Bezołowiowej nie "zalejesz"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Bezołowiowej nie "zalejesz"

    Zamieszczone przez MiKruS
    Pozdrawiam Was i do uslyszenia
    MiKruS, zyjeeee!!!
    Nareszcie! :yay:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Bezołowiowej nie "zalejesz"

    Producent samochodów marki Range Rover zamierza właśnie wprowadzić na rynek model TDV8, który wyposażono w innowacyjny system zapobiegający skutkom pomyłek przy tankowaniu samochodu.

    Sami nie raz zapewne słyszeliśmy opowieści jak to sąsiad z naprzeciwka w roztargnieniu zatankował kiedyś swojego 'malucha' olejem napędowym, bądź też żona kolegi zatankowała kupione niedawno auto z silnikiem diesla, benzyną bezołowiową. O ile kiedyś, w najlepszym wypadku taka 'wpadka' kończyła się wizytą w garażu u Pana Henia, to teraz chwila roztargnienia może kosztować nas majątek. Dlatego też konstruktorzy pracujący nad nowymi modelami Range Rovera postanowili wdrożyć nowy system chroniący przed tego typu problemami.

    Nowatorskie urządzenie aktywowane jest podczas wkładania pistoletu dystrybutora do wlewu baku. Dysza w dystrybutorze z benzyną bezołowiową posiada cieńszą i dłuższą końcówkę niż w przypadku wersji diesel, wobec czego bez żadnego problemu zmieści się ona we wlewie do baku. Można więc się zapomnieć i nic nie wzbudzi naszych podejrzeń, dopóki nie odpalimy samochodu. W nowym aucie zamontowano więc specjalny czujnik wykrywający, że do komory włożony został nieodpowiedni pistolet. Wtedy też uruchamiana jest odpowiednia zapadka, która blokuje możliwość wpuszczenia do baku nieodpowiedniego paliwa.

    Szef inżynierów Range Rover, Paul Walker twierdzi, że nowe silniki TDV8 są na tyle wydajne, że śmiało mogą stanąć łeb w łeb z ich benzynowymi odpowiednikami. To z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że kierowca przyzwyczajony wcześniej do silnika benzynowego nie zauważy żadnej różnicy, w nowym silniku diesla, szczególnie, gdy jeździ nim sporadycznie. Zatankowanie baku złym paliwem mogłoby w tym wypadku być bardzo kosztowną pomyłką.

    Brytyjska agencja AA przedstawiła niedawno badanie za rok 2005, z którego wynikało, że w przeciągu roku w samej tylko Wielkiej Brytanii miało miejsce ponad 100 tysięcy tego typu pomyłek. Koszt naprawy, w wypadku gdy złe paliwo dostało się do silnika, zaczynał się już od kilku tysięcy funtów.
    [mojeauto.pl - link]
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      A to pewnie przez to, że jeżdżą lewą stroną. Gdyby u nich obowiązywał ruch prawostronny nie mieli by z tym problemu
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      Pracuję...