Hybrydowy Diesel

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Hybrydowy Diesel

    a tak na powaznie o FMIC

    Czy koledzy mający bliskie kontakty z firmami modzącymi przy dieslach nie rozważyli by tematu jakiegoś zbiorowego zamówienia i zrobienia kilku/kilkunastu szt. gotowego Icka z rurkami dedykowanego do Octavii.

    takie coś wydaje się być ciekawym rozwiązaniem (oczywiście poza ceną...)

    Może gdyby zamówić np. 10 szt i zrobić na zamówienie cena nie była by kosmiczna a i rzeźba niewielka z montażem (i hope). Mysle, że przy dobrych kosztach chętni by się znaleźli.
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Hybrydowy Diesel

    Brytyjska firma Zytek zajmująca się projektowaniem różnych konstrukcji przeznaczonych dla motoryzacji przygotowała właśnie nowy projekt. Jest to silnik hybrydowy, różniący się jednak od dotychczasowych produkcji nie tylko budową lecz także dbałością o ekologię.

    Nowa jednostka napędowa jest połączeniem silnika elektrycznego oraz wysokoprężnego. Jego producent zapewnia, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom takie połączenie emituje dużo mniejszą ilość CO2 niż Toyota Prius, a jego spalanie jest w stanie osiągnąć pułap 3,5 l/100km. Jeżeli te informacje potwierdzą się w praktyce, to będzie to pierwsza jednostka elektryczno-wysokoprężna, która jest w stanie spalać tak małą ilość paliwa i emitować przy tym CO2 na poziomie 85g/km.

    Konstruktorzy uprościli budowę mechaniczną systemu hybrydowego poprzez zastosowanie większej ilości zaawansowanych modułów elektronicznych zamiast mechanicznych. Pierwszym i jak na razie jedynym autem, które zostanie wyposażone w nowy silnik jest model Smart ForFour. Do budowy nowego silnika wykorzystano bazę trzycylindrowego diesla, który posiada lekką i wydajną konstrukcję. Dołączono do niego motor elektryczny wraz ze specjalną baterią oraz specjalny rozrusznik i generator.

    Po uruchomieniu auta najpierw włącza się silnik elektryczny, a po rozpędzeniu się do określonej prędkości uruchamiany jest diesel. Ciekawostką jest fakt, że nowoczesny silnik jako jeden z pierwszych może być doładowywany przez energię płynącą z domowego gniazdka sieciowego, a nie tylko podczas hamowania. Brytyjscy konstruktorzy oczekują póki co na propozycje masowej produkcji od któregoś z głównych producentów samochodów.

    Materiał pochodzi z serwisu: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/42824
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...