no ale przeciez nic nie bylo słychac po tym jak "rozpedzilem" niunie na podnosniku a potem zgasilem silnik, no chyba ze to z tyłu, ale jest wyraznie to z przodu, no i jak skrece delikatnie kierownica w czasie jazdy tak szybko i delikatnie w prawo i w lewo to to sie wycisza...
Hybrydy z silnikami diesla już wkrótce w Europie
Zwiń
X
-
Hybrydy z silnikami diesla już wkrótce w Europie
Jeżeli Unia Europejska zdecyduje się opodatkować samochody ze względu na wielkość emitowanego przez nie dwutlenku węgla, będzie to szansą na rozpowszechnienie się silników hybrydowych będących połączeniem jednostki elektrycznej i wysokoprężnej.
Europejski przemysł samochodowy już obecnie ma problemy z utrzymaniem narzuconych norm ograniczenia emisji dwutlenku węgla (140g/km do 2008 i 120g/km do 2012) w nowo produkowanych samochodach. Rozwiązaniem tego problemu mogą być hybrydy z silnikami diesla. Już same silniki wysokoprężne są bardziej wydajne i odznaczają się niższą niż benzynowe emisją CO2, a połączenie ich z jednostkami elektrycznymi pozwoli obniżyć zarówno emisję szkodliwych związków jak i zużycie paliwa.
Koncern PSA/Peugeot-Citroen S.A. już rok temu zaprezentował dwa prototypy (Peugeota 307 i Citroena C4) zasilane takimi silnikami. Emisja CO2 każdego z nich nie przekracza 90g/km.
Kolejną firmą był Mercedes, u którego hybryda z dieslem znalazła się w S klasie.
Ford planuje wprowadzenie 2 litrowej hybrydy wysokoprężnej w modelu C-Max w 2008.
Należy jednak pamiętać, że główny wpływ na rozwój tej technologii będzie miała decyzja Unii Europejskiej o nowym podatku.
Link do rat.: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/...w_Europie.htmlO2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
Komentarz