Po całkiem udanym zeszłorocznym debiucie długo oczekiwanego modelu Corsa, Opel zamierza wypuścić na rynek usportowioną wersję małego bestsellera. Auto zadebiutuje już podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, a zaraz po tym trafi na rynek.
Wersja OPC czwartej generacji Corsy w słowach producenta oznacza przede wszystkim wysoką zwinność oraz kontrolę, która zapewni niebywałą przyjemność z jazdy. Auto zostało wyposażone w turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra. Jest on w stanie wygenerować moc rzędu 192 koni mechanicznych, co sprawia, że trzydrzwiowe auto o kompaktowych rozmiarach rozpędza się do prędkości 100 km/h w przeciągu 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna "niebieskiej rakiety" wynosi 225 km/h. Dzięki funkcji "overboost" maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm może być chwilowo zwiększany do wartości 260 Nm. Cała moc przenoszona jest na przednią oś za pomocą sześciobiegowej przekładni. Nowa jednostka zapewnia bardzo dobrą elastyczność na piątym biegu. Przyspieszenie 80-120 km/h zajmuje nowej Corsie jedynie 6,7 sekundy. Wysokie osiągi nie wpływają drastycznie na zużycie paliwa. Mieści się ono w przyzwoitej granicy 7,9 l/100km.
Sportowe ambicje modelu ujawnia na pierwszy rzut oka z pewnością wygląd nadwozia. Uwagę zwraca spoiler dachowy, a także muskularne zderzaki z przodu i z tyłu, w których wydrążono dodatkowe wloty powietrza. Wyjątkowy wygląd zapewnia także centralnie umieszczony wydech z trójkątną końcówką oraz sportowe lusterka. Konstruktorzy Opla spędzili wiele godzin na torze testowym Nurburgring, aby uzyskać równowagę w kwestii właściwości jezdnych. Mocne zmiany dotknęły profilu tylnej osi. Zmianie uległ kąt tylnej belki skrętnej oraz ustawienia amortyzatorów. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm. Poza tym zastosowano większy stabilizator. Standardowy układ ESP w samochodzie można wyłączyć w każdej chwili, aby bez opieki komputera wycisnąć z auta ‘ile fabryka dała’. Nowa Corsa OPC została osadzona standardowo na siedemnastocalowych felgach z lekkich stopów ubranych w opony o rozmiarach 215/45 R17. Opcjonalnie można zdecydować się na 18 calowe obręcze i opony o szerokości 225 mm. W kwestii hamowania zastosowano wentylowane tarcze o rozmiarach 308 (przód) oraz 264 (tył).
Zadziorny charakter ujawnia się mocno we wnętrzu auta. Oprócz standardowych progów, wskaźników w chromowanych obwódkach, czerwonych wskazówek oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach uwagę zwraca spłaszczona na dole, obleczona skórą kierownica. Konsola centralna została pofarbowana lakierem fortepianowym, a pedały pokryte zostały aluminium. Nowością będą na pewno sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami.
Alain Visser, dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla uważa, że modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącego w sobie markę, emocje i pasję. Nowa Corsa przeznaczona jest dla osób młodych, który oczekują od auta mnóstwo radości z jazdy.
mniam ! bardzo mi sie podoba. Tylko te wydech bym dal jednak symetrycznie i wcial go np w zderzek u góry troche. Tak wyglada troche jakby byl "przestawiony" :P
Mi się podoba...w środku nawet bardzo....ale jeśli chodzi o wydech...wolałabym podwójny i symetryczny...tak jak jest teraz wygląda jak "dupa" sorry za brzydkie słowa
na pierwszy rzut oka... coś jak nowy peugot 207 tylko że ze stajni OPLA... aczkolwiek nie widzialem jeszcze wersji RC peżocika 207...
jak na moje oko to i tak bardziej bedzie podobała mi sie nowa FABIA II (chyba wiecie juz zapewne ze bedzie nowiutka od tego roku !!?? )
dzieki uprzejmie generalnie stwierdzam fakt ze oba te auta są wyglądem dosyc zblizone do siebie tak więc zadne z nich nie przypadnie mi tak do gustu gdyz mam najwyrazniej klapki na oczach i widze tylko skodzinki hehe :P :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
wiem wiem!! :P tylko ze tam z reguły wszystko jest na UNCOOL :P i czasami zdarza sie ze znajdzie sie jakas furka SUPER !! ale i tak z reguły jest cos produkcji brytyjskiej !! :?
Ja miałem okazję zrobić ze 200 km Vectra OPC... i na drodze jest rewelka..
Po miescie nie ma co szaleć to dla leszczy zabawa :diabelski_usmiech a ona do streetracing'u się nie nadaje.
a Ty nie miałeś zrobić bezdusznego opisu testów tej Vectry :?: :roll: do roboty leniu :szeroki_usmiech
a co do Corsy, to IMHO super autko i z zewnatrz i w srodku, ale obawiam sie, że jedynym kierunkiem jazdy będzie na wprost.... a w koleinach będzie dramat do kwadratu :?
a Ty nie miałeś zrobić bezdusznego opisu testów tej Vectry do roboty leniu
miałem... ops: ale obawiam się, że jak wstawie swoją subiektywną opinie i porównanie do O2 RS to będzie .... wiadomo co.
nie mendź tylko pisz... wiadomo, że opinia będzie subiektywna, trudno żeby taka nie była :roll:
Zamieszczone przez bezduszny
Zamieszczone przez MisiekWAW
a w koleinach będzie dramat do kwadratu
No niestety, nikt nie robi samochodów tylko dla polskich dróg
ale w jednych jest lepiej w innych gorzej... np WRX w porownaniu z O1 na gumach tej samej szerokosci kompletnie nie ciagnie w koleinach... znaczy oczywiscie ze ciagnie, ale jak porownam O1 na 215/45/17 z WRXem na 215/45/15 to dzieli je przepasc jezeli chodzi o uciążliwość kolein :roll:
MisiekWAW, WRX czy EVO to są samochody stworzone nie go komfortowego przemieszczania się po gładkich autobamach (choć też dają rade :diabelski_usmiech )ale do właśnine jazdy bokami, po szutrach czy nawet i koleinach...
Co do Vectra OPC vs O2 RS to w skrócie....
1. wygląd zewnętrzny: zdecydowanie bardziej podoba mi się O2 RS
2. wnętrze i jego design: uważam remis.. choć to kwestia gustu oczywiście. Są elementy co nie podobaja mi się w oby samochodach
3. skrzynie biegów: remis
4. fotele: punkt dla opla... zdecydowanie większy zakres możliwości regulacji i dobrania odpowiedniej pozycji.
5. silnik: 2.8 V6 turbo i 280KM... to chyba mówi samo za siebie. Co ciekawe nie czuć turbodziury :shock:
6. zawieszenie: twarde.. a po przełączeniu na "sport" to już zupełnie wóz drabiniasty ale przy prędkościach 150-250 jadąc między samochodami i szybko zmieniając pasy sprawdza się.
7. zakręty: no nie jest to samochód jak WRC i chyba takim ma nie być... w zakręty, te ostre spokojnie wchodzimy :diabelski_usmiech bo sę można zdziwić
8. cena: o jakies 15k więcej niż O2 RS
Uważam, że jest to samochód warty kupienia, szczególnie jak ktoś jeździ w trasy.
Komentarz