegary tez bardzo OK.
- We wnetrzu naprawde duuuuuuuuzoo miejsca na szerokosc i serio, nie wyglada to juz jak w kompakcie. Np. Astra 4 na tle O3 wydaje sie klaustrofobiczna studnia. W O3 mozna sie poczuc jak w przestrzennym samochodzie klasy sredniej z lat 2000-2004. Czyli dla mnie ideal bo gdzies pomiedzy gigantem jak nowe Mondeo, a waskawymi kompaktami. Na postrzeganie przestrzeni maja chyba rowniez wplyw duze okna....
- Z tylu ponadprzecietnie duzo miejsca na nogi, kanapa tez bardziej miekka niz ta decha z O2. Czy wygodna? Nie wiem - nie siadalem.
- Bagaznik... co tu mozna powiedziec... no duzy
- Na fotelach fajna tapicerka, wydaje sie dosyc wysokiej jakosci. Siedzenia IMO lepsze niz w O2 - bo miekksze. Ale dalej jednak nie idealne. W Golfie Highline, C4 i Astrze Sport sa lepsze. Tym skodzianym brakowalo troche podparcia bocznego... i co najbardziej zauwazalne, siedzisko bylo !za krotkie!.
- Niestety chyba wyszlo za dobrze i na koniec w pospiechu Niemcy musieli troche poskromic czeskich projektantow... Na boczkach(pionowych panelach drzwiowych) jednak przywalono twardy plasticzor, nawet bez skrawka materialu... zupelnie jak w Rapidzie czy Citigo. Na tle b.wysokiej jakosci wszystkiego innego wyglada to zupelnie kuriozalnie jak dziurawe dresowe spodnie do koszuli, krawatu i marynarki. Troche parodia. Do tego panel ten jest dzielony (nie sklada sie z jednego odlewu) i wyglada zupelnie jakby mial miec material... tylko ktos go usunal w ostatniej chwili...
Podsumowujac, jestem ciekawy jak to bedzie jezdzilo - czytaj: obawiam sie troche o komfort resorowania i wyciszenie przy wyzszych predkosciach no ale pewnie za jakis czas wezme jazde to sie przekonam.
Teraz pytanie do osob siedzacych juz w Skodzie od jakiegos czasu i do tych co mieli juz okazje wstepnie negocjowac warunki zakupu O3. Na jaki rabat mozna liczyc?, ktos na poprzedniej stronie wspomnial o 11 %... Czy taka jest regula, czy bywa wiecej lub mniej? Bo szczerze mowiac oferta cennikowa troche straszy i wspomniane C4 czy Astra wychodzi o te 10-15% taniej.
Ogladalem na zywo wersje Elegance z malym spoilerkiem, w kolorze szarym i....
musze powiedziec, ze chce ta lymuzyne z plastikowymi drzwiami. Zewnetrznie - w tej wersji i kolorze, z soczewkowymi reflektorami samochod wyglada nie tyle dobrze, co wrecz swietnie i wbrew niektorym opiniom wcale nie wyglada jak Rapid. Linia jest klasyczna ale nowoczesna i w sumie takie ostre ciosanie wyszlo na lepsze Octavii III niz Golfowi VII. Ta pierwsza jest moim zdaniem po prostu duzo ladniejsza. (Edit: na zywo te polamane reflektory w ogole nie przeszkadzaja [przynajmniej w tej ich wersji] i nie zwracaja na siebie negatywnej uwagi. Co natomiast troche drazni to grill, ktorego szczebelki sa w polowie swojej wysokosci "podklejone" plaska plastikowa maskownica - rzuca sie to w oczy, a w sumie niepotrzebnie bo mozna bylo troche cofnac te plaszczyzne maskujaca).
Wnetrze... rowniez bardzo ladne(+ale),
- Deska b.dobrej jakosci zarowno wyzsza jak i nizsza czesc deski jest miekka... czyli lepiej niz w Passacie, gdzie dol jest tandetny.
- Projekt deski nie przytlacza i nie szokuje ale wszystko wyglada bardzo ladnie - ogolnie fajny design i zegary tez bardzo OK.
- We wnetrzu naprawde duuuuuuuuzoo miejsca na szerokosc i serio, nie wyglada to juz jak w kompakcie. Np. Astra 4 na tle O3 wydaje sie klaustrofobiczna studnia. W O3 mozna sie poczuc jak w przestrzennym samochodzie klasy sredniej z lat 2000-2004. Czyli dla mnie ideal bo gdzies pomiedzy gigantem jak nowe Mondeo, a waskawymi kompaktami. Na postrzeganie przestrzeni maja chyba rowniez wplyw duze okna....
- Z tylu ponadprzecietnie duzo miejsca na nogi, kanapa tez bardziej miekka niz ta decha z O2. Czy wygodna? Nie wiem - nie siadalem.
- Bagaznik... co tu mozna powiedziec... no duzy
- Na fotelach fajna tapicerka, wydaje sie dosyc wysokiej jakosci. Siedzenia IMO lepsze niz w O2 - bo miekksze. Ale dalej jednak nie idealne. W Golfie Highline, C4 i Astrze Sport sa lepsze. Tym skodzianym brakowalo troche podparcia bocznego... i co najbardziej zauwazalne, siedzisko bylo !za krotkie!.
- Niestety chyba wyszlo za dobrze i na koniec w pospiechu Niemcy musieli troche poskromic czeskich projektantow... Na boczkach(pionowych panelach drzwiowych) jednak przywalono twardy plasticzor, nawet bez skrawka materialu... zupelnie jak w Rapidzie czy Citigo. Na tle b.wysokiej jakosci wszystkiego innego wyglada to zupelnie kuriozalnie jak dziurawe dresowe spodnie do koszuli, krawatu i marynarki. Troche parodia. Do tego panel ten jest dzielony (nie sklada sie z jednego odlewu) i wyglada zupelnie jakby mial miec material... tylko ktos go usunal w ostatniej chwili...
Podsumowujac, jestem ciekawy jak to bedzie jezdzilo - czytaj: obawiam sie troche o komfort resorowania i wyciszenie przy wyzszych predkosciach no ale pewnie za jakis czas wezme jazde to sie przekonam.
Teraz pytanie do osob siedzacych juz w Skodzie od jakiegos czasu i do tych co mieli juz okazje wstepnie negocjowac warunki zakupu O3. Na jaki rabat mozna liczyc?, ktos na poprzedniej stronie wspomnial o 11 %... Czy taka jest regula, czy bywa wiecej lub mniej? Bo szczerze mowiac oferta cennikowa troche straszy i wspomniane C4 czy Astra wychodzi o te 10-15% taniej.
Komentarz