Fiat wprowadza silnik benzynowy 0.9 Turbo o mocy do 110 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Fiat wprowadza silnik benzynowy 0.9 Turbo o mocy do 110 KM

    Moda na uterenowione auta zawitała także do fabryki Mlada Boleslaw. Skoda Octavia Scout 4x4 to oferta dla tych, którzy poszukują pakownego auta, dobrze radzącego sobie w mieście i na autostradzie, i którym nie strach będzie się zapuścić w nieco bardziej odludne tereny.

    Skoda Octavia Scout jest tak naprawdę wersją w stylizacji off-road modelu Skoda Octavia Combi 4x4. Podstawowa różnica to zwiększony prześwit (180 mm) o 17 mm i o 40 mm w stosunku do standardowego kombi. Auto urosło także dość znacznie i jest teraz wyższe o 65 mm. Różnice w wyglądzie zewnętrznym to ponadto poszerzone nadkola, zmienione nieco zderzaki, plastikowe panele pod nimi czy tez ozdobna końcówka układu wydechowego.

    Wnętrze, utrzymane w ciemnej stylistyce ze srebrnymi akcentami nie zaskoczy niczym właścicieli innych Octavii Combi, poza uchwytem na desce rozdzielczej. Ma on zapewnić poczucie bezpieczeństwa pasażerowi w przypadku jazdy po przeróżnych wertepach. Wsiadając nie sposób nie zauważyć listwy progowej z logo Scout.

    Z ciekawszych elementów wyposażenia standardowego warto zwrócić uwagę na system ESP z DSR (driver steering recommendation). Układ ten ma podpowiadać kierowcy właściwe ruchy kierownicą, w przypadku kiedy auto zaczyna tracić przyczepność. Jeżeli będziemy chcieli obrócić kierownice w złą stronę, wyczujemy wyraźny opór. Dzięki temu droga hamowania w ekstremalnych warunkach skróci się nawet o 10%.

    Wrażenia z jazdy
    Górzyste okolice Turynu okazały się bardzo dobrym terenem dla przetestowania Octavii Scout. Na zwykłych drogach, w tym i autostradach, auto zachowywało się niemal identycznie, jak standardowe kombi napędzane na przednia os. Wyższe nadwozie, a wiec i wyżej położony punkt ciężkości, nie stanowiły jakiegoś zauważalnego problemu, auto nie wykazywało tendencji do przechyłów, nie było tez specjalnie podatne na boczny wiatr. Auto bardzo dobrze trzymało się drogi, jednak na krętych odcinkach dużo lepiej sprawowała się wersja wyposażona w dwulitrowy silnik TDI (140 KM). Również dwulitrowy benzynowiec (150 KM) wymagał nieustannego operowania biegami.

    Ciężko było jednak sprawdzić w takich warunkach działanie samego napędu 4x4 opartego o sprzęgło Haldex. Normalnie 98-99% momentu trafia na przednia os. W momencie utraty przyczepności więcej mocy jest przekazywane na tylne koła. Dopiero wjechanie na szutrowe odcinki pozwoliło docenić tenże układ. Nawet po wyłączeniu systemu ESP auto prowadziło się niezwykle precyzyjnie, a zauważalne oznaki nad- i podsterowności były dość szybko korygowane.

    Ceny
    Podczas włoskiej prezentacji Skody Octavii Scout poznaliśmy także nieoficjalne, choć bardzo prawdopodobne ceny tego auta. Wersja z silnikiem benzynowym ma kosztować 105 tys. zł, zaś diesel będzie o 10 tys. droższy. Jednak przedstawiciele Skody zastrzegli, iż są to ceny, od których można spodziewać się pewnych rabatów. Oficjalna sprzedaż na naszym rynku rozpocznie się w kwietniu, a pod koniec marca poznamy dokładną specyfikacje Scouta i wówczas tez będzie można go już zamawiać.
    [mojeauto.pl - link]
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Fiat wprowadza silnik benzynowy 0.9 Turbo o mocy do 110 KM

    Fiat uchylił rąbka tajemnicy co do nowych rozwiązań w dziedzinie układów napędowych, jakie w nadchodzących latach znajdą zastosowanie we włoskich samochodach.
    Przykładem zastosowania koncepcji downsizing będzie benzynowy silnik turbo 0.9 z technologią Multiair, dysponujący mocą od 90 do 110 KM. Producent zapowiada, że w porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowa jednostka będzie dysponować większym o 10% momentem obrotowym oraz lepszymi osiągami przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 10%. Co również godne podkreślenia, poziom emisji szkodliwych substancji ma zostać zredukowany o połowę. Ten innowacyjna jednostka znajdzie się pod maską nowego Fiata 500, a później również i kolejnej wersji Pandy.

    Nowością jest również czterocylindrowy silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny, rozwijający moc od 190 do 230 KM, oraz nowej generacji silniki benzynowe V6 o pojemności między 3,0 a 3,5 litra i mocy 250 - 350 KM.

    Warto też wspomnieć o pracach Fiata nad przekładnią dwusprzęgłową, która w przyszłości znajdzie szerokie zastosowanie w gamie modeli włoskiego producenta.

    Link do artykułu: http://www.samar.pl/index.html?__la=...ec,4&new=11941
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...