ESP premium Boscha w produkcji seryjnej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    ESP premium Boscha w produkcji seryjnej

    QBA, to rzeczywiscie do dupy , sam przeżywałem jak mój królik chorował , niby małe a bardzo cieszy
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    ESP premium Boscha w produkcji seryjnej

    Od chwili wprowadzenia na rynek w 1995 r. systemu elektronicznej kontroli trakcji ESP, Bosch nieustannie pracuje nad jego rozwojem. W zeszłym roku do produkcji seryjnej wszedł ESP plus, wyposażony w ulepszoną hydraulikę i wydajniejszy sterownik. Pod koniec roku 2006 na rynku zadebiutowała najbardziej rozbudowana wersja systemu - ESP premium.

    ESP premium to system, który bazuje na konwencjonalnym, hydraulicznym układzie hamulcowym, ale posiada wszystkie istotne funkcje dodatkowe układu elektromechanicznego, bez konieczności dokonywania kosztownych modyfikacji sieci elektrycznej w pojeździe. Układ wyposażony jest w wydajniejszą pompę, posiadającą sześć zamiast dotychczasowych dwóch tłoków, działa szybciej i w sposób niemal niezauważalny dla kierowcy. Konstruktorom udało się ograniczyć pulsacje ciśnienia o 90% w porównaniu do dotychczas stosowanych wersji ESP. Szybki wzrost ciśnienia dopasowany jest do konkretnych sytuacji w ruchu i ze względu na zmniejszony poziom hałasu umożliwia dynamiczne działanie funkcji poprawiających komfort jazdy. W sytuacjach krytycznych dynamika wzrostu ciśnienia dla potrzeb autonomicznych działań stabilizujących została zwiększona o faktor większy niż 3, co pomogło poprawić zarówno zwinność pojazdu, jak i manewrowanie nim.

    Oprócz wysokiej kultury pracy - niskiego poziomu hałasu oraz lepszego wyczucia pedału - system ESP premium w połączeniu z systemem ACC (Adaptive Cruise Control) oferuje użytkownikom szereg funkcji dodatkowych. I tak na przykład, aktywny system regulacji siły hamowania w połączeniu z dodatkowymi czujnikami systemu ACC można rozbudować do systemu ACC Stop-and-Go. W oparciu o dane czujników bliskiego zasięgu funkcja ta umożliwia automatyczne wyhamowanie pojazdu do zupełnego zatrzymania, np. podczas jazdy w korkach. Jeśli sytuacja na to pozwala, funkcja może spowodować także automatyczne ponowne ruszenie pojazdu bez ingerencji kierowcy.

    System ESP premium jest wyznacznikiem obecnego stanu wiedzy o hydraulicznych układach hamulcowych i ich możliwościach w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki, komfortu i szybkości reakcji. Ponadto stwarza on szanse na dalszą rozbudowę systemu, np. wspomniany wcześniej dynamiczny wzrost ciśnienia umożliwi w przyszłości opracowanie automatycznego hamulca awaryjnego.

    Bosch, jako pierwsze na świecie przedsiębiorstwo, rozpoczął seryjną produkcję systemu ESP w 1995 r. System zapewnia stabilne prowadzenie samochodu dzięki rozpoznaniu zagrożenia utraty zadanego toru jazdy i obniżeniu mocy silnika oraz dodatkowemu wyhamowaniu poszczególnych kół. System obejmuje także funkcje ABS (zapobiega blokowaniu kół w trakcie hamowania) i ASR (zapobiega utracie przyczepności kół napędowych). W Europie już około 40% samochodów osobowych jest wyposażonych w elektroniczny system kontroli trakcji.

    Link do artykułu: http://www.samar.pl/index.html?__la=...ec,4&new=12154
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...