Seat wygnany z rodziny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Seat wygnany z rodziny?

    Jeżeli chodzi o mnie, mam tylko "T" wiec możemy się popróbować dopiero po zmianie kapci
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Seat wygnany z rodziny?

    Według doniesień niemieckiej gazety branżowej "Automobilwoche" nowy menadżer koncernu Volkswagena, Martin Winterkorn zamierza wyłączyć z grupy hiszpańską markę Seat. Powód jest jasny - Seat od dłuższego czasu notuje kiepskie wyniki w sprzedaży i nie jest w stanie poradzić sobie z kryzysem finansowym.

    Jak informuje dalej „Automobilwoche” pierwsze decyzje dotyczące odłączenia hiszpańskiej marki od koncernu VW już zapadły, a dotychczasowy szef Seata Guiseppe Tartaglione otrzymał już wypowiedzenie z pracy. Kierownictwo Volkswagena ma zamiar sprzedać hiszpańską markę ze względu na brak rentowności firmy, a miejsce modeli Seata mają zająć nowoopracowywane samochody od Audi – w pierwszej kolejności będzie to mały model A1, który prawdopodobnie budowany będzie w fabryce VW w Brukseli.

    Przed Seatem czekają zatem ciężkie czasy. Hiszpanie podobnie jak w przypadku modelu Audi A3 Sportback zaangażowani są w prace rozwojowe właśnie nad wspomnianym modelem A1, jednak nigdy z ust szefów koncernu Volkswagena nie padła propozycja budowy nowych modeli w katalońskiej fabryce w Martorell. Według kuluarowych spekulacji nowy szef VW Martin Winterkorn – do niedawna szef grupy Audi/Seat, ma już dość finansowego kryzysu panującego w Seacie oraz rozczarowujących wyników sprzedaży. Seat, który do koncernu z Wolsfburga dołączył w 1986 roku od tamtego czasu nie zanotował żadnego znaczącego wyniku handlowego.

    Wręcz przeciwnie. Volkswagen od dwóch lat "opiekuje się" Seatem szczególniej niż innymi markami wchodzącymi w skład grupy. W 2005 roku VW dwukrotnie udzielał Hiszpanom wsparcia finansowego, a łączna kwota przekazana firmie-córce na wyjście z finansowego dołka wyniosła blisko 2 miliardy euro. Pieniądze trafiły przede wszystkim na poprawę struktur produkcyjnych, które notowały systematyczne straty pogłębiając kryzys marki. Konsekwencją słabej formy Hiszpanów były między innymi zwolnienia 1350 pracowników z fabryki w Martorell, które zdecydowanie pogorszyły sytuację pomiędzy szefostwem, a pracownikami doprowadzając do strajków w katalońskich zakładach.

    Pierwsze sygnały o próbie odsprzedaży Seata innemu producentowi pojawiły się w maju bieżącego roku, kiedy to doszło do spotkania szefów Volkswagena i Fiata. Hiszpańskie media informowały wówczas o rychłym przejęciu Seata przez włoską markę. Ostatecznie jednak będący na spotkaniu rzecznik koncernu VW, Dirk Grosse-Leege oraz szefowie Fiata jednogłośnie zdementowali te plotki.

    Czy podobnie będzie w tym przypadku? Jak dotąd na doniesienia gazety zareagowały tylko władze Seata, które na swojej stronie internetowej przedstawiły krótkie oświadczenie w tej sprawie kategorycznie dementujące informacje zawarte w artykule zamieszczonym w „Automobilwoche”. Spór o Seata chyba jednak istnieje, bowiem jak donoszą inne źródła informacyjne do zrezygnowania z funkcji przedstawiciela wszystkich podległych marek w koncernie Volkswagena szykuje się Wolfgang Bernhard, który uznawany jest za przeciwnika próby odłączenia Seata z grupy niemieckiego giganta samochodowego.

    Link do artykułu: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42202
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Bouli
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 739

      #3
      No jest jeszcze opcja ze Seat zostanie najbiedniejszym dzieckiem VW z najtanszymi modelami a Skoda awansuje na pozycje producenta furek z lekkim zacieciem sportowym, czyli z metka jaka mial miec Seat
      Bouli
      Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
      Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
      Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        Zamieszczone przez Bouli
        No jest jeszcze opcja ze Seat zostanie najbiedniejszym dzieckiem VW z najtanszymi modelami a Skoda awansuje na pozycje producenta furek z lekkim zacieciem sportowym, czyli z metka jaka mial miec Seat
        Seat chyba właśnie upadł dlatego, że nie robił samochodów dla ludu tylko starał się robić właśnie bardziej sportowe auta, więc wątpliwe jest, żeby VW dalej coś chciał robić w tym kierniku :roll:
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • paf
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3140

          #5
          Bouli, a któż zrobi bardzie sportowe auto niż O1 i O2 :helm

          Komentarz

          • Bouli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 739

            #6
            No wlasnie o tym mowie paf,
            Moja Perla ma szwiszacy od zawrotnych predkosci szpojlon i aluminiowe alu-felgi na lato :P i jest bardzo sportowa :szeroki_usmiech
            Bouli
            Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
            Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
            Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

            Komentarz

            • Bareq
              Rider
              • 2006
              • 272

              #7
              seat sam jest sobie winien, nie mieli chyba pomyslu na wyjscie z dolka, wystarczy popatrzec na stylizacje najnowszych modeli :roll:
              Planujesz wakacje w Ustce?
              zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/

              Komentarz

              • Bouli
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 739

                #8
                Zamieszczone przez Bareq
                wystarczy popatrzec na stylizacje najnowszych modeli
                oj tutaj bylbym ostrozny... Toledo, Altea moze i owszem... ale nowy Leon... jak dla mnie mistrz swiata i okolic :!: Oczywiscie wylaczajac Octavki :szeroki_usmiech
                Bouli
                Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
                Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
                Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Sprawa designu to rzecz drugorzedna.

                  Faktem jest, ze ja tez nie potrafie do dzis pojąć jak firma, ktora defacto oferuje raptem piec modeli samochodow wymyslila, ze trzy z nich to będą auta typu van.
                  Co gorsza, dla laika (czyli wiekszosci nabywcow samochodow), Altea jest nie do odroznienia od Toledo. Ma mniej wiecej ten sam wyglad, prawie te same gabaryty, silniki, wyposazenie, podobne ceny - czyli obydwa modele skierowane sa w zasadzie do tego samego odbiorcy robiac wewnetrzną konkurencje... Nie potrafilem w tym odnalezc wiekszej logiki od samego poczatku...

                  Poza tym sprawa bardzo istotna: W Europie Seaty traktowane sa jak marka drugiego sortu. Taki wybryk natury uklepany przez leniwych Hiszpanow. W Polsce jest to nie do pomyslenia, ale w EU Skoda jest duzo wyzej cenioną i budzaca duzo wieksze zaufanie marką.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • arci9
                    RS
                    • 2004
                    • 2007

                    #10
                    Zamieszczone przez MiKruS
                    Altea jest nie do odroznienia od Toledo
                    Altea?A mi się zawsze myliły nowy Leon z Toledo....?musze chyba przejść się do salonu :shock: 8)

                    Komentarz

                    • MiKruS
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7976

                      #11
                      Altea?A mi się zawsze myliły nowy Leon z Toledo....?musze chyba przejść się do salonu :shock: 8)
                      No co Ty! Leon sie jednak rozni.
                      A Toledo to w zasadzie to samo co Altea tylko ma taki cudaczny kuper z tylu dorzucony. Przod jest identyko.
                      TDI 205PS

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Moim zdaniem Seat duzo traci u ludzi ktorzy chca miec konwencjonalne auto i tu chyba najblizej do takiego jest jednak Leonowi, Toledo & Altea to jest takie nie wiadomo co :|
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Garret
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1196
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez MiKruS
                          Sprawa designu to rzecz drugorzedna.

                          Faktem jest, ze ja tez nie potrafie do dzis pojąć jak firma, ktora defacto oferuje raptem piec modeli samochodow wymyslila, ze trzy z nich to będą auta typu van.
                          Co gorsza, dla laika (czyli wiekszosci nabywcow samochodow), Altea jest nie do odroznienia od Toledo. Ma mniej wiecej ten sam wyglad, prawie te same gabaryty, silniki, wyposazenie, podobne ceny - czyli obydwa modele skierowane sa w zasadzie do tego samego odbiorcy robiac wewnetrzną konkurencje... Nie potrafilem w tym odnalezc wiekszej logiki od samego poczatku...
                          Otóż to! Myślę, że Seat trochę przesadził z naciskiem na vany, na dodatek ciężkie do odróżnienia. Wielu jest klientów którzy nie potrzebują vana a drażnią ich proporcje takiego auta. Wolą bardziej "klasyczne" hatchbacki lub nadwozie typu limuzyna, kombi. Myślę, że seat zbyt na siłę chciał się odróżnić od reszty rodziny VW. Podobny pomysł na sukces choć w innej klasie miały Renault z modelami VelSatis i Avantime oraz Fiat z Cromą- również bez powodzenia. Oparcie produkcji w znacznej mierze na produktach niszowych w klasie popularnej gdzie efekt skali jest kluczowy dla rachunku ekonomicznego niestety jest bardzo ryzykowne. Przykłady innych producentów, którzy vany traktują jako rozszerzenie bazowej oferty, z wykorzystaniem max. ilości komponentów modeli podstawowych (Focus-C-Max, Golf-G.Plus&Touran, C4-Picasso, Megane-Scenic, Corolla-Verso) pokazują, iż takie podejscie jest bardziej racjonalne ekonomicznie.
                          Ciekawe jak to sie dalej potoczy, bo z tego co wiem, generalnie kondycja VW nie jest najlepsza, firma boryka się z wysokimi kosztami produkcji do tego dochodzą tarcia w zarządzie. Z całej grupy to Audi i Skoda mają najlepsze wskaźniki rentowności
                          Garret

                          -----------
                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                          Komentarz

                          • mirus
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 213

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            No co Ty! Leon sie jednak rozni.
                            A Toledo to w zasadzie to samo co Altea tylko ma taki cudaczny kuper z tylu dorzucony. Przod jest identyko.
                            Wnetrze maja chyba wszystkie trzy identyczne, a w kazdym razie na pewno podobne.

                            Jak dla mnie, nie podoba mi się ten ogrom plastku na środkowej konsoli w okolicach radia :P
                            Sprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
                            Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy

                            Komentarz

                            • Mr T.
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 236

                              #15
                              dodatkowo Seat miał kosmiczne ceny na samochody. Oferują kilka vanów (a te już chyba z założenia tanie nie są) a w dziedzinie samochodów z segmentów mniejszych mają stare modele Iby i Cordoby. Skoda trafiła z Fabią i Octavią w dziesiątkę. Samochody w miarę rozsądne cenowo (choć Octa II to już imo zbyt wysoko wycenione auto) i oferujące w zamian dużo praktyczności. Gdyby Seat postawił na jednego minivana (imo Altea XL jest chyba najlepszą opcją design/pojemność) i w stylistyce podobnej do Leona wypuścił Ibizę/Cordobę to może by to coś pomogło. Oczywiście urealniając trochę ceny.
                              Pamiętam, że swego czasu żałowałem, że nie wyszła Cordoba Vario w tej obecnej stylistyce, bo miałbym dylemat w stosunku do Fabii kombi. A tak...
                              życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Mr T.
                                choć Octa II to już imo zbyt wysoko wycenione auto
                                dlatego o1 jest caly czas w sprzedazy i dzis jak idzies do salonu to mozesz sobie wybrac - jak Cie stac i masz ambicje na cos wiecej to bierzesz o2, jak zal kasy to o1 i tez jestes zadowolony.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Ale popatrzcie na VW. Do dnia dzisiejszego nie ma Golfa V Varianta jest dalej IV, Bora(Jetta) combi chyba tez sie nie pojawila :roll: Tak jakby calkiem odpuscili ten segment rynku. Golf + to nie to samo przeciez.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • NEOrADEk
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1469

                                    #18
                                    Jak widać Zarząd Seata ma problem w wielu punktach, nie tylko design ale przede wszystkim polityki cenowej i sprzedaży. Zobaczcie np. w Polsce może nie najważniejszym dla nich rynku ale kto sprzedaje ich samochody? Na pewno nie Seat Polska. Czasem jednak to kwestia też złych decyzji na b. wysokich szczebalach w koncernach, a potem szukanie winnych. Po zmianach na górnych stołkach często tak jest, że poprawia się błędy.
                                    Mnie osobiście zawsze coś nie pasowało we wnętrzu Seatów. Generalnie wygląd chyba bardziej tandetny niż w Skodzie i ponury.
                                    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                                    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                                    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      bo jest Passat KOmbi, ktory ma zbyt duza konkurencje ze strony Octavii 2 czy nawet 1 (pojemnosc bagaznika). VW sam nie chce sobie oslabiac popytu na Paska dorzucajac do puli no Golfa czy Bore w Kombi.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Ale jak ktos chce cos malego w combi to VW nie ma nic w ofercie, bo Polo juz nie jest robione w kombi, a Passat, to jednak inny target docelowych klientow IMO
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ale jest Fabia Kombi z ktora VW zawsze przegra cenowo. Polo nie jest az na tyle lepszym autem zeby rekompensowac roznice cenowa. Tymbrdziej jesli wezmiemy np Fabie w wersji Active czy obecnego Minta (bo golas to porażka - no ale wstedy cena zabija VW). Wersja elegance Fabii Kombi to podejrzewam bylaby cena standardu przy hipotetycznym obecnym Polo KOmbi.

                                          Moim zdaniem licza sili na zamiary. Pasek ma sile przebicie - komfortowa limuzyna z prestiżem, dobrze wyposażona, dobre silniki i duuuzy bagaznik w wersji kombi. Zadne male kombi by juz takiego przebicia nie mialo - na tym rynku jest juz duza konkurencja.

                                          Komentarz

                                          • arci9
                                            RS
                                            • 2004
                                            • 2007

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MiKruS
                                            No co Ty! Leon sie jednak rozni.
                                            A Toledo to w zasadzie to samo co Altea tylko ma taki cudaczny kuper z tylu dorzucony. Przod jest identyko.
                                            dzisiaj przez przypadek widziałem Leonsia nowego i faktycznie bardziej podobny do Altei niż Toledo

                                            Szkoda trochę seata gdyby tak miało się stać, zanim kupiłem Octę rozważałem zakup Seata i teraz nadal brałbym pod uwagę zakup, podobają mi się seaty a i cena jest konkurencyjna nawet w stosunku do Skody.

                                            Komentarz

                                            • Mr T.
                                              Ambiente
                                              • 2006
                                              • 236

                                              #23
                                              Zamieszczone przez lec
                                              ale jest Fabia Kombi z ktora VW zawsze przegra cenowo.
                                              chyba wygra :roll: . Generalnie Fabka kombi to był bardzo udany strzał - zobaczcie ile tego jeździ. Tak naprawdę konkurencją jest tylko Pug 206SW. Jak dla mnie to była bardzo dobra opcja - nieduze, ale pojemne kombi ze 100konnym silnikiem za niecałe 50k PLN. A w razie potrzeby zapakuję 29" telewizor kineskopowy, rower czy co bym tam chciał. A i na wyjazd z czteroosobową rodziną (w tym dwójka małych dzieci, czyli wózek itp) zapakuję się bez wożenia gratów na dachu. VW i Seat zrezygnowali z wersji kombi swoich małych wozów, ale czy to był dobry ruch? Wydaje mi się, że byłby na nie wcale niezły popyt. Gdyby, oczywiście, ceny były rozsądne. Rozumiem większą kaskę za Polo, ale Cordoba?
                                              życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                              Komentarz

                                              • BioBogon
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 921

                                                #24
                                                Zamieszczone przez arci9
                                                Szkoda trochę seata gdyby tak miało się stać, zanim kupiłem Octę rozważałem zakup Seata i teraz nadal brałbym pod uwagę zakup, podobają mi się seaty a i cena jest konkurencyjna nawet w stosunku do Skody.
                                                Nowy leon ma IMO bardzo atrakcyjną cenę. Zarówno golf V jak i o2 mają przegięte ceny nawet wyjściowe, a w leonie jakoś bardziej ludzko to wygląda. Gdyby nie fakt, że mam 2 piesy to pewnie byłbym przekonany do leona na 100%
                                                Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                Komentarz

                                                • arci9
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez BioBogon
                                                  Gdyby nie fakt, że mam 2 piesy to pewnie byłbym przekonany do leona na 100%
                                                  To coś podobnego jak u mnie , pieski też mam, ale narazie potrzebne miejsce na wózek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...