Jeżeli chodzi o mnie, mam tylko "T" wiec możemy się popróbować dopiero po zmianie kapci
Seat wygnany z rodziny?
Zwiń
X
-
Seat wygnany z rodziny?
Według doniesień niemieckiej gazety branżowej "Automobilwoche" nowy menadżer koncernu Volkswagena, Martin Winterkorn zamierza wyłączyć z grupy hiszpańską markę Seat. Powód jest jasny - Seat od dłuższego czasu notuje kiepskie wyniki w sprzedaży i nie jest w stanie poradzić sobie z kryzysem finansowym.
Jak informuje dalej „Automobilwoche” pierwsze decyzje dotyczące odłączenia hiszpańskiej marki od koncernu VW już zapadły, a dotychczasowy szef Seata Guiseppe Tartaglione otrzymał już wypowiedzenie z pracy. Kierownictwo Volkswagena ma zamiar sprzedać hiszpańską markę ze względu na brak rentowności firmy, a miejsce modeli Seata mają zająć nowoopracowywane samochody od Audi – w pierwszej kolejności będzie to mały model A1, który prawdopodobnie budowany będzie w fabryce VW w Brukseli.
Przed Seatem czekają zatem ciężkie czasy. Hiszpanie podobnie jak w przypadku modelu Audi A3 Sportback zaangażowani są w prace rozwojowe właśnie nad wspomnianym modelem A1, jednak nigdy z ust szefów koncernu Volkswagena nie padła propozycja budowy nowych modeli w katalońskiej fabryce w Martorell. Według kuluarowych spekulacji nowy szef VW Martin Winterkorn – do niedawna szef grupy Audi/Seat, ma już dość finansowego kryzysu panującego w Seacie oraz rozczarowujących wyników sprzedaży. Seat, który do koncernu z Wolsfburga dołączył w 1986 roku od tamtego czasu nie zanotował żadnego znaczącego wyniku handlowego.
Wręcz przeciwnie. Volkswagen od dwóch lat "opiekuje się" Seatem szczególniej niż innymi markami wchodzącymi w skład grupy. W 2005 roku VW dwukrotnie udzielał Hiszpanom wsparcia finansowego, a łączna kwota przekazana firmie-córce na wyjście z finansowego dołka wyniosła blisko 2 miliardy euro. Pieniądze trafiły przede wszystkim na poprawę struktur produkcyjnych, które notowały systematyczne straty pogłębiając kryzys marki. Konsekwencją słabej formy Hiszpanów były między innymi zwolnienia 1350 pracowników z fabryki w Martorell, które zdecydowanie pogorszyły sytuację pomiędzy szefostwem, a pracownikami doprowadzając do strajków w katalońskich zakładach.
Pierwsze sygnały o próbie odsprzedaży Seata innemu producentowi pojawiły się w maju bieżącego roku, kiedy to doszło do spotkania szefów Volkswagena i Fiata. Hiszpańskie media informowały wówczas o rychłym przejęciu Seata przez włoską markę. Ostatecznie jednak będący na spotkaniu rzecznik koncernu VW, Dirk Grosse-Leege oraz szefowie Fiata jednogłośnie zdementowali te plotki.
Czy podobnie będzie w tym przypadku? Jak dotąd na doniesienia gazety zareagowały tylko władze Seata, które na swojej stronie internetowej przedstawiły krótkie oświadczenie w tej sprawie kategorycznie dementujące informacje zawarte w artykule zamieszczonym w „Automobilwoche”. Spór o Seata chyba jednak istnieje, bowiem jak donoszą inne źródła informacyjne do zrezygnowania z funkcji przedstawiciela wszystkich podległych marek w koncernie Volkswagena szykuje się Wolfgang Bernhard, który uznawany jest za przeciwnika próby odłączenia Seata z grupy niemieckiego giganta samochodowego.
Link do artykułu: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42202O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
-
No jest jeszcze opcja ze Seat zostanie najbiedniejszym dzieckiem VW z najtanszymi modelami a Skoda awansuje na pozycje producenta furek z lekkim zacieciem sportowym, czyli z metka jaka mial miec SeatBouli
Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BouliNo jest jeszcze opcja ze Seat zostanie najbiedniejszym dzieckiem VW z najtanszymi modelami a Skoda awansuje na pozycje producenta furek z lekkim zacieciem sportowym, czyli z metka jaka mial miec SeatLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
No wlasnie o tym mowie paf,
Moja Perla ma szwiszacy od zawrotnych predkosci szpojlon i aluminiowe alu-felgi na lato :P i jest bardzo sportowa :szeroki_usmiechBouli
Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Komentarz
-
-
seat sam jest sobie winien, nie mieli chyba pomyslu na wyjscie z dolka, wystarczy popatrzec na stylizacje najnowszych modeli :roll:Planujesz wakacje w Ustce?
zobacz -> http://www.wenus.tp1.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bareqwystarczy popatrzec na stylizacje najnowszych modeliBouli
Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Komentarz
-
-
Sprawa designu to rzecz drugorzedna.
Faktem jest, ze ja tez nie potrafie do dzis pojąć jak firma, ktora defacto oferuje raptem piec modeli samochodow wymyslila, ze trzy z nich to będą auta typu van.
Co gorsza, dla laika (czyli wiekszosci nabywcow samochodow), Altea jest nie do odroznienia od Toledo. Ma mniej wiecej ten sam wyglad, prawie te same gabaryty, silniki, wyposazenie, podobne ceny - czyli obydwa modele skierowane sa w zasadzie do tego samego odbiorcy robiac wewnetrzną konkurencje... Nie potrafilem w tym odnalezc wiekszej logiki od samego poczatku...
Poza tym sprawa bardzo istotna: W Europie Seaty traktowane sa jak marka drugiego sortu. Taki wybryk natury uklepany przez leniwych Hiszpanow. W Polsce jest to nie do pomyslenia, ale w EU Skoda jest duzo wyzej cenioną i budzaca duzo wieksze zaufanie marką.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSSprawa designu to rzecz drugorzedna.
Faktem jest, ze ja tez nie potrafie do dzis pojąć jak firma, ktora defacto oferuje raptem piec modeli samochodow wymyslila, ze trzy z nich to będą auta typu van.
Co gorsza, dla laika (czyli wiekszosci nabywcow samochodow), Altea jest nie do odroznienia od Toledo. Ma mniej wiecej ten sam wyglad, prawie te same gabaryty, silniki, wyposazenie, podobne ceny - czyli obydwa modele skierowane sa w zasadzie do tego samego odbiorcy robiac wewnetrzną konkurencje... Nie potrafilem w tym odnalezc wiekszej logiki od samego poczatku...
Ciekawe jak to sie dalej potoczy, bo z tego co wiem, generalnie kondycja VW nie jest najlepsza, firma boryka się z wysokimi kosztami produkcji do tego dochodzą tarcia w zarządzie. Z całej grupy to Audi i Skoda mają najlepsze wskaźniki rentownościGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSNo co Ty! Leon sie jednak rozni.
A Toledo to w zasadzie to samo co Altea tylko ma taki cudaczny kuper z tylu dorzucony. Przod jest identyko.
Jak dla mnie, nie podoba mi się ten ogrom plastku na środkowej konsoli w okolicach radia :PSprzdana - Octavia II 1.9 TDI Elegance
Obecnie Ford Focus II 1.6 - najlepszy bo służbowy
Komentarz
-
-
dodatkowo Seat miał kosmiczne ceny na samochody. Oferują kilka vanów (a te już chyba z założenia tanie nie są) a w dziedzinie samochodów z segmentów mniejszych mają stare modele Iby i Cordoby. Skoda trafiła z Fabią i Octavią w dziesiątkę. Samochody w miarę rozsądne cenowo (choć Octa II to już imo zbyt wysoko wycenione auto) i oferujące w zamian dużo praktyczności. Gdyby Seat postawił na jednego minivana (imo Altea XL jest chyba najlepszą opcją design/pojemność) i w stylistyce podobnej do Leona wypuścił Ibizę/Cordobę to może by to coś pomogło. Oczywiście urealniając trochę ceny.
Pamiętam, że swego czasu żałowałem, że nie wyszła Cordoba Vario w tej obecnej stylistyce, bo miałbym dylemat w stosunku do Fabii kombi. A tak...życie zaczyna się powyżej 4000 rpm
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez Mr T.choć Octa II to już imo zbyt wysoko wycenione autoi dzis jak idzies do salonu to mozesz sobie wybrac - jak Cie stac i masz ambicje na cos wiecej to bierzesz o2, jak zal kasy to o1 i tez jestes zadowolony.
Komentarz
-
Jak widać Zarząd Seata ma problem w wielu punktach, nie tylko design ale przede wszystkim polityki cenowej i sprzedaży. Zobaczcie np. w Polsce może nie najważniejszym dla nich rynku ale kto sprzedaje ich samochody? Na pewno nie Seat Polska. Czasem jednak to kwestia też złych decyzji na b. wysokich szczebalach w koncernach, a potem szukanie winnych. Po zmianach na górnych stołkach często tak jest, że poprawia się błędy.
Mnie osobiście zawsze coś nie pasowało we wnętrzu Seatów. Generalnie wygląd chyba bardziej tandetny niż w Skodzie i ponury.O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Komentarz
-
-
lec
bo jest Passat KOmbi, ktory ma zbyt duza konkurencje ze strony Octavii 2 czy nawet 1 (pojemnosc bagaznika). VW sam nie chce sobie oslabiac popytu na Paska dorzucajac do puli no Golfa czy Bore w Kombi.
Komentarz
-
lec
ale jest Fabia Kombi z ktora VW zawsze przegra cenowo. Polo nie jest az na tyle lepszym autem zeby rekompensowac roznice cenowa. Tymbrdziej jesli wezmiemy np Fabie w wersji Active czy obecnego Minta (bo golas to porażka - no ale wstedy cena zabija VW). Wersja elegance Fabii Kombi to podejrzewam bylaby cena standardu przy hipotetycznym obecnym Polo KOmbi.
Moim zdaniem licza sili na zamiary. Pasek ma sile przebicie - komfortowa limuzyna z prestiżem, dobrze wyposażona, dobre silniki i duuuzy bagaznik w wersji kombi. Zadne male kombi by juz takiego przebicia nie mialo - na tym rynku jest juz duza konkurencja.
Komentarz
-
Zamieszczone przez MiKruSNo co Ty! Leon sie jednak rozni.
A Toledo to w zasadzie to samo co Altea tylko ma taki cudaczny kuper z tylu dorzucony. Przod jest identyko.
Szkoda trochę seata gdyby tak miało się stać, zanim kupiłem Octę rozważałem zakup Seata i teraz nadal brałbym pod uwagę zakup, podobają mi się seaty a i cena jest konkurencyjna nawet w stosunku do Skody.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lecale jest Fabia Kombi z ktora VW zawsze przegra cenowo.życie zaczyna się powyżej 4000 rpm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arci9Szkoda trochę seata gdyby tak miało się stać, zanim kupiłem Octę rozważałem zakup Seata i teraz nadal brałbym pod uwagę zakup, podobają mi się seaty a i cena jest konkurencyjna nawet w stosunku do Skody.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
Komentarz